Gradnja Naučnog centra rasipanje para?

B. CARANOVIĆ

20. 11. 2012. u 20:54

Odložen početak izgradnje ambicioznog naučnog centra u novobeogradskom Bloku 39. Za projekat vredan najmanje 20 miliona evra obezbeđen kredit EIB

IZGRADNjA nesvakidašnjeg objekta novog Centra za promociju nauke, koji je do 2014. godine trebalo da nikne u novobeogradskom Bloku 39 - još nije počela. Za projekat vredan oko 20 miliona evra novac je obezbeđen iz kredita Evropske investicione banke, ali čini se da je ambiciozna ideja, potekla od bivšeg potpredsednika vlade Božidara Đelića, ipak na proveri. Nije tajna, izdvajanje ogromne sume novca usred krize u našoj zemlji mnogi smatraju rasipanjem.

Kako iz Centra kažu, odlučeno je da se projekat uradi temeljno, za šta je potrebno bar još godinu dana, pa zato radovi još ne počinju. Tako bi prvi radnici na tromeđi između Bulevara umetnosti, Omladinskih brigada i Bulevara Arsenija Čarnojevića mogli da se pojave idućeg proleća. Nezvanično, sumnja se da će temelji i biti postavljeni. Konkurs za idejni projekat završen je još pre pet godina, a početak izgradnje se stalno odlaže.

Dok jedni smatraju da nam je dosta tržnih centara i pozdravljaju poduhvat kao podsticaj razvoja nauke, nisu retki oni koji misle da će potomci današnjih generacija vraćati novac za objekat koji nam i nije preko potreban.

IZLOŽBE NA 4.500 KVADRATA - STALNI izložbeni prostor Centra za promociju nauke, od OKO 4.500 kvadrata biće fleksibilan i moći će da se podeli u više tematskih celina - kažu u Centru.
- Osim glavne programske celine na temu svemira, planete Zemlje, ljudskog organizma, kao i drugih iz oblasti fizike, hemije, sociologije, posebna celina će biti Dečji naučni klub. Sala planetarijuma imaće ekran za projektovanje od oko 17 metara, za razne prikaze neba, zvezda, obrazovne naučne filmove.

- Nisam za gradnju takvog Centra - kaže Akademik Ljubiša Rakić, potpredsednik SANU. - Mnogo je i dva miliona evra, a ne 20 ili čak 80 koliko je pominjano da će koštati. U ovakvoj situaciji u kojoj se nalazimo, smatram da je takva gradnja nepotrebna i da je u pitanju čista improvizacija Đelića i bivše vlade, koja nema svoje utemeljenje u stanju i potrebama nauke. Mislim da taj Centar nikako neće doprineti ni promociji ni razvoju nauke.

Iz Centra, međutim, kažu da bi nova građevina trebalo da po sadržaju i izgledu bude jedinstven projekat u regionu, pravi simbol Novog Beograda, ponos nacije. Gradila bi se po idejnom rešenju austrijskog arhitekte Volfganga Čapelera, koji je svojom vizijom pobedio na međunarodnom arhitektonskom konkursu 2009. godine, među još 230 rešenja.

- Projekat je savremeno rešenje i ima podršku svih gradskih i republičkih institucija - kaže Jelena Ivanović Vojvodić, član Društva arhitekata Beograda. - Osim što će biti centar razvoja Srbije u budućnosti, promovisaće nauku, veoma je važno da je sama izgradnja Centra deo Strategije naučnog razvoja Srbije do 2020. godine.

Kako naša sagovornica kaže, Strategija je doneta 2010. godine, pa je na osnovu nje pokrenuta inicijativa da se naša zemlja aktivira prema nauci, formiranju novih kadrova, naučnih centara i tehničkih parkova.

UZ PLANETARIJUM I RESTORAN

- SAM objekat će, na neki način, biti odvojen od zemlje, to je praktično zgrada koja lebdi - kaže arhitekta Jelena Ivanović Vojvodić. - Sastojao bi se iz podzemnog i nadzemnog dela, sadržao bi izložbeni prostor od 4.500 kvadrata, javni gradski trg, bioskop na otvorenom, planetarijum za 150 osoba, konferencijsku dvoranu sa 250 mesta, naučni klub, laboratorije, radionice, naučni park, restoran na krovu, poslovni prostor kao i podzemnu garažu sa 170 parking-mesta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (90)

Mirjana Hnilička

20.11.2012. 21:38

Obezbedjen je kredit i rešen problem. Da li je obezbedjeno ko će da vraća pare za to velelepno predimenzionirano zdanje, pare??

nemirko

20.11.2012. 22:40

Nema za bolnicu, nema za bebe, nema za naucni centar a ima za kosarkaski, vaterpolo i fudbalski klub???Ministre vojni, stvarno preterujete....

mirko - nemirko

21.11.2012. 10:49

@nemirko - pa za bolnicu i bebe nema jer pare idu na kojekakve besmislice kao sto je ovaj centar koje sluze za zaposljavanje stranackih kadrova i ugradjivanje u projekte. 20 miliona evra za zgradu! koliko samo vrtica moze da se napravi! a moze i dve tri bolnice za te pare. ljudi iz nerazvijenih mesta putuju po 150 km na lekarski pregled dok se prave vavilonske kule za pokazivanje i naravno ugradjivanje.

