Beograd dobija tunel od 500 miliona evra?

N. V. BRKOVIĆ

26. 07. 2013. u 09:30

Posle završetka mosta na Adi i pristupnih saobraćajnica u Radničkoj i Jurija Gagarina sledi novi izazov. Od petlje Hipodrom pa sve skoro do Autokomande saobraćajnica ide pod zemljom

DA bi Beograd odahnuo od gužve u saobraćaju, biće potrebno još mnogo novca! Karike u lancu Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) se nižu, međutim Most na Adi ni sa završenim pristupnim saobraćajnicama u Radničkoj i Jurija Gagarina, planiranim za kraj ove godine, neće postići potpuni efekat, dok se ne omogući dalji protok vozila kroz planirani tunel ispod Topčiderskog brda. Ali to je još jedna u nizu skupih investicija koja će ukupnu cenu radova na gradilištima koja zauzimaju i više desetina hektara na Čukarici, Novom Beogradu i Savskom vencu, vinuti do astronomskih visina od dve milijarde evra.

Mišljenje javnosti je podeljeno, ali osim što protivnici UMP govore o neopravdano visokoj ceni, smatraju i da je pozicija loša, te da je napravljen saobraćajni i urbanistički promašaj.

- UMP, pored Mosta na Adi podrazumeva i izgradnju 17 kilometara prilaza mostu - petlje, saobraćajnice, probijanje tunela na Topčiderskom brdu, ali i otkup građevinskog zemljišta i naknade za rušenje objekata - objašnjava Branislav Jovin, član Akademije arhitekture Srbije, projektant Mostarske petlje i pristupnih saobraćajnica mostu Gazela i rukovodilac projekta "Metro Beograd". - Samo na most koji je dug 969 metara, a trebalo je da premosti 150 metara vodenog puta, potrošeno je 160 miliona evra, a problem prevoza nije rešen.

DUŽINA DEONICE 2.172 METRA DEDINjSKI ili topčiderski tunel bi trebalo da bude dug 2.172 metra. Ulaz je kod petlje Hipodrom, na delu gde se ukršta sa Mostom na Adi. Vozila bi sa druge strane izlazila u neposrednoj blizini stadiona Partizana, kod južne tribine, a zatim se kretala ka Autokomandi.

Jovin smatra da će do završetka projekta cena narasti na više od dve milijarde evra. A početak eksploatacije mosta na Adi pokazuje sve nedostatke na koje su stručnjaci ukazivali još u fazi pripreme, i malo ko veruje da će probijanjem tunela ispod Topčidera i izlazskom na Autokomandu, da se postigne rasterećenje, već naprotiv.

Međutim, u gradskoj upravi očekuju da će, kada pristupni putevi budu završeni, protočnost vozila biti 40.000 dnevno. I kada su neimari već dobro zagazili u izgradnju UMP, jedino što preostaje je da se nastave radovi. Grubo se procenjuje da će za tunel biti potrebno oko 450-500 miliona evra.

- Mi svakako imamo najviše iskustva kada je izgradnja tunela u pitanju - kaže Ratomir Todorović, direktor "Planuma". - Topčidersko brdo smo već probijali i napravili dva tunela prema stanici Prokop. Poluprsten nema svrhu bez tunela koji će od petlje Hipodrom voditi prema Autokomandi. Kada ta veza bude urađena, nestaće "čep" u ovom delu koji se svakodnevno pravi.

TUNELSKA CEV DO 50.000 PO METRU...

DIREKTOR "Planuma" objašnjava da dužina radova prilikom probijanja tunela zavisi od materijala. Ako je stena ide brže, a ako je zemlja sporije.

- O ceni je nezahvalno pričati s obzirom na to da nije urađen projekat - dodaje Todorović. - Tunelska cev putna je veća od železničke u prečniku i može da košta od 10.000 do 50.000 evra po dužnom metru. Cenu diktira i obloga, kao i oprema koja se ugrađuje u tunel, koja ako se poštuju evropski standardi nije nimalo jeftina.



