Autobusi za grad i - izvoz

I. D. LABOVIĆ

15. 03. 2013. u 22:19

Počela isporuka novih "Ikarbusovih" zglobnih niskopodnih vozila preduzeću GSP Beograd. Nadaju se da bi posle dve godine opet mogli da plasiraju robu u inostranstvo

PUTNICI u gradskom prevozu od ponedeljka će se ulicama prestonice voziti u prvih deset "ganc" novih, niskopodnih zglobnih autobusa fabrike "Ikarbus". Iako su se radnici nadali da će za prevoz sugrađana proizvesti svih 200 autobusa, Grad će ipak većinu vozila nabaviti od poljskog "Solarisa". Do kraja ovog meseca "Ikarbus" će GSP Beograd isporučiti još 22 vozila.

Pre dva dana radnike smo zatekli ispred hale kako glancaju i pripremaju pet autobusa za isporuku.

- Naši niskopodni zglobni autobusi, napravljeni na samohodnim šasijama nemačke fabrike MAN, dugački su 18 metara i 75 centimetara, što je za 625 milimetara duže od prethodnih autobusa koje smo proizvodili - kaže Petar Baltić, tehnički direktor u "Ikarbusu". - Putnici će na raspolaganju imati 48 mesta za sedenje, dok u autobusu ukupno ima 155 mesta. U vozilima postoji i prostor za invalide, a automatska rampa omogućava lak ulazak majki sa kolicima i osoba sa invaliditetom.

Nova vozila imaju horizontalan EEV MAN motor, koji je između "euro 5" i "euro 6", tako da su to u Srbiji trenutno ekološki najčistiji motori. Ona u zoni motora poseduju sistem za automatsko gašenje požara, a u svakom autobusu postoje četiri kamere sa video nadzorom tokom 24 sata.

- Vrednost jednog autobusa iznosi 225.000 evra bez PDV, a svi elementi su vrhunskog kvaliteta. Prvi put su postavljene i aluminijumske spoljne oplate, pa očekujemo da više neće biti problema sa korozijom. Osvetljenje je diodno iznutra, a spolja je kombinacija LED i standardnog. Garancija na karoseriju je 12 godina, a na pod sedam. Isporuka preduzeću GSP će biti sukcesivna do kraja marta.

"Ikarbus" već dve godine ne izvozi svoja vozila, već autobuse prodaje samo u Srbiji, iako ima 330 stručnih radnika i veliki fabrički prostor.

- Mogli bismo da značajno doprinesemo razvoju ne samo beogradske, već i privrede u celoj zemlji, jer smo uvozili samo ono čega u Srbiji nema - naglašava Baltić.

100 GASNIH AUTOBUSA ZA GRAD? U "IKARBUSU" kažu i da su kada je reč o zglobnim autobusima očekivali veći obim posla, ali se nadaju da će u projektu nabavke 100 gasnih solo autobusa za potrebe gradskog prevoza dobiti celokupan posao od Grada.

Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić, istakao je da je stanje u fabrici, koja je nekada bila neprikosnoveni gigant u proizvodnji autobusa, dobro i da posla imaju i u narednih nekoliko meseci.

- U narednom periodu očekujemo potpisivanje nekoliko ugovora, kao i da se ispoštuje odluka po kojoj će Beograd finansirati proizvodnju domaćih autobusa ove godine - kaže Vićentić. - Najveći problemi fabrike su malo tržište i kriza u kojoj se nalaze naši kupci. To pokušavamo da rešimo tako što sarađujemo sa jednim od najvećih svetskih proizvođača autobusa MAN. Sa njima proizvodimo savremenije i bolje modele sa kojima ćemo moći da konkurišemo i na drugim tržištima.

DRŽAVA (OPET) VEĆINSKI VLASNIK

"IKARBUS" je u većinskom državnom vlasništvu od 1. januara 2010. godine, a neuspela privatizacija iz 2008. raskinuta je svega godinu dana kasnije. Generalni direktor Vićentić kaže da su od tada sve bolji, i što je najvažnije, zaposlenima se redovno isplaćuju zarade.


