Krompirom i silikonom popravljali trolejbuse!
08. 02. 2014. u 10:45
Zaposleni u Gradskom saobraćajnom preduzeću “Beograd” posle zamerki na račun španskih tramvaja izneli kritike na trolejbuse iz Belorusije. Prokišnjavanje, loše šasije i otpornici na vozilima "Belkomunmaša", muke su zadavali od prvog dana
ZAPOSLENI u GSP "Beograd" posle zamerki na račun "španskih" tramvaja, kažu da ni trolejbusi iz Belorusije nisu ništa bolji i da su stigli - sa greškom. Prokišnjavanje, loše šasije i otpornici na vozilima "Belkomunmaša", muke su zadavali od prvog dana.
Prema rečima Jovana Maljevića, predsednika sindikata "Evro vozač", svi trolejbusi, a ugovoreno ih je bilo 83, prokišnjavali su.
- Da bi zapušili rupe i iz kojih je voda curila kada pada kiša, majstori su kupili 300 kilograma silikona i 400 kilograma krompira i sa tim zatvarali otvore - tvrdi Maljević. - Samo godinu dana od početka eksploatacije, majstori su morali da vare šasije.
I Aleksandar Jokić, predsednik Saobraćajnog sindikata, potvrđuje da su "trole" prokišnjavale. Neka od vozila koja su imala problema sa slivnicima za vodu nose oznake "2015", "2018", "2020", "2054", "2083".
- Voda se slivala u unutrašnjost vozila, vozačku kabinu i oko ručne kočnice - kaže Jokić. - Za zatvaranje otvora kod prednjeg vetrobranskog stakla i s leve strane kod vozača, korišćen je silikon. Osim ovog, majstori su morali da rešavaju još dva krupna problema, a to su pucanje šasija i kvar na otpornicima. Da bi učvrstili šasije, varili su metalne trouglove na vratima i točkove. Takođe, kvarili su se i otpornici i iz tog razloga se dešavalo da vozila sama krenu. Naknadno su urađene blokade čime je obezbeđena sigurnost.
Predstavnici sindikata dodaju da su ovi problemi bili na početku i da su vremenom prevaziđeni.
Rukovodstvo GSP, međutim, tvrdi da nije tačno da su svi novi trolejbusi iz Belorusije prokišnjavali i dodaju da su dva vozila iz prve i dva iz druge isporuke imala problem prokišnjavanja, ali da je usvojena reklamacija i da su vozila sanirana.
BELORUSI PRE UKRAJINACA I KINEZA
TENDER za nabavku 83 trolejbusa raspisan je krajem novembra 2009. godine. Njime je bilo predviđeno da ponuđači obezbede kreditnu liniju. Na međunarodnom konkursu prijavile su se tri kompanije: "Belkomunmaš" iz Belorusije, "Laz" iz Ukrajine i "Globus auto" iz Kine. Belorusi su ponudili posao za 19 miliona, Ukrajinci za 24 miliona i Kinezi za 20 miliona evra.
ZA POPRAVKU ODGOVORNI PROIZVOĐAČI
ZA greške i nedostatke na trolejbusima, ukoliko se ne uklone u predviđenom roku, šteta bi trebalo da se naplati proizvođaču. Sistemski kvarovi na pedalama kočnica i pretvaračima, uočeni su još pre tri godine na 13 vozila i tada su u GSP rekli da će za prekoračenje u otklanjanju kvara van reklamacionog roka, GSP fakturisati proizvođaču u skladu sa ugovorom.
zoran
08.02.2014. 14:11
Nije mi jasno zasto nije mogla ili zasto nije binteres (za te novce i tolike kredite),da se pokrene proizvodnja nasih trola.Siguran sa da Ikarbus ili eventualno FAP imaju mogucnost da u autobus umesto dizel motora ugrade elekto motor.Sasija je ista.Ako ga nema,opet je jeftinije kupiti el.motor i staviti u nasu sasiju...Za tramvaje ista prica.
@zoran - Apsolutno tacno, cak je i preprojektovanje sa autobusa na trolejbus relativno jednostavna stvar. Nego mene zanima nesto drugo: sto se o ovome cutalo do sada, osim ako nije pljuvanje starih i dodvoravanje novima?
Malo je neobicno da im ne valjaju ni tramvaji ni trole ni autobusi, samo su oni dobri, a svi znamo kako su odrzavana vozila u GSP. To je skoro misaona imenica za njih. Tramvaji konkretno model CAF Urbos 3 su medju najpopularnijim i najtrazenijim na svetu, ali ne valjaju majstorima iz GSP koji su navikli da sve opravljaju cekicem. Sad ne valjaju ni beloruske trole, samo ne znam kako to da u drugim gradovima nema ovih problema. Verovatno nisu oni krivi ni za to sto se svaki dan zapali neki bus
@Ja - Vidi se da nisi dobronameran, Busplusovac. Svuda se kvare CAF-ovi uz ogromne troskove odrzavanja. Pojma ti nemas, gde se sta kvari.
niko i nista ne valja samo su oni dobri,podeliti otkaze pa ako su tako dobri majstori lako ce naci novi posao
Komentari (7)