Beograd: Duže radno vreme za vozače u GSP!
08. 04. 2014. u 22:13
Zaposleni u najvećem gradskom prevozniku uskoro će za volanom biti osam sati. Sindikati: Za volanom će biti tempirane bombe
GSP "Beograd" će produžiti radno vreme vozačima na osam sati, umesto sadašnjih 6,42 časa i 30 minuta pauze na kraju dana. Poslodavac će na taj način uštedeti kroz smanjenje prekovremenih sati, a ujedno nadomestiti nedostatak vozača. Međutim, oni kojih se ova izmena najviše dotiče smatraju da će to izazvati još veći umor i stres, pa će za volanom sedeti tempirane bombe!
Kako saznajemo u GSP, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru. Sa druge strane, predstavnici sindikata GSP, koji će podneti peticiju da se preispita akt o proceni rizika, smatraju da ovo neće rešiti probleme i podsećaju da je posao vozača vrlo težak i odgovoran. Pritom su svakodnevno izloženi fizičkim, verbalnim napadima i kompleksnim situacijama u saobraćaju.
- Za prosečnu platu koju primimo ja i još mnogo kolega vozača, majka mi je bila opsovana hiljadu puta, srednji prst sam video 500 puta, naježio sam se što ne mogu da ukočim bezbroj puta - uznemiren kaže jedan od vozača autobusa GSP. - Hronično sam umoran i na oči ne vidim poslednje tri godine, a pretnje doživljavam po dva-tri puta dnevno. O naredbama i zabranama od strane menadžmenta da ne pričam.
Poput većine sindikata u GSP i Saobraćajni sindikat je protiv produženja radnog vremena vozačima.
- Vozači u GSP slobodni su samo po dan nedeljno, pojedini rade 13 i više sati dnevno, a od toga imaju svega par minuta, nekad ni toliko, da se odmore na okretnicama, a trebalo bi da imaju pet minuta pauze nakon svakog poluobrta - objašnjavaju u ovom sindikatu. - Zaposleni ima pravo na odmor u toku rada od 30 minuta, dnevni od 12 časova neprekidno, nedeljni od 24 sata neprekidno. To se u pojedinim slučajevima ne poštuje zbog nedovoljnog broja vozača, pa pojedini odrade smenu, a zatim i dodatni deo šihte (tri i više sati) čime se krše zakoni...
PO ZAKONU MAKSIMUM OSAM SATI
RADNO vreme vozača definisano je Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Za vozače međugradskih i međunarodnih linija je devet sati vožnje u toku dana, uz obaveznu pauzu, dok je za vozače u gradskom i prigradskom saobraćaju do osam časova. Radno vreme se kontroliše putem tahografa, koji pored vremena provedenog u vožnji, beleži i pauze, brzinu vozila...
Kole
08.04.2014. 22:24
Ucite nemacki i trazite posao u Nemackoj. Ne cekajte da se desi cudo, od cekanja nema vajde.
@Kole - E, Kole samo tebe cekaju u Nemackoj. Ni tamo vise nije kao sto je nekad bilo
Da se smanji broj zaposlenih??? Idite u vreme pauze na Dorcol i videcete koliko ljudi dole 'radi""i sta radi. Ko je visak i zasto ne smanjujete administraciju???
Apsolutno se slazem,ima tu toliko neodgovornih vozaca,pre neki dan na liniji 48 prisustvovao sam sceni gde je vozac hteo da bije jednog klinca jer mu se nije svidjalo kako razgovara sa devojkom,umesto da vozi onaj krs on vodi racuna sta ko i kako prica.Osim toga zamolio bih nekoga da napokon zavede red na liniji 48 da bahate vozace koji preskacu stanice zameni onima koji hoce da rade a oni kojima je tesko i to predstavlja teret da da otkaz pa neka idu kod privatnika,ako ih oni takve hoce.
@sofronije - Postovani Sofronije, nisam rad da se upustam u neko ubedjivanje u vezi Vaseg stava, medjutim... samo bih Vas zamolio da ovaj slucaj koli ste pomenuli sagledate i iz drugog ugla. Nije li zalosno to sto niko od prisutnih nije pre pomenutog vozaca se udostojio da doticnom mladom gospodinu ukaze na prosto kucno vaspitanje o ponasanju na javnom mestu, a kamoli da je podrzao vozaca u njegovoj nameri da Vas (putnike) postedi neprijatnih scena dok se koristite prevozom.
Komentari (19)