Stranci sređuju GSP?!

N. Vukić

25. 11. 2013. u 22:13

Najveći gradski prevoznik, preko EBRD, raspisao konkurs u kojem traži savetnika za restrukturiranje. Za 300.000 evra predlozi o povećanju produktivnosti, smanjenju troškova, rešavanje viška zaposlenih

NAJVEĆI gradski prevoznik u srpskoj prestonici voziće ubuduće putem koji će mu "krojiti" Portugalci, po ceni od 300.000 evra. Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je preko Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) međunarodni konkurs za izbor savetnika koji će da uradi plan za restrukturiranje ovog preduzeća.

Ovo je, naime, sledeći korak u okviru "Programa obnove autobuskog voznog parka Beograda" koji je realizovan uz pomoć kredita EBRD od 65 miliona evra odobrenog početkom godine. S obzirom na to da ovu fazu zadatka finansira portugalski Fond za tehničku saradnju, jedan od zahteva je i da konsultant bude iz ove zemlje. Međutim, do maksimalnih 30 odsto od iznosa ugovora može da se koristi za finansiranje usluge stručnjaka iz Srbije.

- Specifični ciljevi su da GSP kroz restrukturiranje postigne napredak u kvalitetu i efikasnosti, tako da može da podigne svoju konkurentnost i poveća udeo na tržištu javnog prevoza u Beogradu - navodi se u konkursu. - Neki od zadataka savetnika biće analiza trenutnog stanja kompanije i predlog organizacione promene, povećanje produktivnosti i smanjenje troškova, predlog programa za sprovođenje tehničkih i tehnoloških rešenja, recimo u slučaju viška zaposlenih.

Priprema plana za restrukturiranje GSP će uključivati i podršku implementaciji u periodu od 12 meseci posle zvaničnog usvajanja. Restrukturiranje kompanije ima za cilj poslovnu strategiju, transformisanje u holding strukturu po modalitetima prevoza (tramvaj, trolejbus, autobus), ugovaranje specifično za svaki transportni modalitet, poboljšanje operativne efikasnosti, prekvalifikacije i obuke, partnerstvo sa privatnim sektorom.

KREDIT PREDVIĐA MANjE ZAPOSLENIH IAKO su čelnici GSP godinama unazad uveravali da otpuštanja neće biti, u rezimeu programa na osnovu kojeg je aplicirano za kredit EBRD, predviđeno je i rešavanje viška zaposlenih. Plan postepene redukcije zaposlenih uključuje obrazloženje smanjenja broja radnih mesta, konsultacije sa radnicima, podršku za prekvalifikaciju i ponovno zapošljavanje.

Konkurs se zatvara 11. decembra ove godine, a realizacija bi trebalo da počne u 2014. i da traje dve godine.

FIRMA SA OKO 6.000 RADNIKA

U GSP "Beograd" ukupno je zaposleno oko 6.000 radnika. Na mestu vozača radi njih 3.000, dok drugu polovinu čine zaposleni po servisima i kancelarijama. I dok je fluktuacija vozača velika i samim tim potreba za njima je stalna, službenici se nagomilavaju sa svakom promenom upravljačke strukture.


PREUZIMAJU SVE KONTROLORE?

PREBACIVANjEM sektora kontrole u ruke privatne firme "Apeks", broj zaposlenih u GSP je neznatno smanjen. Međutim, priča se da će kontrola od 10. decembra ponovo biti u potpunosti vraćena matičnoj kući, mada suvlasnik "Apeksa" Sava Terzić tvrdi da je u pitanju - dezinformacija.

GSP "BEOGRAD": SPREMNO GREJANJE I UNIVERZALNE GUME

AUTOBUSI, tramvaji i trolejbusi dočekuju prvi sneg pod punom zimskom opremom, tvrde u GSP "Beograd". Servisiranje i opremanje obavljeno je na vreme, a posao dosta olakšao obnovljen vozni park. Na vozilima su otklonjeni nedostaci na krovnim lufterima, vratima i prozorima. Takođe, nabavljena je dovoljna količina antifriza i provereni sistemi za grejanje, popravljene gume i nabavljene nove.

U GSP objašnjavaju da vozila javnog gradskog prevoza i leti i zimi koriste iste gume. To su, kako kažu, univerzalne sa određenom debljinom šare, i dodaju da ne postoje uslovi za skladištenje velikog broja pneumatika koje bi menjali u zavisnosti od sezone.

