Kasne petlje na obilaznici

N. VUKIĆ

28. 03. 2014. u 21:56

Radovi na saobraćajnicama „Orlovača“ i „Petlovo brdo“ još nisu ni počeli. Prema pompeznim najavama posao je trebalo da bude završen do juna ove godine

DVE trećine roka datog za završetak petlji „Orlovača“ i „Petlovo brdo“ u sklopu Obilaznice oko Beograda je isteklo, a radovi stoje! Preduzeće „Putevi Srbije“ je sredinom septembra prošle godine najavilo da će austrijska firma „Štrabag“, koja je izabrana za izvođača radova, za devet meseci pored Ibarske magistrale izgraditi nove saobraćajne objekte, međutim, neminovno je da će se putari duže zadržati u ovoj zoni obilaznice.

Planirano je da u roku od 270 kalendarskih dana, majstori na petlji „Orlovača“ završe radove na denivelisanoj raskrsnici tipa „detelina“ i izgrade poluprofil desne strane auto-puta u dužini od kilometar sa kompletnom infrastrukturom.

Na petlji „Petlovo brdo“ pre šest meseci su obavljali pripremne radove, ali izgradnja nije ni započeta. A izvođači su prema ugovoru trebali da obave zemljane i radove na odvodnjavanju, da izgrade donji stroj i kolovoznu konstrukciju, kišnu kanalizaciju sa dva postrojenja za prečišćavanje i dva mosta. Takođe, saobraćajno-tehničku i servisnu opremu puta, osvetljenje petlje, izmeštanje i zaštitu telekomunikacione infrastrukture, zaštitu i ozelenjavanje putnog pojasa, rekonstrukciju i izmeštanje postojećih instalacija vodovoda i kanalizacije, kao i zaštitu postojećeg i izgradnju novog gasovoda.

- Početak radova na petlji „Orlovača“ očekuje se ovih dana, dok na petlji Petlovo brdo radovi do daljeg neće početi - kažu u „Putevima Srbije“. - U toku je mobilizacija izvođača za početak radova na petlji „Orlovača“ i fizički početak očekujemo uskoro.

POSAO VREDAN ŠEST MILIONA EVRA Ugovor sa izvođačem radova za izgradnju petlji „Orlovača“ i „Petlovo brdo“ potpisan je 23. jula 2013. Posao je dobio austrijski „Štrabag“ koji je dostavio najpovoljniju ponudu od šest miliona evra, a radovi će se finansirati iz zajma Evropske investicione banke.

Inače, nije rešen ni spor sa udruženjem građana koje se pobunilo protiv izgradnje petlje „Petlovo brdo“, mada u „Putevima Srbije“ ističu da se građani neosnovano bune, kao i da se projekat u potpunosti izvodi saglasno važećoj planskoj i projektnoj dokumentaciji i uz saglasnost nadležnih institucija.

- U toku je postupak medijacije u okviru žalbene procedure Evropske investicione banke, kada se zainteresovane strane ne oglašavaju prema javnosti - dodaju u „Putevima Srbije“.


ROKOVI NEĆE BITI ISPOŠTOVANI

Definitivno, od završetka posla na petljama „Orlovača“ i „Petlovo brdo“, koji je planiran bio do sredine juna, nema ništa, a to su nam potvrdili i u ovom preduzeću kratkim „ne“ na pitanje da li će posao biti završen u tom periodu.

Dakle, u najboljem slučaju krajem godine.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Žabac Kermit

29.03.2014. 08:25

U zemljama gde su neke stvari jasno definisane (ne nužno i dobre, ali ipak definisane) izvođač radova neće da počne sa istim, ako ima bilo kakav spor oko početka radova. Štiti svoje interese. Ne kažem da je Štrabag zlato, ali previše je rizično da u toku žalbenog postupka počnu sa radovima.

гага

30.03.2014. 00:39

@Žabac Kermit - Неће ни почети да раде петљу "Петлово брдо", пошто је Страбаг одустао од тих радова, а баш због тог жалбеног поступка. За сад од ове петље нема ништа. Зашто то ови нису рекли Новостима то само они знају ! Уосталом још има наде па ће се видети.

dzordz

30.03.2014. 08:06

projekat petlje petlovo brdo je projektantski sasvim u redu. spor predstavlja licni interes pojedinaca iz tog naselja da dobiju privilegovan izlaz na vaznu saobracajnicu. mrzi ih da se voze par stotina metara dalje, zele popreko. sumica je samo vest izgovor. vrlo vest. cak bi se moglo reci da stradali u saobracaju na tom delu idu njima na dusu, jer zadrzavaju da se saobracajnica kompletno izgradi.

Orwell

02.04.2014. 10:24

@dzordz - Interesantno je kako loš projektant, (ili bolje reci organizovana interesna grupa) po svaku cenu brani svoj loš projekat iako i sami shvataju da je u najmanju ruku nepravedan. Po tom slepom pogledu jedan pojedinac - "Metro" zaslužuje i dobija privilegovan izlaz sa semaforom, a deset hiljada obicnih pojedinaca treba da izgubi prilaz magistrali koji koristi vec 50 godina. Valjda je onda jasno kojim putevima i na koji način interes jednog postaje jači od interesa 10000.

Brdjanin

30.03.2014. 18:34

Gradjani protestuju zbog suludog plana, po kojem treba da se unisti park-suma borici. Ta suma osim sto je zastita od klizanja, saobracajne buke i zagadjenja, predstavlja i jedinu celovitu javnu zelenu povrsinu u tom naselju. Projekat je utoliko suludiji, sto postoji niz resenja, a da suma ostane netaknuta.