Gradski prevoz na ivici kolapsa

N. V. BRKOVIĆ

23. 04. 2013. u 22:16

Para za održavanje sistema samo do juna. Prodaja bus plus kartica opala za 20 odsto, svaki drugi putnik se švercuje

GRADSKI prevoz je na ivici kolapsa! Za održivost sistema, kako saznajemo u gradskoj kasi sredstava ima samo do juna. Prodaja Bus plus kartica je opala za 20 odsto, a prema nezvaničnim informacijama, broj švercera je povećan na 60 odsto ukupnog broja putnika. Pretnje da će morati da se poveća broj kontrolora ili da se smanji broj polazaka ukoliko sugrađani ne budu počeli da plaćaju prevoz, već se ostvaruju i na pojedinim linijama, navodno, prećutno su već uvedene redukcije.

U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je prošlog meseca dopunjeno ukupno 267.263 mesečne dopune. U poređenju sa decembrom prošle godine prodaja je smanjena za oko 10.000.

- U martu je uplaćeno 913.307 dopuna na nepersonalizovane kartice u ukupnom iznosu od 183,2 miliona dinara - navode u Sekretarijatu. - Naplaćeno je 1.537 opomena i 912 doplatnih karata.

Ipak, naplata nije zadovoljavajuća, pa su u gradu čak zapretili uvođenjem 2.000 kontrolora. Međutim, to nije realno jer konzorcijum "Apeks", "Lanus" i "Kentkart", koji stoje iza sistema "Bus plus", a koji je po ugovoru preuzeo obavezu organizovanja kontrole i naplate, nezvanično, nije u mogućnosti da finansira toliki broj ljudi. Samo za plate kontrolora koje bi uposlili preko omladinske zadruge, mesečno bi morali da izdvajaju bar 50 miliona dinara.

DOMOVI ZDRAVLjA NE PLAĆAJU KARTE O GLASINAMA da se radnicima GSP ne uplaćuju dopune za mesečne karte, u sekretarijatu tvrde da nisu tačne i dodaju da sve obrazovne i predškolske ustanove uplaćuju dopune. Zdravstvene ustanove koje nisu nikad to činile su: domovi zdravlja u Barajevu, Voždovcu, Grockoj, Zemunu, Mladenovcu, Obrenovcu, Rakovici, Sopotu, Starom gradu, Apoteka "Beograd", Gradski zavod za hitnu medicinsku pomoć...

Nadležni u resornom sekretarijatu rekli su da u cilju opstanka sistema gradskog prevoza "svakako razmišljaju o novim merama, a kada iste budu precizirane, o tome će javnost biti obaveštena." Međutim, iako se o tome još ćuti, Beograđani su mogli da primete da je broj polazaka na pojedinim linijama već smanjen i da su gužve veće.

U MARTU TEK OKO 267.000 DOPUNA

OD ukupnog broja mesečnih dopuna za mart, evidentirano je 125.998 uplata za zaposlene, dok je za sve kategorije povlašćenih bilo 141.265 dopuna. Od toga na učenike srednjih škola otpada 16.070, studente - 44.104, penzionere - 40.589, nezaposlene - 37.155 i ostale povlašćene 3.347.



PEŠKE PO AVALI

PUTNICI koji redovno plaćaju karte poslednjih dana se žale na veće gužve, ali i - učestale kvarove. Takav je bio slučaj sa vozilom GSP Beograd koji je u utorak u prepodnevnim satima prevozio, uglavnom radnike i studente, na liniji 408 od Ralje do Voždovca, koja je dugačka čak 35 kilometara. U jednom trenutku vozilo se pokvarilo pa su putnici, s obzirom na to da sledeće dolazi tek za 35 minuta, krenuli ka sledećoj stanici udaljenoj kilometar-dva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (69)

Djenka

23.04.2013. 23:22

Bus plus vodi javni prevoz u minus. Dok je GSP imao konduktere bilo je i para. Pitajte privatnike kad je bilo bolje kad su imali konduktere ili sad. Ulaz samo na vrata gde je kondukter i videce se efekti naplate a bice i posla za nezaposlene.

vozac

24.04.2013. 10:04

@Djenka - joooj kad bi se vratilo opet daa privatnici naplacuju sami.... uhhh sto bih voleo...

