Most skup za održavanje

N. V.

10. 03. 2014. u 21:30

O gigantu na Savi trenutno brine Direkcija za gradsko građevinsko zemljište. Uz 54 stuba javne rasvete, 1.928 metara metalne ograde i 80 kosih kablova

CENA izgradnje Mosta na Adi biće u senci cifara koje će morati da se obezbede za održavanje ovog beogradskog simbola. A trošak će pasti na teret poreskih obveznika, te će se kao i pozajmica za realizaciju projekta finansirati iz budžeta.

Za održavanje mosta, trenutno je zadužena Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. I tako će biti do primopredaje organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za imovinsko-pravne poslove.

- U okviru glavnog projekta mosta, izrađen je i projekat njegovog održavanja - kažu u Direkciji za građevinsko zemljište. - Obim posla zavisi od dela mosta koji je predmet održavanja, da li su u pitanju armirano-betonska konstrukcija, čelični delovi glavnog raspona, kosi kablovi, ograde, asfalt, instalacije, oprema, aparatura i drugo. Do primopredaje, održavanje finansira Direkcija, a posle toga nadležne organizacione jedinice Gradske uprave i javna preduzeća.

U Direkciji dodaju da će, kada most bude predat na korišćenje gradskim službama, novac za pojedinačne delove biti određen i uvršćen u godišnji program održavanja nadležnih sekretarijata i javnih preduzeća.

Na mostu ima ukupno 54 stuba javne rasvete, a Direkcija je zadužena za njihovo održavanje, uz pomoć Uprave za energetiku. Takođe, most ima 1.928 metara metalne ograde, a konstrukciju drži pilon i 80 kosih kablova čija je dužina od 97 do 375 metara.

Arhitekte, građevinski i saobraćajni stručnjaci i profesori i pre početka izgradnje, upozoravali su da će održavanje takvog mosta biti izuzetno skupo, kao i da u Srbiji ne postoji adekvatna operativa koja će moći da odgovori zadacima. Most je ocenjen kao osetljiv i skup za održavanje između ostalog i zbog velikog broja sajli, dok su zagovornici ove ideje upozorenja shvatali kao zlonamerna.


TRI PUTA DUŽI OD ŠIRINE SAVE

IAKO je Beogradu radi saobraćajnog rasterećenja izgradnja novog mosta bila neophodna, brojne su zamerke na račun dužine i širine mosta koji je tri puta duži od prosečne širine Save u Beogradu i sa 45 metara, najširi na svetu. Takođe, pojedini su nezadovoljni i pilonom o koji je konstrukcija "okačena" i cenu podiže više od dva puta u odnosu na grednu konstrukciju koja bi bila funkcionalno pogodna.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Mileva

10.03.2014. 22:10

Treba ga odmah porusiti. Jedan pontonski za ovakvu Srbiju je sasvim dovoljan. Osim toga kvarice nam panoramu Beograda na vodi.

Bosko

11.03.2014. 05:48

@Mileva - A ne treba porušiti. Sve koji su učestvovali u ovoj prevari obesiti na most a svu porodičnu imovinu im oduzeti i familiju poslati da kopaju za izdržavanje mosta. Bacanje ovolike količine para je teroristički akt protiv privredne stabilnosti Srbije i svi umešani u ovu pljačku Srbije treba da budu oštro kažnjeni da bi kazna vaspitno delovala na ove koji se spremaju da urade istu stvar u Srbiji sa projektom "Beograd na vodi" kao nastavak "mosta na Savi"

Alex Miles

12.03.2014. 02:46

@Mileva - To vam je taj vas Mali, koji osim sto drobi gluposti pojma sa pojmom nema. No, nije nicija gorela do jutra, pa nece ni nejgova. Na svu srecu izbori su blizu, pa se nadam da ga necu morati gledati i slusati nadalje.

MatijaBeograd

11.03.2014. 10:47

Danima pisem o jadu ove drzave....sta ste vi uospte u stanju odrzavati?Pogledajte samo obicne fasade na kucama,zgradama,pa niste u stanju obican narodni Muzej 14 godina da okrecite,vec skele onako stoje...ako vam je sve skupo za odrzavati,ajde onda da nista ne gradimo...hoce li vam zgrada koja se planira od 210 metara visine u "Beogradu na Savi"biti skupa za odrzavati?

Ilija

11.03.2014. 11:40

Jedna Nemacka koja moze da kupi celu Srbiju ne gradi ovakav most, a mi smo pametni pa smo ga napravili. Tako nam i treba, nikad ovde nece biti bolje, samo gore moze da bude. Jos ovaj sad hoce da pravi Beograd na vodi. Boze sacuvaj i sakloni. Srecno vam propadanje, ja odoh iz zemlje.

Nelle

15.05.2014. 20:23

@Ilija - Most nismo pravili mi nego Austrijanci.Most je predobar i treba ga zavrsitia,a da negovorim o njegovoj funcionalnosti.Za Beograd na vodi se slazem,to je cista blamaza!

Srbistanac

11.03.2014. 13:27

Most treba odrzavati od zaplenjene imovine onih koji su odlucili da ga izgrade kao takvog.

Браник

11.03.2014. 15:14

Најбоље је да га срушимо. Ем је скуп у градњи, ем није на добром месту, ем му је скупо одржавање!Одржавање ће пасти на пореске обвезнике. Срамота! Па одакле се и и наче финансира?Као да се други објекти самофинасирајуи сами одржавају. ДА ли је ико у овој земљи за прогрес? Мора напред да се иде и да се улаже и гради!Срамота, али са колико тенденције је текст написан!

Smederevac

11.03.2014. 20:10

Skupo vam je održavanje mosta a hoćete da gradite Beograd na vodi! Neverovatno je dokle ste spremni da idete sa svim tim besmislicama!

Bezanija

15.04.2014. 23:40

Nemac pre nego sto napravi tunel,most ,izracuna posto je odrzavanje.Imaju 500 000km puteva,milijarde idu samo na odrzavanje,tuneli nekoliko hiljada,mostova 30 000,,koje su to cifre,a mi jedan nemozemo,bez bre odavde