KAŠNjENjE ZBOG ADMINISTRACIJE


KAKO su u prethodnom periodu mogle da se čuju kritike na račun ove fabrike, jer nije na vreme isporučila vozila, zaposleni odgovaraju da je do kašnjenja došlo zbog administracije i dugih rokova isporuke delova sa zapada.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

sova

16.03.2013. 00:11

Kakva je to nebuloza, nabavljati poljske autobuse a imamo Ikarbus? Kao, poljska tehnika je bolja od nase? Potez genijalan otprilike isto kao i uvodjenje bus plusa koji je (ako je neko zaboravio) trebalo da smanji guzve na pojedinim linijama a guzve kao da su jos vece.

djura cvorovic

16.03.2013. 12:07

@sova - tacno je,imamo ikarbus,izadjes na ulicu i pogledas u kakvom su stanju autobusi stari godinu dve dana sa oznakom ikarbus i bice ti jasno zasto ne ikarbus

Nenad

16.03.2013. 19:46

@sova - Zamoli komsiju da ti pripazi na kucu i pricuva stoku na jedan dan, sedni u voz ili autobus, dodji u Beograd i udji u bilo koji Ikarbusov autobus. Bice ti jasno zasto je suludo kupovati Ikarbusove autobuse. Uostalom, ako su ti autobusi toliko dobri, zasto ih Ikarbus ne izvozi u Nemacku, Francusku, Japan, SAD, Norvesku, Veliku Britaniju, itd.?

garnet

18.03.2013. 08:23

@sova - a ti se stručnjaku raspitaj zasto je to tako?da nije mozda zbog odrzavanja?pogledaj ikarbusove autobuse kod veolije(bivsi braca sarac)i kod ostalih privatnika?samo lupetate da su ikari losi.idi bre u poljsku!

Mile

16.03.2013. 10:48

Kakav crni Ikarbus. Onih 100 niskopodnih iz 2008. se vec totalno raspadaju. Srbin ume da napravi rakiju, tursiju, ajvar, ali kvalitetan autobus ne ume.

Ikarbus

16.03.2013. 13:00

@Mile - Tih 100 autobusa se raspadaju zato što je to 90% celokupan srpski proizvod, jedino je motor od nemačkog MAN-a.Ovaj autobus je 60% strani proizvod, jer generalni Ikarbus tu ništa ne proizvodi nego samo sklapa. Dizajn je malo promenjen u odnosu na originalan Bredamenarini koji je na 1 godinu zakupio Ikarbus (otišao zbog političara).Jedino što se proizvodi u Srbiji od celog autobusa su stakla, lim, sedišta i eventualno ako Ikarbus kupuje "Tigar" gume.

Alex

16.03.2013. 18:53

@Mile - Raspadaju se jer su rađeni na juriš, jer je Đilas non stop visio u fabrici i požurivao ih, zbog kampanje za izbore 2008. @Ikarbus: prokišnjavanje se dogododilo jer je zaboravljen neki sitan deo kod klima uređaja, nema greške u konstrukciji, a sitni propusti se događaju i najvećim proizvođačima i brzo se otklanjaju, što je najbitnije. Zbog mnogo krupnijih propusta su Mercedesi u Londonu prozvani "vatrene kočije" zbog učestalih požara, pa ih niko ne pljuje, a po Ikarbusu odmah.

