Most na Adi: Dnevno prođe oko 40.000 vozila

N. V. BRKOVIĆ

24. 12. 2012. u 22:03

Kritike na cenu, održavanje, dužinu... Mnogo manje gužve na Sajmu i kod Ade

ZA deo Beograđana Most na Adi je monumentalna građevina i simbol Beograda, dok je za druge neiskorišćena, sablasno pusta saobraćajnica u koju su utrošeni milioni. Izgradnju ove velelepne konstrukcije u gradu pravdaju boljom protočnošću i rasterećenjem pojedinih saobraćajnica - 40.000 vozila dnevno ovom trasom skrati put od Čukarice do Novog Beograda.

Osim građana koji svaki put prolazeći ispod ili pored praznog mosta traže svrhu objekta, i stručnjaci sa Arhitektonskog fakulteta imaju niz zamerki. Jedna je, da kao deo magistralnog poluprstena, most treba da uđe u Topčidersko brdo, što iziskuje probijanje tunela koji bi izašao na Autokomandu. Procena je da bi ovaj poduhvat, koji bi oskrnavio Topčiderski park, koštao oko 500 miliona evra.Takođe, postavlja se i pitanje njegovog održavanja koje je veoma skupo, ali i neadekvatne operative koja bi se time bavila. Stručnjaci kritikuju i činjenicu da je za premošćavanje vodenog puta od 150 metara izgrađen most dužine 969 metara.

ZAVRŠAVA SE DEO PETLjE RADNIČKA U GRADU tvrde da će se pun efekat novog mosta osetiti tek kada se završe sve pristupne saobraćajnice.
- U toku su radovi na izgradnji prve od dve nove konstrukcije u Radničkoj, odnosno južnog vijadukta koja će saobraćaj sa Banovog brda voditi ka centru - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.
- Postavljen je prvi sloj asfalta, u toku je montiranje ograda i kišne kanalizacije.

U Gradskoj upravi, međutim, kažu da je prema merenjima iz aprila preko mosta prolazilo 30.000 vozila na dan.

- Otkako je otvorena Požeška taj broj se povećao za deset hiljada, i sada na kraju godine broj se zadržao na tom nivou - tvrde u Gradu. - Kada 2013. bude gotova petlja Radnička, očekujemo da će se 70 odsto vozila koja dolaze iz pravca Obrenovca i idu ka Gazeli, preseliti na novi most.

I profesionalni vozači tvrde da su saobraćajne gužve pored Sajma i kod Ade Ciganlije sada manje.

- Značajno nam je olakšano da sa Čukarice stignemo do Novog Beograda - kaže Dejan Mićić, dispečer u "Plavom taksiju". - Vreme putovanja je skraćeno, a primećujemo i da su rasterećeni pravci pored Sajma i kod Ade, gde se ranije, naročito u špicu, stvarao čep. Vozila iz pravca Banovog brda, Žarkova, Vidikovca i ostalih naselja u ovom delu Beograda sada se direktno iz Požeške uključuju na petlju "Hipodrom" i sa nje na most. Time se ostavlja više prostora kod Ade Ciganlije za saobraćaj koji dolazi sa Čukaričke padine i iz pravca Obrenovca. Verujem da će kada ceo posao bude završen, u Bulevaru vojvode Mišića i Radničkoj saobraćaj biti manji za još 30 odsto.

PROPUSNA MOĆ 12.000 VOZILA NA SAT

INTENZITET saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića trebalo bi da bude smanjen za oko 40 odsto. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta. Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

PREKO MOSTA VOZE SAMO "94" I "85"

PROJEKAT Mosta na Adi je deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i predviđa i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro. Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi "94" i "85". Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije "88" i "89".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (35)

Ivan Popovic

24.12.2012. 22:27

Kada ce ljudi u Srbiji,da shvate da se objekti grade za Sutra, a ne za danas. Da su takvi kriticari gradili Ameriku,ona bi danas izgledala kao Srbija,na dnu ekonomskog razvoja.Most ce realno svoju ravu funkciju imati tek u buducnosti.Dobre saobracajnice otvaraju miogucnost ubrzane I masivne gradnje na primer na Novom Beogradu. Tunnel bi kostao 40,miliona,a ne 500 ,koliko je pola cene metro linije.

