“Bus plus“ pred ukidanjem?
28. 06. 2013. u 10:17
Uvođenje novih kontrolora od strane GSP u gradski prevoz donelo mnogo promena. Čak deset puta povećana naplata karata na najfrekventnijim linijama
PUTNICI u javnom prevozu već sreću nove kontrolore angažovane preko GSP „Beograd“. Razlikuju se od zaposlenih kolega u „Bus plusu“, osim po boji radne uniforme i po tome što su stalno u vozilu i samostalno prkose „švercerima“. A uz to, kako tvrde u Direkciji za javni prevoz, naplatu na nekim linijama uspeli su da uvećaju i deset puta.
Međutim, vraćanje dela kontrole, a zatim i nagoveštaji Aleksandra Antića, predsednika Skupštine grada da bi i služba naplate ponovo mogla biti pod krovom GSP „Beograd“, posle samo godinu i po, dovode u pitanje ne samo opravdanost uvođenja novog sistema kontrole, naplate i upravljanja, već i odluku gradskih čelnika koji su jedan od najvažnijih sistema u srpskoj prestonici - javni prevoz, poverili privatnoj firmi!
- Činjenica da su grad i GSP morali da angažuju dodatne kontrolore u sistemu „Bus plusa“ govori da naplata i ukupan sistem javnog prevoza u ovom trenutku ozbiljno klecaju - izjavio je Aleksandar Antić. - Tih 500 ili 700 kontrolora su dodatna mera grada i nisu u skladu sa ugovorom koji mi imamo sa sistemom „Bus plus“.
Dopuna personalizovanih kartica za jul je počela, a korisnicima je na raspolaganju više od 1.900 prodajnih mesta. Šalteri za izdavanje koji su bili smešteni u objektima MTS u Bulevaru umetnosti 16a i na Obilićevom vencu 2, izmešteni su u Bulevar Mihajla Pupina 10A. Ostala prodajna mesta na kojima je moguće izvaditi ili produžiti elektronske povlastice nalaze se u RK „Beograd“ - Masarikova 5, GSP - Skender begova 47, TC Trg republike, Deligradska 10, Tempo - Viline vode bb, Obrenovački drum 3, Autoput za Zagreb 35 i „Lasta“ - Glavna autobuska stanica, Mladenovac, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Sopot.
Obaveza u vezi sa kontrolom karata, jasno je određena članom 31. Ugovora za uspostavljanje i obezbeđenje funkcionisanja Sistema za napaltu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu. Prema ovom članu, konzorcijum firmi „Apeks“, „Lanus“ i „Kentkart“, dužan je da organizuje kontrolu karata u vozilima javnog prevoza svakodnevno i dodatno po nalogu naručioca. Navodi se i da je za obavljanje svakodnevnih kontrola potrebno minimalno 200 kontrolora, kao i da izvršilac može ove poslove da poveri trećem licu uz prethodnu saglasnost naručioca.
Iako je ugovorom određen minimalan broj kontrolora, konzorcijum očigledno nije bio spreman da izdvaja dodatna sredstava i da iz svog novčanika plaća još radnika kako bi obezbedio bolju napaltu. To može da se tumači kao nepoštovanje člana 55. pomenutog ugovora. On kaže da izvršilac odgovara za štetu koja je nastala njegovom krivicom, u slučaju potpunog ili delimičnog neizvršavanja ugovorenih obaveza, za štetu nastalu usled nedostatka sistema, kao i uzrokovanu propustima učinjenim od strane „Apeksa“ i to u visini stvarne štete i izgubljene dobiti, koja podrazumeva umanjenje prihoda grada Beograda.
Osim hvale kako je angažmanom dodatnog broja kontrolora povećana naplata karata, od nadležnih iz Direkcije za javni prevoz nismo dobili zvanično tumačenje ugovorenih obaveza, kao ni odgovor na pitanje da li će „Bus plus“ zaista biti ukinut ili će nastaviti da dobija 8,53 odsto od naplate i ukoliko ovaj sektor bude vraćen GSP „Beograd“.
REKORDNA PRODAJA U AUTOBUSU 95
U Direkciji za javni prevoz tvrde da je trećeg dana od uvođenja dodatnog broja kontrolora u vozila javnog gradskog prevoza zabeležena povećana prodaja karata van vozila i kod vozača. Na linijama 16 i 23 prodato je deset puta više karata kod vozača, dok je na liniji 88 taj broj veći za 750 procenata.
Jedna od najdužih gradskih linija - 95, i dalje beleži rekordan porast. Prodato je dvadeset pet puta više karata kod vozača nego pre uvođenja kontrole! Kontrolori su bili prisutni u svim vozilima na linijama 16, 23, 83, 88, 95 i 96. A prodaja karata van vozila koje su korišćene na ovim linijama takođe je porasla u odnosu na prošlu sredu, u proseku za 180 procenata.
MatijaBG LDP
28.06.2013. 10:42
Sistem je pred ukidanjem,a naplata za novi mesec pocela?Da li ce ikad ista u ovoj drzavi da se uradi kako treba?Sto se kontrolora tice i povecanog placanja karata,samo su dokaz kako ovaj narod uvek treba na zalost prvo "udariti po usima",pa da se dozovu pameti!Tako je u svemu..drugo,sramna je i laz Antica od pre neki dan...autobusi GSP/a su sprdarija,sve je sareno,a umeto klimatizovanih,kako su nam rekli,ubacili su masu starih zutih krntija.Koga lazete?
@MatijaBG LDP - Sve ovo je jako licemerno i naravno da se prvi javljaju bas oni koji i krse sva pravila jednog civilizovanog drustva.Samo u Srbiji ljudi misle da je sve besplatno i da nikakvih troskova nema.Da li se neko zapitao koliko kosta da se jedan (pa i najgori krs) autobus pokrene i pusti u saobracaj.Ma ne,krivi su uvek drugi,BUS PLUS,GSP i ostali.Nigde u svetu se ljudi ne voze besplatno.Ovde se em voze za dzabe em imaju smelosti da se svadjaju sa onima koji za razliku od njih posteno zaradjuju za zivot.
@MatijaBG LDP - Milena, pričate o zemlji u kojoj je 55 godina vladao komunizam ili još uvek vlada. Imajte to na umu.
@MatijaBG LDP - Zeno,sta solis.....pa ja upravo o tome i pricam...karta mora da se placa,ali na isti nacin,ako je vec placamo hocu da se vozim u dobro,redovno i kvalitetnom prevozu,a ne da izlazim cadjav iz prevoza....sedi kec!
@MatijaBG LDP - Deki,sve shvatam i ja prva imam jako lose i duboko ukorenjene navike proistekle iz tog sistema,ali pokusavam da ih promenim.Samo hocu da napomenem da nismo zveri i divljaci i da ce nas covek najpre da prebije kontrolora i da napravi takvu frku u prevozu nego da mirnim putem izadje iz bus-a.Znaci ne pricamo o nedaj Boze kupljenoj karti nego o cinjenici da ti je neko ponudio da izadjes iz busa a ti cak ni to neces.Ovako je bilo i pre BUS PLUS-a.Znaci ne pricam o politici na sta se svi pozivaju!!!
Komentari (80)