Bgd

24.04.2013. 14:22

@Djenka - O cemu ti to? Tu istu stvar je hteo da uvede i busplus, pa se digla kuka i motika. Te sta zadrzavaju autobuse, te sta oni nama odredjuju na koja vrata ulazimo. GSP nema konduktere u svakom vozilu vec skoro 40 godina (od uvodjenja narandzastih automata za ponistavanje karata). A privatnici su bili efikasni, nema sta. Makar autobus bio krcat, makar visio na vratima, kartu placas. Gledajuci koliko gospodi beogradzanima smeta ovakav GSP, koga i ne placaju, stvarno bi bilo lepo da se vrate privatnici

Andjelija Petković

24.04.2013. 17:34

@Djenka - Ma mene samo zanima kako misle za DŽ da se voze... Tito je umro, ljudi, davno...

zoran penzioner

23.04.2013. 23:32

U teskoj krizi izmedju prehranjivanja i placanja komunalija ili bus plus dopuna, gradjani su se odlucili za ishranu. Gradjani nemaju vise dovoljno novaca i za preskupu hranu i placanje bus plusu. Pretiti osiromasenom narodu redukcijom polazaka autobusa je jos jedan vid bahatosti i nerazumevanja razmere siromastva u Srbiji, od strane bogatih gradskih cinovnika. Ostavite pretnje namucenom narodu koji svaki dan sastavlja kraj sa krajem. Ja bih platio kartu, ali nemam novaca. kO JE KRIV ZA TO.

Marko

24.04.2013. 00:57

@zoran penzioner - Nemas za penzionersku markicu od 1.100 dinara, ali zato imas bar 1.500 da placas internet i ovde prosipas prazne price.

Kole

24.04.2013. 16:39

@zoran penzioner - Ajde Vi sve pametni sa internetom, to dobijas uz kablovsku televiziju jer treba da se ponese i isecak uplatnice da je placen RTS. U kuci ima bar jedno pismeno dete koje ide u skolu fakultet par jer to moze bez interneta, cemu tolika odbojnost prema internetu. Treba placati autoBus ali na nekom drugom principu na nivou dnevne linijske itd.

kragujevčanka

24.04.2013. 01:19

To samo u Beogradu ima...Čik vi u Kragujevcu probajte da uđete u bus bez karte, šanse nema..Ako neko proba da se provuče, vozač zaustavlja autobus i ne kreće dok se taj ne vrati i plati...Ali vi ste druga država...

Zoran

24.04.2013. 08:34

@kragujevčanka - A,kako se kragujevčani voze u Beogradu?Svi plaćaju kartu?Bolje je da nešto pametnije napišeš.

coka

24.04.2013. 09:52

@kragujevčanka - Beograd draga moja ima 2.500.000 stanovnika. Ne mešajmo babe i žabe.

cvrc megalomanija

24.04.2013. 10:46

@kragujevčanka - 1650000 stanovnika, slovima: jedan milion, sest stotina i pedeset hiljada stanovnika. I da ima 10 miliona, sta s tim, ne treba da placate usluge jer vas je mnogo?

Miha

24.04.2013. 11:42

@kragujevčanka - Poredjenje Beograda i Kragujevca po pitanju gradskog prevoza - NEPROCENJIVO.

smajser

24.04.2013. 13:46

@kragujevčanka - Prevoz je prevoz i on kosta. Beograd se svercuje zadnjih 15 godina. Ajde sad objasni ljudima da promene svoju naviku!!!!

dzoni bg

24.04.2013. 14:54

@kragujevčanka - onda samo back to home!!!! mozda pozelite svoju drzavu,a i da ne propadne kragujevac i dr.

Andjelija Petković

24.04.2013. 17:35

@kragujevčanka - Lako je sve to objasniti. Kad se pojave kondori, biće tarapana.

Zoran1

24.04.2013. 02:18

Da se smanje troskovi kao: Plate i beneficije politicara, broj politicara, broj drzavnih limuzina, obezbedjenje za sve nepotrbne politicare bilo bi vise nego dovoljno para da Srbija ima najbolji prevoz na svetu. Nemoze se toliko trositi na dangube dedinja a da ostane dovolno za zaista potrebne stvari.

