Beograd: GSP pred kolapsom, manje vozila na ulicama

N. V. BRKOVIĆ

15. 05. 2013. u 21:55

Javni gradski prevoz u prestonici na staklenim nogama, sve veće gužve u autobusima čiji su polasci proređeni. Privatne prevoznike Grad plaća po kilometru

JAVNI gradski prevoz u Beogradu je na staklenim nogama, a da one klecaju, potvrđuju sve veće gužve u vozilima koja su takođe proređena. Grad je ove godine pritegao kaiš i drastično smanjio subvencije za javni prevoz. Računi GSP "Beograd" i privatnih prevoznika ukupno će biti tanji za bezmalo 11 milijardi u odnosu na lane. Osim zbog umanjenih budžetskih sredstava, prevoz trpi i zbog loše napalate.

O veoma teškom položaju GSP uz koji od ranije ide epitet gubitaša, priča se godinama. Ali ni privatni prevoznici čija vozila čine trećinu voznog parka koji uz GSP svakodnevno prevozi Beograđane, nisu zadovoljni. I to bez obzira na to što ih Grad plaća po pređenom kilometru, pa naplata karata na njih ne utiče direktno.

- Imamo ugovor po kome ono što se ne plati kao realna cena, subvencioniše Grad. Ipak, neplaćanje karata je veliki problem. Kontrola već deset godina nije na nivou na kojem treba da bude - kaže Drago Tošić iz "Beobusa".

- I privatni prevoznici osećaju neplaćanje prevoza, mada se to najnepovoljnije odražava na GSP. Oni zavise od Grada, i kada je isplata plata u pitanju, kao i nabavka novih vozila. Mi sami obnavljamo vozni park.

OD GRADA 10 MILIONA EVRA MANjE

TEKUĆE subvencije za GSP ove godine iznose 6,5 milijardi, a kapitalne 508,4 miliona. Međutim, sredstva koja su lane izdvajana za ostale dotacije i transfere u iznosu od 9,4 milijarde, sada su u celosti izostala. Umanjene su i subvencije za privatne prevoznike: njima je budžetom namenjeno oko 3,8 milijardi dinara, što je 1,1 milijardu manje nego 2012.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (25)

milan

15.05.2013. 23:32

gsp u kolapsu a ljudi preko 65 godina ne placaju prevoz. to su penzioneri koji imaju sigurna primanja pa neka i plate ono sto koriste. masa njih je sa velikim penzijama i zasto ih voziti besplatno. ni pekari nedaju ni jednoj kategoriji besplatno hleb pa sto bi se fraj vozili.

Robin

16.05.2013. 07:40

@milan - A da ti platis kartu svaki put kad se vozis gspom i da imas vise postovanja prema starijima,koji za hleb nemaju,sve bi bilo drugacije.Navikao si da drugi placaju za tebe,tako bi i sad.

Ja

16.05.2013. 00:28

Gospodine Drago Tošić iz Beobusa bolje bi vam bilo da šaljete 45 koje se ne raspadaju i koje ne idu jedna za drugom pa možda i zaradite neki dinar. Takođe vam ne radi klima u vozilima. A i ako vam smeta naplata pitanje postavite direktno Đilasu pošto je to njegovo preduzeće. Nemojte se žaliti na građane

penzioner

16.05.2013. 07:24

Milan je delimicno u pravu, penzioneri rdovno primaju penzije ali ne putuju mnogo. Kad bi placali karte bio bi to simbolican prihod. Problem su mladi koji sede sa najnovijim tablet mob.tel. a nece kartu da plate. Inace, kontrole je sve manje u vozilima i sve manje ljudi overava karte. Ocigledan je bojkot sistema, Grada i pojava bahatosti i koriscenja prevoza za djabe.Nece narod da ide peske a neci ni da placa prevoz, IMA LI TO NEGDE?

Mihajlo Jovicic

16.05.2013. 16:27

@penzioner - Ja imam Android telefon i ne plaćam kartu iz razloga što se svako jutro vozim autobusom 96 koji ima drvena sedišta, prokišnjava, leti greje, zimi hladi. Znam da prevoz treba da se plaća, ali je 3500 preskupo kada uzmem u obzir kakav mi se pruža kvalitet.

vozac

16.05.2013. 07:32

a vazno da traze za posao 2500-3000 eura.To je javna tajna tamo...Novinari proverite

Čelična Lisica

16.05.2013. 07:46

Ima još jedna činjenica, a to je da vlada umanjuje budžet Beograda, i da idejom o "decentralizaciji" namerava dalje da ga umanji - normalno, da bi Đilas ispao nesposoban gradonačelnik...

goran.s

16.05.2013. 10:20

@Čelična Lisica - Napisao sam ovo i pre godinu dana.Lako je biti uspesan kad na sve uvedes porez i zaduzujes se koliko ti volja. A to sto se benzin krade ,gume valjaju i na sve se poneko ugradi, to na racun SNS-a,(kao i SNS na njihov ). Usput , oce biti onog metroa?!

Milica

16.05.2013. 08:08

SNS pakosti Đilasu, a ne shvata da pakosti narodu ili ih baš briga, a narod navikao da je sve za džabe. Eh Srbijico!

