Krompirom i silikonom popravljali trolejbuse!

N. Vukić

08. 02. 2014. u 10:45

Zaposleni u Gradskom saobraćajnom preduzeću “Beograd” posle zamerki na račun španskih tramvaja izneli kritike na trolejbuse iz Belorusije. Prokišnjavanje, loše šasije i otpornici na vozilima "Belkomunmaša", muke su zadavali od prvog dana

ZAPOSLENI u GSP "Beograd" posle zamerki na račun "španskih" tramvaja, kažu da ni trolejbusi iz Belorusije nisu ništa bolji i da su stigli - sa greškom. Prokišnjavanje, loše šasije i otpornici na vozilima "Belkomunmaša", muke su zadavali od prvog dana.

Prema rečima Jovana Maljevića, predsednika sindikata "Evro vozač", svi trolejbusi, a ugovoreno ih je bilo 83, prokišnjavali su.

- Da bi zapušili rupe i iz kojih je voda curila kada pada kiša, majstori su kupili 300 kilograma silikona i 400 kilograma krompira i sa tim zatvarali otvore - tvrdi Maljević. - Samo godinu dana od početka eksploatacije, majstori su morali da vare šasije.

I Aleksandar Jokić, predsednik Saobraćajnog sindikata, potvrđuje da su "trole" prokišnjavale. Neka od vozila koja su imala problema sa slivnicima za vodu nose oznake "2015", "2018", "2020", "2054", "2083".

- Voda se slivala u unutrašnjost vozila, vozačku kabinu i oko ručne kočnice - kaže Jokić. - Za zatvaranje otvora kod prednjeg vetrobranskog stakla i s leve strane kod vozača, korišćen je silikon. Osim ovog, majstori su morali da rešavaju još dva krupna problema, a to su pucanje šasija i kvar na otpornicima. Da bi učvrstili šasije, varili su metalne trouglove na vratima i točkove. Takođe, kvarili su se i otpornici i iz tog razloga se dešavalo da vozila sama krenu. Naknadno su urađene blokade čime je obezbeđena sigurnost.

GSP: GARANTNI ROK OSAM GODINA NA pitanje u vezi sa problemom na šasijama i otpornicima trolejbusa, u GSP kažu: - S ozbirom na to da se na dvadesetak trolejbusa, dešavalo pucanje kočionih otpornika i pošto su vozila bila u garantnom periodu, usvojena je reklamacija, pa su na sva 83 vozila zamenjeni kočioni otpornici. Pošto je garantni rok na šasije beloruskih trolejbusa osam godina, sve sporadične reklamacije na kutije šasija su uvažavane i uvažavaće se.

Predstavnici sindikata dodaju da su ovi problemi bili na početku i da su vremenom prevaziđeni.

Rukovodstvo GSP, međutim, tvrdi da nije tačno da su svi novi trolejbusi iz Belorusije prokišnjavali i dodaju da su dva vozila iz prve i dva iz druge isporuke imala problem prokišnjavanja, ali da je usvojena reklamacija i da su vozila sanirana.


BELORUSI PRE UKRAJINACA I KINEZA

TENDER za nabavku 83 trolejbusa raspisan je krajem novembra 2009. godine. Njime je bilo predviđeno da ponuđači obezbede kreditnu liniju. Na međunarodnom konkursu prijavile su se tri kompanije: "Belkomunmaš" iz Belorusije, "Laz" iz Ukrajine i "Globus auto" iz Kine. Belorusi su ponudili posao za 19 miliona, Ukrajinci za 24 miliona i Kinezi za 20 miliona evra.


ZA POPRAVKU ODGOVORNI PROIZVOĐAČI

ZA greške i nedostatke na trolejbusima, ukoliko se ne uklone u predviđenom roku, šteta bi trebalo da se naplati proizvođaču. Sistemski kvarovi na pedalama kočnica i pretvaračima, uočeni su još pre tri godine na 13 vozila i tada su u GSP rekli da će za prekoračenje u otklanjanju kvara van reklamacionog roka, GSP fakturisati proizvođaču u skladu sa ugovorom.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

zoran

08.02.2014. 14:11

Nije mi jasno zasto nije mogla ili zasto nije binteres (za te novce i tolike kredite),da se pokrene proizvodnja nasih trola.Siguran sa da Ikarbus ili eventualno FAP imaju mogucnost da u autobus umesto dizel motora ugrade elekto motor.Sasija je ista.Ako ga nema,opet je jeftinije kupiti el.motor i staviti u nasu sasiju...Za tramvaje ista prica.

Srbistanac

08.02.2014. 17:42

@zoran - Apsolutno tacno, cak je i preprojektovanje sa autobusa na trolejbus relativno jednostavna stvar. Nego mene zanima nesto drugo: sto se o ovome cutalo do sada, osim ako nije pljuvanje starih i dodvoravanje novima?

Ja

08.02.2014. 21:39

Malo je neobicno da im ne valjaju ni tramvaji ni trole ni autobusi, samo su oni dobri, a svi znamo kako su odrzavana vozila u GSP. To je skoro misaona imenica za njih. Tramvaji konkretno model CAF Urbos 3 su medju najpopularnijim i najtrazenijim na svetu, ali ne valjaju majstorima iz GSP koji su navikli da sve opravljaju cekicem. Sad ne valjaju ni beloruske trole, samo ne znam kako to da u drugim gradovima nema ovih problema. Verovatno nisu oni krivi ni za to sto se svaki dan zapali neki bus

Zlatko

10.02.2014. 12:32

@Ja - Vidi se da nisi dobronameran, Busplusovac. Svuda se kvare CAF-ovi uz ogromne troskove odrzavanja. Pojma ti nemas, gde se sta kvari.

djura cvorovic

09.02.2014. 12:32

niko i nista ne valja samo su oni dobri,podeliti otkaze pa ako su tako dobri majstori lako ce naci novi posao

Dragan

09.02.2014. 18:33

Sindikalci su se malo kasno setili da nas izveste,ali nikad nije kasno za pravdu.Rukovodstvo svojim izjavama štiti gradsko rukovodstvo od koga dobije donacije,kao i postavljenje.17 godina sam radio u GSP-u i nagledao sam se nepravilnosti.Pravo je čudo da se češće ne događa tragedija,obzirom da policija nikada ne šalje vozila na vanredne tehničke preglede.Privatnici imaju mnogo bolja vozila a samo se oni šalju na v.tehn.pregled,što predstavlja pokušaj da se od njih naplati novac za budžet.

Zoran

10.02.2014. 07:42

Nisu majstori uzrok problema.Oni samo"leče" probleme,nastale prilikom kupovine tramvaja i trolejbusa.Kada stručna lica,umesto ekonomista ili političara,budu kupovali vozila,tada će kvalitet prevoza biti bolji.