...

21.11.2012. 13:49

@nemirko - Odakle mislite da je tehnika koja se koristi u bolnicama dosla?Kada bismo vise ulagali u nauku bolnice nas ne bi toliko mozda kostale jer bismo mogli sami nesto da napravimo,ne bismo sve uvozili.Zelim da verujem da strankama nisu zanimljivi bas svi aspekti drustva,i da u ovaj segment(jer uporno vecina protiv ovakvih projekata govori)jos uvek nisu dosli stranacki ljudi. I verujte, za ove pare ne bi moglo pola stvari sa Vaseg spiska da se sagradi. Ovo je dugorcna investicija, za razliku od vecine

"ulaganje u nauku"

21.11.2012. 15:08

@nemirko - kakvo "ulaganje u nauku"? ovde se ulaze u opsenarenje. bolje da su kupili skenere i inkubatore za tu lovu. ovako ce pare da odu u privatne dzepove vlasnika gradjevinskih firmi sa kojima se neko tali. uostalom, neka daju novac vec postojecim naucnim ustanovama umesto kojekakvim agencijama za isisavanje drzavnih para u privatne dzepove. ulaganje u nauku se drugacije radi, sigurno ne pravljenjem besmisleno skupih zgrada koje sluze za ekskurzije.

Zoran

21.11.2012. 09:23

Ovakav projekat bi mogao malo da nas odvrati od pevačica, voditeljki i starleta. Pare ne smeju da budu problem, pa to nije ni pola afere Agrobanke

Kakav centar!? Bacanje para!

21.11.2012. 09:58

Samo nam još i to nedostaje, kao da u ovoj zemlji nema institucija koje se bave naukom i mladima! Još jedna "agencija" za mužu novca!?Čisto rasipanje para i zaduživanje. Jednom sam bio u tom Centru, pun je najskuplih Apple računara koji služe uglavnom za word i excel zadatke. Ko zna ko se tu ugradjuje!? "Odlučeno je da se projekat uradi temeljno". Pa oni "rade" već nekoliko godina! Bolje je dati taj novac za konkretne naučne projekte umesto na "promocije" i zgradu punu hodnika.

Sveznalica

21.11.2012. 11:11

@Kakav centar!? Bacanje para! - Ocigledno je da nikada nisi bio u dodiru sa naukom i pravim naucnim centrom . Inace bi video koliko to zapravo znaci za razvoj dece. Kako oni da zavole fiziku, robotiku, matematiku ako su samo u dodiru sa suvoparnim gradivom? Ovako kada vide robota uzivo, vide svojim ocima neke eksperimente, mozda i pozele da se bave naukom. Zar ti ne bi zeleo da tvoje dete bar ima priliku da to sve vidi?

za Sveznalicu

21.11.2012. 11:45

@Kakav centar!? Bacanje para! - Draga Sveznalice, dodir sa naukom treba najpre ostvariti u skoli koja za to i sluzi (osim ako ne mislis da su nam nepotrebne). Pametnije bi bilo uloziti sav taj novac u skole i skolske i predskolske programe edukacije, umesto u ad hoc sarene laze. Mnoge skole nemaju ni adekvatne toalete a da ne govorimo o laboratorijama ili vanskolskim programima edukacije. Umesto da se u to ulaze, pare se usmeravaju na ne strukturisane ad hoc projekte po principu pucaj i zaboravi. Neozbiljno i nadasve mutno.

ajde ovako

21.11.2012. 13:05

@Kakav centar!? Bacanje para! - Nemoj da izvrces moje reci.Sta podrazumevas pod preskolskim programima edukacije? Placamo roditeljski dinar, skole dobijaju finansije od opstine. A ako i to nije dovoljno, mislis da ne moze da se pokrene akcija da se sredi taj toalet? I za to ne treba puno para. Na kraju krajeva,da li mislis da toalet moze vise da koristi u obrazovanju? U skolama imas mnogo profesora koji su tu samo radi plate. Ne trude se da prenesu znanje.Znam kako su meni prenosili. U naucnim centrima to ljudi rade iz ljubavi

ajde

21.11.2012. 14:19

@Kakav centar!? Bacanje para! - Nije dovoljno novca za skole cim su potrebni "Centri" za prodavanje magle.

