Gradski prevoz na ivici kolapsa
23. 04. 2013. u 22:16
Para za održavanje sistema samo do juna. Prodaja bus plus kartica opala za 20 odsto, svaki drugi putnik se švercuje
GRADSKI prevoz je na ivici kolapsa! Za održivost sistema, kako saznajemo u gradskoj kasi sredstava ima samo do juna. Prodaja Bus plus kartica je opala za 20 odsto, a prema nezvaničnim informacijama, broj švercera je povećan na 60 odsto ukupnog broja putnika. Pretnje da će morati da se poveća broj kontrolora ili da se smanji broj polazaka ukoliko sugrađani ne budu počeli da plaćaju prevoz, već se ostvaruju i na pojedinim linijama, navodno, prećutno su već uvedene redukcije.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je prošlog meseca dopunjeno ukupno 267.263 mesečne dopune. U poređenju sa decembrom prošle godine prodaja je smanjena za oko 10.000.
- U martu je uplaćeno 913.307 dopuna na nepersonalizovane kartice u ukupnom iznosu od 183,2 miliona dinara - navode u Sekretarijatu. - Naplaćeno je 1.537 opomena i 912 doplatnih karata.
Ipak, naplata nije zadovoljavajuća, pa su u gradu čak zapretili uvođenjem 2.000 kontrolora. Međutim, to nije realno jer konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", koji stoje iza sistema "Bus plus", a koji je po ugovoru preuzeo obavezu organizovanja kontrole i naplate, nezvanično, nije u mogućnosti da finansira toliki broj ljudi. Samo za plate kontrolora koje bi uposlili preko omladinske zadruge, mesečno bi morali da izdvajaju bar 50 miliona dinara.
Nadležni u resornom sekretarijatu rekli su da u cilju opstanka sistema gradskog prevoza "svakako razmišljaju o novim merama, a kada iste budu precizirane, o tome će javnost biti obaveštena." Međutim, iako se o tome još ćuti, Beograđani su mogli da primete da je broj polazaka na pojedinim linijama već smanjen i da su gužve veće.
U MARTU TEK OKO 267.000 DOPUNA
OD ukupnog broja mesečnih dopuna za mart, evidentirano je 125.998 uplata za zaposlene, dok je za sve kategorije povlašćenih bilo 141.265 dopuna. Od toga na učenike srednjih škola otpada 16.070, studente - 44.104, penzionere - 40.589, nezaposlene - 37.155 i ostale povlašćene 3.347.
PEŠKE PO AVALI
PUTNICI koji redovno plaćaju karte poslednjih dana se žale na veće gužve, ali i - učestale kvarove. Takav je bio slučaj sa vozilom GSP Beograd koji je u utorak u prepodnevnim satima prevozio, uglavnom radnike i studente, na liniji 408 od Ralje do Voždovca, koja je dugačka čak 35 kilometara. U jednom trenutku vozilo se pokvarilo pa su putnici, s obzirom na to da sledeće dolazi tek za 35 minuta, krenuli ka sledećoj stanici udaljenoj kilometar-dva.
Djenka
23.04.2013. 23:22
Bus plus vodi javni prevoz u minus. Dok je GSP imao konduktere bilo je i para. Pitajte privatnike kad je bilo bolje kad su imali konduktere ili sad. Ulaz samo na vrata gde je kondukter i videce se efekti naplate a bice i posla za nezaposlene.
@Djenka - joooj kad bi se vratilo opet daa privatnici naplacuju sami.... uhhh sto bih voleo...
@Djenka - O cemu ti to? Tu istu stvar je hteo da uvede i busplus, pa se digla kuka i motika. Te sta zadrzavaju autobuse, te sta oni nama odredjuju na koja vrata ulazimo. GSP nema konduktere u svakom vozilu vec skoro 40 godina (od uvodjenja narandzastih automata za ponistavanje karata). A privatnici su bili efikasni, nema sta. Makar autobus bio krcat, makar visio na vratima, kartu placas. Gledajuci koliko gospodi beogradzanima smeta ovakav GSP, koga i ne placaju, stvarno bi bilo lepo da se vrate privatnici
@Djenka - Ma mene samo zanima kako misle za DŽ da se voze... Tito je umro, ljudi, davno...
Hej haj bas nas briga vozamo se na taljiga... Zivele zaprege,bilo kakve...
Komentari (69)