Nenad

16.03.2013. 19:43

@Mile - I kada su bili novi, covek nije u njima mogao normalno da sedne. Nema mesta za noge za svakoga ko je visi od 1,70m.

vlada

16.03.2013. 11:04

To nije politika vec ekonomicnost Solaris je bolji od Iksrbusa a ima i vecu garanciju tako da se Gsp nije slucajno odlucio za Solaris sa jedne strane a sa druge je apsurdno sto nece domace autobuse ali bojim se da Ikarbus nemoze da isporuci 400 autobusa zato nije ni proso na tenderu!Medjutim najbolji autobusi koji su dosli u gsp-u su nemacki MANOVI stari deset godina i dan danas u u dobrom stanju sto nije slucaj sa ikarbusom!!!

garnet

18.03.2013. 08:21

@Ikarbus - Ne propušta krov,nego majstori iz Master friga,firma koja isporučuje klime i ugrađuje ih,nisu svoj posao odradili kako treba.I nije na vratima,nego ispod klime.I to na dva busa.Ako te baš zanima.

Garancija

16.03.2013. 14:02

Garancija za Solaris je 2 god, a na Ikarbus 5 god, a na sasiju 12 god. Ikarbus kosta 250000 e sa video nadzorom, a solaris 325000e.Toliko o kvalitetu Solarisa.

Pop

16.03.2013. 18:00

Otvorite se dajte pare za MAN i vozite se ko ljudi... Ovi japanci su u boljem stanju od svih drugih koje imamo...

Marko

17.03.2013. 00:00

Ovo je poslednje upozorenje IKARBUSU da se popravi!Imaju sansu sada za jos minimum 100 autobusa (realno ne bi ni mogli vise da proizvedu), ako se ovi novi sto su sad isporucili pokazu treba im dati sansu da se podignu sa tom novom narudzbinom.Ako se pokazu losi vozdra,pa neka prodaju nekim zemljama treceg sveta.Ja sam za, cak i da dignu cenu sa 250 000 na 300 000 samo da postanu kvalitetni kao recimo Solaris pa ce i izvoz da pokrenu.

pERA

17.03.2013. 05:37

Sobzirom da je kredit dobijen od ...EVROPSKE Banke .... to se normalno podrazumeva da je jedan od uslovi za dobijanje povoljnog kredita bilo da proizvodjac bude neka zemlja iz EVROPSKE unije !!!! Ps.. Za svaka 3 kupljena "Evropska" autobusa, = 4 Ikarusa...... pa ti racunaj !!

Zoran

17.03.2013. 11:43

@ - Mislim da je dobro što se ovog puta autobus pravi na samohodnoj šasiji MAN. To znači da je MAN napravio šasiju sa motorom, menjačem, kočnicama, električnom i vazdušnom instalacijom, instrument tablom. Ikarbusu tako ostaje malo prostora za kiks na vitalnim sistemima autobusa, naročito za koroziju na šasiji. Za ostalo, vrata, klimstizacija, grejanje, prozori, korozija, dihtovanje -videćemo da li su napredovali

Zoki

17.03.2013. 12:22

@ - “Kašnjenje isporuke delova sa zapada“ je apsolutna izmišljotina !!! Fabrika je nelikvidna baš kao i FAP. Kakve crne fabrike. Ne naprave ni 100 vozila godišnje. Više košta državu što postoje nego da država da iste pare tim ljudima da sede kod kuće. Srbijo mučenice!

MatijaBG LDP

17.03.2013. 18:06

Valjda se sad s ulica povuku autobusi iz 1882/ge....brzo ih oblepite reklamama,steta da budu jednobojni,a pranje po obicaju organizujte svakih mesec dana...obavezno,vozac da bude iskusan MAJSTOR koji je vozio camel oranica po Srbiji...tako vecina vozi,pa ce vek ovih Ikarbusovih biti jednak prethodnim,5 dana.Posle 5 dana,buka se pojacava,grejanje leti postaje uzarenije.....

Zoran1

18.03.2013. 01:13

Sudeci po ovome sto se da videti na sliki prednji tockovi autobusa su previse pozadi a premalo je prostora ispod autobusa. Kako bi takav autobus presao ogromne rupe po putevima Srbije a da ne udari karaserijom od zemlju? Dali su zaista potrebna tako ogrmna prednja vrata? Dali je kvalitet ista bolji od Jugo automobila? :)