Beograd dobija tunel od 500 miliona evra?
26. 07. 2013. u 09:30
Posle završetka mosta na Adi i pristupnih saobraćajnica u Radničkoj i Jurija Gagarina sledi novi izazov. Od petlje Hipodrom pa sve skoro do Autokomande saobraćajnica ide pod zemljom
DA bi Beograd odahnuo od gužve u saobraćaju, biće potrebno još mnogo novca! Karike u lancu Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) se nižu, međutim Most na Adi ni sa završenim pristupnim saobraćajnicama u Radničkoj i Jurija Gagarina, planiranim za kraj ove godine, neće postići potpuni efekat, dok se ne omogući dalji protok vozila kroz planirani tunel ispod Topčiderskog brda. Ali to je još jedna u nizu skupih investicija koja će ukupnu cenu radova na gradilištima koja zauzimaju i više desetina hektara na Čukarici, Novom Beogradu i Savskom vencu, vinuti do astronomskih visina od dve milijarde evra.
Mišljenje javnosti je podeljeno, ali osim što protivnici UMP govore o neopravdano visokoj ceni, smatraju i da je pozicija loša, te da je napravljen saobraćajni i urbanistički promašaj.
- UMP, pored Mosta na Adi podrazumeva i izgradnju 17 kilometara prilaza mostu - petlje, saobraćajnice, probijanje tunela na Topčiderskom brdu, ali i otkup građevinskog zemljišta i naknade za rušenje objekata - objašnjava Branislav Jovin, član Akademije arhitekture Srbije, projektant Mostarske petlje i pristupnih saobraćajnica mostu Gazela i rukovodilac projekta "Metro Beograd". - Samo na most koji je dug 969 metara, a trebalo je da premosti 150 metara vodenog puta, potrošeno je 160 miliona evra, a problem prevoza nije rešen.
Jovin smatra da će do završetka projekta cena narasti na više od dve milijarde evra. A početak eksploatacije mosta na Adi pokazuje sve nedostatke na koje su stručnjaci ukazivali još u fazi pripreme, i malo ko veruje da će probijanjem tunela ispod Topčidera i izlazskom na Autokomandu, da se postigne rasterećenje, već naprotiv.
Međutim, u gradskoj upravi očekuju da će, kada pristupni putevi budu završeni, protočnost vozila biti 40.000 dnevno. I kada su neimari već dobro zagazili u izgradnju UMP, jedino što preostaje je da se nastave radovi. Grubo se procenjuje da će za tunel biti potrebno oko 450-500 miliona evra.
- Mi svakako imamo najviše iskustva kada je izgradnja tunela u pitanju - kaže Ratomir Todorović, direktor "Planuma". - Topčidersko brdo smo već probijali i napravili dva tunela prema stanici Prokop. Poluprsten nema svrhu bez tunela koji će od petlje Hipodrom voditi prema Autokomandi. Kada ta veza bude urađena, nestaće "čep" u ovom delu koji se svakodnevno pravi.
TUNELSKA CEV DO 50.000 PO METRU...
DIREKTOR "Planuma" objašnjava da dužina radova prilikom probijanja tunela zavisi od materijala. Ako je stena ide brže, a ako je zemlja sporije.
- O ceni je nezahvalno pričati s obzirom na to da nije urađen projekat - dodaje Todorović. - Tunelska cev putna je veća od železničke u prečniku i može da košta od 10.000 do 50.000 evra po dužnom metru. Cenu diktira i obloga, kao i oprema koja se ugrađuje u tunel, koja ako se poštuju evropski standardi nije nimalo jeftina.
SVAKA CEV SA PO DVE TRAKE
SVAKA tunelska cev sadržala bi po dve saobraćajne trake od po 3,5 metra i dve ivične trake od po 0,3 metra. Shodno evropskim standardima projektovane su poprečne veze za prolaz vozila na 750 metara, ali i nekoliko automobilskih i pešačkih ispusta za slučaj da se u njemu dogodi neželjeni incident.
Немања
26.07.2013. 09:42
Само у Београду градите,и онако ће цела Србија да заврши тамо.Док ми на југу молимо за асфалт,тамо градите тунеле од пола милијарде
@Немања - Koliko radite i kako radite, budite srecni da i to imate.
@Немања - Nemoj Nemanja da se ljutiš na Baneta, on sere zlatna jaja u bg on je vredan i radan ima gde i šta da radi, a ti si Nemanja danguban i odaj šoderom jer nisi zaslužio i zaradio.
@Немања - Mi u BG se zaduzujemo za nas glavnio grad,i vi sa juga ce te to da placate papreno,kad dodjete kod na u posetu bice vam lepo,,nemojte tako vi juznjaci
@Немања - To se ne zadužuje država nego grad Beograd, i to će vraćati svi građani Beograda ali ne i ostatak Srbije. Za asfalt molite grad Vranje/Leskovac ili koji već, a ne republiku.
Komentari (26)