Dunja

21.11.2012. 10:37

Kao nastavnica koja je vise puta dovodila ucenike na BESPLATNE radionice i izlozbe koje je Centar organizovao mogu da kazem u svoje ime, a i u ime brojnih kolega da su ove aktivnosti pun pogodak! Roditelji i ucenici su odusevljeni, jer su mnoge naucne oblasti predstavljene na nov i zanimljiv nacin koji je decu zainteresovao i motivisao. Ovo je pravi nacin da se deca odvrate i zastite od poremecenog sistema vrednosti.

miki

21.11.2012. 10:39

Strasno je ako akademici nemaju razumevanja za nauku i buducnost ove zemlje!

akademik

21.11.2012. 12:03

@miki - ovde se ne radi o nauci tj. ne razumevanju za nauku vec o prividu nauke koji mnogo kosta za jedan privid

dzoni

21.11.2012. 11:09

Kao roditelj dvoje dece i naucni radnik ne mogu da shvatim da neko moze da ima tako negativan stav prema jednoj konacno dobroj ideji u ovoj drzavi! Imao sam prilike da saradjujem sa mladim ljudima iz centra i imam samo reci hvale.

kristina

21.11.2012. 11:11

Da Centra za promociju nauke nije bilo, ne bismo imali prvi festival robotike, i moje dete ne bi videlo najnaprednijeg robota na svetu! Ja od 40 godina sam prvi put videla robota! Pri tom, gde imate danas dete da odvedete da nauči nešto! Maj mesec matematike su radili uz podrška PREDSEDNIKA SANU Nikole Hajdina, izložbu o Cernu je otvorio DIREKTOR Cerna, i sve ovo je bilo besplatno! Naučni centru u svetu su normalna stvar, samo kod nas ne! Pri tom da to kritikuje akademik-tragedija društva

B

21.11.2012. 11:30

Ovakav centar će biti središte gde će mladi moći da se upoznaju, bave i napreduju u velikom broju naučnih oblasti. Nije stvar samo u promociji nauke, već i nekog boljeg sistema vrdnosti! Nijedno ulaganje u bilo kakvo unapređenje kvaliteta života omladine ne može biti bacanje para! Podrška za centar!

Julijana

21.11.2012. 11:38

Kad god prošetam gradom, nabasam na neku izložbu ili događaj koji Centar organizuje. Te neka fizika, te robotika... Svuda možeš slobodno da uđeš, unutra puno mladih ljudi koji objašnjavaju nauku jednostavnim rečima, da svako razume. Ko nije video zanemele školarce pred najatraktivnijim eksperimentima, taj možda i može da ne razume zašto je Centar dobar za ovu zemlju.

anka

21.11.2012. 11:49

Mislim da je komentar akademika političik obojen.Svaki izgrađeni objekat ostaje narodu na korišćenje.Jedino što nam još dobro funkcioniše je obrazovanje i nauka.Sačuvajmo našu pamet i dajmo im mogućnost da ostanu u svojoj zemlji.Centar je svojim aktivnostima pokazao kako radi i ulaže u mlade.Da li je poštovani akademik prisustvovao nekoj manifestaciji Centra za promociju nauke ?

Prle

21.11.2012. 11:52

da nam je vise naucnih centara, mozda bismo nesto u zivotu i naucili... samo napred. bar ce nasa deca imati gde da se upoznaju s naukom, ako mi nismo imali.

Nauka

21.11.2012. 12:17

@Prle - "Da nam je vise naucnih centara..." Slazem se. Ali naucnih centara a ne basnoslovno skupih bioskopa, garaza i sl. koje se planiraju u ovom ne bas lepom objektu. Treba razlikovati nauku od serviranih opsena bivse vlasti.

petar

21.11.2012. 11:54

Ovaj tekst me je podsetio na vest od pre neki dan, na profesora koji je izveo učenike na Kalemegdan, i za čas u prirodi je dobio kaznu. Realna slika našeg obrazovnog sistema i društva. Tako i centar, lepa i korisna zamisao, ali u ovom okruženju pitanje je dal će opstati. Ako nije splav ili kafić, nema perspektivu

Zgrada koja lebdi!

21.11.2012. 11:56

20 miliona evra za zgradu koja lebdi! Zamislite samo kada bi tih 20 miliona rasporedili na 100 skola. To znaci da bi svaka od 100 skola dobila po 200 hiljada evra za opremu u nastavi. Bio bi mnogo bolji efekat po edukaciju dece u celoj Srbiji od cirkuske fascinacije koja se planira na NBg. Ako vec treba da se zaduzujemo jer nemamo, bolje je da ulazemo u konkretne stvari da podignemo nivo skolstva, umesto u cirkuske predstave kako ih je zamislio mali Djokica.

snezanab

21.11.2012. 12:25

@Zgrada koja lebdi! - "... cirkuske predstave kako ih je zamislio mali Djokica"Veoma intelektualno komentarisanje. Više govori o autoru ovog komentara nego o bilo čemu drugom.

RhaZha

21.11.2012. 12:43

@Zgrada koja lebdi! - Ako se ta zgrada podigne, Beograd ce postati jedna bitnija tacka na Balkanu. Svaka skola i iz Hrvatske, Makedonije, Bosne ce sigurno zeleti da dodje na ekskurziju. Deci ce se pruziti znanje na interesantan nacin, imace priliku da sami isprobaju eksponate, osete razne efekte. To je po meni nezamenljivo iskustvo. A da se taj novac ulozi u skole, u sta bi ti konkretno ulozilo/la pare? bolje table? stolove? To nece zainteresovati decu, i necemo dobiti "WOW" reakciju.

