Kinezi sabotiraju domaće firme?
22. 10. 2013. u 21:51
Nastavljaju se prepucavanja kineskih i srpskih građevinaca oko radova na mostu Borča - Zemun i pristupnim saobraćajnicama. Sve čine kako bismo probili rok, a oni naplatili odštetne zahteve
MEĐUSOBNE optužbe Kineza koji rade na mostu Zemun - Borča i domaćeg podizvođača "Ratko Mitrović - niskogradnja" koji je angažovan na pristupnim putevima, ne jenjavaju.
I dok kineska kompanija CRBC ističe da je na mostu preostala još trećina posla da se uradi, a da je na pristupima urađeno tek 18,5 odsto radova, iz srpskog preduzeća objašnjavaju da ih azijska kompanija - sabotira.
- Ne plaćaju završene radove i čine sve da nas uspore kako bismo probili rok, a oni naplatili odštetni zahtev od Srbije zbog kašnjenja - nezadovoljni su domaći neimari.
- Projekat se finansira iz kredita koji je dobijen od kineske Eksim banke.
Radovi se plaćaju samo kineskoj firmi, a ne srpskom podizvođaču i time se zaustavlja ceo lanac domaćih firmi koje učestvuju u projektu, a koje same finansiraju gradnju. Trudimo se da dodatnim angažovanjem ljudi i radom u dve smene nadoknadimo kašnjenja. To ne odgovara kineskom partneru jer ne može da ispostavi odštetne zahteve zbog probijanja rokova.
Prema ugovoru, ove zahteve razmatra nezavisni, međunarodno priznati nadzorni organ, kompanija "Luj Beržer". Dosad nije odobren nijedan zahtev za dodatnim sredstvima.
DOMAĆIM FIRMAMA 45 ODSTO POSLA
UGOVOROM o izgradnji mosta Zemun - Borča predviđeno je da najmanje 45 odsto radova izvede domaća građevinska operativa. Vrednost ugovora između kineskog i domaćeg izvođača je 119 miliona dolara, a ukupna vrednost investicije 255 miliona. Domaći izvođači će izgraditi petlju sa Zrenjaninskim putem, ukrštanja kod Ovče, Kovilova i Zbega, kao i raskrsnice sa Pančevačkim putem i još 20 kilometara trase.
DIREKCIJA: RADOVI IDU PO PLANU
U DIREKCIJI za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da domaće firme rade po planu i da su radovi odmakli do 15. kilometra. Na prvih šest, do Zrenjaninskog puta, završen je trup saobraćajnice, kao i potkonstrukcija, na kojoj je postavljen prvi sloj asfalta. Završeni su i betonski propusti preko postojećih kanala, kao i armirano-betonske konstrukcije preko Velikog i kanala Vizelj.
Nekad davno je moglo pomoću štapa i kanapa
22.10.2013. 22:08
Ko je angažovao kineze, kad su posao mogli i naši da obave? Koliko mostova po Srbiji i bivšoj SFRJ su srpski građevinci izgradili sa mnogo zastarelijom tehnologijom? Mnogo se mulja danas u državi Srbiji, zato ne samo da nam je propala privreda, nego se još dugo neće podići.
Ko ? Kinezi ? Za pare ?? Ma ne bi oni tako nesto uradili.... Niste vi jos dovoljno upoznati kako se stvari rade na dalekom istoku.
Ma sigurno, nase gradjevinske firme su poznate po efikasnosti, brzini i kvalitetu. I po nekoliko kilometara autoputa umeju godisnje na asfaltiraju.
Komentari (3)