Beograd: Sve više švercera u gradskom prevozu!

N. VUKIĆ

07. 04. 2014. u 22:07

U martu prodato 237.858 dopuna personalizovanih "bus plus" kartica, čak 15 odsto manje nego pre samo četiri meseca. Vesić: Novi operater bi mogao da poveća naplatu karata

LOŠA naplata glavni je argument gradske vlasti za raskidanje ugovora sa "Apeksom" koji je uveo "Bus plus" sistem u Beogradu. Prema podacima Direkcije za javni gradski prevoz, u martu je prodato 237.858 dopuna za personalizovane kartice, što je skoro 45.000 ili 15 odsto manje nego samo četiri meseca ranije! A, rezultat je još negativniji ako se zna da je marta 2012. realizovano čak 341.371 dopuna, odnosno 44 odsto više nego prošlog meseca.

Kao i obično najbolje platiše bili su zaposleni, pa je mesečnu kartu za mart dopunilo 109.296 korisnika. Na drugom mestu, sa 41.361 dopunom su studenti. Za njima je 37.862 penzionera i 36.174 nezaposlenih. Srednjoškolci su dopunili 10.441 personalizovanu karticu u martu, a prodato je 777.149 dopuna za nepersonalizovane kartice.

Inače, GSP dnevno preveze milion i po putnika, a podaci Direkcije za javni prevoz kažu da je sistem za mesec dana zabeležio 285.034 overa personalizovanih i 1.938.255 validacija nepersonalizovanih kartica. Uz to je izdato i naplaćeno 4.760 doplatnih karata.

Prema rečima Gorana Vesića, sekretara Privremenog veća, promenom vlasnika "Bus plusa" Beograd bi mogao da dođe do većih godišnjih prihoda od naplate karata za gradski prevoz u iznosu od 200 do 300 miliona dinara.

MART 2012. 341.371

NOVEMBAR 2013. 281.138

MART 2014. 237.858

- Naplata gradskog prevoza je ispod zadovoljavajućeg nivoa i u gradu verujemo da bi novi operater to mogao da promeni - rekao je Vesić. - Imali smo intenzivne pregovore prošle sedmice sa zastupnicima turske kompanije, koja je vlasnik "Bus plusa", ali dogovor nije postignut. Zato su počele pripreme za raspisivanje tendera za novog operatera. Grad će biti većinski vlasnik, jer je to što nije imao udela u "Bus plusu" i bio osnovni problem.

Vesić je dodao da će se raditi na tome da taj sistem pripadne gradu, što će povećati naplatu karata, obezbediti veće investicije i uvesti više reda u gradski prevoz.


REKORD IZ MARTA 2011. GODINE

UPOTREBA elektronskih "bus plus" karata počela je u februaru 2012. godine. GSP "Beograd" je u martu 2011. prodao rekordna četiri miliona karata i 270.000 markica. Već sledećeg marta, naplata i kontrola karata i javnom gradskom prevozu je bila u rukama privatne firme.


GUŽVE NA LINIJAMA 7, 16, 23...

"BUS PLUS" sistem je u martu najviše očitavanja zabeležio na linijama koje prolaze kroz centar grada i povezuju najudaljenija naselja: 16, 95, 7, 31, 23, 83, 65, 17, 9, 78. Karte su najmanje overavane na prigradskim linijama: 954, 974A, 5525, 5529b, 355L, 4198, 4404b, 4415, 190c i 5522.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

beogradjanin

07.04.2014. 23:52

Raspisite referendum o gradskom prevozu, da vidimo sta narod kaze, a ne da politicari oterajukonkurente i preuzmu posao pljacke gradjana.

@beogradanin

10.04.2014. 09:48

@beogradjanin - @A sta bi to narod trebao da kaze na referendumu..?Besplatan prevoz..?To nema nigde i ne moze biti..Radis li ti besplatno..?Dolate bolja vremena za radnike a losija za "narod" poput tebe..

Ivan

07.04.2014. 23:53

I ... kao i uvek u Srbiji. Ko placa je budala, ko ne placa, ne placa 80% dazbina. I ko je pametniji? Pa zna se. Karta bi bila jeftinija, kada bi naplativost bila realna, struja bi bila jeftinija kada ne bi bilo milionskih duznika itd itd...