Djokica

21.11.2012. 12:59

@Zgrada koja lebdi! - Vidim da je lako prepoznati se u liku i "delu" malog Djokice.

Skole

21.11.2012. 13:06

@Zgrada koja lebdi! - Mnoge skole nemaju ni wc uslove a tamo treba deca da borave. Uloziti u kompijutere po skolama, kabinete, laboratorije i sl. i naravno u edukaciju nastavnika koji ce bolje zainteresovati decu za nauku u adekvatnim uslovima. Ovako ispada da mnogi treba da prelaze po 300 km i trose novac roditelja da bi videli nesto sto mogu imati u svojoj sredini. Nepotrebno trosenje para na obicne stvari koje treba da budu dostupne svakom detetu u njegovoj sredini i skoli."Wow" reakcija!? Mnogo je to para.

RhaZha

21.11.2012. 13:26

@Zgrada koja lebdi! - Meni, kao volonteru je najdraze kada objasnim nekom detetu nesto i to dete se odusevi i kaze "Wow". Nesto sto mogu imati u svojoj sredini? Onda bi za svaku skolu bilo potrebno milionce. A mislim da bi roditelji rado dali novac za takvu neku ekskurziju, koja ce dati mogucnost deci da zavole nauku.

Stefan

21.11.2012. 13:39

@Zgrada koja lebdi! - Ljudi, pogledajte takve naucne centre po svetu... svi naplacuju ulaz i tako se, ne samo izdrzavaju, nego i dopunjavaju budzete

Njanja

21.11.2012. 14:17

@Zgrada koja lebdi! - Moja gimnazija je bila puna eksponata, bilo je preduslova da se isti koriste, pa opet u zivotu nisam videla ni matematicko klatno kako radi.

njanja

21.11.2012. 14:33

@Zgrada koja lebdi! - to je yato sto tvoji profesori nisu radili svoj posao a ne yato sto je to pogresan koncept.

Monika

21.11.2012. 12:07

Na osnovu vremena poslatih komentara se vidi da su ih ostavili zaposleni u Centru, kojima je verovatno samo vazno da sacuvaju svoje fotelje i da nastave sa rasipanjem drzavnih para. A za samu nauku nikada nema para i ona nezaustavljivo propada!

RhaZha

21.11.2012. 12:51

@Monika - Ja naprimer volontiram u centru. Mesec dana sam radila za dzabe kada je bio "maj mesec matematike" tako da tvoj komentar o foteljama je invalidan. Svi oni ljudi u belim majicama su volonteri, svi su tu da pomognu centru bez neke novcane nadoknade. I ono sto ti ne znas je da Centar finansira gomilu naucnih projekata, ne samo one izlozbe. Tako da, zapravo za nauku ima para. I ne, ona ne propada.

VB

21.11.2012. 13:01

@Monika - Monika treba da se stidiš ovakvih komentara! Očigledno nisi posetila nijedan događaj koji je organizovan, i žao mi je zbog tebe. Volonter sam centra i treba da vidiš koliko se svi podjednako cimaju da sve bude kako treba!

lile

21.11.2012. 22:16

@Monika - Pusti srpski san o "fotelji"... koji sanjaju uglavnom oni kojima je jasno da ni sami sebi ne bi dali vise od drvene stolice. A da si bila na nekom od dogadjaja koji je taj Centar organizovao, videla bi da tu sedenje u fotelji i nije bas predominantna aktivnost

snezanab

21.11.2012. 12:20

Imajući u vidu šta sve 'taj' Centar treba da sadrži, izuzetno me čudi ovakav negativno-presuđivački stav koji više liči na olako dat izraz ličnog nezadovoljstva, čak ljutnje, nego na deo javnog komentara koji iznosi neko iz oblasti nauke. Ono što je Centar do sada uradio im više nego dovoljno govori u prilog. Bilo je krajnje vreme da neko pokrene mlade ljude na ovakav način.Svaka im čast!

VB

21.11.2012. 12:48

Zaista mi je neshvatljivo da bilo koji obrazovan čovek u Srbiji ovakvu investiciju može da vidi kao promašaj. Posle se žale zašto mladi odlaze iz Srbije.Zaista je tužno da u XXI veku u našoj zemlji nije normalno da imamo što češće ovakve projekte! Verujem da je Centar za promociju nauke, mnogim mladim ljudima pružio neverovatnu mogućnost. Na svakom projektu je uključeno preko 200 mladih ljudi iz različitih oblasti, gde su oni dobili priliku da pokažu sve što umeju i znaju!

Budzetska inspekcija

21.11.2012. 12:56

Slazem se sa Monikom. Hvalospeve u komentare postavljaju zaposleni u Centru po radnom nalogu. Bice zanimljivo da nadlezna budzetska inspekcija proveri trosenje para u Centru za proteklih par godina prodaje magle (epl racunari tri puta skuplji od obicnih, sluzbeni auto audi 4 za direktorku koja stanuje u komsiluku, projektovanje zgrade koje traje godinama, itd.). 20 mil. evra za zgradu! Koliko li ce tek tu da se ugrade u projekat?! Budzetska inspekcija sto pre!

