GSP Beograd: Zbog više švercera od juna stroža kontrola
20. 05. 2013. u 23:02
Direkcija za javni prevoz ili GSP "Beograd" po svemu sudeći če početkom sledećeg meseca da obezbede provere karata u vozilima gradskog prevoza
NAJAVE gradonačelnika da bi uskoro kontrola u javnom gradskom prevozu mogla da bude rigoroznija, a broj kontrolora drastično povećan, mogla bi da se ostvari već u junu. Međutim, ovoga puta ne u režiji "Busplusa", koji je za to po ugovoru zadužen, nego Direkcije za javni prevoz ili GSP "Beograd".
Cilj uvođenja moderne tehnologije i sistema "Busplus" bio je poboljšanje gradskog prevoza, njegova modernizacija, ali i izbegavanje raznih zloupotreba. Ali, ne samo da nije smanjen broj švercera, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte.
Zato će, prema nezvaničnim saznanjima, broj kontrolora uskoro biti povećan, možda i do već spominjane brojke od 2.000, sedam puta više nego što ih trenutno ima u "Busplusu", a u Gradu sada većaju da li će nove radnike angažovati na teret Direkcije za javni prevoz ili će ih nametnuti GSP "Beograd".
Inače, sistem naplate i kontrole izmešten je upravo iz najvećeg gradskog prevoznika pre nešto više od godinu dana. Prema ugovoru, firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa, konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", imao je obavezu da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem.
OPREMA I SOFTVER 12 MILIONA EVRA
OPREMA i softver za "Busplus" vredni su 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao ne izdvaja sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. Ugovor je potpisan na deset godina, s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre isteka tog roka.
PROTIVILI SE I SINDIKALCI GSP
PREPUŠTANjEM poslova kontrole vozila i naplate karata u javnom gradskom prevozu konzorcijumu bili su nezadovoljni sindikalci iz GSP "Beograd", koji su se tome usprotivili ukazujući da nema ekonomske ni organizacione potrebe da se prodaja karata, redovi vožnje, kontrola i upravljanje saobraćajem izuzmu iz osnovne delatnosti ovog preduzeća.
Sladjana
20.05.2013. 23:14
Novac za prevoz je postao dopunski za kućni budžet. Ne razumem zašto firme koje plaćaju prevoz radnicima to ne rade direktno na račun GSP-a nego uplaćuju novac radnicima koji ga troše u druge svrhe? U čemu je kvaka?
@Sladjana - @Sladjana,evo ja cu ti objasniti.Sto bi firme placale Bus Plusu dopune kad dosta zaposlenih npr ne koristi prevoz jer im je posao blizu ili idu na posao svojim automobilom?To bi tek bila otimacina.Uzgred,ne placa se vise na racun GSP-a,nego na racun firme koja je zaduzena za Bus plus,a onda oni udele GSP-u koliko im je volja.Lopovluk toliko providan da je to smesno (nije samo sistem u pitanju,vec i cuveni "izumi" kao sto je ulaz na prednja vrata.Sta mislis koliko se neko opario na nalepnicama)
bas me zanima kako da mi naplate kaznu ? pardon doplatnu kartu ? ocigledno je doslo vreme za pocetak kraja BusPlusu i ostalim pljackaskim varijantama ovog ogoljenog i obogaljenog naroda od strane razno raznih belosvetskih tajkuna,bolje bi Vam bilo da prepolovite cene i poboljsate uslugu pa ce mo onda placati karte....pre neki dan sam se vozio u autobusu sa kojim sam isao u srednju skolu 1988.....
Ajde nam malo dajte brojke koliko je u dugu gsp,koliko mesecno ima prihod,pa da vidimo ko je koliko krao i kako se finansira DS?
" Prema ugovoru, firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa, konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", imao je obavezu da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem. " "OPREMA i softver za "Busplus" vredni su 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao ne izdvaja sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. samo ova 2 pasusa su dovoljna za pokretanje istrage
Komentari (34)