Kineski most kasni više od šest meseci?

M. L. JANKOVIĆ

10. 09. 2013. u 21:47

U toku pregovori o produženju roka za završetak saobraćajnice preko vode Zemun - Borča. Deonica od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta tek sredinom 2015.

NAJVEĆI investicioni projekat u Beogradu, most sa saobraćajnicama koji će spojiti obale Zemuna i Borče, mogao bi da kasni skoro godinu dana! U toku su pregovori o završetku deonice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, koju treba da rade domaći izvođači, a najveći problem je eksproprijacija! Ukoliko ona bude kasnila, presecanje svečane vrpce umesto u oktobru naredne, odložiće se tek za sredinu 2015. godine.

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da svi delovi same mostovske konstrukcije preko Dunava napreduju prema dinamičkom planu, dok su pristupi sa borčanske strane uveliko prešli Zrenjaninski put ka Ovči.

- Radovi na mostu preko Dunava i pristupnim putevima do Zrenjaninske petlje biće završeni u skladu sa ugovorom, do kraja 2014. godine - napominju u Direkciji. - Za deonicu pristupnih puteva od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta u toku su pregovori o produženju roka za završetak radova do sredine 2015. godine. Na zemunskoj strani uklanjaju se i poslednji objekti na trasi, čime se stvaraju uslovi da krenu radovi na pristupima sa južne strane mosta.

Spornu saobraćajnicu od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, kao i ostale pristupne deonice, rade domaći izvođači. Ipak, prema rečima gradskog menadžera Aleksandra Bijelića, odlaganje su tražili Kinezi i to za same radove na mostu.

SVE JE LAKO UZ POKRETNU SKELU OBALNA konstrukcija, dugačka 726 metra, gradi se pomoću pokretne skele, koja omogućava uštedu u vremenu i radnoj snazi. Dosada je izgrađeno 14 polja desne kolovozne konstrukcije od borčanske obale ka glavnom rasponu, a pokretna skela se priprema za betoniranje poslednjeg, petnaestog polja posle čega sledi prebacivanje na levu stranu.

- Radovi na mostu odvijaju se u skladu sa ranije utvrđenom dinamikom - objašnjava Bijelić. - Manja kašnjenja na pojedinim pozicijama po dinamičkom planu ne uticu na krajnji rok za završetak radova.

Problem sa eksproprijacijom postoji u delu pristupnih puteva bliže pančevačkom putu, gde postoje nelegalni objekti i neophodno je veće angažovanje nadležnih ministarstava i pravosudnih organa za njihovo rešavanje. Kineski izvođač je Direkciji za izgradnju Beograda predložio da se produži rok za izvođenje radova na mostu. Ipak, nikakvo pomeranje rokova ne dolazi u obzir.


NIČE KONSTRUKCIJA PREKO PRUGE

OSIM mosta preko Dunava, kineski izvođač je angažovan i na izgradnji 550 metara duge mostovske konstrukcije preko železničke pruge Beograd - Pančevo pored naselja Krnjača, na drugom kraju pristupnih puteva uz Pančevački put. Na ovoj poziciji završeno je pobijanje šipova i izgrađeno je 20 od 32 projektovana stuba.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

442_do_zagreba

10.09.2013. 23:59

Koliko sam skapirao, kinezi obavili svoj deo posla, ostali domaći autsajderi i promašeni političari da rešavaju prilazne puteve. Gde ne dadoše i to kinezima da obave, pa nama ne treba dati ni dve ovce na zidu da čuvamo, a i njih bi smo izgubili

Толе

11.09.2013. 00:47

Какви наслови, само да би Ђиласа срушили, нека се ради, па макар каснило и годину дана нисам симпатизер ДС али људи стварно раде свој посао у шта смо могли да се уверимо и овог лета не постоји ферквентна улица која није реконструисана.

Miro Markovic

11.09.2013. 05:43

Svaka cast vrednim Kinezima. Da oni nisu dosli, ovaj most bio jos na samom pocetku gradnje.

kukavica

12.09.2013. 12:44

Jedino se u Srbiji dopusta kinezima da rade sta hoce i kao hoce,eno vam trzni centar u bloku 70,em ne izdaju racune,nemaju fiskalne kase ,zaposljevaju na crno,zagadjuju,a profit salju bankama kuci,ne placaju poreze,a sta cini drzava..nista glupavo se smeska.Tako je i sa ovim mostom.Nema sanse da u zapadnoj evropi kinezi naprave ni most preko potoka,a kamoli takav objekat.Kinezi-ubojice radnih mesta.