Koji će sve poslovi biti preuzeti od Apeksa, odnosno da li će i dalje postojati Bus plus?
26. 03. 2014. u 21:20
Posle najavljenog formiranja novog javnog preduzeća, situacija nije ništa jasnija. O detaljima ne žele da pričaju ni u Direkciji ni u firmi "Apeks"
KADA bude formirana JKP "Direkcija za javni prevoz", da li će nastaviti da radi i Direkcija za javni prevoz i privatna firma "Apeks"? Koji će sve poslovi biti preuzeti od "Apeksa", odnosno da li će i dalje postojati "Bus plus"? Da li će "Apeks" nastaviti da obavlja deo poslova i ukoliko hoće, koje će poslove obavljati? Da li će "Apeks" i dalje dobijati deo od 8,53 odsto? Da li će novo javno komunalno preduzeće preuzeti i kontrolore i koliko će ljudi raditi u njemu?
Odgovore na ova, kao i mnoga druga tehnička, funkcionalna i pravna pitanja u vezi sa formiranjem još jednog preduzeća na teret gradskog budžeta, javnost će dobiti u naredna tri meseca. To je rok koji je Privremena gradska uprava dala Radnoj grupi na čelu sa Uglješom Mitrovićem, direktorom Direkcije za javni prevoz, a koja će pripremiti sve pravne i ekonomske akte potrebne za osnivanje - JKP "Direkcija za javni prevoz".
- Radna grupa će se u narednih 90 dana baviti, između ostalog, ovim pitanjima i utvrditi sve pojedinosti i tek tada ćemo moći da damo precizne odgovore - kaže Katarina Dragutinović iz Direkcije za javni prevoz, inače jedan od članova novoimenovane Radne grupe.
Privatna firma "Apeks" zasada se ne izjašnjava po pitanju osnivanja još jednog u nizu preduzeća koja će se baviti javnim prevozom u srpskoj prestonici, iako će ono definitivno preuzeti ako ne sav, onda dobar deo posla kojim se do sada bavio ovaj srpsko-turski konzorcijum.
Međutim, s ozbirom na to da su ugovorom sa "Apeksom" određeni uslovi, kao i isplata sistema u zavisnosti od vremena eksploatacije i preuzimanja od strane grada, nameće se i pitanje kako će pravno biti rešeni odnosi sa ovom privatnom firmom i koliko će grad morati da im plati preuzimanje sistema.
MILIONI EVRA ZA OTKUP SISTEMA?
UGOVOR sa privatnim srpsko-turskim konzorcijumom potpisan je na čitavu deceniju i, prema ovom dokumentu, grad stiče pravo da otkupi sistem posle četiri godine od uvođenja. Cena u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra. Ukoliko bi se sistem preuzeo u šestoj, to bi koštalo 4,6 miliona, u sedmoj - 2,4 miliona, a u osmoj - milion evra. Ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV iznosila je 12.153.232 evra.
milan
26.03.2014. 23:27
cilj formiranja novog komunalnog preduzeca je vrlo providan. javna preduzeca po zakonu ne mogu primati nove radnike a partijskih drugova sve vise. komunalna preduzeca zive na teret grada, odnosno, ove sirotinje i to je novi el dorado za neradnike. zivele stranke.
Bus plus je najveca glupost od kad postoji gradski prevoz.Usluge gradskog prevoza ne koriste samo Beogradjani a kako obicnom gradjaninu iz unutrasnjosti objasniti kako to sve funkcionise. I nije to jedini problem,da ne pominjemo i koliko je ko iz vlasti profitirao od uvodjenja bus plusa.
@piksiVA - Objasniti na isti način kao i svima onima koji dodju u turistički obilazak Beča i koriste javni gradski prevoz. Pa nisu ljudi iz unutrašnjosti nepismeni !
Jos jedno stranacko preduzece neradnika i bespolicara.
@ - I niko nece odgovarati za stetan ugovor.pljcku i matretiranje gradjana.ne uvodjenje BEZkontaktnig sistema ....a
Komentari (6)