„Apeks“ na „Bus plus“ karticama zaradio milione evra
01. 07. 2013. u 21:28
Sistem "Bus Plus" za nepune dve godine funkcionisanja u prestonici inkasirao veliki novac, samo na izradi kartica oko 4,3 miliona evra
NA račun firme "Apeks", koja je zadužena za naplatu i kontrolu karata, kao i praćenje vozila javnog gradskog prevoza u Beogradu, svakog meseca slije se deo od prodaje dopuna, ali izdvojen iz budžeta grada. Osim ovog prihoda, privatni konzorcijum po ugovoru ima "čistu" zaradu od prodaje plastičnih i papirnih kartica. I od uvođenja sistema samo na izradi kartica zaradili su oko 4,3 miliona evra.
Prihod od prodaje karata u integrisanom tarifnom sistemu deli se prevoznicima na osnovu njihovog učešća u transportnom radu na mesečnom nivou. Tako GSP učestvuje sa oko 62 odsto, dok ostali, privatni prevoznici i "Lasta" učestvuju sa oko 38 odsto. "Apeksu" se iznos isplaćuje iz budžeta grada, a u vrednosti 8,53 odsto od prihoda od prodaje karata umanjene za trošak angažovanja kontrole. Prema ugovoru sklopljenom sa srpsko-turskim konzorcijumom, finansijska sredstva ostvarena po osnovu jednokartne naknade za izradu beskontaktne smart karte u celosti zadržava "Apeks".
Podaci Direkcije za javni prevoz govore da je od početka izdavanja kartica krajem avgusta 2011. do maja ove godine, ukupno izdato 886.559 personalizovanih kartica. Kada se ova brojka pomnoži sa 250 dinara, koliko sugrađane košta njena izrada, zarada iznosi 221.639.750 dinara.
- Za skoro dve godine prodato je 644.119 plastičnih nepersonalizovanih kartica, a ukupno je bilo 10.112.716 dopuna - kažu u Direkciji. - Skoro tri puta više je prodato papirnih kartica - 2.702.315, na kojima je bilo 6.242.152 dopuna.
Papirne kartica prodaju se po ceni od 40 dinara, što znači da su one "Apeksu" za 21 mesec donele više od 108 miliona dinara. A s obzirom na to da je u maju, dnevno, u proseku prodato 375 nepersonalizovanih plastičnih kartica i 3.832 papirne, računica kaže da ova firma samo od izrade kartica ima mesečni priliv od 65.830 evra.
STIŽE NOVAC I OD REKLAMA
U UGOVORU kojim je regulisano uspostavljanje sistema za naplatu karata, u članu 39. navodi se da karte za vožnju personalizovane i nepersonalizovane i informacioni panoi na stajalištu mogu da se koriste za reklamiranje trećeg lica uz prethodnu saglasnost Grada Beograda i u skladu sa zakonom. A "Apeks" sklapa ugovor u svoje ime i u svoju korist.
racunica
01.07.2013. 22:07
Da li autor zna koliko od tih mesecnih 65.830 evra odlazi na PDV? Da li se zna koliko prodavci imaju procenata od prodaje karata, a koliko od prodaje dopuna? Da li se moze saznati koliko kosta izrada tih kartica? Ko placa telekomunikacionu vezu izmedju terminala i servera sistema naplate? Ko placa terminale? Ko odrzava terminale? Da li se dakle mogu utvrditi troskovi APEX-a po pitanju karata?
@racunica - Ajde, sad i ti. Pa necemo se valjda zanimati tim nebitnim sitnicama. Kod nas se cesto (svesno) mesa prihod i profit. U zavisnosti od toga koji efekat zeli da se izazove
@racunica - A da li se zna koliko je ljudi zakasnilo na posao ili mozda dobilo otkaz zbog zadrzavanja autobusa od strane ovih divnih ljudi? Da li se zna koliko je ljudi dobilo batine od istih? Da li se zna koliko je psihicki maltretirano ljudi od strane pomenutih?Da li se zna da li si ti njiov ili nisi? Da li se zna... OOO da li se zna... pitanja su postavljena
@racunica - Mogu,kao I sve firme troskove poslovanja pokriju za 3 radna dana,ostalo je extra profit. Posto se profit smanjio ,angazovali su grad da im im ga poveca.
Au, al se vi po medijima frljate ciframa, posle kao nije baš toliko, a narod već naelektrisan.
Komentari (115)