Ko je pravi gazda Bus plusa?

N. V. BRKOVIĆ

19. 07. 2013. u 08:55

Vlasnička struktura firme "Apeks" menja se "iz časa u čas". Na sajtu u četvrtak dva puta vršene promene vlasničke strukture

VLASNIČKA struktura firme "Apeks", koja je uvela novi sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu, poznat jednostavno kao "Bus plus", u četvrtak je čak dva puta promenjena. Na sajtu Agencije za privredne registre ujutru su kao članovi društva navedeni "Lanus" sa 45 odsto i "Kentkart" sa 55 odsto udela, da bi se već posle podne pojavio i treći vlasnik Sava Terzić. On je preuzeo od "Lanusa" 24 odsto, dok je pomenuta firma ostala u igri sa 21 procentom udela.

"Apeks" je u sredu objavio da je većinski vlasnik firme postala kompanija iz Turske, međutim, Agencija za privredne registre je odbila prijavu zbog neurednih ugovora o prenosu vlasništva.

Bilo je dovoljno manje od 24 sata da se propusti isprave i da prijava ipak bude prihvaćena. Stari recept, promena udela i česta izmena vlasničke strukture preduzeća, u kojoj osim transparentnih, deo kolača imaju i mnoga druga preduzeća koja se ne pominju, ponovo je primenjen. Stvaranjem komplikovanog lanca vlasništva otežava se pristup toku kapitala i skrivaju pravi vlasnici.

U saopštenju koje je "Apeks" prekjuče poslao medijima, kao prethodni većinski vlasnik se pominje "Proceskom". Ova firma je preko "VP tim sistema" vlasnik "Lanusa", ali se ne pominje nigde u prijavi "Apeksa" koju je u četvrtak usvojila Agencija za privredne registre.

TERZIĆ LIKVIDACIONI UPRAVNIK PREMA podacima Agencije za privredne registre, "Certus" je firma u likvidaciji, a likvidacioni upravnik je Sava Terzić. Na osnovu podataka Narodne banke Srbije na ime ove firme otvoreno je šest računa u četiri banke i svi su uključeni u platni promet. U sistemu prinudne naplate dužnik nema evidentirane neizmirene obaveze u poslednjih godinu dana.

Poslednji zbog kojeg je promenjeno članstvo i napravljena nova preraspodela u vlasništvu "Apeksa" je Sava Terzić.

- Duboko i iskreno verujem u ovaj projekat i iz tog razloga sam rešio da zajedno sa partnerima podržim njegov dalji razvoj - izjavio je Terzić. - Prednost ovakvog integrisanog informacionog sistema i jeste da pruži realnu sliku javnog prevoza i prikaže sve informacije neophodne za njegovo unapređenje i razvoj.

Nedovoljan broj informacija o "Busp lusu" u prethodnom periodu doveo je do sumnje građana. Mi ćemo se potruditi da informacije budu dostupne svima da bi građani shvatili da je on mnogo više od prodaje karata i kontrole.

Terzića u "Apeksu" nazivaju jednim od pionira razvoja sistema za elektronske dopune i satelitsko praćenje vozila u Srbiji.

PETROVIĆ, KRSTIĆ, ĐORĐEVIĆ

TERZIĆ je javnosti poznat kao direktor "Certusa". Iako se u poslu oko "Bus plusa" pojavljuje kao nezavisna, treća strana, od ranije se dovodi u vezu sa "Lanusom"

Prema izveštaju APR, međutim, formalni vlasnici "Lanusa" su Miroslav Petrović, Vojislav Krstić i Aleksandar Đorđević, koji su osnovali "Proceskom" i "VP tim sistem".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (91)

Moca

19.07.2013. 09:21

Pre desetak dana, u APR-u, na stranici firme Apeks, u rubrici zakonski zastupnici, direkor bio Veljko Vlahovic.

torpedo

19.07.2013. 09:49

Uopšte ne vidim šta ima nejasno - u jučerašnjoj vesti je lepo rečeno da dokumentacija nije bila potpuna, pa je PAR odložio dopunjavanje podataka. Svašta :).

Ksenija

19.07.2013. 10:05

Neka se time bavi vlada, ako je bitno, meni kao korisniku je sasvim svejedno ko je vlasnik.