Iksy

24.04.2013. 02:59

Sigurna sam da bi ljudi i placali karte za prevoz kada Bus Plus ne bi bio toliko iritantan i bahat. Traziti 3. 600 dinara od zaposlenih u ovim uslovima je van svake pameti, kao da ljudi idu na vasar, a ne na posao. Ako se neko usudi da kaze da su u regionu i Evropi karte skuplje, neka prvo obezbedi evro-plate. Za mene je karta 1.100 din posto sam nezaposlena, ali cak ni ja ne ponistim uvek. Ekonomista sam, imam kucno vaspitanje i normalan sistem vrednosti, ali naravno da cu prvo da jedem!

Alex

24.04.2013. 08:54

@Iksy - I da platis internet, jel da? Kad ne platis internet, bude iskljucen, kao i sve drugo, jedino svi mislite da mozete da koristite prevoz besplatno, a jedini koji trpe su ljudi koji posteno placaju uslugu. Prevoz u Beogradu ce se poboljsati kada pocnemo da se ponasamo kao Suboticani, pokusaj tamo da se svercujes, putnici ce te sami izbaciti napolje.

Miha

24.04.2013. 11:40

@Iksy - Daj posao, reorganizuj i racionalizuj GSP, izbaci Bus MINUS iz uhodanog lopovskog sistema, onda spusti cenu karte na realan nivo pa cemo svi da placamo. Prevoz u Beogradu se nikad nece poboljsati jer se nenormalno krade, pocevsi od samog GSP-a pa do "cuvenog" Bus plusa... I kad ce vec jednom taj raspad, samo kukaju mesecima i trpaju lovu u dzepove.

Iksy

24.04.2013. 12:45

@Iksy - Alex, da bi se shvatila sustina mog prethodnog komentara ne treba previse pameti. Imam najjeftiniji internet paket, i redovno placam A i rekla sam da bi svi placali kartu kada bi cena bila prilagodjena standardu.

Alex

24.04.2013. 21:54

@Iksy - @Iksy1: Ali ja ti opet kazem, internet moras da platis, ili ce biti iskljucen. Jedino se za prevoz vode diskusije da li je cena adekvatna standardu ili ne, a koriste ga i koji placaju i koji se prave ludi. Da ti cena interneta nije prilagodjena standardu, ne bi placala, ali bi ostala bez njega. A kada ne placas prevoz, ipak ces na bezobrazluk da se uguras u vozilo, sto je klasicno pljackanje i grebatorstvo o ljude koji su isti taj prevoz platili, a ti im pravis guzvu i spustas nivo usluge.

Alex

24.04.2013. 21:57

@Iksy - @Iksy2: ako neki tvoj komsija konstatuje da cena interneta nije adekvatna standardu, pa odbije da placa, ali ipak hoce da ga koristi i pocne da krade tvoj signal i tebi smanjuje protok, za tebe je to ok? Ljudi osvestite se, svercovanjem ne kradete od grada, nego od ljudi koji placaju prevoz, ako se vozite na tudji racun, onda je u redu i da se neko zakaci na vasu infrastrukturu i trosi vam vodu, telefon, internet... Sverceri su drski lopovi, a opravdanja mozete pisati do sudnjega dana.

srbbgd

24.04.2013. 08:30

3.600 dinara bus plus za zaposlene.Ja koristim jednu liniju gsp-a i izracunajte koliko je to za 22 radna dana.Kada sam bio srednjoskolac imao sam markicu za linije koje sam koristio a sve ostale morao sam posebno da platim.

nesa

24.04.2013. 13:05

@srbbgd - a ja kada sam bio srednjoskolac imao sam markicu koja je vazila za sve polaske gsp, pa tako i nocni prevoz, ne znam kada si ti bio srednjoskolac i gde ali si nesto poprkao

Realista

24.04.2013. 18:34

@srbbgd - kad si bio srednjoskolac bruto nacionalni proizvod je bio bar 3x veci nego danas a o standardu i zaposlenosti dane govorimo....