VB

21.11.2012. 13:06

@Budzetska inspekcija - Ako svaki kvazi političar može da vozi preskupa kola, da ima svoju kancelariju sa kamerama, epl računarima, zašto to ne bi mogla i direktorka centra??? Je l' veruješ da jedan političar zaslužuje sve to?Ne znam zašto se hvatate za tako glupe stvari. Razmišljaš li možda o deci koja nemaju gde da pokažu svoje znanje i koliko su srećni sa svakim projektom centra.

Nemanja volonter

21.11.2012. 13:15

@Budzetska inspekcija - Pozitivne komentare ostavljaju roditelji koji ulažu u svoju decu, volonteri, stručni saradnici ETF-a, SANU, Fizičkog fakulteta, i svi oni koji nisu toliko ograničeni, i oni koji su bili na njihovim manifestacijama i u inostranim naučnim centrima.

Nemanji

21.11.2012. 13:21

@Budzetska inspekcija - E moj Nemanja, verovatno se kao volonter nadas zaposlenju pa se dokazujes. To dovoljno govori dokle nas je dovela bivsa vlast ulazuci pare u Potemkinova sela kakav je ovaj Centar. Zbog toga i takvih ti moras da radis za dz kao da ti novac nije potreban za zivot.

snezanab

21.11.2012. 13:21

@Budzetska inspekcija - Generalizovati nešto nije uvek u skladu sa istinom - ja npr. živim 600km daleko od Centra. Radim u školi više od 20 godina pa znam koliko je važna motivacija. A dosadašnje projekte Centra iskreno vidim kao motivaciju urađenu na pravi način.

Stefan

21.11.2012. 13:28

@Budzetska inspekcija - Ja sam takodje volonter u CPN-u. Znas li ti da se i po drugim gradovima organizuju razne manifestacije i radionice na kojima Centar predstavlja nekoliko volontera (da naglasim bez novcane nadoknade) koji se ceo dan sa klincima i klincezama igraju nauke, da sutra ta deca ne bi hteli na razne menadzmente(ne shvatite ovo kao uvredu), nego se okrenuli malo fizici, hemiji, matematici, inzenjerstvu.

Politicar

21.11.2012. 13:32

@Budzetska inspekcija - Mesas babe i zabe. Nema tu sta da se "zasluzi". Nije to ni privatna firma a nije ni KPJ pa da "zasluzujemo" privilegije. To je posao kao i svaki drugi drzavni posao. Za to sigurno nisu neophodni racunari koji kostaju u zbiru 50 hiljada evra ili auto od 40 hiljada evra. Nije to MUP ili MIP pa da su potrebni skupi automobili i sl. I nisu to "glupe stvari". Kad vi budete placali to iz svog privatnog dzepa onda kupujte automobile, opremu kao u NASA-i i sl.

Stefan

21.11.2012. 13:36

@Budzetska inspekcija - Da nastavim: ovo je moje licno misljenje, ne nalog od uprave da komentarisem! Ja ulazem svoje vreme i znanje u to da sutra da se klinci zainteresuju za ono sto ja volim, i kad je potrebno, kad su manifestacije, izgaramo da sve prodje ok, dajem svoj maximum, hocu da ljudi sa osmehom izlaze sa priredbi, da dalje sire to sto nauce na festivalima... ali ok, ako mislis, te pare koje se daju za CPN, mozemo da ostavimo u skupstini, da se sprdaju poslanici... t

Volonteri

21.11.2012. 13:40

@Budzetska inspekcija - Volonteri i dr., zaista je neukusno da pisete hvalospeve nadajuci se zaposlenju. Vidi se da nemate sta da radite pa vas instruiraju da skupljate PR poene po netu. Da imate sta da radite ne bi sedeli za kompom i citali Vecernje ceo dan. Jes da su mekovi u pitanju pa vam interesantno da kuckate i glumite "naucni rad". O tome se i radi. Volontirate zapravo u PR agenciji a toga niste svesni. Kakva "nauka"?

Geek Week

21.11.2012. 13:55

@Budzetska inspekcija - Ahahahha kako je divno kada neko prica a nema pojma! Ja npr. volontiram u Pancevu na geek week festivalu, ne zato sto se nadam nekom zaposlenju, vec zato sto zelim da pomognem, i imam mogucnosti. Volontiranje je neporocenjivo, mladi ljudi rade nesto korisno, a pritom se druze i upoznaju sa drugim mladim ljudima. To dokazuje da imamo vredne ljude kojima novac nije motiv!

geek week

21.11.2012. 14:31

@Budzetska inspekcija - lepo je volontirati i plemenito. ali ne radi se o tome, vec o podilazenju u komentarima i slihtanju. Niko nema nista protiv volontiranja, naprotiv. samo je pitanje na sta se trose drzavni novci. drugi put pokusaj da se drzis teme.

geek week

21.11.2012. 14:44

@Budzetska inspekcija - Drzim se ja teme. Mozda neko sa malim kapacitetom sivih celija ne moze da nadje vezu.

