GSP Beograd: Zbog više švercera od juna stroža kontrola

N. V. BRKOVIĆ

20. 05. 2013. u 23:02

Direkcija za javni prevoz ili GSP "Beograd" po svemu sudeći če početkom sledećeg meseca da obezbede provere karata u vozilima gradskog prevoza

NAJAVE gradonačelnika da bi uskoro kontrola u javnom gradskom prevozu mogla da bude rigoroznija, a broj kontrolora drastično povećan, mogla bi da se ostvari već u junu. Međutim, ovoga puta ne u režiji "Busplusa", koji je za to po ugovoru zadužen, nego Direkcije za javni prevoz ili GSP "Beograd".

Cilj uvođenja moderne tehnologije i sistema "Busplus" bio je poboljšanje gradskog prevoza, njegova modernizacija, ali i izbegavanje raznih zloupotreba. Ali, ne samo da nije smanjen broj švercera, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte.

Zato će, prema nezvaničnim saznanjima, broj kontrolora uskoro biti povećan, možda i do već spominjane brojke od 2.000, sedam puta više nego što ih trenutno ima u "Busplusu", a u Gradu sada većaju da li će nove radnike angažovati na teret Direkcije za javni prevoz ili će ih nametnuti GSP "Beograd".

Inače, sistem naplate i kontrole izmešten je upravo iz najvećeg gradskog prevoznika pre nešto više od godinu dana. Prema ugovoru, firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa, konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", imao je obavezu da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem.

OPREMA I SOFTVER 12 MILIONA EVRA

OPREMA i softver za "Busplus" vredni su 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao ne izdvaja sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. Ugovor je potpisan na deset godina, s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre isteka tog roka.

PROTIVILI SE I SINDIKALCI GSP

PREPUŠTANjEM poslova kontrole vozila i naplate karata u javnom gradskom prevozu konzorcijumu bili su nezadovoljni sindikalci iz GSP "Beograd", koji su se tome usprotivili ukazujući da nema ekonomske ni organizacione potrebe da se prodaja karata, redovi vožnje, kontrola i upravljanje saobraćajem izuzmu iz osnovne delatnosti ovog preduzeća.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (34)

Sladjana

20.05.2013. 23:14

Novac za prevoz je postao dopunski za kućni budžet. Ne razumem zašto firme koje plaćaju prevoz radnicima to ne rade direktno na račun GSP-a nego uplaćuju novac radnicima koji ga troše u druge svrhe? U čemu je kvaka?

Miha

23.05.2013. 12:44

@Sladjana - @Sladjana,evo ja cu ti objasniti.Sto bi firme placale Bus Plusu dopune kad dosta zaposlenih npr ne koristi prevoz jer im je posao blizu ili idu na posao svojim automobilom?To bi tek bila otimacina.Uzgred,ne placa se vise na racun GSP-a,nego na racun firme koja je zaduzena za Bus plus,a onda oni udele GSP-u koliko im je volja.Lopovluk toliko providan da je to smesno (nije samo sistem u pitanju,vec i cuveni "izumi" kao sto je ulaz na prednja vrata.Sta mislis koliko se neko opario na nalepnicama)

zoran2

20.05.2013. 23:22

bas me zanima kako da mi naplate kaznu ? pardon doplatnu kartu ? ocigledno je doslo vreme za pocetak kraja BusPlusu i ostalim pljackaskim varijantama ovog ogoljenog i obogaljenog naroda od strane razno raznih belosvetskih tajkuna,bolje bi Vam bilo da prepolovite cene i poboljsate uslugu pa ce mo onda placati karte....pre neki dan sam se vozio u autobusu sa kojim sam isao u srednju skolu 1988.....

krole

20.05.2013. 23:30

Ajde nam malo dajte brojke koliko je u dugu gsp,koliko mesecno ima prihod,pa da vidimo ko je koliko krao i kako se finansira DS?

LOPOVi

20.05.2013. 23:40

" Prema ugovoru, firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa, konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", imao je obavezu da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem. " "OPREMA i softver za "Busplus" vredni su 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao ne izdvaja sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. samo ova 2 pasusa su dovoljna za pokretanje istrage

Miha

21.05.2013. 12:46

@LOPOVi - Istraga je trebala da bude pokrenuta odavno.Ugovor je sklopljen po odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu koji nije bio usvojen (usvojen godinu dana kasnije),pa su se,da bi prikrili lopovluk pozvali na Zakon o javnim nabavkama pri cemu je tender bio namesten.Posto je nabavka ogromne vrednosti oglas ide i u stranim zemljama,ali se pametni dosetili da ga objave na srpskom na cirilici!!!A prijavilo se oko 50 firmi na konkurs koje su trazile produzenje roka zbog jezika,ali...

