Autobusi za grad i - izvoz
15. 03. 2013. u 22:19
Počela isporuka novih "Ikarbusovih" zglobnih niskopodnih vozila preduzeću GSP Beograd. Nadaju se da bi posle dve godine opet mogli da plasiraju robu u inostranstvo
PUTNICI u gradskom prevozu od ponedeljka će se ulicama prestonice voziti u prvih deset "ganc" novih, niskopodnih zglobnih autobusa fabrike "Ikarbus". Iako su se radnici nadali da će za prevoz sugrađana proizvesti svih 200 autobusa, Grad će ipak većinu vozila nabaviti od poljskog "Solarisa". Do kraja ovog meseca "Ikarbus" će GSP Beograd isporučiti još 22 vozila.
Pre dva dana radnike smo zatekli ispred hale kako glancaju i pripremaju pet autobusa za isporuku.
- Naši niskopodni zglobni autobusi, napravljeni na samohodnim šasijama nemačke fabrike MAN, dugački su 18 metara i 75 centimetara, što je za 625 milimetara duže od prethodnih autobusa koje smo proizvodili - kaže Petar Baltić, tehnički direktor u "Ikarbusu". - Putnici će na raspolaganju imati 48 mesta za sedenje, dok u autobusu ukupno ima 155 mesta. U vozilima postoji i prostor za invalide, a automatska rampa omogućava lak ulazak majki sa kolicima i osoba sa invaliditetom.
Nova vozila imaju horizontalan EEV MAN motor, koji je između "euro 5" i "euro 6", tako da su to u Srbiji trenutno ekološki najčistiji motori. Ona u zoni motora poseduju sistem za automatsko gašenje požara, a u svakom autobusu postoje četiri kamere sa video nadzorom tokom 24 sata.
- Vrednost jednog autobusa iznosi 225.000 evra bez PDV, a svi elementi su vrhunskog kvaliteta. Prvi put su postavljene i aluminijumske spoljne oplate, pa očekujemo da više neće biti problema sa korozijom. Osvetljenje je diodno iznutra, a spolja je kombinacija LED i standardnog. Garancija na karoseriju je 12 godina, a na pod sedam. Isporuka preduzeću GSP će biti sukcesivna do kraja marta.
"Ikarbus" već dve godine ne izvozi svoja vozila, već autobuse prodaje samo u Srbiji, iako ima 330 stručnih radnika i veliki fabrički prostor.
- Mogli bismo da značajno doprinesemo razvoju ne samo beogradske, već i privrede u celoj zemlji, jer smo uvozili samo ono čega u Srbiji nema - naglašava Baltić.
Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić, istakao je da je stanje u fabrici, koja je nekada bila neprikosnoveni gigant u proizvodnji autobusa, dobro i da posla imaju i u narednih nekoliko meseci.
- U narednom periodu očekujemo potpisivanje nekoliko ugovora, kao i da se ispoštuje odluka po kojoj će Beograd finansirati proizvodnju domaćih autobusa ove godine - kaže Vićentić. - Najveći problemi fabrike su malo tržište i kriza u kojoj se nalaze naši kupci. To pokušavamo da rešimo tako što sarađujemo sa jednim od najvećih svetskih proizvođača autobusa MAN. Sa njima proizvodimo savremenije i bolje modele sa kojima ćemo moći da konkurišemo i na drugim tržištima.
DRŽAVA (OPET) VEĆINSKI VLASNIK
"IKARBUS" je u većinskom državnom vlasništvu od 1. januara 2010. godine, a neuspela privatizacija iz 2008. raskinuta je svega godinu dana kasnije. Generalni direktor Vićentić kaže da su od tada sve bolji, i što je najvažnije, zaposlenima se redovno isplaćuju zarade.
KAŠNjENjE ZBOG ADMINISTRACIJE
KAKO su u prethodnom periodu mogle da se čuju kritike na račun ove fabrike, jer nije na vreme isporučila vozila, zaposleni odgovaraju da je do kašnjenja došlo zbog administracije i dugih rokova isporuke delova sa zapada.
sova
16.03.2013. 00:11
Kakva je to nebuloza, nabavljati poljske autobuse a imamo Ikarbus? Kao, poljska tehnika je bolja od nase? Potez genijalan otprilike isto kao i uvodjenje bus plusa koji je (ako je neko zaboravio) trebalo da smanji guzve na pojedinim linijama a guzve kao da su jos vece.
@sova - tacno je,imamo ikarbus,izadjes na ulicu i pogledas u kakvom su stanju autobusi stari godinu dve dana sa oznakom ikarbus i bice ti jasno zasto ne ikarbus
@sova - Zamoli komsiju da ti pripazi na kucu i pricuva stoku na jedan dan, sedni u voz ili autobus, dodji u Beograd i udji u bilo koji Ikarbusov autobus. Bice ti jasno zasto je suludo kupovati Ikarbusove autobuse. Uostalom, ako su ti autobusi toliko dobri, zasto ih Ikarbus ne izvozi u Nemacku, Francusku, Japan, SAD, Norvesku, Veliku Britaniju, itd.?
@sova - a ti se stručnjaku raspitaj zasto je to tako?da nije mozda zbog odrzavanja?pogledaj ikarbusove autobuse kod veolije(bivsi braca sarac)i kod ostalih privatnika?samo lupetate da su ikari losi.idi bre u poljsku!
Kakav crni Ikarbus. Onih 100 niskopodnih iz 2008. se vec totalno raspadaju. Srbin ume da napravi rakiju, tursiju, ajvar, ali kvalitetan autobus ne ume.
Komentari (19)