Beograd: Za godinu dana gorelo čak 17 autobusa
05. 02. 2014. u 22:26
Tokom 2013. i na početku 2014. učestali požari na vozilima javnog gradskog prevoza. GSP: Posle obnove voznog parka, broj incidenata će se drastično smanjiti
PET požara izbilo je lane u autobusima prema evidenciji GSP "Beograd". Ipak, prema dostupnim informacijama, cifra je čak tri puta veća ako se računaju sva vozila javnog gradskog prevoza. Sa 17 "vatrenih" incidenata, 2013. spada među rekordne. U poslednjih pet godina, tako veliki broj požara u javnom gradskom prevozu desio se još 2011.
U GSP kažu da je od početka ove godine zabeležen jedan požar i to pre tri dana na okretnici na Konjarniku, kada je u zglobnom autobusu sa linije 31 izbio plamen. U pitanju je autobus iz 2008. a uzrok požara i procenu štete utvrđuje stručna komisija.
- U toku prošle godine dogodilo se pet požara na vozilima GSP, što je mali procenat ako se uzme u obzir da Beogradom saobraća naših 914 vozila - kaže Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću u GSP "Beograd". - Komisije su detaljno ispitale i utvrdile uzroke svih inicijalnih požara. U većem broju slučajeva, dugotrajni periodi tropskih temperatura su uticali da na autobusima koji su bili više od deset godina u punoj eksploataciji, dođe do samozapaljenja. Poslednji požar tokom prošle godine zabeležen je u oktobru mesecu u Terazijskom tunelu. Dogodio se zbog kvara na elektroinstalacijama. U pitanju je bio autobus iz japanske donacije koji je u 11. godini pune eksploatacije.
Iz GSP dodaju da se u većini slučajeva radilo o srednjim ili manjim materijalnim štetama. Svih pet vozila na kojima su se desili požari je ispitano, popravljeno i pušteno u rad.
U najvećem gradskom prevozniku veruju da će se broj incidenata, posle obnove voznog parka, drastično smanjiti i tvrde da su vozila GSP potpuno bezbedna.
- Do današnjeg dana nije došlo do velikih materijalnih šteta, niti povrede putnika - ističe Stevanovićeva.
HRONOLOGIJA
2014.
4.2. - U Ustaničkoj izgoreo zadnji deo "ikarbusa"
2013.
30.10. - Na Dušanovcu se zapalio motor na "japancu"
21.10. - Na Banjici izbio požar na autobusu na liniji 78
7.10. - Kod Terazijskog tunela izgoreo motor "japanca"
3.7. - Kod Zaklopače se zapalio motor na liniji 303
21.6. - U Kaluđerici manji požar na motornom delu
21.6. - Potpuno izgoreo autobus na liniji 405
18.6. - U Ripnju izgoreo zadnji deo autobusa 405
15.6. - Opet na liniji 405 autobusu izgoreo zadnji deo
10.6. - U Žarkovu se zapalio autobus na liniji 56
3.6. - Zapalio se autobus na liniji 33
1.5. - Potpuno izgoreo autobus na liniji 504
28.4. - Potpuno izgoreo Mercedes na liniji 39
27.4. - Zapalio se motorni deo autobusa na liniji 302
27.4. - Potpuno izgoreo autobus 309 u Kaluđerici
16.3. - Na FAP-u na liniji 94 izgorele instalacije
4.3. - Požar na zglobnom "ikarbusu", na liniji 88
28.2. - U Kumodražu potpuno izgoreo "mercedes" 39
TRAMVAJ ISKOČIO IZ ŠINA
TRAMVAJ na liniji 9 koji se kretao u smeru ka Banjici iskočio je iz šina u Ulici Vojvode Stepe u sredu oko 12 časova. Ekipe GSP su odmah izašle na teren i u najbržem roku vratile tramvaj na prugu. Zbog toga je skoro dva sata tramvajski saobraćaj u ovom delu grada bio potpuno obustavljen.
NOVA VOZILA ZA BOLjI PREVOZ
- KUPOVINOM 83 nova trolejbusa je obezbeđen uredan i veoma komforan prevoz putnika na sedam trolejbuskih linija, tramvajski saobraćaj poboljšan je puštanjem u rad 30 novih tramvaja, a sa 57 novih "Ikarbusovih" vozila i 200 novih "solarisa", autobuski park je znatno obnovljen - kažu u GSP.
SvePoZasluzi
05.02.2014. 22:47
Još jedna pohvala "GSP održavanju". I privatnici voze Ikarbuse i još gore mašine, ali i nakon 10 godina upotrebe njihova vozila deluju daleko bolje nego ona koja održava "GSP".
@SvePoZasluzi - Autobusi GSP-a se lose odrzavaju ,prljavi su masni i poluispravni .
Naravno, namontirane su klime na autobuse a elektricna isntalacija niti uredjaji koji ih napjaju nisu. U uslovima kada klime rade i autobus se pregreva pa rade i svi ventilatori na motoru normalno je da se instalacija zapali . Sve je to "Bora Snajder" metodologija gazdovanja! (bas bih voleo da se objavi ko je bio vlasnik firmi koje su montirale i isporucivale klime GSP u )
@Realista - Ko je koristio klimu u ovo doba godine?Nesto ovde smrdi do neba nema drave gde se autobusi redovno pale kao u Srbiji i svaki bas izgori potpuno. Hmmmmmmmm zvuci kao mucka stoleca.
Sve se to desava zbog lose kadrovske politike u GSP-u.Na rukovodeca mesta se postavljaju nestrucni i nesposobni ljudi po partijskim i zemljackim linijama,a sposobni i strucni leze u zapecku.Za Sefa Odrzavanja u Pogonu `Karaburma`,kome pripada ovaj autobus sto je goreo, postavljen je decko bez ikakvog radnog iskustva.Pojedini direktori su na tim mestima vise od 10.godina,a stanje je sve gore.Ne postoji sistem odgovornosti,sve se zataskava i idemo dalje.Kad se nesto desi iz GSP-a uvek ista prica!?
Komentari (6)