Pilon Mosta na Adi još bez vrha
01. 08. 2013. u 08:55
Ni posle 14 meseci od prvog neuspelog pokušaja, novi simbol Beograda još nije dobio konačan izgled. Pre nešto više od godinu dana, jak vetar omeo radnike i pilote vojnog helikoptera
PILON na Mostu preko Ade i dalje je bez "kape". Prošlo je čak 14 meseci od neuspelog pokušaja helikopterske jedinice Vojske Srbije da podigne konstrukciju na vrh, gde je trebalo majstori da je prihvate i učvrste, a najveći beogradski simbol da dobije konačan izgled. Nadležni ne odustaju od ovog poduhvata, međutim, još se ne zna kada će biti stavljena "tačka" na 200. metru iznad Save.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju objašnjavaju da za uspešno obavljanje ovog zahtevnog posla treba više od lepog vremena.
- Nije dovoljno samo da nas posluže vremenske prilike, već je neophodno voditi računa i o bezbednosti, kako radnika tako i opreme, kao i o drugim tehničkim uslovima - kaže Nenad Bajić, iz Direkcije. - Moramo pažljivo uzeti u obzir i drumski i rečni saobraćaj, koji se tokom ovog posla moraju obustaviti. Ne treba zaboraviti i najvažnije, a to su profesionalci Vojske Srbije, koji iz vazduha treba da spuste ovaj opasan teret. Piloti su stalno angažovani na svojim redovnim zadacima, te nije lako da sve nabrojane uslove uklopimo sa njiihovim slobodnim vremenom. Nadamo se da će se uskoro steći svi neophodni uslovi da pilon dobije projektovani špic.
Kada su srpski piloti u maju prošle godine podigli helikopter sa namerom da obave misiju i postave poslednji segment, "operaciju" montiranja špica omeo je jak vetar, koji je duvao brzinom od oko devet kilometara na sat. To je sprečilo radnike unutar pilona da na bezbedan način prihvate konstrukciju.
Još tada je najavljeno da će podizanje završne konstrukcije biti ponovo organizovano narednih dana, čim to budu dozvolili vremenski uslovi, ali očigledno da do dana današnjeg vreme nije išlo naruku neimara.
TEMELj OD ČAK 1.300 TONA ARMATURE
VRH zaokružuje planirano arhitektonsko rešenje čitavog pilona, koji je postavljen na najvećem monolitnom temelju u mostogradnji Srbije. U temelj pilona je, na dubini od preko 30 metara, pobijeno 113 betonskih šipova, utrošeno je oko 1.300 tona armature i 16.370 kubnih metara betona.
krole
01.08.2013. 09:35
Mene zanima da li ce neko da se seti da opere most i pesacku/biciklisticku stazu na njemu od peska! Most je uzasno prljav i sve vam ulazi u oci dok idete!
Ne znam zašto se uporno upotrebljavaju strane reči tipa "pilon", koje je Điki uveo u žargon i ne znam ko je njegov idejni tvorac (ne mislim na Đikija, jer svi znaju ko je Jim Henson), ali kada god prelazim neki most na Savi i pogledam ka stubu ili nosaču, odzvanja mi Hodža u ušima.
Dok je u ovom stanju, može privremeno da posluži kao minaret.
Ovo je jedina gradjevina u ovoj zemlji zavrsena u roku i zaista kod stranaca,a i nas u BG ,izaziva divljenje.Beograd je sad nezamisliv bez ovog lepotana i jedva cekam da dobije svoj sesir i da stotinama godina,ma vecno traje u nasoj Metropoli i kad nas ne bude bilo.Uz sve to zauvek ce promeniti izgled tog dela naseg grada jer oko njega i od njega,tek pocinje da se gradi i da se nasa Metropola razvija.Srecno!
Ako ste mislili da se u ovoj kriminalnoj državi nesto završava do kraja......samo se nadajte,nikada neće biti ni stavljen jer je oduševljenje za njim opalo,više mu niko ne pridaje važnosti pa se i rupe otvaraju.Dokle god su na političkoj sceni najveći kriminalci Srbije,nama će biti gore,a vi se lepo ušuškajte kućama u uživajte u ne plaćenim računima,praznim frižiderima,kreditnim dugovima,loše izgrađenim stanovima !!!!!!!
Komentari (9)