Janacko1

19.07.2013. 10:06

Tu se više ne zna ko pije ako plaća. Vreme je da se Gsp vrati u svoje prvobitno stanje kako bi GSP ostvario dobit

Janacko1

19.07.2013. 10:07

Milsim da ovde ima elemenata da se tim za borbu pritv korupcije i kriminala umeša. Stvari treba isterati na čistinu!

VILJEMOVKA

19.07.2013. 10:11

Beogradjani trazili ste gledajte, eto vam ga vas Dragan Djilas! Sad kad Turci uvedu obezbedjenje u buseve ima po duplo da placate karte. Kontrolori koji su vas maltetirali su bili bebe, naspram ovih koji ce tek doci

Dingo

19.07.2013. 11:16

@VILJEMOVKA - Polako nece moci,to mora da se pothitno preispita..Djilas je svakako cuo za novi zakon protiv korupcije i kriminala..Vucic ce sigurno nesto pokrenuti po tom pitanju spasice on i Beogradjane od najezde otimacine ove vrste i pronaci resenje koje ce biti pvoljnije za gradjane!!!

Danilo

19.07.2013. 12:38

@VILJEMOVKA - Vucic neka malo proceslja odakle silni prihodi idu nepostojecoj stranci Maje Gojkovic,a ne pravimo se mutavi pa po ceo dan o Bus plusu i glupostima

Nikola

19.07.2013. 14:06

@VILJEMOVKA - Da je samo Maja u pitanju bilo bi to još dobro. Milion toga se radi, a skriva se ovakvim tekstovima. Šta je sa Ilićem, hrastom, kraduckanjem, šta sa koferčetom, sa plaćanjem Bekutinih koncerta, sa tompusima i grčkim sirom? Šta je sa svim ministarskim aferama, sa pričom o lažnoj rekonstrukciji koja se uporno plasira iz dana u dan, sa sredstvima koja nedostaju za lečenje naše dece? Ako nastavim doći ću i do moguće, ne daj Bože pobune žandara :(

Źedan preko vode

19.07.2013. 10:14

Baš je dražesan taj Vaš inovator.Sada je otkrio lepotu i mogućnosti Bus plusa a firma Certus je u likvidaciji.Da je direktor javnog preduzeća u likvidaciji bio bi medijski linčovan a ovako je čovek koji voli izazove u biznisu.

šaja

19.07.2013. 10:17

Uvođenjem BusPlus-a se očekivalo da će prihod od prodaje karata porasti. Međuti, nakon uvođenja BusPlus-s, i pored skoka cena karata prihod GSP-a je bivao sve manji, što je GSP dovelo u još težu finansijsku situaciju.

Dingo

19.07.2013. 10:20

Au strasno pothitno preispitivanje ove popularne firme! Odjednom toliko vlasnika ovo Djilasu nece tek tako proci..Na ulicama sada sve sami krsevi od voznog parka GSB-a..Beograde moj..Vucicu preduzimaj nesto...

Rada

19.07.2013. 11:28

@Janacko1 - Nedavno si izjavio da si dobio posao stoga nam je i jasno zašto ti ne odgovara gradonačelnik.

Dingo

19.07.2013. 10:29

Svaki dan mogu da menjaju akcionare,ali gazda neka se pojavi i kaze istinu svojim gradjanima,bitno je da se uzme od ovog jadnog naroda sto vise novca a nema veze sto nisu vozila prosla tehnicki pregled i nisu registrovani..

maki

19.07.2013. 10:38

Pojedinci iz DS su se godinama bogatili na račun države i naroda, da su samo deo tih para, koje su uzeli od Srbije, uložilo u pompezno najavljene projekte u Beogradu, siguran sam da bi i Beograd i Srbija dana bili u mnogo boljoj finansijskoj situaciji.

