Beograd: Taksiranje samo sa evro 3 motorima

M. T. K.

28. 02. 2013. u 08:11

Taksi vozači će od petka u prestonici moći da rade samo sa vozilima proizvedenim posle 2000. godine. Od 1. maja uslov će biti i klima u autu

OD 1. marta, taksisti na teritoriji glavnog grada moraće da ispune ekološki uslov za rad, odnosno da isključivo koriste vozila sa evro 3 motorima. U praksi to znači da prevoznici neće moći da rade u automobilima koji su proizvedeni pre 2000. godine. A njih, prema procenama samim taksista, na prestoničkim ulicama ima oko deset odsto.

U ovom Beogradom krstari 6.800 taksi vozila, koja imaju potrebna dokumenta za obavljanje javnog prevoza u prestonici.Prema rečima Milivoja Armuša iz "Beotaksija", spornih vozila je oko 700. Tu su automobili starije generacije, koji nemaju ekološki motor, sa smanjenom emisijom štetnih gasova. Kao poslednji Mohikanci, prestoničkim drumovima kotrljaju se "lade", "stojadini", i po koji "mercedes" iz osamdesetih prošlog veka...

- Oni koji ne budu imali odgovarajući motor, neće moći da obavljaju taksi delatnost - kaže Armuš, objašnjavajući da se ovih dana, u udruženjima kontrolišu spiskovi sa taksistima i njihovim "mašinama".

Predstavnici udruženja će pokušati, da nađu neko rešenje, za one takiste koji su slabe ekonomske moći, a koji u ovom trenutku nisu u sposobnosti da kupe vozilo sa ekološkim motorom.

- Najlakše je isključiti nekoga i kazniti ga, zbog siromaštva. Teško se živi. Slaba je platežna moć građana, pa tako i takisti imaju manje posla. Treba nam izaći u susret. Narednih dana, videćemo u dogovoru sa Gradom, da nađemo neki model za ekonomski ugrožene kolege - objašnjava Armuš, pokušavajući da zaštiti kolege.

ZA KLIMU OD 500 DO 800 EVRA DA bi prošli estetski pregled, taksisti će morati da izdvoje od 500 do 800 evra za klime koje će morati da hlade, ali i da greju. U udruženjima tvrde da već 90 odsto registrovanih taksista ima klimu.

Međutim, u Direkciji za javni prevoz su jasni kada je ovaj propis u pitanju. Kao argument, oni kažu da su u izradi Odluke, kojom je ovo pitanje regulisano, učestvovali i svi predstavnici taksi preduzetnika.

- Imali su više od godinu dana da se usklade sa propisima, koji se odnose na posedovanje klima uređaja i evro tri motora - navode u Direkciji.

Oni naglašavaju da Odlukom o auto taksi prevozu nije predviđeno produženje roka za opremanje vozila klima uređajima.

- To znači da taksi vozila bez klima-uređaja počevši od 1. maja neće moći da prođu estetski pregled koji se vrši jednom godišnje - zaključuju u Direkciji za javni prevoz.

KAKO DOĆI DO NOVOG AUTOMOBILA?

VLASNICI starijih vozila nisu zadovoljni zbog novih propisa i napominju da je u vreme ekonomske krize teško platiti poreski dug, sve takse, a da se pri tom prehrani porodica i kupi polovno vozilo sa odgovarajućim motorom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Miki

28.02.2013. 12:55

@Darius - Pa to je propisano republickim Zakonom o bezbednosti saobracaja, pa se i odnosi na celu Srbiju.

Mikan

28.02.2013. 15:02

@Darius - Ako je ovo tacno, onda gospodin Armus hoce da se dogovori sa gradom kako da eskivira zakon?

sale

17.03.2013. 15:50

@Darius - interesuje me da li su ovi taksisti sa euro tri vozilima zaradili taksiranjem te autromobile i da li ce, kada se ti isti automobili pohabaju, moci kupiti drugi naravno taksiranjem. stari taksisti su verovatno glupi a ovi novi su pametniji pa umeji sa ovim cenama da odplate kredite i da imaju za amortizaciju, akumulaciju, porez, pio, zaradu itd.ps taksiram ravno 22 godine

B

28.02.2013. 10:43

Ako ne mogu da prežive od vožnje taksija, valjda umeju još nešto da rade i od toga da žive. Država nudi prekvalifikacije. Ili te brižne kolege mogu da im pozajme novac za kupovinu vozila. Žao mi je što im ne ide, ali zašto bi iko plaćao vožnju u istrošenom vozilu?Pored toga, u tekstu lepo piše da taksisti imaju manje posla. Znači da ne može da opstane toliko taksi vozila. Tako je u svakom poslu. Situacija se stalno menja i ljudi se moraju prilagođavati da bi opstali.

Zoran

28.02.2013. 10:44

Ma važan je Euro 3, a to što je veliki deo taksista bahat, što deo njih pripada ili je pripadao kriminalnom miljeu, to nema veze...

Dragan Popovic

28.02.2013. 12:56

Pozdravljam odluku. Onak ko ne moze od taksija da zaradi dovoljno da menja kola na svakih 6-7 godina i da u njima ima klimu, ABS, ESP, muzicki uredjaj itd. i ne treba da se bavi ovim poslom. Neka se vrati kuci i ponovo vozi volovsku zapregu.

Marija

28.02.2013. 13:51

Kada taksisti traže podizanje cena , onda su luksuzan vid prevoza, a kada treba da ponude nekakav komfor korisnicima svojih usluga, onda su siromašni. Pa već i mnogi autobusi i tramvaji imaju klimu! Zar hoćete da oterate svoje korisnike!

GoraN

28.02.2013. 13:52

Zasto se ovo odnosi samo na taksiste?! Zasto se odmah ne zabrani lokalni, medjugradski i medjunarodni prevoz putnika u neklimatizovanim autobusima i u neklimatizovanim vozovima?

IVAN

06.03.2013. 10:02

Ova vrsta ucene ne postoji nigde u svetun naprotiv u Svedskoj i Londonu se utrkuju sa "oldtajmerima". Da ne podsecam da je odluka neustavna jer bi sva komunalna vozila na teritoriji Srbije morala imati euro 3. I ako hoce u evropu, ova drzava ce morati potpuno da liberalizuje uvoz automobila ne samo za taxi, odnosno bez ogranicenja god i sl. I koga predstavlja taj Armus? A klima je "dodatna" oprema, pa ko voli nek ugradjuje..