Koji će sve poslovi biti preuzeti od Apeksa, odnosno da li će i dalje postojati Bus plus?

N. VUKIĆ

26. 03. 2014. u 21:20

Posle najavljenog formiranja novog javnog preduzeća, situacija nije ništa jasnija. O detaljima ne žele da pričaju ni u Direkciji ni u firmi "Apeks"

KADA bude formirana JKP "Direkcija za javni prevoz", da li će nastaviti da radi i Direkcija za javni prevoz i privatna firma "Apeks"? Koji će sve poslovi biti preuzeti od "Apeksa", odnosno da li će i dalje postojati "Bus plus"? Da li će "Apeks" nastaviti da obavlja deo poslova i ukoliko hoće, koje će poslove obavljati? Da li će "Apeks" i dalje dobijati deo od 8,53 odsto? Da li će novo javno komunalno preduzeće preuzeti i kontrolore i koliko će ljudi raditi u njemu?

Odgovore na ova, kao i mnoga druga tehnička, funkcionalna i pravna pitanja u vezi sa formiranjem još jednog preduzeća na teret gradskog budžeta, javnost će dobiti u naredna tri meseca. To je rok koji je Privremena gradska uprava dala Radnoj grupi na čelu sa Uglješom Mitrovićem, direktorom Direkcije za javni prevoz, a koja će pripremiti sve pravne i ekonomske akte potrebne za osnivanje - JKP "Direkcija za javni prevoz".

- Radna grupa će se u narednih 90 dana baviti, između ostalog, ovim pitanjima i utvrditi sve pojedinosti i tek tada ćemo moći da damo precizne odgovore - kaže Katarina Dragutinović iz Direkcije za javni prevoz, inače jedan od članova novoimenovane Radne grupe.

Privatna firma "Apeks" zasada se ne izjašnjava po pitanju osnivanja još jednog u nizu preduzeća koja će se baviti javnim prevozom u srpskoj prestonici, iako će ono definitivno preuzeti ako ne sav, onda dobar deo posla kojim se do sada bavio ovaj srpsko-turski konzorcijum.

ZA BOLjU NAPLATU, ALI I KONTROLU CILj formiranja JKP "Direkcija za javni prevoz" je efikasnija naplata, kontrola i upravljanje saobraćajem. Privremena gradska uprava vođena dosadašnjim iskustvom utvrdila je da je neophodno da se operativni poslovi koje je postojeća Direkcija za javni prevoz obavljala odvoje od upravnih poslova. Novo preduzeće bi trebalo da preuzme upravljanje saobraćajem, naplatu prevoza, kontrolu putnika...

Međutim, s ozbirom na to da su ugovorom sa "Apeksom" određeni uslovi, kao i isplata sistema u zavisnosti od vremena eksploatacije i preuzimanja od strane grada, nameće se i pitanje kako će pravno biti rešeni odnosi sa ovom privatnom firmom i koliko će grad morati da im plati preuzimanje sistema.


MILIONI EVRA ZA OTKUP SISTEMA?

UGOVOR sa privatnim srpsko-turskim konzorcijumom potpisan je na čitavu deceniju i, prema ovom dokumentu, grad stiče pravo da otkupi sistem posle četiri godine od uvođenja. Cena u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra. Ukoliko bi se sistem preuzeo u šestoj, to bi koštalo 4,6 miliona, u sedmoj - 2,4 miliona, a u osmoj - milion evra. Ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV iznosila je 12.153.232 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

milan

26.03.2014. 23:27

cilj formiranja novog komunalnog preduzeca je vrlo providan. javna preduzeca po zakonu ne mogu primati nove radnike a partijskih drugova sve vise. komunalna preduzeca zive na teret grada, odnosno, ove sirotinje i to je novi el dorado za neradnike. zivele stranke.

piksiVA

27.03.2014. 07:03

Bus plus je najveca glupost od kad postoji gradski prevoz.Usluge gradskog prevoza ne koriste samo Beogradjani a kako obicnom gradjaninu iz unutrasnjosti objasniti kako to sve funkcionise. I nije to jedini problem,da ne pominjemo i koliko je ko iz vlasti profitirao od uvodjenja bus plusa.

dekilist

27.03.2014. 15:07

@piksiVA - Objasniti na isti način kao i svima onima koji dodju u turistički obilazak Beča i koriste javni gradski prevoz. Pa nisu ljudi iz unutrašnjosti nepismeni !

zoran2

27.03.2014. 08:37

@ - I niko nece odgovarati za stetan ugovor.pljcku i matretiranje gradjana.ne uvodjenje BEZkontaktnig sistema ....a

kikiriki

27.03.2014. 13:24

Ziveo BUS PLUS.Kraj svercerima i lezilebovicima koji se voze besplatno i posto poto hoce da oteraju Apeks jel su oni bezobrazni posto hoce pare za svoju uslugu.Ovo ima samo kod nas...dno dna.

Dragan

31.03.2014. 23:21

Naravno da ne daju odgovore,kad nemaju prave odgovore.Moraju da plate 5,6 miliona evra Turcima,a niko neće završiti u zatvoru(čitaj čelnici Demokratske stranke).Priznaju da sistem ne valja,a plaćaju tuđe greške zarad populizma.