SVAKA CEV SA PO DVE TRAKE

SVAKA tunelska cev sadržala bi po dve saobraćajne trake od po 3,5 metra i dve ivične trake od po 0,3 metra. Shodno evropskim standardima projektovane su poprečne veze za prolaz vozila na 750 metara, ali i nekoliko automobilskih i pešačkih ispusta za slučaj da se u njemu dogodi neželjeni incident.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

Немања

26.07.2013. 09:42

Само у Београду градите,и онако ће цела Србија да заврши тамо.Док ми на југу молимо за асфалт,тамо градите тунеле од пола милијарде

tadja

26.07.2013. 13:03

@Немања - Nemoj Nemanja da se ljutiš na Baneta, on sere zlatna jaja u bg on je vredan i radan ima gde i šta da radi, a ti si Nemanja danguban i odaj šoderom jer nisi zaslužio i zaradio.

BG men

26.07.2013. 15:04

@Немања - Mi u BG se zaduzujemo za nas glavnio grad,i vi sa juga ce te to da placate papreno,kad dodjete kod na u posetu bice vam lepo,,nemojte tako vi juznjaci

Beogradjanin11

26.07.2013. 16:32

@Немања - To se ne zadužuje država nego grad Beograd, i to će vraćati svi građani Beograda ali ne i ostatak Srbije. Za asfalt molite grad Vranje/Leskovac ili koji već, a ne republiku.

bojan

26.07.2013. 22:19

@Немања - Kad bi ste se vratili u svoja sela svi sto ste zadnjih 10-15 godina dosli u BG ne bi morali ni da gradimo.Nemamo gde da Vas smestimo vise

Немања

26.07.2013. 23:15

@Немања - Па шта ви радите у Београду,кад нема ни производње ни пољопривреде???Све те хиљаде и хиљаде чиновника се исплаћују из републичког буџета.Код нас у болницама више ни ЕКГа нема,за све живо нас шаљу у Београд.Па докле више

Darak

27.07.2013. 11:01

@Немања - А шта ви радите у Београду, асимилирали сте нас, прво док студирате и имате право на дом, а кад завршите факс онда код "земе" да Вас запосли. Кад би био доступан податак колико је "дошљака" из твог краја у комуналним фирмама на руководећим позицијама, неби веровао!!!

MilanChe

26.07.2013. 09:52

E kompletno su zavrsili i obilaznicu oko Beograda pa je sad vreme za tunele ispod Topciderskog brda. Kada krenete obilaznicom imate tri nekompletirana tunela, isto toliko nekompletiranih mostova, kao i potpuno nekompletirane saobracajne trake. Obilaznica je jedino resenje za rasterecenje saobracaja u Beogradu. Ali tu vise pojedinci iz gradske uprave nemaju mogucnost ugradnje, pa je zato potrebno orati Beograd uzduz i popreko!

Darak

27.07.2013. 10:30

@MilanChe - Немој тако можда су људи из града само испратили трендове па у складу са државном стратегијом желе да промовишу "ратарство" и у Београду?!

nele011

26.07.2013. 10:03

...ако се дефинише ко преговара и уговара...можда тунел буде и јефтинији...

Darak

27.07.2013. 10:27

@nele011 - Ако се дефинише, "ОДРЕДИ", можда ако нађемо неког Алију Сиротановића коме за боље резултате треба само већа лопата...

Aranđel

26.07.2013. 11:14

A što ne ispitate zašto kasni pristupna saobraćajnica od kineskog mosta do Dr . Ivana Ribara ( tangenta 6 ) i dalje do surčinske petlje u produžetku vojvođanske ulice . Gradski arhitekta Vasović je najavio ove radove za mart ove godine . Ali se nije ni počelo

Jovan

26.07.2013. 12:15

G-din Jovin sve vreme omalovazava izgradnju mosta na Adi, svaka cast ako je projektovao Mostarsku petlju i pristupne saobrajanice ali bi bilo postenije da kaze koliko bi kostala u danasnje vreme izgradnja Gazele i Mostarske petlje sa svim pristupnim saobracajnicama od Laste do Bezanijske kose. Onda bi ovaj narod shvatio da za izgradnju infarstrukture uvek treba mnogo para i da od prepucavanja koliko sta kosta bitnije da imamo izgradjeno i funkcionalno.

