Manje kontrolora, sve više švercera!

N. Vukić

20. 12. 2013. u 22:21

Ništa od pompeznih najava da će u svakom vozilu Javnog gradskog prevoza biti kontrola. "Apeks" ima 220, a GSP 337 radnika za ovaj posao. Znatno opao broj prodatih pojedinačnih karata

GODINA je na izmaku, a želja da u svakom autobusu, tramvaju i trolejbusu bude zaposlen po jedan čovek koji će proveravati putne isprave, nije ispunjena. Tek u 41 odsto vozila javnog gradskog prevoza koja svakodnevno prevoze žitelje glavnog grada - kontrolor je "inventar".

Broj angažovanih za proveru karata čak je smanjen za 283 u odnosu na oktobar, pa Beograđane prema poslednjim podacima Direkcije za javni prevoz, kontroliše 220 radnika primljenih od strane "Apeksa", dok preko GSP radi njih 337.

Inače, sektor kontrole i naplate karata izmešten je iz GSP pre godinu dana i predat u ruke privatnoj firmi. Prethodna gradska vlast odlučila je da poveća broj kontrolora kako bi osigurali bolju naplatu, s obzirom na to da pola miliona Beograđana uredno plaća vožnju, ali od oktobra prošle godine raste broj ljudi koji se voze, a ne kupuju kartu.

Kontrolori u gradskom prevozu često su menjali taktiku "zasede" kako bi u "Bus plus" mrežu uhvatili što više putnika koji ne plaćaju prevoz. Poslednja strategija im je povlačenje sa ranije neprekidno "okupiranih" linija i intenziviranje rada u centru grada, ali i u naseljima koja su već mesecima bila "bezbrižna" i daleko od očiju kontrole.

Mada se u "Apeksu" hvale da je zahvaljujući njihovom radu povećana prodaja, suprotno tim tvrdnjama govori sve veći broj švercera, kao i broj prodatih mesečnih karata koji je na nivou kao kada je za to bio zadužen GSP, dok je broj prodatih pojedinačnih karata, čak, drastično manji nego ranije.

PSIHOFIZIČKO TESTIRANjE I OBUKA DOK je samo GSP bio zadužen za kontrolu putnika, u ovom sektoru je radilo oko 150 stalno zaposlenih, a još toliko radnika bilo je angažovano na privremeno povremenim poslovima. Oni su morali da imaju minimum treći stepen stručne spreme i da su neosuđivani, a prolazili su i psihofizičko testiranje i obuku na terenu.

Tim povodom oglasili su se i sindikati GSP - "Sloga", "Nezavisnost" i "Samostalni", koji predstavljaju oko 4.500 zaposlenih u ovom preduzeću.

- Povećanje prihoda kojim se hvale u "Apeksu" postignuto je tako što je 500 zaposlenih iz GSP lane angažovano na poslovima usmerivača-kontrolora na stajalištima i u vozilima, a veliki broj kontrolora i dalje angažuje i organizuje GSP.

SINDIKATI: NEZAKONITA ODLUKA

- FIRMA "Apeks" je uz pomoć gradskih vlasti bukvalno otela poslove naplate prihoda i kontrole karata iz GSP koji je to radio 118 godina pre njih - rekli su predstavnici sindikata.

- Kako je bilo moguće potpisati ugovor kada Zakon o javno-privatnom partnerstvu nije bio donet u vreme potpisivanja ugovora, već godinu i nešto posle.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Zoran1

21.12.2013. 00:48

Kada narod nece da posteno placa za gradski prevoz uskoro ga nece ni biti. Bice puno lepse i zdravije hodati peske ili placati taxi. :)

Dana

22.12.2013. 00:29

@Zoran1 - Neka se vrati sve na staro, da firme uplacuju markice za zaposlene, a ne da se uplacuje na racun (ILI NE UPLACUJE UOPSTE RADNICIMA) i to se potrosi opet na hranu jer u ovoj zemlji luksuza odavno nema.Ako nas covek bira kartu ili hleb, zna se sta ce da odabere. Sa druge strane, treba odrzati i GSP,zato je bolje vratiti staru opciju.Kontrolori iznervirani,uglavnom drski i nestrpljivi,pa i nekulturni,male im plate,a putnici na ivici egzistencije i zivaca.Ovo nikome ne valja taj ludi BUS PLUS

Bane

22.12.2013. 15:34

Ovo su konstatacije sindikata GSP,ali me čudi zašto se ne javljaju sindikati Laste i privatni Banbus koji saobraćaju na relaciji ITS2,tj. Obrenovac-Beograd.Tu se švercuje preko 70 % putnika što nije proizvoljna cifra,jer kada 3 puta mesečno ''bane'' kontrola u bus,napusti ga više od polovine putnika jer nemaju kartu. Ljudi koji redovno dopunjuje mesečne karte retko kada sede u busu,šoferi se smeju i savetuju ostale da se švercuju ,jer kada je bal ,nek' je bal.Pre BusPlusa znao se red.