Rada

19.07.2013. 11:27

@maki - Niko ovde ne spominje DS, ali izgleda da ti imaš naredbu da u svakom komentaru napadaš demokrate. No, izlišno je to više i govoriti, svi znamo, jer niko nije toliko slep da ne vidi šta uporno pokušavate. Srbija se danas susreće sa otimanjem koje nikada do sada nije viđeno i čak u toj otimačini i batinaši svakodnevno imaju svoja redovna zaduženja. Pogledaj samo šta se uradilo juče, preključe u Luci u Novom Sadu :(

volemSremice

19.07.2013. 12:32

@maki - Zato sad Djilas kuka kako se Beogradu ne daju pare iz budzeta a sve je spiskao na bus+ i sto je jos gore te pare ne idu u kasu Beograda nego turcima i ko zna kome jos

Nikola

19.07.2013. 14:08

@Zoran - Bolje bi bilo da pozivaš policiju da rade svoj posao i otkriju ko stoji iza stalnih napada na vozače, kontrolore. Kome to odgovara da se takvi užasi dešavaju?

rale

19.07.2013. 10:53

Pravili su se hvalospevi o Busplusu, a na kraju se ispostavilo da je posao dobila firma sa kapitalom od 500 evra i jednim zaposlenim, a na ovom poslu je takva jedna firma ostvarivala prihod od nekoliko miliona evra mesečno.

Nikola

19.07.2013. 14:09

@rale - I ti to znaš, imaš dokaz, ili ti je neko rekao da tako nešto napišeš? :)

Miha

20.07.2013. 13:56

@rale - @Nikola, to znaju svi koji su pratili uvodjenje sistema od samog pocetka, bez zakonskog osnova... A i ko mucne bar malo glavom vidi da tu nisu cista posla.

Goran

19.07.2013. 11:01

Iako ne volim SNS, moram da priznam da je pravi vlasnik DS.. DS ovakvim glupostima gubi kredibilitet i nije cudo da su do ovde dogurali. Sve se cuje i sazna a pogotovu u srbiji.. nije narod blesav!

Darak

19.07.2013. 11:03

Шта је са ГСП-ом? Бус плус је фирма која наплаћује а ГСП шта је са њима они узимају неку сићу за ово "мало" посла који обављају. Одржавају аутобусе и возе, контролоре су натерали да пређу у Бус плус.

Darak

19.07.2013. 11:03

Значи ГСП у ком је мој деда некад радио, који је некад буо озбиљно јако предузеће, зависи од неког јуче створеног Бус плуса са "мало" сумљивим власницима и оснивачима!

Janacko1

19.07.2013. 11:52

@rengen - Nažalost. Zna se ko najviše ispašta. Ispaštaju sami građani glavnog grada što trpe takvu vlast koju imaju jer im je oona sve ovo i zamesila sa famoznim Bus plus-om!

Rada

19.07.2013. 11:19

Zbog nesposobnosti ministarke deca koja boluju od retkih bolesti umiru, a mi raspravljamo ko je vlasnik Bus Plusa

ivanS

19.07.2013. 11:42

Ovde je čudno da se glavni vlasnik ne pojavljuje,a svi znamo ko je on,čudno je da grad Beograd daje posao kakav je kontrola gradskog sabraćaja firmi koja u početnom kapitalu ima petsto eura

Angelina977

19.07.2013. 11:43

Pa ocigledno da je pravi gazda Busplusa DS koji pokusava na sve nacine da sakrije svoje vlasnistvo.

vladimir100

19.07.2013. 12:31

Пантић би рекао " У сваки аутобус по једног јањичара са исуканом сабљом!"

Ozrenac

19.07.2013. 12:45

Radi se verovatno o jednoj iz lanca "sumnjivih rabota" prvog coveka naseg glavnog grada i njemu bliskih tajkuna.Beograd je po broju stanovnika 1/3 stanovnistva Srbije, a po prometu novca mnogo vise od toga. Sigurno je da je BUS PLUS veoma profitabilan za svoje vlasnike, pa se tako cesto vrse izmene u vlasnickoj strukturi, a sve u cilju da se do glavnih aktera sto teze dodje. Kada ce vec jednom drzavni organi poceti da "cesljaju" javna preduzeca u glavnom gradu u kojima ima toliko kradja???

