Javni prevoz u Beogradu - primer za ugled drugima

Tanjug

10. 07. 2013. u 17:16

Sistemi javnog prevoza u Beogradu, Njujorku i Seulu su primeri na koje bi trebalo da se ugledaju urbanisti širom sveta kako bi u narednih 37 godina uštedeli 70.000 milijardi dolara

PARIZ - Sistemi javnog prevoza u Beogradu, Njujorku i Seulu su primeri na koje bi trebalo da se ugledaju urbanisti širom sveta kako bi u narednih 37 godina uštedeli 70.000 milijardi dolara na globalnom nivou.

Danas objavljena studija u mogućoj uštedi do 2050, koju je izradila Međunarodna energetska agencija (IEA) pod nazivom "Priča o reorganizovanim gradovima", zasnovana je na studijama slučaja sprovedenim u više od 30 gradova širom sveta, koji su poboljšali efikasnost sistema javnog prevoza, smanjili emisiju štetnih gasova i poboljšali kvalitet života.

"Tokom prvih šest meseci reorganizovanja gradskog šinskog sistema, Beograd je utrostručio broj putnika", navodi se u izveštaju.

Njujork je za 11 minuta smanjio prosečno vreme putovanja od kako je uveo ekspresne autobuske linije, navodi se u studiji.

U ovom trenutku već više od polovine svetske populacije živi u gradovima, od kojih mnogi imaju problema sa saobraćajnim gužvama i pretrpanim putevima, što zemlje košta nekoliko milijardi dolara u izgubljenom gorivu i vremenu, nanoseći štetu kvalitetu životnog okruženja, zdravlja i bezbednosti, dodaje se u tom izveštaju.

Izvršna direktorka IEA, Marija fan der Hoven, ukazala je da se zakonodavci moraju udaljiti od pojedinih tehnologija.

"Oni moraju razmotriti kako da izgrade i obnove gradove, koji će prevoziti skoro 6,3 milijarde ljudi do 2050. godine. Moramo isplanirati infrastrukturu, logistiku i energetski sistem, koji će danas imati smisla", dodaje se u saopštenju direktorke.

Fan der Hovenova očekuje da će skoro 70 odsto svetske populacije do 2050. živetu u gradovima i da će se potrošnja energije u gradskom prevozu udvostručiti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Srđan

10.07.2013. 18:11

Smešno je stavljati GSP u redu najboljih na svetu. Znači, tako sam se smejao čitajući ovaj tekst. Javno prevoz u Beogradu je užasan. I dalje saobraćaju autobusi u polu-raspadnom stanju, smrdljivi, u kojima ne čuješ ni svoje misli zbog ogromne buke koju stvara motor. Halo bre ?

Mirjana Hnilička

10.07.2013. 18:36

Malo čudan članak. Ako smo mi među najboljima sa gradskim prevozom, kakvi su oni koji su iza nas?? Putnici guraju autobuse od stanice do stanice ??

uske

10.07.2013. 19:02

a ja cu da ustedim do 2045,zato sto neplacam prevoz cirka tri miliona evra pa ti vidi ekonomiju,8 puta dnevno u prevozu puta 30 puta dva,pa puta 12 meseci pa puta jo 40godina pa kamata,e kad mi platite radni staz i ja cu gracki prevoz

Beogradjanin11

11.07.2013. 18:00

@uske - Odakle tebi ovi brojevi i 3.000.000 evra? Mesečna karta: 3216 dinara 3216*12 meseci*40 godina = 1.543.680 dinara podeljeno sa 114(1 evro) = 13.541 evra

Bosko

10.07.2013. 23:25

Prvo tekst niste lepo preveli.U orginalnom tekstu pise lepo da gradovi poput NJujorka Seula Meksiko sitija itd i tu negde se spominje Beograd da takvi gradovi moraju da se reorganizuju da bi poboljsali javni prevoz i ustedeli lepo pise vam i na srpskom na nekim od rivalskih sajtova da ne reklamiram.Pozzdrav redakciji uz poruku ko radi taj i gresi ali brate da je GSP medju najboljima na svetu samo cu recu HA HA pa ni u snu

milan

11.07.2013. 00:18

koja je ovo laz. kome mi da budemo primer za ugled. vozimo se autobusima koji su davno premasili eksploatacionu normu. autobuse cekamo i po pola sata. bus plus nas pokrao i nista nije uradio. direkcija za javni prevoz niko nezna zasto je okacena na grbacu gsp-a. strasno i nedao bog nikome ovakav prevoz.

srdjan

11.07.2013. 16:42

gospodo , ubuduce se potrudite da tekst prevedete na pravi nacin , a ne da svojim proizvoljnim prevodom , menjate smisao nekog teksta . Brljotinu koju ste objavili , necu ni komentarisati , bar mi koji zivimo u ovom gradu , mozemo da vidimo rezultate reorganizacije javnog prevoza . SRAMOTA !!!

Jeca

12.07.2013. 14:14

Efikasnost!!!! Zasto niko ne ispita kako se gradjani ovog grada voze u autobusima i trolejbusima koji greju na 35 stepeni.Nemoguce je da je u njima vruce ybog ostecenog ozonskog omotaca. Pa, ko prezivi...ili je bolje da svi idemo pesice, a BUS PLUS da crkne!