Most Borča – Zemun: Kinezi već betoniraju

N. V. BRKOVIĆ

12. 04. 2013. u 21:52

Napreduju radovi na mostu Zemun - Borča koji bi trebalo da bude završen u oktobru 2014. Paralelni radovi sa zemunske i borčanske strane

NA jednom od najživljih gradilišta u Beogradu - mostu Zemun - Borča, radovi vidno odmiču. Završen je prvi "nulti" segment glavnog raspona, čija bi cela konstrukcija, prema najavama nadležnih, trebalo da bude gotova u martu 2014. dok će kompletan most, prema ugovoru, biti završen 27. oktobra.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju dodaju da na pomenutom segmentu radnici postavljaju dva krana pomoću kojih će se graditi ostali delovi glavnog raspona preko plovnog puta Dunava, dok je "nulti" segment na drugom glavnom stubu u završnoj fazi radova. Premošćavanje plovnog puta odvijaće se sa oba glavna stuba, tako što će kalup svakog sledećeg biti pričvršćen za već izgrađeni deo mosta, a do izlivanja betona držaće ga viseća čelična konstrukcija - Derik kran.

- Kada pojedini betonski segment dovoljno očvrsne, kran će se pomerati na taj deo i prihvatati sledeći kalup za izlivanje betona - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Do spajanja iznad sredine plovnog puta Dunava potrebno je uraditi po 18 ovakvih delova, a plan je da konstrukcija glavnog raspona bude završena u martu sledeće godine. Na zemunskoj obali u toku je izrada naglavne grede za stub "1", a na borčanskoj je završen peti segment gornje konstrukcije. Do sada je ukupno izbetonirano više od 200 metara, a do kraja godine konstrukcija će doći do glavnog raspona na sredini reke.


NAPREDUJU I PRISTUPNI PUTEVI

PARALELNO sa mostom, teče i izgradnja pristupnih puteva na prvih šest kilometara do Zrenjaninskog puta, gde je u toku izrada trupa saobraćajnice i betonskih propusta. U izgradnji su prelazi preko Velikog kanala i kanala Vizelj, a počelo je i pobijanje šipova za petlju na Zrenjaninskom putu. Pored naselja Krnjača pobijaju se šipovi za 550 metara dugačku mostovsku konstrukciju preko železničke pruge Beograd - Pančevo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

seljak LA

13.04.2013. 07:03

@laza - Ova ti je dobra, da se i ja nadovezem, da smo kojim slucajem mi bili odgovrni za most, siroma nebi ni docekao betoniranje, negde bi nedostao cement.

Aleksandar69

13.04.2013. 14:57

@laza - Da je samo cement u pitanju,ni po jada.Ali kad bi nas poslali u pustinju Saharu,pesak bi odmah poskupeo ili bi nastala nestasica na trzistu!

Miro Markovic

13.04.2013. 04:32

Svaka cast vrednim kineskim graditeljima i sadasnjoj Vladi Srbije koja je ovaj veliki posao poverila ovim vrednim graditeljima. Daj Boze da oni budu izvodjaci radova na sledecim deonicama Koridora 10 I Koridora 11. U protivnom, ti koridori nece biti zavreseni za jos nekoliko generacija. Obilaznica oko Beograda i beogradska zeleznika stanica u Prokopu se grade vec 30 godina i jos ih nigde nema na pomolu. Sramota za sve vlade Srbije.

Gundelj

13.04.2013. 11:08

@Miro Markovic - Dragi vojniče, sadašnja vlada nije poverila ovaj posao kinezima, to je uradila prethodna. Ova samo nastavlja di je prethodna stala :)

Aca

13.04.2013. 16:13

Ukinite gradsku građevinsku direkciju ! Oni Beogradu pojedu para više nego tri preduzeća a procese izgradnje poskupljuju do iznemoglosti. Da li ste se ikada zapitali ko su oni i čemu služe? Ponavljam, ukinite gradsku građevinsku direkciju, leglo da ne kažem čega...

ostap

14.04.2013. 00:56

@ - Ne bi me ccudilo da oni zavrsse most a mi budemo kasnili sa prilaznim putevims

Dragana

30.05.2013. 20:16

Bravo, Bravo, Bravo za Kineze . Svakim danom radovi vidljivo napreduju. Imam samo reci hvale za sve koji su preduzeli, isplanirali i grade ovaj most koji je spas za nas sa tzv. Leve obale Dunava.