Novac koči izgradnju obilaznice
30. 11. 2012. u 22:28
Radovi na saobraćajnom "prstenu" oko Beograda ne ide planiranim tokom. Spajanje puta od tunela "Straževica" do Bubanj potoka neće biti izvedeno
ZAVRŠETAK prstena oko Beograda, čak i u poluprofilu - na dugom je štapu! Sasvim je izvesno da od spajanja dela obilaznice od tunela "Straževica" do Bubanj potoka ove godine nema ništa. A kako stvari stoje i predstojeća građevinska sezona uslovljena je "dopingom" iz inostranstva, jer je domaća kasa toliko prazna, da radovi na ovom kapitalnom projektu nisu ni predviđeni budžetom za 2013. godinu.
Završena je izgradnja mostova "13", "14" i "15", kao i trase na deonici od Orlovače do tunela Straževica.
- Takođe, ekipe su završile radove na trasi auto-puta i petlji "Dobanovci", a izgradnja trase i petlje "Batajnica" je u toku i njihov završetak predviđen je za kraj juna sledeće godine - kažu u Javnom preduzeću "Putevi Srbije". - U martu 2013. godine predviđeno je da počnu radovi na izgradnji druge trake auto-puta Dobanovci - Ostružnica, sektor B1-B3.
Sledeće što u ovom javnom preduzeću očekuju je raspisivanje tendera za završetak deonice B5 - od Orlovače do Avalskog puta. Ovim radovima bila bi obuhvaćena izgradnja petlje "Petlovo brdo", radovi na desnoj traci obilaznice na petlji "Orlovača" i njeno povezivanje sa novoizgrađenom petljom "Petlovo brdo". Takođe, obuhvata radove na ukrštanju obilaznice i Kružnog puta i regulaciju Rakovičkog potoka.
Bilo je planirano da tokom leta budu završeni pomenuti projekti i da se pokrene tenderska procedura. Međutim, obilaznica nije u budžetu Republike Srbije za 2013. godinu. Nedostatak sredstava omeo je planove i izjalovio očekivanja nadležnih koji su najavljivali nastavak radova i zadavali nove rokove.
Posle nešto više od dve decenije otkako su počeli radovi na ovom putnom koridoru, vozačima je na raspolaganju pravac od Batajnice do tunela "Straževica". Dok je izgradnja oko sedam kilometara obilaznice, koliko fali do spajanja sa auto-putem E75, ostala na rečima.
Ni deonica koja je povezana i gde vozači mogu da uhvate pravac, nije kompletirana. Uglavnom je urađen poluprofil, nedostaju isključenja i uključenja, što vožnju čak produžava, a šofere zbunjuje. Na pojedinim delovima i bezbednost je dovedena u pitanje, jer su saobraćajna rešenja rizična, naročito noću, a učesnici su dodatno ugroženi jer nema osvetljenja.
Iako su prognoze nadležnih bile da će novi koridor u punom kapacitetu na svoja pleća primiti saobraćaj do kraja 2013. godine, ta prognoza će teško biti i ostvariva.
OBILAZNO IZ DELOVA
OBILAZNICA oko Beograda, po završetku radova, trebalo bi da bude duga 69 kilometara. I podeljena je na tri deonice: od Batajnice do Dobanovaca (9,7 km), od Dobanovaca do Bubanj potoka (37,3 km) i od Bubanj potoka do Pančeva (22 km). Na ovom pravcu ukupno će biti izgrađeno pet mostova (najveći "Topčiderska dolina" - 597 metara) i četiri tunela od kojih je najduži "Straževica" - 745 metara.
Bojan
30.11.2012. 23:53
Koliko smo mi hronicno bez para...beznadezno totalno!
Za ovo nema para jer to nije bitno. Za kanal do Egejskog mora ima para jer je to bitno. To sto nema vode za taj kanal isto nije bitno.
Prosto pobesnim kad vidim o kakvim projektima mashtaju neki nashi politicari,a da KG nisu spojili sa koridorom 10.
@FERID ABDIC - Ствар о којој ви причате је прилично локалног карактера, а обилазница око БГД-а је у читавом низу сегмената ствар од државне важности и не тиче само становника Београда (напротив!). И шта ту има нејасно или спорно?
@FERID ABDIC - Pogledaj naslov teksta.10 god. se spaja koridor 10 sa KG,sto je obaveza Srbije prema Fiatu,ipsilon krak ka SU se zaglavio u pesku,a obilaznica oko BGD-aje zidanje Skadra na Bojani.Ipored svega mastaju o auto putevima od Pojata-Cacak,NS-Ruma ,Pozega-Pester....Imaju maste,a bez para ostaje mastanje.
Komentari (6)