Za štand na Bir festu i do 100.000 evra?

M. L. JANKOVIĆ

16. 08. 2013. u 21:40

Vrtoglave cene zakupa prostora na ovogodišnjem "Bir festu", ugovori pivara u sferi poslovne tajne. Za najmanji kiosk na otvorenom potrebno skoro 10.000 evra

DA bi zakupili i najmanji štand na "Bir festu", pivnice moraju da izdvoje skoro 10.000 evra! Kako "Novosti" nezvanično saznaju, veliki brendovi, koji zauzimaju i najveći prostor na beogradskom "Ušću", svoje mesto za prodaju za pet dana platili su od nekoliko desetina, pa čak do 100.000 evra! Ipak, sve je nezvanično, jer je svaki od ovih ugovora - poslovna tajna.

Svaki brend pojedinačno "ceni" svoj deo "poljane" na "Bir festu". Kako ne znaju koliko drugi plaćaju zakup i postavljanje štanda, za koju svotu se dogovore - zavisi samo od njihovih "pregovaračkih umeća".

- U ugovoru stoji kao stavka da ne smemo da odajemo koliko plaćamo zakup - kaže vlasnik jednog od 50 pivskih brendova, koliko ih je ovih dana smešteno u Beogradu na najvećem pivskom festivalu u ovom delu Evrope. - Ja plaćam skoro 10.000 evra, a moj štand je među najmanjima. Dok platim i radnu snagu i sirovine, praktično ništa ne zaradim. Izlažem na "Bir festu" praktično samo zbog promocije. Ta računica se isplati samo velikim pivarama.

Organizator festivala koji slavi pivo, Beogradska kulturna mreža, privatna je firma. Pre "Bir festa", njeni vlasnici organizovali su niz događaja, kao što su koncert grupe "Fejtles" 2004. godine, podršku projektu "Putujemo u Evropu 2005." za 100 najboljih studenata Srbije. Radili su i menadžment nekih od najpoznatijih klubova u Beogradu - KST, "Andergraund", "Ke pasa" i "Ileven". Trenutno "rukovode" i "Bir festom" u Vrnjačkoj Banji, kao i dočekom Nove godine na Trgu Republike.

SPONZORI POKRIVAJU SVE TROŠKOVE KAKO ističe Grastić, celokupna organizacije događaja finansira se od sponzora. - Ulaz je besplatan, pa sve troškove, dovođenja bendova, komunalija, podmirujemo od sponzorskih ugovora - objašnjava jedan od vlansika "Beogadske kulturne mreže". - Razlika ostaje nama. Mi smo uvek u plusu, tako da smo zadovoljni poslovanjem.

Sve ove događaje, koji su jedni od najvećih muzičkih dešavanja u prestonici, ali i Srbiji, u poslednjoj deceniji, organizuje firma koja ima - svega deset zaposlenih.

- Ideja za festival nastala je od strane četiri osnivača, koji su i suvlansici firme - kaže Dejan Grastić, jedan od osnivača. - Svako od nas je ranije radio organizaciju događaja pojedinačno. Imamo deset zaposlenih, ali angažujemo posebne agencije za veliki broj poslova, kao što je održavanje sajta, marketing... Cena zakupa je poslovna tajna jer smo mi privatna firma, a ne javno preduzeće, koja nema obavezu da raspisuje tender.

MOGU DA TOČE ALKOHOL POSLE 22.00

IAKO je gradska uprava vratila odluku o zabrani prodaje alkohola nakon 22 časa, za beogradski festival piva ova blokada ne važi.

- Zabrana se odnosi samo na maloprodajne objekte - kažu organizatori "Bir festa". - Odluka ne važi za koncerte ili bilo kakve slične manifestacije.

U 2012. PRIHODI BKM 155 MILIONA

- PRIHODI za 2012. godinu Beogradske kulturne mreže iznosili su 155.810.000 dinara, bez ikakvih gubitaka - stoji u evidenciji Agencije za privredne registre. - Preduzeće zapošljava deset ljudi, a registrovano je u Novom Beogradu. Otvoreno je 2007. kao društvo sa ograničenom odgovornošću, a vlasnici su fizička lica, kao i jedno preduzeće.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

alex miles

19.08.2013. 05:11

Ako je ova slika odraz "danasnje" srbije, bilo bi bolje da je niste ni objavili. Gomila pijandura usred dana. Sramota !

milan

19.08.2013. 13:33

beogradska kulturna mreza organizuje alkoholicarske origije. alkohol se toci posle 22.00, zadnjicu cete prodati za pare. koja kultura, koji zakoni. sram vas bilo, kulturna gospodo. zreli ste za debelu istragu.