Špance popravljaju “čerupajući” dva tramvaja iz Saragose
06. 02. 2014. u 22:27
Šinska vozila nabavljena pre nekoliko godina iz Saragose zadaju mnogo problema mehaničarima u GSP "Beograd". Dva vozila stoje u depou, sa njih se skidaju delovi i popravljaju drugi "Španci"
VELIKI broj Beograđana rekao bi za nove španske tramvaje da su lepi, a zaposleni u GSP "Beograd" da su - skupi. Za popravku i održavanje KAF vozila, trenutno je potrebno duplo više novca nego lane kada je za zamenu delova trebalo 170.000 evra. Pošto je ova suma velika za GSP, majstori su primorani da se snalaze za rezervne delove, tako što od 30 vozila pristiglih iz Saragose, dva koriste za "čerupanje".
Prema rečima Aleksandra Jokića, predsednika Saobraćajnog sindikata, postoji mnogo zamerki na vozila koja su kupljena od kompanije KAF.
- Prilikom nabavke tramvaja trebalo je da se ima u vidu i održavanje i nabavka rezervnih delova - objašnjava Jokić. - Točkovi su, recimo, toliko tanki i krti da vrlo brzo i lako pucaju. Trenutno se za popravku i održavanje nakupilo oko 350.000 evra koje treba obezbediti. Inače, i kada bi se sakupio novac, rok za isporuku novih rezervnih delova je 10 meseci. Iz tog razloga, u tramvajskom depou "Centrala" stoje dva "Španca" koji se koriste kao magacin rezervnih delova. Sa njih se, kada nešto zafali, skida i zamenjuje gde treba.
Jokić ističe i da prilikom nabavke nisu vodili računa ni o postojećoj mreži, pa novi tramvaji sada mogu da voze jedino na linijama gde je mreža obnovljena i prilagođena ovakvom modelu i tipu vozila.
Predsednik Sindikata "Evrovozač" Jovan Maljević dodaje da "španci" nailaze na problem u raskrsnicama.
- Na svim raskrsnicama teško saobraćaju, jer nema adekvatnog horizontalnog pogibljenja - kaže Maljević. - Ukoliko bi tramvaj kroz raskrsnicu prošao brže od pet kilometara na čas, iskočio bi iz šina. Takođe, tramvaji ne mogu da voze preko Slavije, jer su predugi i ne odgovara im stara infrastruktura. Za "špance" nije adekvatna ni okretnica u Ustaničkoj, gde donjim podstrojem zakačinju tlo.
30 TRAMVAJA - 81,3 MILIONA EVRA
ZA nabavku 30 španskih tramvaja grad će platiti 81,3 miliona evra. Prema rečima Aleksandra Jokića, cena je previsoka.
- Beograd je svaki tramvaj koštao po 2,7 milona evra, a iste takve Budimpešta je nabavila po ceni od 1,5 milion evra - objašnjava Jokić.
SMETA IM SNEG
VOZAČI imaju zamerke na račun tramvaja iz Saragose i zbog nemogućnosti da saobraćaju pri većim padavinama. Kada su recimo jaki pljuskovi ili napada sneg, i nivo padavina bude veći od pet centimetara, nova šinska vozila ne mogu na ulice.
student
06.02.2014. 22:45
Onaj ko je kupi ove tramvaje treba da ode u zatvor!
@student - Ne slažem se sa tobom da treba u zatvor slati takve, po meni zatvori su puni takvih, maznu lovu odleže par godina, zbog lepog vladanja puste ih ranije a onda uživaju u tom novcu. Ne ja sam da se lepo podvuče crta, bato oštetio si za toliko državu ajde lepo na žiro račun države uplati tu sumu uz kamatu i normalno uslovno budeš kažnjen 40 godina da tako nešto nećeš ponoviti. E to je možda način da se popuni budžet države a ne ovaj stari način "kažnjavanja" i zatvori puni a mi to opet plaćamo
Znaci prethodni vlastodrzci su ukrali otprilike 600.000 evra po tramvaju.Puta 30 je 18.000.000 evra. Svaka vam cast sto glasali za prethodne.
Kao i za sve nabavke u ovoj zemlji i ovde se vodilo racuna samo o proviziji. Neverovatno koliko smo sebicni. Zasluzujemo sve lose sto nam se dogadja i niko nam nije kriv do nas samih. Srecno na predstojecim izborima!
"zadaju mnogo problema mehaničarima" - ma da jadni, svima nam je poznato njihovo odrzavanje voznog parka, svaki drugi dan se neki autobus zapali. Ovi tramvaji su inace najbolji u ponudi na svetu, voze i po Francuskoj, i Nemackoj, i Skotskoj bez ikakvih problema, nove narudzbine samo stizu ali nisu za nas ocigledno.
Komentari (14)