Zoran

24.12.2012. 23:59

@Ivan Popovic - Gradi se za sutra ali koristeći pamet radi uštede.Za cenu ovog mosta mogli smo da napravimo još tri graciozna mosta u Beogradu.I to,na mestima koja su razložno izabrana.Ovakav viseći most služi za premošćavanje većih raspona...gledajte malo TV,ima emisija o gradnji takvih mostova u Francuskoj.Most na Adi je grandiozni spomenik bivšoj vlasti,a ne potreba grada Beograda.

mrmot

25.12.2012. 00:20

@Ivan Popovic - Objekti se grade za sutra u zemljama gde je su problemi danasnjice reseni genije! A vidim ti si neki ekspert za procenu vrednosti tunela? Kako te ranije nije neko konsultovao pa da napravimo most od tri kilometra da bi premostili 150 metara. Ovaj most je gradjen da bi se pojedinci ugradili i da bi mogli da pricaju kako su napravili "nesto". Kinez nece biti lep ali ce biti jeftiniji i deset puta korisniji!

milomir

25.12.2012. 08:15

@Ivan Popovic - Taj most o kojima se "trubi" je most iznad reke Mijo ,i zapamtite kritizeri-plaća se ,to je koncesija od 75 godina.Cena prava sitnica,prelaz 5,9(zimi) ,7,2 (leti) za putničke automobile,a za teretnjake ,normalno ,daleko više.Inače je bio veoma skup i nema prilaznih petlji pako priđe mora da plati ,rikverc se doooobro naplati.

Dragan

25.12.2012. 09:16

@Ivan Popovic - Mogao je da se napravi most na mestu gde je Sava najuza, negde izmedju Zeleznicke stanice i Palate pravde, ali ta investicija bi bila trostruko veca od ove. Most bi bio jeftiniji, ali bi zato trebalo otkupiti i porusiti najmanje 10 hiljada stanova na potezu Savska ulica - Karaburma da bi se obezbedio pristup mostu (3+3 trake + tramvaj). Prosecna cena jednog stana na tom potezu je 120.000 eura. 10000 X 120000 = 1,2 milijarde eura samo za nacionalizaciju pre nego sto bi izgradnja mosta zapocela.

Dragan

25.12.2012. 09:54

@Ivan Popovic - Neozbiljno je poredjenje "Kineskog mosta" i mosta preko Ade. Kineski most ce ovezivati Novu Galeniku i Zemun Polje (20.000 stanovnika) sa Borcom (20.000 stanovnika). Most preko Ade povezuje Novi Beograd (200.000 stanovnika) sa Cukaricom (160.000 stanovnika), Rakovicom (100.000 stanovnika) i delom Vozdovca. Kao da poredis most preko Topciderke u Rakovici sa onim u San Francisku.

mozda gresim???

25.12.2012. 11:04

@Ivan Popovic - Taj Kinez ne povezuje Zemun i Borču (po 20 000 szanovnika) nego Banat, Beograd i Srem (sitnica od oko 3 miliona stanovnika). Ne zavrsava se Srbija na Novom Beogradu genije.

vlada

25.12.2012. 12:37

@Ivan Popovic - ne slazem se.....povezuje zemun i nbg i batajnicu i jos mnogo sto sta sa borcom , ovcom, krnjacom, kotezom, padinskom skelom, zbegom, a sto da ne svim mestima do zrenjanina pa i sam zrenjanin....mostovi metropola ne spajaju samo prva naselja koja se nalaze sa obe strane

Bole

25.12.2012. 13:51

@Ivan Popovic - Isto kao sto kineski most povezuje Srem i Banat, tako i ovaj preko Ade povezuje Centralnu Evropu (100 miliona stanovnika) sa Balkanskim poluostrvom, Bliskim i Dalekim istokom.

aleden22

24.12.2012. 22:58

Ako preko mosta na Adi stvarno predje 40.000 vozila dnevno , a ja svakodnevno prolazim pored sajma i idem na Gazelu i nikada ne vidim vise od 2 vozila koliko onda vozila prelazi Gazelom koja je uvek puna?

