Most na Adi: Dnevno prođe oko 40.000 vozila
24. 12. 2012. u 22:03
Kritike na cenu, održavanje, dužinu... Mnogo manje gužve na Sajmu i kod Ade
ZA deo Beograđana Most na Adi je monumentalna građevina i simbol Beograda, dok je za druge neiskorišćena, sablasno pusta saobraćajnica u koju su utrošeni milioni. Izgradnju ove velelepne konstrukcije u gradu pravdaju boljom protočnošću i rasterećenjem pojedinih saobraćajnica - 40.000 vozila dnevno ovom trasom skrati put od Čukarice do Novog Beograda.
Osim građana koji svaki put prolazeći ispod ili pored praznog mosta traže svrhu objekta, i stručnjaci sa Arhitektonskog fakulteta imaju niz zamerki. Jedna je, da kao deo magistralnog poluprstena, most treba da uđe u Topčidersko brdo, što iziskuje probijanje tunela koji bi izašao na Autokomandu. Procena je da bi ovaj poduhvat, koji bi oskrnavio Topčiderski park, koštao oko 500 miliona evra.Takođe, postavlja se i pitanje njegovog održavanja koje je veoma skupo, ali i neadekvatne operative koja bi se time bavila. Stručnjaci kritikuju i činjenicu da je za premošćavanje vodenog puta od 150 metara izgrađen most dužine 969 metara.
- U toku su radovi na izgradnji prve od dve nove konstrukcije u Radničkoj, odnosno južnog vijadukta koja će saobraćaj sa Banovog brda voditi ka centru - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište.
- Postavljen je prvi sloj asfalta, u toku je montiranje ograda i kišne kanalizacije.
U Gradskoj upravi, međutim, kažu da je prema merenjima iz aprila preko mosta prolazilo 30.000 vozila na dan.
- Otkako je otvorena Požeška taj broj se povećao za deset hiljada, i sada na kraju godine broj se zadržao na tom nivou - tvrde u Gradu. - Kada 2013. bude gotova petlja Radnička, očekujemo da će se 70 odsto vozila koja dolaze iz pravca Obrenovca i idu ka Gazeli, preseliti na novi most.
I profesionalni vozači tvrde da su saobraćajne gužve pored Sajma i kod Ade Ciganlije sada manje.
- Značajno nam je olakšano da sa Čukarice stignemo do Novog Beograda - kaže Dejan Mićić, dispečer u "Plavom taksiju". - Vreme putovanja je skraćeno, a primećujemo i da su rasterećeni pravci pored Sajma i kod Ade, gde se ranije, naročito u špicu, stvarao čep. Vozila iz pravca Banovog brda, Žarkova, Vidikovca i ostalih naselja u ovom delu Beograda sada se direktno iz Požeške uključuju na petlju "Hipodrom" i sa nje na most. Time se ostavlja više prostora kod Ade Ciganlije za saobraćaj koji dolazi sa Čukaričke padine i iz pravca Obrenovca. Verujem da će kada ceo posao bude završen, u Bulevaru vojvode Mišića i Radničkoj saobraćaj biti manji za još 30 odsto.
PROPUSNA MOĆ 12.000 VOZILA NA SAT
INTENZITET saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevara vojvode Mišića trebalo bi da bude smanjen za oko 40 odsto. Maksimalna propusna moć biće 12.000 vozila na sat, predviđeno je i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta. Vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar Beograda, vozila će dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.
PREKO MOSTA VOZE SAMO "94" I "85"
PROJEKAT Mosta na Adi je deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i predviđa i dva šinska koloseka kojima bi prolazio budući metro. Za sada od novobeogradske do čukaričke obale, saobraćaju autobusi "94" i "85". Po završetku radova mostom bi mogle da prolaze i linije "88" i "89".
Ivan Popovic
24.12.2012. 22:27
Kada ce ljudi u Srbiji,da shvate da se objekti grade za Sutra, a ne za danas. Da su takvi kriticari gradili Ameriku,ona bi danas izgledala kao Srbija,na dnu ekonomskog razvoja.Most ce realno svoju ravu funkciju imati tek u buducnosti.Dobre saobracajnice otvaraju miogucnost ubrzane I masivne gradnje na primer na Novom Beogradu. Tunnel bi kostao 40,miliona,a ne 500 ,koliko je pola cene metro linije.
@Ivan Popovic - Gradi se za sutra ali koristeći pamet radi uštede.Za cenu ovog mosta mogli smo da napravimo još tri graciozna mosta u Beogradu.I to,na mestima koja su razložno izabrana.Ovakav viseći most služi za premošćavanje većih raspona...gledajte malo TV,ima emisija o gradnji takvih mostova u Francuskoj.Most na Adi je grandiozni spomenik bivšoj vlasti,a ne potreba grada Beograda.
@Ivan Popovic - Objekti se grade za sutra u zemljama gde je su problemi danasnjice reseni genije! A vidim ti si neki ekspert za procenu vrednosti tunela? Kako te ranije nije neko konsultovao pa da napravimo most od tri kilometra da bi premostili 150 metara. Ovaj most je gradjen da bi se pojedinci ugradili i da bi mogli da pricaju kako su napravili "nesto". Kinez nece biti lep ali ce biti jeftiniji i deset puta korisniji!
@Ivan Popovic - Taj most o kojima se "trubi" je most iznad reke Mijo ,i zapamtite kritizeri-plaća se ,to je koncesija od 75 godina.Cena prava sitnica,prelaz 5,9(zimi) ,7,2 (leti) za putničke automobile,a za teretnjake ,normalno ,daleko više.Inače je bio veoma skup i nema prilaznih petlji pako priđe mora da plati ,rikverc se doooobro naplati.
@Ivan Popovic - Mogao je da se napravi most na mestu gde je Sava najuza, negde izmedju Zeleznicke stanice i Palate pravde, ali ta investicija bi bila trostruko veca od ove. Most bi bio jeftiniji, ali bi zato trebalo otkupiti i porusiti najmanje 10 hiljada stanova na potezu Savska ulica - Karaburma da bi se obezbedio pristup mostu (3+3 trake + tramvaj). Prosecna cena jednog stana na tom potezu je 120.000 eura. 10000 X 120000 = 1,2 milijarde eura samo za nacionalizaciju pre nego sto bi izgradnja mosta zapocela.
Komentari (35)