Beograd: Do novembra stiže još 200 autobusa

M. T. Kovačević

08. 03. 2013. u 21:14

U Starom dvoru potpisan ugovor o nabavci vozila marke "Solaris" za GSP "Beograd". Prva vozila sa klimom i video-nadzorom stižu u junu

DOnovembra ove godine na beogradskim ulicama biće još 200 novih autobusa.

U Starom dvoru u petak je svečano potpisan ugovor o nabavci niskopodnih vozila gradskog tipa između GSP "Beograd" i poljske kompanije "Solaris" koja je pobedila na tenderu. Ugovor podrazumeva isporuku 200 autobusa, ritmom od juna do novembra, a uz opremu Poljaci su se obavezali da nam dostave prateću opremu i obave obuku naših kadrova na održavanju.

Vozila koja će prevoziti Beograđane su po najvišim evropskim standardima. Pokreće ih dizel motor koji ispunjava normu "evro 5", ima ugrađenu elektronsku kontrolu sistema za kočenje i sistem za daljinsko praćenje vozila. Imaju mehaničke rampe za ulazak invalida, klimatizovani su i sa unutrašnjim video-nadzorom. Predviđeno je da imaju 45 mesta za sedenje i 100 za stajanje.

- Posao koji smo započeli pre malo manje od godinu dana, sada privodimo kraju. Beograđani više ne mogu da čekaju, da se voze vozilima koja ne zadovoljavaju osnovne uslove prevoza - rekao je u petak gradonačelnik Dragan Đilas.

KREDIT "TEŽAK" 65 MILIONA EVRA KUPOVINA novih vozila se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj, u iznosu od 65 miliona evra, a dokument su parafirali v. d. generalnog direktora Nebojša Ćeran i članica Upravnog odbora za prodaju i marketing "Solarisa" Malgoržata Olževska.

V. d. direktora GSP "Beograd" Nebojša Ćeran, podsetio je prisutne da su prethodne četiri godine obnovljeni trolejbuski i tramvajski vozni park, kao i da je od domaćih proizvođača kupljen određeni broj autobusa.

Predstavnica poljske firme Malgoržata Olževska, nije krila zadovoljstvo zbog sklopljenog posla. Prema njenim rečima, Beograd će biti jedan od gradova u kome će "Solaris" imati najviše vozila.


OD "IKARBUSA" I FAP-a 100 VOZILA?

GRADONAČELNIK je u petak ukazao da je Srbija isuviše mala za dve firme koje proizvode autobuse, te da je zbog toga logično da se ove dve fabrike udruže. Đilas je pozvao "Ikarbus" i FAP, da uz pomoć Vlade Srbije, realizuju projekat izrade 100 solo autobusa, za potrebe glavnog grada.



GSP U BROJKAMA

* 1,6 miliona putnika dnevno

* 48 miliona putnika godišnje

* 1.172 vozila poseduje GSP

* 816 autobusa u pogonu GSP

* 131 trolejbus i 225 tramvaja

* 138 linija širom prestonice

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

tep

08.03.2013. 21:49

"* 1,6 miliona putnika dnevno* 48 miliona putnika godišnje"Kako? Koja je to matematika?

??????

09.03.2013. 09:31

@tep - tako je tep,mislili 48 miliona mesecno...ili 576 godisnje...svako danas radi u novinarstvu....pihhh

09.03.2013. 03:20

Тако је, пуните и даље џепове странцима! А наше фирме само нек нестају!

Zoran1

09.03.2013. 04:37

Svakve informacije ali ono najbitnije se ne spominje.Koliki je kredit uzet?Kolika je kamata? Na koliko godina?Kada sve troskove saberemo koliko ce narod Srbije morati da isplati do kraja odplate?I jedno podpitanje na koje znam nece nikada biti odgovora. Koliko je dedinjski klan izmajmunisao i stavio u svoj dzep?

MatijaBG LDP

09.03.2013. 08:40

Ovo je odavno trebalo uraditi......prosto je jadno i za plakati kad covek pogleda zute,zglobne,bucne kante koje sada cirkulisu Metropolom.Pored toga,Djilas nesto malo prica o pocetku gradnje one najavljivane linije Metroa,od Ustanicke do Zemuna...nepojmljivo je da grad koji je veci i od Beca,Sofije i slicnih,jedini nema pravi Metro..kako god,ovo je odlican potez,ali kakvu "stoku "ce da prevoze,pocinjem da se pitam da li je ovo za ovaj narod,koji smatra da prevoz ne treba da se placa.