Bata Srećko

24.12.2012. 23:49

Treba razmišljti da se naplaćuju na godišnjem nivou nalepnice ili uopšte takse za sva vozila sa teritorije Beograda cija sredstva bi se koristila za održavanje ove velelepne građevine koja predstavlja ponos Beograda a i Srbije, jer je drugačije nemoguće održavati ni most na Adi niti gazelu a i sutra most Zemun Borča. Pogledajte koliko vozila i kamiona i ma registrovanih u Beogradu pa npr po 10 evra pa vidite koji je to novac a za pomenutu sumu ne možete ni da kupite boks cigareta.

vladimir100

25.12.2012. 08:50

@Bata Srećko - Pa vec placamo porez na upotrebu motornog vozila,pa neka uzmu odatle koliko im treba za odrzavanje. Gde inace idu te pare.

ja

25.12.2012. 08:51

@Bata Srećko - Meni je to skupo. Ja ne pusim. Jedva imam za registraciju, gorivo i servis, uz stednju na hrani.

neon

25.12.2012. 09:41

@Bata Srećko - Beograd mora da naplaćuje svoj porez. S druge strane, treba smanjiti republičke poreze. Porez od 2-4% bi bio dovoljan za normalno funkcionisanje grada. Kome se to ne sviđa i ko misli da neko drugi treba da ga finansira, prosto neka razmišlja o alternativama i preseljenju. To je surovo, ali neka ljudi pogledaju rešenja u svim naprednim zemljama. Život u metropoli košta! To naravno ne znači da ne treba strogo iskontrolisati tokove novca i sl.

pa da

25.12.2012. 13:19

@Bata Srećko - Predlazes resavanje problema finansiranja grada po sistemu devedesetih, preko gradske takse (tada je bila 3%). Hm.

Djuka

25.12.2012. 00:34

Nisu pomenute ulice rasterecenije zbog novog mosta, vec zato sto je usled krize i velikog povecanja cene goriva znatno manje automobila na ulicama u odnosu na vreme kad je pocela izgradnja.

Asgard

27.12.2012. 11:49

@Djuka - Da je do rasterecenja saobracaja u pomenutim ulicama doslo samo zbog krize i povecanja cene goriva, onda bi se to rasterecenje osetilo u svim ulicama a ne samo pomenutim! U Kneza Milosa ili Despota Stefana nije doslo ni do kakvog rasterecenja saobracaja i pored krize i skupog goriva!

Dejan Ajdanic

25.12.2012. 04:34

Pa nama nista nije po volji jel smo narod koji mrzi sve postojece pa i sami sebe.Sva vozila koja su registrovana na teritoriji grada Beograda nek se jednom godisnje naplacuje City sticker za parking po gradu(nezavisno od registracije vozila)I nek se tako prikupi novac za grad plus parkng ticket koji lepe pandur za pogresna parkiranj i jos ponesto.Djilas je bio ovde u Chicagu pa je valjda nesto naucio o jednostavnosti organizacije grada.Pozdrav....

Naselje

25.12.2012. 17:44

@Dejan Ajdanic - A zašto bi oni koji žive u kućama, ili imaju svoje parking mesto plaćali za sve ostale, kad neće koristiti ta parking mesta?

Svedok

25.12.2012. 09:10

Pojedini "eksperti" su se zalagali za skromniju varijantu tj za most manjih dimenzija. Po njima most je trebao da se gradi samo izmedju Cukarice i Ade Ciganlije, pa kad se strknu uslovi da se produzi do pola korita reke Save i onda za 20-30 godina da se spoji sa Novim Beogradom ...