Maja

08.04.2014. 18:49

@Ivan - Ivane, to tako ne funkcionise gotovo nigde u svetu, a ponajmanje u Srbiji. Ako je prosecna plata 250 EUR, stan tj. sobicak, 150 i 150 voda, struja, infostan i hrana, koliko ostajke za prevoz. E, to sto ljudima ostane, za toliko i kupuju karte.

Samo Radnik

08.04.2014. 00:11

Svercujem se godinama,nemam pare za kartu,ako kupim kartu nemam za hleb vise,ako se ne svercujem nemogu stici na posao,nemam opet zahleb a ni vodu.Pa sta da radim bre?

ljubomir

08.04.2014. 23:18

@Samo Radnik - a ti se radnice odajvi sa bezobrazluka i bahatosti pa ces imati vise saosecanja za druge, bitno da je tebi dobro a ostali da robuju za turke i bus plus

Mileva

08.04.2014. 08:48

Kad je stanje vec takvo, smatram da bi bi ovi koji se svercuju morali da organizuju svoje zastitne grupe (dobrovoljci poput vatrogasaca) koje bi na poziv iz vozila dolazile u najkracem mogucem roku i stupale u okrsaj sa samovoljnim kontrolorima. Nemoguce je putnike koji su se zadesili u vozilu tako brzo obuciti i organizovati da bi mogli sami da pruzaju otpor kontrolorima. Dvadesetak mini-buseva sa ovakvim zastitnicima gradjana-svercera moglo bi da pokrije ceo Beograd.

zoran

08.04.2014. 11:16

Sa neplačanjem karata nema veze Bus-plus ili nemo drugi već nemaština i siromaštvo.Nisu krivi pekari ili mlekari što narod manje kupuje hleb ili mleko.Gledajte da nezaposleni manje plačaju a oni koji imaju prihode plačaju a ne da budu oslobođeni kao recimo penzioneri.

Promena Svesti

08.04.2014. 13:01

Nesvercujem se i ako nemam mnogo..Svercovati se znaci krasti..znaci ne postovati radnike prevoza,ne postovati narod,biti ne kulturan,nesposoban.. biti demagog,kritikovati druge a neviditi sebe..Svi bi na budzet i iz budzeta..a niko ga nebi punio..Sta ce mo ako se jednog dana privatizuje javni prevoz..otimati,krasti,ubijati..Pozivanje na "organizovanje otpora""zastitnih grupa"..jadno i smesno..Moramo se upristpjiti,rad,red i disciplina i postovati zakon jer to znaci postovati sebe,svoje..

Dragan

08.04.2014. 15:00

Šverc može da se iskoreni samo sa komunalnim policajcima u svakom vozilom u kome se nalaze i kontrolori.Drugačije je besmisleno jer kontrolori nemaju pravo da bilo koga legitimišu.Kontrola mora da bude zastupljena i na periferiji,a ne samo u centralnim delovima Beograda.

Dragan

08.04.2014. 15:04

Ljudi se samo normalno ponašaju.Shvatili su da mogu da se švercuju i zato se i švercuju.Smanjili ste broj kontrolora sa 900 na 200 i poslali jasan signal građanstvu da može nesmetano da se švercuje.Ako poskidate kamere iz samoposluge normalno je da će ljudi pokušati da kradu.Ako nema kamera u žutim trakama,normalno je da će je vozači koristiti.Ako skinete rampe sa pružnih prelaza,normalno je da će vozači prolaziti preko pruge.Ako ukinete carinu normalno je da će ljudi švercovati robu.

