Manje kontrolora, sve više švercera!
20. 12. 2013. u 22:21
Ništa od pompeznih najava da će u svakom vozilu Javnog gradskog prevoza biti kontrola. "Apeks" ima 220, a GSP 337 radnika za ovaj posao. Znatno opao broj prodatih pojedinačnih karata
GODINA je na izmaku, a želja da u svakom autobusu, tramvaju i trolejbusu bude zaposlen po jedan čovek koji će proveravati putne isprave, nije ispunjena. Tek u 41 odsto vozila javnog gradskog prevoza koja svakodnevno prevoze žitelje glavnog grada - kontrolor je "inventar".
Broj angažovanih za proveru karata čak je smanjen za 283 u odnosu na oktobar, pa Beograđane prema poslednjim podacima Direkcije za javni prevoz, kontroliše 220 radnika primljenih od strane "Apeksa", dok preko GSP radi njih 337.
Inače, sektor kontrole i naplate karata izmešten je iz GSP pre godinu dana i predat u ruke privatnoj firmi. Prethodna gradska vlast odlučila je da poveća broj kontrolora kako bi osigurali bolju naplatu, s obzirom na to da pola miliona Beograđana uredno plaća vožnju, ali od oktobra prošle godine raste broj ljudi koji se voze, a ne kupuju kartu.
Kontrolori u gradskom prevozu često su menjali taktiku "zasede" kako bi u "Bus plus" mrežu uhvatili što više putnika koji ne plaćaju prevoz. Poslednja strategija im je povlačenje sa ranije neprekidno "okupiranih" linija i intenziviranje rada u centru grada, ali i u naseljima koja su već mesecima bila "bezbrižna" i daleko od očiju kontrole.
Mada se u "Apeksu" hvale da je zahvaljujući njihovom radu povećana prodaja, suprotno tim tvrdnjama govori sve veći broj švercera, kao i broj prodatih mesečnih karata koji je na nivou kao kada je za to bio zadužen GSP, dok je broj prodatih pojedinačnih karata, čak, drastično manji nego ranije.
Tim povodom oglasili su se i sindikati GSP - "Sloga", "Nezavisnost" i "Samostalni", koji predstavljaju oko 4.500 zaposlenih u ovom preduzeću.
- Povećanje prihoda kojim se hvale u "Apeksu" postignuto je tako što je 500 zaposlenih iz GSP lane angažovano na poslovima usmerivača-kontrolora na stajalištima i u vozilima, a veliki broj kontrolora i dalje angažuje i organizuje GSP.
SINDIKATI: NEZAKONITA ODLUKA
- FIRMA "Apeks" je uz pomoć gradskih vlasti bukvalno otela poslove naplate prihoda i kontrole karata iz GSP koji je to radio 118 godina pre njih - rekli su predstavnici sindikata.
- Kako je bilo moguće potpisati ugovor kada Zakon o javno-privatnom partnerstvu nije bio donet u vreme potpisivanja ugovora, već godinu i nešto posle.
Zoran1
21.12.2013. 00:48
Kada narod nece da posteno placa za gradski prevoz uskoro ga nece ni biti. Bice puno lepse i zdravije hodati peske ili placati taxi. :)
@Zoran1 - Neka se vrati sve na staro, da firme uplacuju markice za zaposlene, a ne da se uplacuje na racun (ILI NE UPLACUJE UOPSTE RADNICIMA) i to se potrosi opet na hranu jer u ovoj zemlji luksuza odavno nema.Ako nas covek bira kartu ili hleb, zna se sta ce da odabere. Sa druge strane, treba odrzati i GSP,zato je bolje vratiti staru opciju.Kontrolori iznervirani,uglavnom drski i nestrpljivi,pa i nekulturni,male im plate,a putnici na ivici egzistencije i zivaca.Ovo nikome ne valja taj ludi BUS PLUS
Ovo su konstatacije sindikata GSP,ali me čudi zašto se ne javljaju sindikati Laste i privatni Banbus koji saobraćaju na relaciji ITS2,tj. Obrenovac-Beograd.Tu se švercuje preko 70 % putnika što nije proizvoljna cifra,jer kada 3 puta mesečno ''bane'' kontrola u bus,napusti ga više od polovine putnika jer nemaju kartu. Ljudi koji redovno dopunjuje mesečne karte retko kada sede u busu,šoferi se smeju i savetuju ostale da se švercuju ,jer kada je bal ,nek' je bal.Pre BusPlusa znao se red.
Komentari (3)