SRAMOTA PUTUJUCA

24.04.2013. 10:05

Beogradski prevoz je obicna sramota,prljava,zastarjela,netocna,teh.neispravna,ekoloski i energetski neprihvatljiva vozila..A da ne pricamo o tome da se karta ponistava po vozilu sto je najobicnija prevara,jer svuda se karta placa vremenski ili po zoni tako da s jednom kartom mozes da presjedas u vozilo koje hoces i kako hoces samim tim stvarajuci manje guzvu i fluidniji brzi i tocniji prevoz.No vlasnicima ove prevare nije u interesu brzi,bolji,fluidniji prevoz vec samo da poberu pare.

duda

24.04.2013. 10:50

Na relaciji na kojoj se ja vozim radnim danima od oktobra do sada, ni jednom nije usao kontrolor. cik pogodi gde

703

24.04.2013. 11:41

Slazem se da putnici imaju svoje obaveze placanja ali imaju i svoja prava tj da su vozila ok i polasci redovni i neka gospoda dodju i pogledaju kakav je haos na liniji 703 sve ce im biti jasno

bataSMraka

24.04.2013. 11:47

Sada da pitamo onoga sto nam je osmislio i doveo taj sistem koji je zamisljen njemu da napuni dzep,i da upropasti sve ostalo sa cim cemo sada da se vozimo njega bas briga on je sebe obezbedio

dejan

24.04.2013. 12:36

Ljudi moji,koliko primećujem sve se ovo smišljeno i planski radi,pa pogledajte samo malo bolje i videćete da se smanjuju polasci gsp-a i daju privatnicima.Privatizacija gsp-a na mala vrata !

bataSMraka

24.04.2013. 13:06

Taj koji je hteo da nas modernizuje krenuo je pogresnim redosledom...Prvo je mislio na svoj dzep pa onda na putnike

nesa

24.04.2013. 13:07

da se smanji cena karte na 3o dinara , svi bi placali ali gsp-u a ovako nece niko da placa bus plavom

Bgd

24.04.2013. 14:09

@nesa - Pa ako bi se cena smanjila na 30 dinara, i svi ovi koji se sada svercuju poceli da placaju, opet bi bili na istom. 60ak posto dole cena, 60ak posto gore naplata. Sta bi se time dobilo?

Milana

24.04.2013. 17:29

@nesa - U Novom Sadu je 50, svi plaćaju i sve fercera. Kako misliš da bude 30?!

Zorica

24.04.2013. 22:59

@nesa - Istina je da ljudi bojkotuju Busplus zbog Djilasa Ja sada svercujem, a nikad ranije nisam. Necu da punim dzepove zutom i tacka.

Vasilije

24.04.2013. 15:09

Realna cena mesečne markice je 700 din. Đilas i njegovi kompanjoni iz Direkcije za javni prevoz, Bus plusa (Bus KRADUSA), GSP-a i privatnih firmi za prevoz, USKORO će se suočiti sa OGROMNIM besom svih korisnika javnog prevoza !!!!

sverc-komerc

24.04.2013. 18:21

@Vasilije - Brate,ti si naucio da se svercujes i to je to.Smeta ti ovaj,onaj...samo da bi se besplatno vozio /svercovao/.Meni nesmeta niko jer uredno placam kartu i nesmeta mi ako kontrola ulazi svaki cas u autobus jel sam platio prevoz.Toliko sverca ima samo u Beogradu i potpuno podrzavam gradsku vlast u nameri da smanji broj autobusa.Cinjenica je da je najveca nekultura u Beogradu jel je 80 posto nazovi BEOGRADJANA doslo sa juga Srbije i odatle donelo tu nekulturu.

Vasilije

24.04.2013. 20:47

@Vasilije - Platite tih 700 din. i vozite se kao čovek ! Ako vam nije jasna matematika, obratite se nekom osnovcu !!!!