Beogradjanin

09.03.2013. 08:52

Srbija nema dva proizvodjaca nego 5-6. Pored Ikarbusa i FAP-a tu su BIK Kragujevac, Neobus Novi Sad, Nibus Nis, i novajlija Megabus. FAP je u proizvodnju autobusa usao igrom slucajava, jer je do pre 15 godina radio iskljucivo sasije. Neobus je neko namerno oterao u stecaj, a to ce biti nazalost i sa Ikarbusom. Nemozete da uvozite 200 autobusa, a da kazete Srbija je mala za dve fabrike.

Beogradjanin

09.03.2013. 09:02

1,6 miliona putnika bi imalo kad bi ceo beograd isao samo autobusom. Tad ne bi bilo ni jednog auta na ulici. To je nemoguce.

BG:D

09.03.2013. 11:03

@Beogradjanin - Pa ti misliš da ljudi do odredišta koriste samo 1 autobus? Računaj tu da ljudi promene oko 3 linije do odredišta i još povratak. Dakle svako se dnevno vozi u 6 autobusa 1 600 000:6=266.666 osobe koje se voze

bcb

09.03.2013. 13:25

Prava stvar je ovo sa video nadzorom.Mislim da bi svaki novi kupljeni bus trebao da ima video nadzor.Pa ko napravi stetu,snimak policiji pa po dezepu

Ozren

09.03.2013. 14:41

@bcb - Nema tu posla za policiju. Taj validatorčić ne kosta vise od 30$ u Kini, a posto policija ne intervenise ispod tog limita, nego ostećena strana tjs. mafioze iz Busplusa moraju da saviju papir, pa da probaju da u nekoj parnici namire "stetu".

DejanBg

09.03.2013. 17:54

Cudo su ovi EU zajmovi. Pozajmis od njih, moras da kupis robu od firme iz EU ( umesto iz svoje zemlje) a onda jos i da vratis pare. Tako "pomoc" iz EU samo protrci kroz Srbiju a njima se vrate pare a Srbiji ostaju propale farike i kamate na dug. Ako vec nisu mogli da kupe domace autobuse, koji su realno krsh ( izuzev FAP-a koji je izdrzljiv) zasto nisu uzeli provereni MAN nego ove poljske krntije koje ce se na kraju pokazati kilavim i skupljim nego da su kupljena kvalitetna vozila?

petar

09.03.2013. 18:39

Jedan Ikarbusov autobus, najmanje jednakog kvaliteta kao i nepoznati Solaris, kosta 200.000 EUR. Solaris autobus kosta 325.000 EUR. Razlika je 25 miliona EUR. Eto, tako se razvija domaca industrija, smanjuje debalans izmedju uvoza i izvoza i naravno, tako se smanjuje zaduzenost nase drage Srbije koja je pred bankrotom. Da je tih 25 miliona EUR ulozeno u Ikarbus, on bi za nekoliko godina postao vodeca fabrika autobusa u Evropi. Projektovani kapacitet Ikarbusa je 800 autobusa godisnje.

Dragan

10.03.2013. 17:41

@petar - petre, dodji u Beograd da vidis koliko su Ikarbusovi autobusi "dobri". Dobri su, ali za otpad.

INAT

09.03.2013. 19:01

Smanjiti cenu, i napraviti siru paletu karata.-penzionerska-djacka-studentska-radnicka-socijalnaZa svakog, najskuplja karta neka bude 1500 dinara a najeftinija 350, napravite model da moze da se kupi karta od dnevna, 10 dana, mesec dana, vise meseci po izboru, svaki sledeci mesec jeftiniji je 15% od prethodnog.Ako jedan mesec kosta 1500 dinara, uplata za naredna 2 meseca je 2550.Neka GSP bude firma koja posluje na NULI, sa malim dobitkom, jer je to javna usluzna a ne privatna firma.

Žuti

10.03.2013. 06:57

* 1,6 miliona putnika dnevno* 48 miliona putnika godišnjeSamo malo računa

vesa

10.03.2013. 17:08

Gospodine Đilas šta je sa Ikarbusom? Svojevremeno je g. Tadić prilikom obilaska Ikarbusa obećao kule i gradove za pomenutu fabriku. Znamo kako se završilo! Kako vas nije sramota, pored svega što uradite i dalje sedite na najvišim funkcijama i trubite kako radite za dobrobit naroda? Imate li obraza ljudi? Da li ćete smeti sopstvenu decu da pogledate u oči? Ali, sa druge strane, dok to narod ravnodušno gleda,pa što i da ne radite kako hoćete? Samo, pazite se kuke i motike!