Саобраћајна струка

21.05.2013. 13:45

@LOPOVi - Побогу, људи... "Tiketing" и "monitoring"?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

ivan

21.05.2013. 01:11

ko jos da kupuje kartu kad ljudi nemaju ni za veknu hleba!!! sto ne uvedu kao u estoniji besplatan gradski prevoz !!!

Alex

22.05.2013. 08:41

@ivan - Evo ga jos jedan pametan. Analogno Estoniji, ovde bi mogao besplatno da se vozis od Slavije do Kalemegdana. Ostalo bi morao da platis po ekonomskoj ceni.

ivan

22.05.2013. 09:12

@ivan - ivane kako te nije sramota da tako govoris kontrolore treba uvesti da pregledaju kartu a vi sverceri napolje i pesaka

Miha

23.05.2013. 12:39

@ivan - Kojoj ekonomskoj ceni?Neka se smanji broj ljudi na optimalan nivo,neka se smanje kradje pa ce se smanjiti i troskovi.Ionako se iz nasih plata obezbedjuju donacije do te cuvene "ekonomske cene".Verujem da je ona kod nas 4 EUR...Ne znam kako mozete da opravdavate pljackase i lopove,gde su dnevne karte za ljude koji dodju kao turisti,gde su karte sa odredjenim vremenskim rokom trajanja... Bus Plus nije nikakva novina, vec samo ranije prekopiran sistem naplate koji mnogo kosta gradjane.

mhm

21.05.2013. 02:12

Pod izgovorom naplate od svercera uhlebljenje ce dobiti jos podobnih partijskih ili rodjackih kandidata. Pod idejom punjenja budzeta isti se prazni na racun gradjana i nase dece a pune se dzepovi poltrona, rodjaka i onih koji plate. Kao da nece biti nikog posle njih, otimaju i sakom i kapom. Samo da kazem jos i jednu indijsku poslovicu o tome ,, zemlju nismo nasledili od svojih oceva vec smo je pozajmili od svoje dece " ne kradi od svoje otadzbine! Ona je izgradjena na krvi tvojih predaka!

Bora Martinovic

21.05.2013. 05:40

Preduslov za uvodjenje "Busplus" su autobusi sa dvoje vrata - prednja za ulazak i overu karata pored vozaca a zadnja izlazna. Ovako sav prihod GSP-a ide na otplatu tih 12 miliona evra i placanje enormo velikog broja kontrolora. Totalan promasaj gradskih vlasti kao i most na Adi.

Miha

21.05.2013. 12:41

@Bora Martinovic - Boro, uz svo postovanje, slazem se sa tvojom konstatacijom, ali mislim da je nemoguce u ovaj haos u saobracaju i uopste u javnom prevozu ubaciti vozila sa dvoja vrata, jer bi tek onda bile nenormalne guzve.

švercer

21.05.2013. 09:09

Pa nije ni čudo što nam propada GSP. Privatne firme kontrolišu karte u javnom gradskom prevozu. Svašta. A to što ljudi neće da plaćaju kartu, to je jedna vrsta građanske neposlušnosti prema ovom uvedenom. Pa u kojoj državi postoji da komunalna policija ide uz privatnu firmu. To je dokaz da neko debelo podmazuje novčanik, a GSP propada. S druge strane, i kriza čini svoje. Kada bi malo smanjili cenu, verovatno bi se poboljšalo stanje naplate.

milan

21.05.2013. 13:17

zasto na teret gsp-a. kontrolore su im odjurili i to radnike sa dugogodisnjim iskustvo. sve je preoteo bus plus. sada neka oni jure svercere. mislili su samo kajmak da pokupe i pokradu sve sto se moze. ipak, ovo je srbija. neka sve vrate gsp-u i bice bolje. treba odjuriti i bus plus i direkciju za javni prevoz. pre njih sve je bolje funkcionisalo.

Dragan Popovic

21.05.2013. 14:11

Neka pocnu vec jednom da kontrolisu polupismene ... koji voze autobuse bez upaljenje klime i tako maltretiraju putnike.

Cru

21.05.2013. 14:25

Kako god razmišljam o ovome, dođem do zaključka da je trebalo ostaviti (ili bi trebalo vratiti) konduktere koji naplaćuju karte i pregledaju pretplatne markice, sedeći na svom mestu u autobusu.Čine mi se besmislenim milionski projekti koji, na kraju krajeva, ne dovode do poboljšanja.. ni prevoza, ni naplate, ni zadovoljstva putnika i zaposlenih.. Ali su sami po sebi "modernizacija". Kao. Šio mi ga Đura.I dosta mi je pretnji iako kartu plaćam.