Uki

25.04.2013. 11:26

@Vasilije - Bravo majstore, aj sad mi ti od 25 hiljada plati stan , hranu , struju, komunalije i mescnu pretplatu od 3.200din.Kako ,kojom carolijom?Ostala je ona ista da sit gladnome ne veruje!

srbijanci

25.04.2013. 13:42

@Vasilije - Nisam ni ja sit,imam platu 27000 ali ako 60 posto ljudi neplaca prevoz kako onda prevoz da funkcionise?

Vasilije

25.04.2013. 13:50

@Vasilije - MILION građana može da plati mesečnu markicu od 700 din. !!! Suma od 700 MILIONA dinara, uz ostale NEOPHODNE mere (ozbiljna reorganizacija GSP-a, odstranjivanje posrednika u naplati, itd.) i sa drugim, trenutno prikrivenim prihodima (reklame na vozilima i u vozilima, stanicama, itd.), je više nego dovoljna za solidno funkcionisanje javnog prevoza !!! Uostalom, pitajte građane da li su za takvo REŠENJE !!!!!!!!!!!

srbijanci

25.04.2013. 14:37

@Vasilije - Normalno da moze da plati,ALI NECE,jel je narod u Beogradu,jos od vremena sankcija naucio da se svercuje tj. da neplaca kartu.U tome je problem.Pozdrav gospodinu Vasiliju.

Vasilije

25.04.2013. 15:51

@Vasilije - Grešite !!! Narod neće da plaća REKET PLJAČKAŠIMA I POSREDNICIMA !!! Svoj javni prevoz, čija je cena realno i pravedno odmerena, HOĆE !!!! U Beogradu živi i radi bar polovina ljudi koji nisu rodom iz Beograda ! Nemojte nasedati na podmetanja nedobronamernih ! Beograđani se, po pitanju javnog prevoza, ne razlikuju od ostalih građana Srbije, ali je činjenica da je javni prevoz u Beogradu (ZBOG BROJNOSTI KORISNIKA), silom NEMOGUĆE KONTROLISATI !!!

Spiridon S

24.04.2013. 15:20

Ma da.,koga zanimaju troskovi,svi bi daba ili daleko ispod ekonomske cene,nacim razmisljanja kad nam je "sve cvetalo"kod druga tite..i sve bi trebala platiti "drzava" u kojoj toliki broj ljudi ne radi ili nece da radi ili malo radi..,produktivnost 0,potrosnja bez milosrdna..i na kraju je uvek neko drugi kriv..jeste CIA snajka,Cia..Dobro,alternativa je peske ili Taxi ili jednostavno ostati kuci..Takav ne posten odnos prema drustvenoj svojini nema nigde na svetu..Znam sta pricam..

Milana

24.04.2013. 17:28

@Spiridon S - Ma samo slušam ova silna kukanja kako se nema para, a pola sa androida komentariše...

Stvarno smo siromašna zemlja ako je android telefon luksuz

25.04.2013. 14:58

@Spiridon S - E ako ti je Milana android standard onda smo mi zaista zemlja sirotinje. Pa android telefon ima sada za 100 evra, a da bi se preživelo tokom jednog meseca treba više od 150 evra po osobi.

MilanCh

24.04.2013. 16:59

Svuda u svetu je normalno da se placa prevoz jedino u Beogradu niko nece da plati isti, plus ima gomila onih koji pozivaju na naelpacanje jer ce se zaboga neko obogatiti. Alo, ljudi, ako se nesto ne placa, nema osnovu odrzivosti, da ne pricamo o razvitku.

Realista

24.04.2013. 18:30

@MilanCh - Koliko smo ono bese platili poljske autobuse? Koliko bese kosta " most na adi:" ? Koliko kosta oglasni prostor po gradu? A l koliko kosta "busplus"? Sinovac nije to bas normalno za vasceli svet!

milan

24.04.2013. 22:46

@MilanCh - pa, svude u svetu ljudi rade, primaju plate i normalno je da mogu da plate. kodnas drustvo unistilo privredu, radnike izbacili na ulicu. to je kategorija gladnih i odakle njemu za prevoz.

Kako to misliš?

25.04.2013. 01:43

@MilanCh - Dovoljno je da ga plaća pola njih što se voze. Karta je skupa, a to što je GSB na ivici kolapsa stvar je lošeg upravljanja i javašluka, a ne švercovanja putnika.

