Beograd: Sve više švercera u gradskom prevozu!
07. 04. 2014. u 22:07
U martu prodato 237.858 dopuna personalizovanih "bus plus" kartica, čak 15 odsto manje nego pre samo četiri meseca. Vesić: Novi operater bi mogao da poveća naplatu karata
LOŠA naplata glavni je argument gradske vlasti za raskidanje ugovora sa "Apeksom" koji je uveo "Bus plus" sistem u Beogradu. Prema podacima Direkcije za javni gradski prevoz, u martu je prodato 237.858 dopuna za personalizovane kartice, što je skoro 45.000 ili 15 odsto manje nego samo četiri meseca ranije! A, rezultat je još negativniji ako se zna da je marta 2012. realizovano čak 341.371 dopuna, odnosno 44 odsto više nego prošlog meseca.
Kao i obično najbolje platiše bili su zaposleni, pa je mesečnu kartu za mart dopunilo 109.296 korisnika. Na drugom mestu, sa 41.361 dopunom su studenti. Za njima je 37.862 penzionera i 36.174 nezaposlenih. Srednjoškolci su dopunili 10.441 personalizovanu karticu u martu, a prodato je 777.149 dopuna za nepersonalizovane kartice.
Inače, GSP dnevno preveze milion i po putnika, a podaci Direkcije za javni prevoz kažu da je sistem za mesec dana zabeležio 285.034 overa personalizovanih i 1.938.255 validacija nepersonalizovanih kartica. Uz to je izdato i naplaćeno 4.760 doplatnih karata.
Prema rečima Gorana Vesića, sekretara Privremenog veća, promenom vlasnika "Bus plusa" Beograd bi mogao da dođe do većih godišnjih prihoda od naplate karata za gradski prevoz u iznosu od 200 do 300 miliona dinara.
NOVEMBAR 2013. 281.138
MART 2014. 237.858
- Naplata gradskog prevoza je ispod zadovoljavajućeg nivoa i u gradu verujemo da bi novi operater to mogao da promeni - rekao je Vesić. - Imali smo intenzivne pregovore prošle sedmice sa zastupnicima turske kompanije, koja je vlasnik "Bus plusa", ali dogovor nije postignut. Zato su počele pripreme za raspisivanje tendera za novog operatera. Grad će biti većinski vlasnik, jer je to što nije imao udela u "Bus plusu" i bio osnovni problem.
Vesić je dodao da će se raditi na tome da taj sistem pripadne gradu, što će povećati naplatu karata, obezbediti veće investicije i uvesti više reda u gradski prevoz.
REKORD IZ MARTA 2011. GODINE
UPOTREBA elektronskih "bus plus" karata počela je u februaru 2012. godine. GSP "Beograd" je u martu 2011. prodao rekordna četiri miliona karata i 270.000 markica. Već sledećeg marta, naplata i kontrola karata i javnom gradskom prevozu je bila u rukama privatne firme.
GUŽVE NA LINIJAMA 7, 16, 23...
"BUS PLUS" sistem je u martu najviše očitavanja zabeležio na linijama koje prolaze kroz centar grada i povezuju najudaljenija naselja: 16, 95, 7, 31, 23, 83, 65, 17, 9, 78. Karte su najmanje overavane na prigradskim linijama: 954, 974A, 5525, 5529b, 355L, 4198, 4404b, 4415, 190c i 5522.
beogradjanin
07.04.2014. 23:52
Raspisite referendum o gradskom prevozu, da vidimo sta narod kaze, a ne da politicari oterajukonkurente i preuzmu posao pljacke gradjana.
@beogradjanin - @A sta bi to narod trebao da kaze na referendumu..?Besplatan prevoz..?To nema nigde i ne moze biti..Radis li ti besplatno..?Dolate bolja vremena za radnike a losija za "narod" poput tebe..
I ... kao i uvek u Srbiji. Ko placa je budala, ko ne placa, ne placa 80% dazbina. I ko je pametniji? Pa zna se. Karta bi bila jeftinija, kada bi naplativost bila realna, struja bi bila jeftinija kada ne bi bilo milionskih duznika itd itd...
@Ivan - Ivane, to tako ne funkcionise gotovo nigde u svetu, a ponajmanje u Srbiji. Ako je prosecna plata 250 EUR, stan tj. sobicak, 150 i 150 voda, struja, infostan i hrana, koliko ostajke za prevoz. E, to sto ljudima ostane, za toliko i kupuju karte.
Svercujem se godinama,nemam pare za kartu,ako kupim kartu nemam za hleb vise,ako se ne svercujem nemogu stici na posao,nemam opet zahleb a ni vodu.Pa sta da radim bre?
Komentari (20)