Nikola

19.07.2013. 14:12

@Ozrenac - "verovatno se radi", pa znaš Ozrenac i moja komšinica se verovatno ljubaka sa jednim mojim daljim rođakom, ali ..... mislim o tom "verovatno" je smešno pričati, može samo nos da nam poraste

Srećko

19.07.2013. 12:48

Prave oni svakojake vlasničke vratolomije, kako bi nastavili da inkasiraju ogroman novac iz gradskog budzeta, a na štetu GSP-a koji pripada svim gradjanima Beograda. Procene su bile i sada su da će ekipa Busplusa strpati u dzep za 10 godina oko 150 miliona evra, dok će GSP nastaviti da posrće. Kao što se zna, glavni kreator i inspirator ove dobro osmišljene pljačke je A. Vlahović.

Niki

19.07.2013. 13:32

Dobro je sto novinar g.Brkovic cita komentare.Juce sam napisao u komentaru "..ugovorom je Bus+ ustupljen mozak,srce,krvotok..Sadasnjost i buducnost. Grads.vladarima prilika da se dile i tale..Gradu i nama je ostala telesina da je alimentiramo. Bus+ je identitet sakriven iza 7 brava,kad otkljucas zadnju ukaze ti se ZekaPeka. Ko kontrolise tzv tursku firmu ne znamo.." Ovaj aranzman je prepun opskurnih detalja.Verujem da je Bus+ kao i sve povezane firme zrele za jednu detaljnu kontrolu nadleznih.

bronko

19.07.2013. 13:39

Izgleda da se još nisu opametili iako je borba protiv korupcije u punom jeku.

Milovan35

19.07.2013. 14:24

@Stevica - Nema država dovoljno resursa da se obračuna sa svim lopovima, pa računaju ima toliko lopova, da mene neće uhvatiti.

Gaga

19.07.2013. 14:39

Pa naravno da sad treba prebaciti van Srbije zaradjene milione evra od karata po sto povoljnijim uslovima, a GSP neka belezi gubitak a mi mozemo da se vozimo u rasturenim autobusima koji samo sto se ne raspadnu. Sto je veci udeo stranca osnivaca u firmi vise para moze da se izbaci van. Posto su videli da je pocela frka oko busplusa, pronalaze nacine da sto pre maznu pare preko prebacivanja u tu vajnu tursku firmu (treba videti koj je fizicki vlasnik te firme u turskoj, sto mora da se zna).

Labud

19.07.2013. 21:00

@gavran - Još ćemo mi i da vidimo i da nam se obije o glavu NULA od predizbornih obećanja.

VASHsmKA

19.07.2013. 17:28

Ta zaostavstina bivse vlasti i aktuelnog Beogradskog gradonacelnika samo ceka dan kada ce se naci na spisku sumnjivih poslova DS-a

Vražić

19.07.2013. 17:57

Dnevno 500 ljudi gubi posao, kriminal utrostručen, deca umiru jer nema lekova... A vi se živi pojedoste što nema više šverca?

ljeposava

20.07.2013. 10:05

@Vražić - Na zalost, to su samo nastavljeni stari trendovi...Nezaposlenost je posledica rasprodaje privrednih resursa, kriminal nam je na ovom nivou vec dvadeset godina, a deca nam umiru jer je sistem zdravstvene zastite utemeljen na ovaj nacin demokratskim reformama od 2000-te. I ne pojedoh se sto vise nema sverca vec sto novac od naplate i dalje ide onom ko je bio aktivni ucesnik u procesima koji su doveli do onoga o cemu pisete.

niki

20.07.2013. 17:02

@Vražić - vrazicu i labude, vi ste ti koji rade po nalogu velikog sefa, pa tako i ove komentare pisete. za nezaposlenost, korupciju i nalogodavni rad krivi ste vi zuti, jer ste spremni da unistite GSP koji hrani 6.000 porodica i namestite posao privatnoj firmi satro iz turske, a zapravo sve pare idu vama. beograd je selo, a ni turska vise nije osmanlijsko carstvo, tako da svi sve znaju, samo je pitanje kada kome odgovara da istina izadje na videlo...

crni gruja

19.07.2013. 19:07

Još jedan način da se pljačka ionako osiromašen narod. Fiktivno menjanje vlasnika i vlasničke strukture u cilju zametanja tragova da bi se sakrio pravi vlasnik firme koja uzima ogromne pare samo je još jedan razlog za bespoštednu borbu protiv korupcije i mita.