Violeta

21.05.2013. 17:52

Ajde da sve dobijamo djabe pa da niko ne radi, kao u zemlji utopiji.Svi imaju pare za mobilni telefon i za internet pretplatu a nemaju za prevoz.Imamo za utakmice, koncerte, trzni centri prepuni, kafici u svako doba dana takodje puni a necemo prevoz da placamo!I treba da uvedu sto vise kontrolora!

Zoe

21.05.2013. 19:23

@Violeta - Nema SVAKO! A ti kad si tako "pametna" nauci bar osnove srpskog jezika! Kad vec ostavljas maloumne kometare, bar ih pisi kako treba! DJabe, DJabe!

Miha

22.05.2013. 09:11

@Violeta - @Zoe, bravo, samo nerealno moze da se komentarise da se u Srbiji "ima para za internet, utakmice, koncerte...". Pa kad bi neko napravio anketu o npr odlasku u pozoriste videlo bi se da maksimum 10% Beogradjana ide u pozoriste jer je to postalo luksuz... O ostalom ne vredi ni pricati.

Beli

21.05.2013. 18:41

Kako moze BusPlus oprema da vredi napumpanih 12 mil. evra kad su digli kredit od 2 mil evra prilikom ulaska u ovaj posao sa 1 zaposlenim?? Sada bi grad to trebao da otkupi za 12 miliona? Eto, zašto gradski budzet ne moze da izdrzi tolike lopovluke.

Gspovac

21.05.2013. 20:11

Zaradili su uzasno mnogo para, a jedino je GSP prošao kao pile kroz vruću vodu i njemu su namenili gubitke. Čak su mu ukinuli pravo da broji svoje pare koje su BusPlusovci izmestili van firme. Ja ne verujem da su uzimali samo svojih 8,5%. Uzimali su koliko su hteli, a za gubitke okrivili švercovanje. Baš zgodno.

Rale M

21.05.2013. 21:27

Zašto sve u Srbiji mora da prođe ovaj totalno pogrešan proces u kom se to "novo" smatra lošim, krađom, nepotrebnim... Zar nije bolje da se sve potrudimo da sistem koji je očigledno dobar uspe tako što ćemo ga samo ispoštovati tako što kupimo kartu.

Gspovac

22.05.2013. 09:00

Umesto stroze kontrole, trebalo bi videti kakav haos vlada medju onima koji su se nameračili da ubiru novac umesto GSP-a? Skoro u svakom vozilu ne radi po jedan ili dva validatora, štampači kod vozača su neispravni, pa ih vozači ne koriste. Grad je vrlo loše pokriven prodajnim punktovima, pa onda nije ni čudo kad se to oseti u prihodu. BusPlusovci su pokazali svoju nekompetentnost da se bave ovim poslom.

MatijaBG LDP

22.05.2013. 10:02

Bilo bi lepo kad bi od juna uveli i pranje buseva iznutra,osvezivace i kad klima ne bi izduvavala vrelo,vec hladno....za placanje sam prevoza i placam ga,ali pitam se sta placam i kome?Nigde u svetu ne postoje copori kontrolora koji upadaju u baseve kao krdo bikova..uvedite dnevnu kartu,ne kradite nas i ljude koji posecuju nas grad...sram vas bilo,gadite se vise i sopstvenim pristalicama!

Kole

22.05.2013. 16:57

Ja prvo stavim prst na celo pa malo razmislim. U saobracaju je 800 inesto vise vozila a Busminus angazuje 2000 kontrolora koliko treba konduktera na broj vozila. To nije jedino mesto na kugli zemaljskoj gde ne funkcionise kontrola prevoza. Udjite u bilo koji medjugradski prevoz pa onda BusPlus neka nam otvori oci. Nece da moze nova prevara.

Mirko

22.05.2013. 19:20

Ja bih voleo da istrazni organi malo pročešljaju ovo Busplusovanje u Beogradu, pa da vidimo da li su oni preuzeli GSP da ga unaprede ili da ga upropaste.

Porodilja

23.05.2013. 01:12

Zašto nema povlašćenih karata za porodilje? Firma mi ne plaća prevoz jer sam na porodiljskom bolovanju. Nemam kola, mogu samo busom, a sa bebicom i kolicima nemam vremena da čekiram kartu...