Milica

21.11.2012. 15:01

@Budzetska inspekcija - Pa bolje da se potroše na CPN nego na Crvenu Zvezdu, poslaničko iće i piće i slične marifetluke. Niko od nas ne sedi i čita Google Alert o CPN-u. Znaš postoje socijalna mreže i pametni telefoni pa je dovoljno da samo jedna osoba vidi ovakav članak pa da ga raširi među prijateljima. Ostavljamo komentare jer nas vređa ovakav odnos prema nauci i promociji nauke u Srbiji. Mislimo svojim glavama, niko nam ništa ne naređuje jer ne živimo u Severnoj Koreji niti u doba Staljina.

Nikola

21.11.2012. 15:38

@Budzetska inspekcija - Ne pišu ljudi hvalospeve zbog ličnog intresa ili skrivenih namera, već zato što su bili na dešavanjima i postali deo Centra. Za razliku od drugih državnih firma, ova firma sve javno radi, u centru grada, i uključuje sve zaintresovane. Drago mi je što vidim veliki broj mladih ljudi koji podržavaju ovu pozitivnu ideju, što odlaze tamo da rade ui uče umesto da provode vreme na ulicama. Treba razlikovati naucni rad od promocije nauke, a da bi je promovisao mora da je jako dobro znas!

ja

21.11.2012. 17:15

@Budzetska inspekcija - @volonteri: ako znas nekog ko je bio volonter na danima robotike i "CERN u Srbiji" pitaj ga koliko su stari volonteri bili na izlozbi.. Pitaj, slobodno, i na to sto ti oni kazu dodaj sat vremena pre otvaranja i sat vremena posle zatvaranja svaki dan i tako 2 meseca.

slucajniProlaznik

21.11.2012. 22:58

@Budzetska inspekcija - A zasto vi citate Novosti na internetu, molicu lepo? Naravno da ce neko da cita ako ga se tema dotice. Kod nas su moderni glupi i "lepi" ljudi-mislim na lepu spoljasnjost.Nije in citati, edukovati se, imati bilo kakve veze sa naukom. Deca odmalena bivaju ismevana, sto od vrsnjaka, sto od okoline, sto ponekad i od porodiceStoga naravno da nije dovoljno da pustimo da mlade povuce moda, vec i da im priblizimo nauku koliko mozemo, da im damo podsticaj da se ne plase takvih stvari

vasa

21.11.2012. 13:15

Lepa zamisao. U vremenu u kom zivimo ne znamo sta nam je prece, tako da je normalno da se i ne slazemo. Svakako Centar treba da postoji, bitno je da edukujemo mlade i priblizimo nauku svakome, kao sto je bilo dostupno svima na danima robotike i drugim manifestacijama. A u ovoj zemlji nikad nije bilo para za nauku, obrazovanje i kulturu!

Milos centar Beograda

21.11.2012. 13:20

Ovo je odlicna ideja,konacno da se dosta novca ulozi za nesto pametno i da mladi ljudi koji su zeljni znanja,edukuju u ovakvim centrima i rade na promocijama novih otkrica.Ovo je svakako najpozitivniji projekat u poslednjih nekoliko godina ako ne i decenija.Neka izgleda kako izgleda zgrada,bitno je da radi u korist mladih naucnika iz Srbije.

Njanja

21.11.2012. 13:24

A mi se pitamo zasto nam skolovani ljudi odlaze iz zemlje... Ako je novac problem, verovatno bi se visestruko vratilo vremenom, ako je to objekat jedini takve vrste na ovim prostorima, da li mislite da ne bismo postali meta za ekskurzije? Da ne pricam o drugim vrednostima kao sto je cinjenica da to ostaje za buduce generacije, nase dece. Stvarno mi je tuzno da neko ne vidi dobru stranu.

mladjo

21.11.2012. 13:39

Pa bolje da se napravi ovo nego nešto drugo.I ako ukradu, neka ukradu, bar nam ostaje nešto što će svakako da se isplati novim generacijama.

Diletanti na delu

21.11.2012. 14:47

Dok ovi trose desetine miliona evra na "wow" arhitekturu, naucne institucije propadaju. Pogledajte u kakvim uslovima rade matematicki, bioloski ili neki drugi institut. Imaju opremu iz 19. veka za rad. Kupite opremu naucnicima, sagradite zgrade za pravu nauku umesto objekta za ekskurzije sa povrsnim sadrzajima. Skoro nijedan muzej u gradu ne radi, naucnici odlaze iz zemlje jer nemaju uslova i sredstava za rad i razvoj, a trose se pare na letece objekte. Sramota i glupost.

mile

21.11.2012. 20:35

@Diletanti na delu - Naucnici su iz istih sredstava iz kojih treba da se finansira ta zgrada dobili toliko para za nove uredjaje, da je bilo kakva prica o tome sta je prece cista glupost.

biolog

21.11.2012. 22:25

@Diletanti na delu - Naucnici ne odlaze jer nema para za nauku (u Srbiji godisnje iz budzeta na nauku ode 100 mil EUR), nego zato sto je nauku u ovoj zemlji uzurpirala manjina koja ortacki, po sistemu "ja tebi vojvodo, a ti meni serdare" drzi sve pod kontrolom. Ako jedan prosecan doktorant u npr Danskoj ili Nemackoj za 4 godine objavi vise radova (kvalitetnih radova u priznatim casopisima) nego cela srpska naucna zajednica za isto vreme, onda tu nesto fundamentalno ne valja i nisu problem novci.

