GRAD Beograd je ponudio firmi "Apeks" da otkupi većinski deo "Bus plusa"! Kako kaže predsednik Privremenog veća Siniša Mali, novčani iznos još nisu predložili, već su samo izrazili nameru. Sada čekaju odgovor vlasnika "Bus plusa" da li uopšte žele da ga prodaju.

- "Bus plus" je u ovom trenutku najveća rana u Beogradu - tvrdi Siniša Mali. - Prihodi od naplate karata padaju i ne možemo da isplatimo subvencije GSP-u. Jedini način da sistem profunkcioniše je da ga Grad otkupi. Ako ne uspemo, onda ćemo morati da tražimo drugi izlaz.

Mali tvrdi da kada bi se naplata vratila pod okrilje GSP, građani bi tada shvatili "da je to ponovo njihov prevoz".

- Sadašnji sistem prevoza i naplate je neodrživ, novca nema, subvencije rastu, a kasa je sve praznija - navodi Mali. - Ukoliko u "Apeksu" prihvate da prodaju većinski deo, razgovaraćemo o uslovima. Za sada čekamo.

U "Apeksu", međutim, tvrde da sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu funkcioniše u potpunosti i da se sve ugovorne obaveze do detalja poštuju. Navode da su posle nekoliko apela sa njihove strane, otpočeli pregovore sa Gradom o daljim uslovima poslovanja "Bus plusa", na kojima je jedina tema bila zainteresovanost čelnika prestonice da otkupe sistem.

MILIONI EVRA ZA RASKID UGOVORA PREMA potpisanom ugovoru sa "Apeksom" koji važi deset godina, Grad stiče pravo da otkupi "Bus plus" sistem četiri godine posle uvođenja. Cena otkupa u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra, u šestoj 4,6, u sedmoj 2,4 miliona evra, a u osmoj milion evra. Inače ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV bila je 12.153.232 evra.

- Pripremili smo i niz drugih rešenja, koja bi unela napredak i predstavljala prevazilaženje problema sa kojima se suočavamo zajedno sa ostalim učesnicima u javnom prevozu - rekli su iz "Apeksa", ali nisu hteli da se "upuštaju u detalje".


"APEKS" DOBIJA POSAO U NOVOM SADU?

KOMPANIJA "Apeks solušn tehnolodži" mogla bi da se povuče iz Beograda, a da posao nastavi u - Novom Sadu!

Prema nezvaničnim informacijama, "Apeks" je poslao najbolju ponudu na tenderu za uvođenje elektronskog sistema naplate usluge javnog prevoza.

Drugoplasirani je bio Institut "Mihajlo Pupin".