Miha

25.04.2013. 10:26

@MilanCh - Eh, svuda u svetu... Sto rece Milan svuda u svetu ljudi rade, primaju plate itd. A kod nas "povlascena" cena za nezaposlene? Pa od cega sa 0 dinara prihoda da plati to povlasceno? I ko radi za 25.000 treba da plati kartu 0,7 EUR? Od cega... Nismo mi idioti da NECEMO da placamo prevoz, nego NEMAMO!!! I muka mi je vise od poredjenja "svuda u svetu", "u Nemackoj je tako...", nismo divljaci pa da namerno ne placamo (uzgred, GSP je javno preduzece koje u 1% slucajeva moze da bude profitabilno).

Morticia

24.04.2013. 17:03

GSP je preživeo i rat i sankcije, decenijama opstajao, ali Đilasa izgleda preživeti neće. Pitajte gradsku vlast zašto široj javnosti nije saopšteno da je u martu ove godine u Skupštini grada izmenjen osnivački akt GSP-a, čime se priprema njegova privatizacija? Na delu vidimo primenu ustaljene recepture upropašćavanja javnog preduzeća radi obaranja prodajne cene.

Janko Katic

24.04.2013. 18:02

Javni prevoz bilo drumski ili zeleznicki nigde i nikada nisu bili ekonomski isplativi ,zato se i zovu javni.Samo u nekomercijalnim uslovima poslovanja mogu da se obezbede i garantiju polasci ilinije koji nisu isplativi u ekonomskom smislu,Inace bi autobusi kretali ne po redu voznje vec kada se ispuni minimalna kvota putnika,koja garantuje isplativost rute,

Viki975

24.04.2013. 19:30

Pa naravno da je opala kad se svi svercuju,znaci ko placa on je lud,od nasih karata neko dobija platu...

Uki

25.04.2013. 11:18

@Viki975 - Ko ima on placa, ko nema svercuje se. Ovo je samo pokazatelj krize u zemlji, kao i devedesetih, secate se da je tada malo ljudi placalo karte,tako je i sad.A i vlast je ista, vratili smo se na staro.

milan

24.04.2013. 22:42

mora da bude gubitnik. zasto penzioneri sa dobrim penzijama i honorarnim prihodima imaju besplatan prevoz. licno bi limitirao korisnike besplatnog prevoza. preko 30.000 dinara penzije neka placaju prevoz kao i ostali koji imaju daleko manje para.

z

24.04.2013. 23:26

Na ro je odgovorna gradska vlast.i one sto su uveli Bus -plus od kojih su mnogi iz Krunske profitirali,šta je falilo onim aparatima koji su bušili klarte.Ništa .U pitanju jke samo zarada ispod žita.,

Spiridon S

25.04.2013. 11:47

@Miha.Kakav je to argument.MI NEMAMO..halo,ne mam ni ja da kupim porse i shodno tome ne vozim ga..Ako ne mam nemoram da kradem..peske brate..Takva logika vodi do rasula i gasenja gradskog prevoza..dali vi to mozete da svatite..

Miha

26.04.2013. 13:41

@Spiridon S - Argument je u smislu toga da je cena karte previsoka. Ima li logike da karta bude 0,7 EUR za na primer 3 stanice (koje realno ne mozes da predjes peske za manje od 15 minuta, negde i duze). Malo treba da se izmeni sistem naplate, karte koje vaze jedan sat za neogranicen broj presedanja, jednodnevne karte i slicno. A ne ovako, sistem naplate ocajan i neefikasan, GSP ogroman gubitas jer na jednog radnika imas tri sefa... Shvatam da usluga mora da se plati, ali spustimo cenu na nesto realno.

Nikola Radosavljevic

30.04.2013. 11:59

@Spiridon S - Da li je moguce da pises NE MAM? bolje da prelistas gramatiku nego sto bistris novine

Moma Zivanovic

25.04.2013. 18:52

Neka bude cena markica 3.200 dinara,ali neka uvedu jos 1000-2000autobusa najmanje...da svi autobusi na svim linijama idu na 5-10 minta,da budu tacni...da mozes ko covek da udjes i sednes..