Mihajlo Jovicic

16.05.2013. 16:21

@Milica - Nije da podržavam neku stranku, ali kako SNS pakosti Đilasu?

dzordz

16.05.2013. 08:30

na jednom autobusu moze da se zaradi mesecno preko 5000 evra. cisto. dakle - ko je dugogodisnji gubitas? i gde su pare? pre ce biti da lose upravljanje i neuspele akcije angazovanja raznih firmi da rade nesto sto je bilo normalno u gsb-u, poput pranja autobusa, pre ce biti da ima materijala za istragu busprevoznicke mafije

vladimir100

16.05.2013. 08:33

Ma nije moguce,setimo se samo svih obecanja kad su uvodili Bus-Plus u posao. Med i mleko,ali ne za prevoz,ko im je kriv kada ne znaju da naplacuju karte sami.

MatijaBG ONLY PFC

16.05.2013. 08:44

Svercujte se i dalje!S druge strane ,ovo je sramota gradske vlasti....pa najpreca stvar za dvomilionski grad je prevoz...s jedne strane kupuje se 400 buseva,sto je jako vazno i podrzavam,a s druge strane kolaps prevoza,pa gde je tu logika.Trece,cinjenica je da i drzavna vlast sabotira saradnju sa Djilasom,da bi ga smenili i oblatili...dok god politika igra glavnu ulogu,kao drustvo cemo trunuti.Uozbiljite se i ne zaustavaljajte Beograd,jer Beograd je iznad svih i svega.

alex miles

17.05.2013. 04:55

@MatijaBG ONLY PFC - Pa naravno Matija-mozak svih mozgova. Postoji samo jedan beogradski Pasaluk u citavom svetu, ako to do sada nisi znao. Uff, sto ce te popovi SPC voleti, jer oni misle da su iznad svih i svega.

srboje

16.05.2013. 13:48

@deki - a da se uvede redovno davanje plata pa onda polse filozofirajte o gsp-u bus plusu postenju itd itd, vi politicari i stranacki-narodni-paraziti samo mislite da uzimate a nista da date

trudbenik

16.05.2013. 11:57

Bgd posto nema metro mora imati 250 novih autobusa godisnje,kako zna ili ume,da li je Djilas,Vucic,Dacic,ili bilo ko na vlasti. Medjutim ovo oko GSP-a prevoza pokazuje jednu drugu stranu sto ova Vlast populisticka ne vidi,a to je opsta besparica naroda,siromastvo. Jer narod jedino tu moze da ustedi eto npr.150 din,i da doruckuje jogurt i burek,pa mnozite sa 3-4 clana domacinstva i vidite. Dokle god minimalna plata u Beogradu ne bude minimum 700-800e ovakvo ce stanje biti.

Sandra

16.05.2013. 13:01

Kada bi karte kostale manje i pretplatne markice sigurno da bi ljudi kupovali... Na mom fakultetu gde radim nije ispalcen prevoz od februara meseca pa vi sada vidite... Naravno da necu platiti prevoz jer za te pare mogu bar dva dana da kupim da jedem .. A gde su tu porodice gde samo jedan clan radi a treba svima za prevoz, ma dajet molim vas .. Nego nekom je ponestalo para pa sada nema autobusa i ostalo...

sasa

16.05.2013. 13:55

svako jutro uredno lazu na studiu b kako se broj izaslih autobusa uopste ne menja - 1099 svako jutro! i svako jutro gledam kako na stanici izlazi sve vise i vise ljudi iz jednog autobusa. pitam se kako uopste stanu unutra. jel im stvarno djilas zabranio da kazu kako je mnogo manje autobusa u prevozu ili sami od straha za posao kriju podatke.

Gspovac

16.05.2013. 15:22

Pa nije Djilas nikada zeleo da GSP bude respektabilni prevoznik. Jedno je govorio, a drugo radio. Mnogo obećavao, malo ispunio. Tvrdio je da će BusPlus unaprediti prevoz. Obećao 2010 nabavku 400 autobusa VDL Citea. Gde su ti autobusi? Bar da se izvinio gradjanima za lazi. GSP je konstantno urušavan od 2008 da bi mu se smanjila vrednost, kako bi se utrapio Veoliji. Propast na izborima prošle godine je sprečila ovu kombinaciju.

Белградо

16.05.2013. 19:30

Напредњаци нећете на власт...веома сте подли.

Zoran

17.05.2013. 08:03

Kažite sada da radite za građane Beograda.Kada uđem u autobus na unutrašnjem panou se pojavljuju informacije na stranom jeziku.Logika govori da neko priprema prodaju GSP-a strancima?

Dejan

17.05.2013. 12:08

Zašto niko ne pominje i nefunkcionisanje tramvaja? Džaba "španci" kad naše uluce ne odgovaraju...oni koji čekaju tramvaj u ul. Cara Dušana ni ne znau kako izgleda "španac"! Znači, imamo nove tramvaje, nove trolejbuse, noveautobuse ali nemamo prevoz...super! Bitno je da imamo radnike Bus Plusa koji ni krivi ni dužni dobijaju batine svaki dan