Dragan

25.12.2012. 09:17

Meni kada se ne svidja neki restoran, ja u njega vise ne ulazim. Ovaj princip je primenjiv i kada su u pitanju mostovi.

ona

25.12.2012. 21:05

@Dragan - Skoro sam bila u Bg. i primetila sam da se pojedini vozaci bukvalno plase mosta, naznaju kako da se popnu ili sidju sa njega , kazu treba citati te putokaze.

dj senna

25.12.2012. 10:51

svi koji i dalje uporno tvrde da je most na adi nepotreban i na pogresnom mestu je apsolutni laik u materiji i politicki zagrizen! ali vremenom ce se vec pokazati koliko znaci ovaj most, narocito kad se bude zavrsio bulevar koji ce direktno spajati most sa bezanijskom kosom!

penzioner

25.12.2012. 15:20

@aleden 22: kako mozete da kazete da se na mostu vide dva vozila??? Nema guzve ali stalno idu automobili. Sem toga tako brzo se stize sa Banjice do N. Bgd da se covek zbuni.Mozda je skup, to jos ne znamo, ali dobro nam dodje i doci ce kad budemo bogatiji sa vise kola.

pera

25.12.2012. 15:39

most je super i svrsishodan i ekonomican ,to mi koji ga koristimo znamo.hvala svima koji su ucestvovali u njegovom pravljenju.predlazem da svaka vlada napravi po jedan most za svog mandata.

goran.s

25.12.2012. 18:44

@pera - Svaki most je svrsishodan ako sluzi tome da ne plivas preko reke.Slazem se da svaka vlada napravi po jedan most ali...ekonomican???!!! ako budu pravili ovo...preskupo i neekonomicno sa vrlo nejasnom idejom cemu sve zajedno sluzi ako je vec sada super kad kruzna(glavna) petlja nije zavrsena pa cemu onda petlja ?Buduci autoput prema Cacku i dalje, ide na Novi Beograd ,znaci jos manje vozila sa Cukarice i jos manje guzve ka centru!Za te pare mogli smo imati dva a ne spomenik oholosti!

Milan,konobar

25.12.2012. 21:23

Kao profesionalno vozac tvrdim.Most je em velicanstven em funkcionalan jer rasterecuje veliki procenat gazele i savskog mosta.Hvala svim baustelcima koji su ucestovali u njegovoj gradni.Eh da ih je vise!

Bole

25.12.2012. 21:39

Meni most ustedi 60% vremena i priblizno isto toliko goriva da dodjem do Novog Beograda i da se odatle vratim. Meni je to dovoljno. I jos nesto, ne znam koliko nas prelazi preko ovog mosta dnevno ali 2-3 puta sam od letos presao preko Gazele i to mnogo brze nego pre nego sto je izgradjen ovaj most. Dokaz vise da je isti bio neophodan.

Jati

26.12.2012. 07:25

Aj zatvorite ga na 2 sata da vidimo na sta ce saobracaj da lici..da ne pricam koliko se Beograd prolepšao (Zemun jos ne moze da se oporavi od Vucica)

Ali...???

28.12.2012. 19:05

Most je bio definitivno potreban ali šta kada se pređe. Katastrofa, Prilazne saobraćajnice koje su usko grlo su rak rana... Šta sa tim...???

marko

11.03.2013. 17:05

kada se procita veliki broj ovih komentara onda nije ni cudo sto smo poslednji u evropi ...pa svi mi volimo da imamo stotine mostova , metro , autoputeve , ali ko ce to da plati . da li je normalno da ulozimo 500 000 000 eur u most da bi neko presao sa banovog brda na novi beograd za 15 minuta a ne za sat vremena . pa podelite tu cifru sa brojem ljudi koji ce i sad , a i u buducnosti najvise da koriste most , pa mi recite da li su isti spremni da plate tu cenu, zarad 45 minuta vise ujutru. NE