O BOZE

21.11.2012. 15:29

"Dok ovi trose desetine miliona evra na "wow" arhitekturu, naucne institucije propadaju. Pogledajte u kakvim uslovima rade matematicki, bioloski ili neki drugi institut. Imaju opremu iz 19. veka za rad. Kupite opremu naucnicima, sagradite zgrade za pravu nauku umesto objekta za ekskurzije sa povrsnim sadrzajima."AMIN ZA OVO!

Mama naučnik

21.11.2012. 15:49

@O BOZE - Zar nije oprema naručena preko JUPA? Uostalom, centar treba da postoji, možda ne takva zgrada, ali manifestacije svakako. Ja moje dete vodim svaki put kad organizuju nešto. Ali ovo treba da postoji. To se ne kosi sa naučnim institucijama. Svugde u svetu postoje naučni centri. Mislimda kad se tek bude izgradilo ljudima će biti jasno o čemu se tu radi...Ovako, ljudi ocrnjuju bez razloga.

milojko

21.11.2012. 20:33

@O BOZE - Pa kakve veze ima Centar sa tim sto neko radi u supi koja prokisnjava? Nego neka komsiji crkne krava, pa makar crkao i ja...

lektor

21.11.2012. 15:36

@akademik: bilo bi fantasticno da naucite da se nerazumevanje ne pise "ne razumevanje". Vama taman treba jedan Centar za promociju nauke.Za dodatne casove gramatke slobodno se obratite.

akademik

22.11.2012. 11:29

@lektor - Greske se desavaju lektore kao i sto se Vama to dogadja, poceli ste recenicu malim slovom. A glumite lektora !? Pf!

TurbulencijaFluida

21.11.2012. 15:37

Pozitivne komentare ostavljaju zaposleni u centru i volonteri. Ovaj novac je bolje dati pravim naučnicima, a ne ovim cirkuzantima. Vinča nam se nalazi u šupama koje prokišnjavaju, akcelerator Tesla decenijama ne može da se kompletira i pusti u rad, studenti fizičkog fakulteta vežbe drže u ruiniranom podrumu. Drugo, te što su zainteresovali za nauku cirkuskim predstavama pasija ne drži dugo, ljubav prema nauci pojedinac treba da otkrija sam kroz učenje i rad.

Turbulencija u mozgu

21.11.2012. 16:23

@TurbulencijaFluida - Akcelerator Tesla? Je li to onosto se pravi vec pola veka i pojelo je vise para nego deset ovakvih zgrada, a pri tom mozete isti takav ciklotron kupiti kao komercijalan za reda 2m (sa sve ugradnjom kljuc u ruke). Taman da nam ne treba ova zgradurina, vise je nego smesno pominjati ovu crnu rupu za naucne novce... Pravo pitanje kako niko od ljudi koji su ucestvovali u toj kradji nije u zatvoru?

M

21.11.2012. 16:24

@TurbulencijaFluida - Što se tiče Vinče, zato je kriv sadašnji direktor(a ni prethodni nisu bili ništa bolji) koji je spiskao pare na sve i svašta tako da sada zaposleni ne primaju plate jer se otplaćuju dugovi celog Instituta. Za akcelerator se obratite Nuklearnim objektima Srbije koji su dobili namenski novac ali su ga potrošili na sađenje nove trave po Vinči, nova kola, prskalice za travu, razna kola i ostale ludorije. Ali bitno je da Srbija ima 40miliona € za Crvenu Zvezdu....

Nikola

21.11.2012. 15:46

U San Francisku je otvoren prvi naučni centar Exploratorium, koji su osnovali braća Openhajmer. Obojca su bili sjajni fizičari, jedan od njih je otac atomske bombe. Naučnici su podržali otvaranje naučnog centra koji će podstići posetioce na istraživanje društvenih i prirodne fenomena. Oni su uvideli koliko je ovakva institucija bitna za razvoj omladine. To je bilo pre +-50 godina. A naši akademici i ostali naučnici, samovoljno, ostaju zatvoreni u svojim laboratorijama,

Mnogo je kume...

21.11.2012. 16:17

Cenjenom akademiku i dva mnogo, a na SANU iz budzeta R. Srbije odlazi 4 miliona evra godisnje (a zgradu vec imaju)...