Beogradjanin11

26.07.2013. 16:34

@Jovan - Most na Adi nije finkcionalan, on je samo lep. Ne znam dal' preko njega pređe više od 100 vozila na dan.

Darak

27.07.2013. 10:24

@Jovan - Требало би да господа новинари дођу до податка колики је заиста проток саобраћаја преко моста на ади и зашто рецимо кад целом дужином моста постоји тунел није предвиђен за метро. Хоћемо ли икад знати колико је коштао односно колико нас још кошта?

Zoki

26.07.2013. 15:42

@ - Samo nek se gradi. Videlo se koliko most znači kad su jednu rampu zatvorili na nezavršenim pristupnim saobracajnicama. Koje su pare date na koridor 10 pa ga još uvek nema.

dejo

26.07.2013. 16:58

Dokle bre više opstrukcija Metroa!?,ceo grad se usmerava u prevaziđeni saobraćajni koncept da kao nekada u americi svi trebamo na posao autom umesto metroom,em smo bedni da kupimo auto ,em je benzin skup kao zlato..a o ekologij i da ne pričamo.Svi gradovi u svetu grade metro,i eko načine prevoza samo naši "stručnjaci" grade tunele za automobile umesto za vozove.

Darak

27.07.2013. 11:04

@dejo - Видиш да немају идеју ни за трасу којом би возио метро.

pera

26.07.2013. 17:49

Ako duzni metar kosta maksimalno 50000 evra ,a ima 2.172 METARA to je ukuono 108600000 evra,dakle maksimalno 100 miliona evra,odakle onda lupetanje o 500 miliona

bacanje para. umesto u proizvodnju

26.07.2013. 21:23

ovo je namestaljka da bi se ugradjivali razni..zamislite koliko ce da kosta spojka od stadiona partizana do auto puta kod autokomande.verovatno ce trebati mostovi i i visoke transverzale..a tek rusenja kuca.sigurno jos milijardu evra.

ercov

26.07.2013. 22:15

Most na Adi je jedna od najvecih promasenih investicija srpske metropole a da bi se sve to zavrsilo i ukomponovalo tek ce da kosta i kosta. Za ovaj promaseni projekat gradonacelnik Beograda Djilas bi trebao biti smenjen i krivicno gonjen jer na kraju, neduzne gradjane Beograda ce ovo izivljavanje i te kako da kosta kao i njihova pokolenja.

Realista

26.07.2013. 22:48

Naravno ovo je nuzno kako bi cela betonska megastruktura kod Ade dobila bar neki smisao. Pstavlja se pitanje :Da li je bas u ovakvoj ekonomskoj situaciji u gradu i drzavi bila neophodna ovko megalomanska investicija? Petlje i mostovi jesu u Beogradu gradjeni li je tada nezaposlenost bila manja od 10%, privreda u zamahu , domace firme nikada boljenisu radile a dohodak po glavi stanovnikabar trostruko veci nego danas.

goran.s

26.07.2013. 23:08

Ne se uzbudjujte,jos... Pravo pitanje je , kad slupamo tih par stotina miliona evra i izadjemo na autokomandu ,sta onda ... ?! Tek tada dolazi zezanje u obliku tunela ili sl.ispod V racara ,prelaz Bulevara i dalje prema Bogosloviji a to ce tek da kosta! Treba biti veliki umetnik(ili baraba) pa da pored postojeceg autoputa napravis jos jedan paralelan i skrljas milijardu evra. I pritom ne resis nista.Masala.