Busplus: Mesečne karte bez overavanja?

N. V. BRKOVIĆ

30. 08. 2012. u 21:44

U javnom gradskom prevozu razmatraju nove izmene koje će doprineti efikasnijem saobraćaju. Ideja da se personalizovane karte ne "čekiraju". Besplatan prevoz za sve osnovce

POVRATAK u školske klupe je daleko svega tri dana, a gradske vlasti pobrinule su se da osnovci do škole putuju besplatno. Kako nezvanično saznajemo, usled povećanja broja korisnika javnog gradskog prevoza i očekivanih gužvi, osim ove pogodnosti, uvode se i izmene koje se odnose na overu kartica. Ipak, kontrola će da zbije redove, a u lov na "švercere" krenuće punom snagom.

Prema podacima Sekretarijata za obrazovanje, osnovne škole u Beogradu pohađa ukupno 124.000 učenika, a prema podacima "Busplusa" do sada je izdato svega 3.500 personalizovanih kartica za osnovce.

VIŠE KONTROLA,
A MANJI ZASTOJ
IAKO se uvode nove, pogodnije mere za putnike, kontrola neće biti ukinuta. Naprotiv, biće pojačana, tako što će se povećati broj kontrolnih punktova. A s obzirom na to da je način na koji je kontrola do sada obavljala svoj posao, stvarao velike zastoje, kako javnog gradskog prevoza, tako i ostalih vozila, nadležni većaju o izmenama koje bi doprinele normalnom odvijanju saobraćaja.

- Besplatan prevoz za osnovce važi od subote, a učenicima na teritoriji grada Beograda će do kraja godine biti izdavane nove kartice koje će važiti do upisa u srednju školu, bez godišnjeg produžavanja važnosti - navode u Gradu. - U međuvremenu, osnovci će moći besplatno da se voze uz đačku, zdravstvenu knjižicu ili staru voznu legitimaciju. Osnovci će kartice dobijati u svojim školama, koje će grad obavestiti o proceduri grupnog izdavanja "busplus" kartica za đake. Odluku o besplatnom prevozu za đake osnovnih škola usvojiće Gradsko veće na prvoj sledećoj sednici. Karte za učenike srednjih škola i studente i dalje su obavezne i mogu se nabaviti po povlašćenim uslovima.

Kako bi se smanjile gužve i omogućio efikasan prevoz putnika u planu su još neke izmene. Razmatra se ukidanje obaveze očitavanja personalizovanih kartica. Jedan od predloga je da se ove kartice očitavaju van "špica", dok bi kada nije gužva, putnici morali da validiraju svoju legitimaciju. Međutim, postoji i opcija da se "čekiranje" kartica sa mesečnom pretplatom ukine, i da bude kao ranije, kada su se koristile markice.

UKINUTE POČASNE POVLASTICE GSP

POČASNE karte za gradski prevoz, koje je GSP "Beograd" dodeljivao svojim penzionerima koji su u ovom preduzeću proveli pun radni vek, kako saznajemo više ne važe. Naime, prilikom uvođenja novog sistema naplate ova kategorija korisnika gradskog prevoza je "izgubljena iz vida". Udruženje penzionera GSP uputilo je dopis Direkciji za javni prevoz po ovom pitanju, ali nadležni "nisu imali za njih sluha".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Realista

30.08.2012. 22:45

"Savrseni metabolizam je ono kad nekom dodje iz... u glavu"! Ono sto je svakom prosecnom korisniku usluga GSP u Beogradu bilo jasno od samog pocetka se sada prikazuje kao "revolucionarano poboljsanje" ali ne lezi vraze povecavaju broj "kontrolnih punktova" pa ce verovatno da nas sve "punktiraju" u glavu! Ova besmislica od sistema napalate prevoza i dalje je "cudo nevidjeno" . Mogli su najpre na pacovima da probaju pa onda na ljudima!

Aha, jaoooo Što ste sada neke Dobrice : )

30.08.2012. 22:52

Ja očekujem da uskoro bude i besplatan Gradski Saobraćaj. Čim se u Novom Sadu promeni gradonačelnik u Beogradu je već mnogo bolje. : )

BlendeR

30.08.2012. 23:20

Nije da ne bih bio srecan kada ne bih morao da "cekiram" kartu svaki put kad udjem, ali cekajte malo, neko je u tom slucaju samo tako profitirao na aparatima za ocitavanje. Opet neko nesto muti u ovom Beogradu.

mića

30.08.2012. 23:35

Možda na kraju nekome i padne nešto pametno na pamet kada su mesečne karte u pitanju. Ako kontrolor može, a može, da proveri da li posedujem mesećnu kartu, brigu o frekventnosti u saobraćaju mogu da ostave za neko kasnije vreme.Kako imam dovoljno vremena ja na jednoj liniji izađem i uđem u sledeći prevoz desetak puta. Čisto da zavaram trag i ujedno povećam frekventnost u saobraćaju.

Marko

31.08.2012. 01:33

Izuzetno me zanima koji sporomisleci je predlozio da se personalizovane kartice cekiraju "van spica". Po cemu je bilo koji gradjanin duzan da zna kada je spic, a kada nije? Diletanti svi skupa, i gradska uprava i Direkcija za javni prevoz!

frodo

31.08.2012. 02:12

Kuku nama. Opasće kvalitet i bezbednost saobracaja. Rekli su da je validacija neophodna isključivo iz tih razloga.

milan

31.08.2012. 08:15

bus plus je jos jedan promasaj u nizu. obecali su i linije sa cukarice preko mosta na adi i nepada im na pamet da to ispune. cukarica ima preko 200000 stanovnika koji debelo ucestvuju u otplati kredita za most pa bi bilo posteno da imaju neku liniju. kada placaju da znaju zasto. ali to je srbija, puna laznih obecanja.