Violeta

08.04.2014. 17:00

@ samo radnik: al ti je jaka prica, nemas za kartu a ides na posao? pa jel imas platu, ako nemas nadji posao gde daju platu.Inace, mnogi su osudjivali Bus plus pa kao zbog toga se svercovali i napadali kontrolore koji su zaradjivali hleb. Da vidimo sad kad su drugi dosli na vlast hoce li se iz ljubavi prema njima karte kupovati ili ce se mangupi sa poslednjim modelom mobilnog i dalje bahato ponasati.

zuce beograd

08.04.2014. 23:16

@Violeta - ti i neka kontorolorka cim stalno pominjes neke bahate modele mobilnih telefona, pa i ti bi imala telefon da se manes cigara i zaradjivanja piuci kazne sirotinji,da nema te nezaposlene bede nebi ni ti imala posao KONDUKTERA, pa bi se ti onda svercovala, ukljuci malo mozak, tj ako.....

Lazic

09.04.2014. 08:41

@Violeta - Ma, ne razume se ona u skupe telefone. Njoj je telefon od 50e - skup telefon. Ti sa skupljim telefonom nikada nisu ušli u GSP.

Dragan Sremcica

08.04.2014. 17:11

Ma, niko zivi ne plaća. Svi misle da zato što ne primaju platu treba da ne plaćaju prevoz. Ako, kontrola ne dobije ovlašćenje da legitimiše, niko neće sačuvati prihod. Zašto, kao u Jagodini ne vozite djake i studente besplatno, a stara lica od 60 godina? Kako Palma moze, a vi ne mozete? Ako ne mozete, ne umete, onda zovite Palmu da pokaze, kako moze! Objasnite gradjanima kako moze u Jagodini, a ne moze u Beogradu?

Маркони

08.04.2014. 17:12

За новац који је отет нама грађанима увођењем фирме Апекс нелегалним тендером могло се купити све и свашта почев од инкубатора за бебе. Грађани су неплаћањем послали јасан сигнал да нису овце за шишање. Карту, наравно, треба плаћати само кад будемо знали где иде сваки наш динар и кад систем наплате буде поново у власништву Града тј грађана. Браво Беогрђани за ову победу у гандијевском стилу!!!

РоРа

09.04.2014. 16:22

@Маркони - Фирма Апекс је за улазак у посао платила нешто преко 12 милиона евра. Тај новац је отишао на опрему (хардвер) и софтвер система који свима стоји на располагању. Заузврат, запошљавају и плаћају око 280 контролора и на то троше највећи део онога што од наплате добију, око девет процената од укупне наплате. Сасвим је друга ствар што су контролори препуштени сами себи, без подршке од стране регуларне и комуналне полиције, и практично онемогућени да раде свој посао.

Čombe

13.04.2014. 18:02

@Маркони - Zbog čega cena karte koja i onako skupa staje još 18% više u doba kada su sa svih strana stegnuti kaješevi. Sve u svemu, uvođenje privatne firme kao posrednika u poslove od javnog značaja samo po sebi je netransparentno.A ta ista firma APEKS je rekla da će poboljšati kavalitet javnog prevoza, a osim načina praćenja statistike ne vidim da se išta poboljšalo. Autobusi nisu prljavi, autobusi su štrokavi tifus da zaradiš, a plastična sedišta super da ti se oznoji dupe osip da dobiješ.

Olimpijac

08.04.2014. 17:15

Da je cena mesečne markice niža možda bi narod i kupovao istu. Odake nam da platimo 7 ili 8 hiljada za mesečnu kartu kada je plata 15 ili 20 hiljada i uz to nije redovna. Da postoji malo mozga snizili bi cenu mesečne karte pa bi samim tim veći broj istu i kupovao.Primer:1. Trenutna naplata: 1000 pretplatnih karata u Lasti * cena od 7740 je 77400002. Pametna naplata: 5000 pretplatnih karata u Lasti * cena od 3000 je 15000000. Čista dobit: 7260000. Pa ko je ovde lud?

Jovan

09.08.2014. 16:41

ukinite naplav na ovaj način,neka prevoz bude slobodan anaplata neka se obezbedi preko poreza,registracija kazni i dr.neka država ili grad nešto izmisli,ako je logično da se tv plaća preko strujómera neka i prevoz i za tv.nas niko ne pita dali gledamo...

Lima

10.08.2014. 17:58

Ako mi smanjite platu za 15 posto, znajte da sigurno necu moci da vam platim kartu, a prevesti se moram.