Tajči

19.07.2013. 20:34

Đilasova podešavanja.. Nije bitno šta piše na sajtu,važno je da se novac slije u njegovu kasu.

Srbin 100%

20.07.2013. 01:50

@Tajči - Covek ne radi nikakav posao u Beogradu ako ne moze on da ima korist od toga...

Labud

19.07.2013. 20:59

Ne vidim šta tu ima nejasno, i o mojoj firmi se podaci dopunjavaju kako se menja vlasnička struktura, jaka stvar.

niki

20.07.2013. 16:53

@Labud - a, da li se ti podaci menjaju brzinom svetlosti i da li vlasnik ostaje isti i samo menja nazive firmi kojih ima nekoliko, za svaki posao otvori novu firmu, presipa iz supljeg u prazno osnivacki kapital od 500 evra, zaposljava tri coveka, a zaradjuje milione koji kad prodju kroz sve firme zavrske ko zna gde, dok se utvrdi u srbiji ostade samo jad i beda...pametni labude...jaka stvar...

Unuk jednog solunca

19.07.2013. 21:42

Kartu tj. Bus plus sistem naplate ne praktikujem i to uvek ljubazno i kulturno kažem kontrolorima. Ako treba da izađem ni to nije problem ali ne želim da plaćam vožnju preko Bus Plus-a. Razlog je jednostavan. Kada bude naplata opet direktno preko GSP-a prvi ću kupiti markicu ili kartu i neće mi pasti napamet da se švercujem jer znam da će od mojih para neki grešnik u kanalu za popravku autobusa dobiti platu ili doprinose od toga.

kiza

23.07.2013. 05:41

@Unuk jednog solunca - Svaka cast na komentaru!!! 100% isto razmisljamo, nedam pare privatniku koji nista ne radi samo uzima prihod firmi koju svi mi Beogradjani finansiramo na ovaj i onaj nacin da bi funkcionisala, a prihod GSP-a da ide u privatne dzepove...

Srbin 100%

20.07.2013. 01:49

Duznost je nadleznih organa da se sazna vlasnicka struktura u Bus-Plusu jer postoji osnovana sumnja da je ova firma dobila posao na namestenom tenderu i da su stvarni vlasnici bliski sadasnjoj vladajucoj strukturi u Beogradu

zamlata

20.07.2013. 20:13

@Srbin 100% - Šta tu bre toliko ima da se saznaje? Sve je javno i sve imaš u APR-u, osim ako ne umeš da čitaš, to je drugo..:)

MilanCh

20.07.2013. 09:23

Ne interesuje me ko je vlasnik, interesuje me poboljsanje koje imam sa ovim sistemom. Svi koji koriste javni prevoz u Beogradu jasno pokazuju da je mnogo bolje nego ranije i zadovoljniji su. Ocekujem da se poprave jos neke stvari, da se kupe nova vozila.

Raka

20.07.2013. 12:38

@MilanCh - Da, i mene isto ne interesuje ko je vlasnik. Neka slobodno kradu od gradjana Beograda, neka trpaju naše pare u dzakove. Moramo trpeti da nas pljačkaju 10 godina i da dajemo desetine miliona evra za nova vozila da bi ovi paraziti dobro zaradili. Što bi nas zanimalo, ko je vlasnik ove drparoške grupacije, veseli "MilaneCh"!?

1985

20.07.2013. 13:23

Lako se može zaključiti da su tender dobili oni ljudi koji su bliski i koji sarađuju sa gospodinom Đilasom.On je i uveo Bus plus u gradski prevoz tako da indirektno može puno da utiče na njega.

Vladan Petrovic Vlaisa

21.07.2013. 08:20

Zamrsena je tu velika mreza kruga ljudi koji imaju korist od bus plusa...

milan

04.04.2014. 22:46

a zasto se nigde u vlasnickoj strukturi ne pominje niti licno djilas, niti bilo koja njegova firma, ako se zna da je on tu bio glavni igrac?i sta ce biti sa eventualnim kaznama, koje su nesrecni kontrolori ispostavljali, stresno obavljajuci svoje radne obaveze?