Moma Zivanovic

21.11.2012. 19:44

Ja jesam pristalica nauke...ali mislim da treba drzava da napravi fabriku gde ce ljudi raditi....a ne neku naucnu ustanovu....Praznog stomaka se sigurno nece ici u razgledanje planetarijuma...Neka prvo zaposle 400-500 hiljada ljudi po fabrikama i firmama...pa posle neka prave sta god zele!

mile

21.11.2012. 20:29

Kao sto je u tamnom srednjem veku crkva spaljivala na lomaci sve koji su tvrdili da je zemlja okrugla, tako danas u Srbiji akademici polazu tapiju na pravo da odrede sta se sme, a sta ne sme, u najsirem smislu.

dobrila

21.11.2012. 20:41

Jedino smisleno sto je u poslednje dve decenije organizovano za decu i omladinu, a da je vezano za nauku su dogadjaji koje priredjuje Centar za promociju nauke i Festival nauke.G.dine Rakicu, razumem da je vama ognjiste blize od robota. Vas povrsan i zlonameran komentar je staracki sebican.Mozda bi ste promenili misljenje kada bi ste posetili predstojeci Festival nauke? Mozda bi ste razumeli zasto Srbiji treba jos neka nauka osima prava?

zoran

21.11.2012. 20:41

To je pre svega jako lepa i atraktivna zgrada koja bi Beograd stavila na mapu sveta, pa bi sem zbog golih sponzorusa po kafanama, neko mozda i zbog toga dosao u nasu zemlju.

milenko

21.11.2012. 20:50

A izvinite, molicu lepo, cime se doticni akademik kvalifikovao da se njegovo misljenje na ovu temu ceni? Ja sam licno tog coveka slusao nekoliko puta i nisam se bas nesto odusevio genijalnoscu misli... Cak bih bio vrlo oprezan sa sledjenjem ideja doticnog mislioca

milojko

21.11.2012. 20:54

A molicu lepo, po cemu se ovaj gospon akademik kvalifikovao da bude delitelj pravde i opravdanosti trosenja para na ovo ili ono? Ta zgrada treba meni i mojoj deci, ja hocu da zivim u ovoj zemlji za koju bih voleo da lici na normalan svet, a nisam bas ni glup niti neobrazovan da ne znam sta je dobro i kako bi trebalo. Strasno je da neko sa toliko godina daje sebi za pravo da i dalje ima stav koji kroji buducnosti drugih.

Slavisha

22.11.2012. 11:23

@milojko - Ajde Milenko (Milojko) budi malo kreativniji kad se javljas pod raznim imenima da bi napadao coveka. Napadni argumentom, daj drugacije misljenje, pusti neciju licnost...I ja mogu da kazem da nisam nikad cuo da je neki Milenko-Milojko nesto smisleno uradio...

Zoran1

21.11.2012. 22:23

Zasto obicna zgrada na zemlji nebi bila uredu iako bi kostala daleko manje? Za vreme zimskih vejavica panjati se uz te stepenice nebi bilo bas bezbedno.U takvom objektu ono sto se desava u objektu je daleko bitnije nego spoljni izgled a ovo bi zaista kostalo daleko vise nego sto je potrebno.

lektor

22.11.2012. 11:13

Postovani Zorane1, Tokom zimskih vejavica toplo preporucujem da ne napustate dom i utoplite se uz solju caja i gramatiku i pravopis srpskog jezika, kako se nebi..hmmm...ah da, ne bi prehladili ili okliznuli.Penjanje stepenicama u zimskim danima preporucujem iskljucivo ekstremnim sportistima i licima koja su zavrsila odgovarajucu obuku!

MatijaBG LDP

22.11.2012. 15:33

U Srbiji se uvek pojave nekakvi samozvani akademici ,posebno iz politicke zajednice zvane SANU,pa da jedan ovako sjajan projekat bude doveden u pitanje...kad ce se vise u Srbiji nauciti da izgradnja infrastrukture,a posebno u nauci,nikad nije bacen novac.Jesete da je skupo,ali to ostaje generacijama koje dolaze!Pamet u glavu!Ovo Beogradu i Srbiji jako treba

Strahinja

22.11.2012. 16:34

@MatijaBG LDP - Ovo Beogradu i Srbiji jako trebaMisliš Beogradu ovo jako treba, vi iz beograda ste spremni da podržite bilo koji suludi projekat ma koliko on koštao, samo da bi vaš grad dobio još jedan "simbol grada", sa kojim ćete vi hraniti seljačku sujetu kako tobože živite u nekoj svetskoj metropoli! Nije važno koliko košta jer će troškove vaših bahanalija snositi cela Srbija. I drugo što sve mora da bude u Beogradu, zašto ovaj centar ne bi bio izgradjen u Novom Sadu ili Nišu.

MatijaBG LDP

22.11.2012. 18:19

@MatijaBG LDP - Strahinja,kad pocnete da upisujete fakultete po vasim gradovima,onda mozda ovakav centar nikne tamo.....malo si nadobudan i neshvatljiv samom sebi...u Beogradu postoje objekti koji pripadaju gradu i oni koji pripadaju celoj drzavi.ovo pripada citavoj drzavi i tice se njene investicije za buducnost...ta seljacka filozofija kako nam nista nije potrebno sem kiselih paprika,kupusa i Guce,stvorila je od Srbije to sto ti zelis....da BG zeli da uzme i uzece sve!

ИсправакСкромство

22.11.2012. 16:56

Апел Центру!Робота за Кристину!