- Tokom cele godine vodi se evidencija o stanju guma u svim pogonima i na svim vozilima - kaže Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću u GSP. - Određen broj pneumatika se protektira i vraća na vozila, a određen broj novih se montira na vozila. To je proces koji ne zavisi od sezone, već se neprestano prati i radi tokom cele godine. Od početka godine do danas za nabavku novih guma potrošeno je 98 miliona dinara, a za zaštitu 29,6 miliona.

Situacija sa grejanjem u vozilima daleko je povoljnija nego prethodnih zima zbog nabavke novih "Solarisovih" autobusa.

- Sa servisiranjem sistema za grejanje počeli smo na vreme, tako da i na većini starih vozila grejanje dobro funkcioniše - ističu u GSP.

IMA DOVOLjNO SOLI I ANTIFRIZA GSP je obezbedio dovoljne količine soli. Ako su temperature niže od minus pet prelazi se na zimski režim pranja vozila. To znači da ne prolaze kroz četke i ne peru se kompletno, već samo delovi vozila sa oznakama, signalizacija, ogledala. Redovno se kontroliše koncentracija antifriza i doliva sredstvo protiv zamrzavanja u pneumatskim sistemima.

- "Japanci" su kompletno servisirani, kao i 100 "Ikarbusovih" vozila kupljenih 2008. Grejanje je u solidnom stanju i na starijim vozilima pogona "Kosmaj", baš kao i u tramvajima, dok je u trolejbusima - sjajno.

Osim opremanja vozila, redovna zimska priprema podrazumeva i pripremu objekata, ali i specijalnih vozila za čišćenje snega u pogonima i sa tramvajskih šina, kao i ona za posipanje soli.

SPREMNA I VANREDNA DEŽURSTVA

U USLOVIMA ekstremno niskih temperatura u GSP se aktiviraju vanredna dežurstva na nivou celog preduzeća kao i u pogonima. Dežurni su u stalnoj vezi sa dispečerskim centrom, a ovaj sa gradskim kriznim štabom za vanredne situacije. Kada sneg napada, najpre se čisti u pogonima kako bi se omogućilo pokretanje, manipulacija i izlazak vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Nezavisni Crnogorac

26.11.2013. 09:26

Nijesu to Portugalci nego Nemci koji imaju kancelariju i u Portugaliji, bar kad nešto objavljujete, bar pišite istinu!!

Gspovac

26.11.2013. 10:25

Nema potrebe da nas nečemu uče Portuglaci. Zašto ne Nemci? Mi imamo jako dobrog stručnjaka prof.Slavena Ticu, koji je vodio GSP sa velikim uspehom, dok ga Djilas nije smenio. Ujedno, nema boljeg stručnjaka da se pozabavi Djikijevim marifetlucima oko BusPlusa. Bar mu je toliko duzan.

MatijaBeograd

26.11.2013. 10:36

Bog otac ne moze da sredi stanje u toj firmi....taman sto smo dobili nove,prelepe buseve,oni su predati reli vozacima,divljacima za volanom koji ce ih dokrajciti pre prvog rodjenadana,a naravno treba i imati motor te snage da bi "stoku"koja se vozi povukao....ako vec dovodite strance da vam to regulisu,ajde neka bude neko iz Beca,a ne Istambula,pa da nesto i ocekujemo,iako su obe Imperije na ovoj stoki izgubile snagu i povukle se u proslosti!

SMOKI

26.11.2013. 10:52

Onaj ko je do sada radio taj posao i primao debelu platu treba da bude "nagradjen" dobrom robijom i oduzimanjem kompletne imovine. Zasto se kog mog gurao na polozaj a nije imao pojma o poslu? Ako u ovoj drzavi nema ko da organizuje gradski prevoz onda nemoj ni da postoji.

Србистанац

26.11.2013. 14:20

Ево ја ћу за 300000 динара да их саветујем подједнако успешно.

GSP MUCENIK

26.11.2013. 18:35

Moze samo da bude visak menadzmenta,vozaca uvek fali!Koliko samo ima referenata,strucnih saradnika,zamenika privremeno povremenih poslova!Kako koja stranka dodje na vlast tako zaposljava svoje!ISTA JE SITUACIJA U SVIM KOMUNALNIM PREDUZECIMA!A prestavnici reprezentativnih sindikata imaju skoro duplo vece plate za pola radnog vremena!