Beograd: GSP pred kolapsom, manje vozila na ulicama
15. 05. 2013. u 21:55
Javni gradski prevoz u prestonici na staklenim nogama, sve veće gužve u autobusima čiji su polasci proređeni. Privatne prevoznike Grad plaća po kilometru
JAVNI gradski prevoz u Beogradu je na staklenim nogama, a da one klecaju, potvrđuju sve veće gužve u vozilima koja su takođe proređena. Grad je ove godine pritegao kaiš i drastično smanjio subvencije za javni prevoz. Računi GSP "Beograd" i privatnih prevoznika ukupno će biti tanji za bezmalo 11 milijardi u odnosu na lane. Osim zbog umanjenih budžetskih sredstava, prevoz trpi i zbog loše napalate.
O veoma teškom položaju GSP uz koji od ranije ide epitet gubitaša, priča se godinama. Ali ni privatni prevoznici čija vozila čine trećinu voznog parka koji uz GSP svakodnevno prevozi Beograđane, nisu zadovoljni. I to bez obzira na to što ih Grad plaća po pređenom kilometru, pa naplata karata na njih ne utiče direktno.
- Imamo ugovor po kome ono što se ne plati kao realna cena, subvencioniše Grad. Ipak, neplaćanje karata je veliki problem. Kontrola već deset godina nije na nivou na kojem treba da bude - kaže Drago Tošić iz "Beobusa".
- I privatni prevoznici osećaju neplaćanje prevoza, mada se to najnepovoljnije odražava na GSP. Oni zavise od Grada, i kada je isplata plata u pitanju, kao i nabavka novih vozila. Mi sami obnavljamo vozni park.
OD GRADA 10 MILIONA EVRA MANjE
TEKUĆE subvencije za GSP ove godine iznose 6,5 milijardi, a kapitalne 508,4 miliona. Međutim, sredstva koja su lane izdvajana za ostale dotacije i transfere u iznosu od 9,4 milijarde, sada su u celosti izostala. Umanjene su i subvencije za privatne prevoznike: njima je budžetom namenjeno oko 3,8 milijardi dinara, što je 1,1 milijardu manje nego 2012.
milan
15.05.2013. 23:32
gsp u kolapsu a ljudi preko 65 godina ne placaju prevoz. to su penzioneri koji imaju sigurna primanja pa neka i plate ono sto koriste. masa njih je sa velikim penzijama i zasto ih voziti besplatno. ni pekari nedaju ni jednoj kategoriji besplatno hleb pa sto bi se fraj vozili.
@milan - A da ti platis kartu svaki put kad se vozis gspom i da imas vise postovanja prema starijima,koji za hleb nemaju,sve bi bilo drugacije.Navikao si da drugi placaju za tebe,tako bi i sad.
Sto pre smeniti nesposobnu i stetnu gradsku vlast!
Gospodine Drago Tošić iz Beobusa bolje bi vam bilo da šaljete 45 koje se ne raspadaju i koje ne idu jedna za drugom pa možda i zaradite neki dinar. Takođe vam ne radi klima u vozilima. A i ako vam smeta naplata pitanje postavite direktno Đilasu pošto je to njegovo preduzeće. Nemojte se žaliti na građane
Milan je delimicno u pravu, penzioneri rdovno primaju penzije ali ne putuju mnogo. Kad bi placali karte bio bi to simbolican prihod. Problem su mladi koji sede sa najnovijim tablet mob.tel. a nece kartu da plate. Inace, kontrole je sve manje u vozilima i sve manje ljudi overava karte. Ocigledan je bojkot sistema, Grada i pojava bahatosti i koriscenja prevoza za djabe.Nece narod da ide peske a neci ni da placa prevoz, IMA LI TO NEGDE?
Komentari (25)