Majstor mehanicar

31.08.2012. 08:52

Narode pazi ovamo ! ! ! Ovo odgovorno tvrdim jer to radim svaki dan. GSP je u katastrofalnom stanju a vozila u kojima se vozimo i vi i ja su jos u gorem. Delova za opravku vozila poodavno nemam, majstori bukvalno nemaju cime da rade jer se alat vec godinama ne kupuje, a rukovodstvo preduzeca je ogrezlo u korupciju i totalno je ne zainteresovano za rad preduzeca. Da li znate u cemu se vozite, i da u vozila ulazite na sopstveni rizik. Bus + je perfidno smisljeno otimanje para od GSP-a.

Vrčin

31.08.2012. 14:58

@Majstor mehanicar - E ovo je ono što je najbitnije! Od uvođenja BusPlusa prevoz sve lošije funkcioniše, i vozila su u sve jadnijem stanju, na stranu "sitnice" kao što su npr nepostojanje "ITS2 važeće za ITS1" za sve kategorije putnika.

Nažalost

31.08.2012. 19:03

@Majstor mehanicar - Ovo je nažalost tačno! Šta se sve dešava po GSP pogonima to niko ne zna! Katastrofalno stanje, osnovnih delova nema direktore baš briga za to. Bitno je da na papiru piše da je vozilo ispravno.

velja69

31.08.2012. 20:26

@Majstor mehanicar - Prijatelju to tvoje preduzece GSP Beograd odavno ne postoji, ne znam da li znas. Postoji nekakav bus minus koji radi sa vama sta hoce, a usput pogoni vam se privatizuju jedan po jedan polako, kako se prica u vozilima bus plus minusa.

Gspovac

31.08.2012. 10:23

Ma, slobodno ukidajte povlastice penzionerima! Oni će i bez toga kao 65-godišnjaci imati pravo, kao i svi gradjani, na besplatnu voznju. Na vašu mrznju, sto nas pljačkate, i mi ćemo raditi protiv vaših interesa, gde god mozemo i kad god mozemo. To da vam bude jasno i to će vas više koštati, nego nekakav sitni vaš ustupak.

Gane

31.08.2012. 10:29

Gradonačelnik pred ostavkom je pre 10 dana u razgovoru sa sindikatima GSP priznao da je BusPlus promašaj, samo ne znamo koliko će taj promaćaj koštati gradski budzet. U svakom slučaju, ove informacije će biti dostupne, kad istrazna komisija udje da ispita ovo "poslovanje" BusPlusa. SPS neće doveka moći da štiti ovaj hohštapleraj.

and63

31.08.2012. 10:34

Zelela bih da ukazem na insistiranje da osnovci imaju besplatan prevoz?!Obicno se deca upisuju u skolu koja je najbliza mestu stanovanja, a sta se desava sa srednjoskolcima koji promene i tri prevoza da stignu do svojih skola???????

mucni glavom

31.08.2012. 15:53

@and63 - Upravo tako, kome oni mazu oci kao sad su neki samaricani, pa osnovci idu u najblize skole i ne treba im prevoz najcesce, a deca koja idu u srednju skolu kako ce oni, vlast hoce da nam da do znanja da je dovoljna osnovna skola za nas u 21 veku, mnogi nece moci skolovati decu do kraja srednje skole, cist demagogizam, osim toga uplatite nadoknadu za nezaposlene da opremim dvoje dece u skolu,nemojte samo da grakcete da trazim posao to i radim celo vreme samo konkurencija od 700 hiljada je ogromna

mile

31.08.2012. 12:07

Organi grada Beograda moraju da izvrse kontrolu rada GSP dok nije doslo do tezih nesreca u saobracaju.Tehnicka ispravnost vozila,rad mehanicara i elektricara kako rade,koje alate koriste,rezervni delovi za autobuse,tramvaje, trolebuse,kontrola izlaska istih u saobracaj.Vozaci koriste mobilni u toku voznje,jednom rukom drze volan,gosce im sede u krilu tokom voznje.

Sasha

31.08.2012. 12:14

Pre 4 dana na liniji 43 bus je na stanici kod pancevca u smeru ka gradu bio zadrzan punih 45 minuta od strane komunalne policije,zbog gospodje koja je odbila da pokaze kartu u znak protesta zbog hajke koju bus plus u saradnji s komunalnom policijom vrsi nad stanovnistvom. U jednom trenutku su komunalci naredili vozacu da zatvori sva vrata i da niko ne moze izaci i bukvalno je doslo do koskanja kada su revoltirani gradjani krenuli da napuste bus. Nadam se da ce momak koji je sve snimio reagovati.

mila

31.08.2012. 12:35

Od pocetka smo znali da je ovo sa bus plus kombinacijom velika prevara, ali dodatno maltretiranje gradjana cekiranjem mesecnih karti, zadrzavanje autobusa na pojedinim stajalistima i po 10 min. radi kontrole i poducavanja kako da udjemo i izadjemo iz autobusa.....Jutros prilikom dolaska na posao imala sam bliski susret sa vozacem autobusa na liniji br. 23, prilikom ilaska iz autobusa u Pozeskoj ulici. Vozac mi se vrlo uvredljivim tonom obratio sa pitanjem da li znam da je izlaz na srednjim vrati

Rada

31.08.2012. 15:06

@mila - Da,a ti isti vozaci se takodje izivljavaju pa neki dan na liniji 15 na pocetnoj stanici na Zelenom vencu, vozac nije hteo da otvori zadnja vrata(predvidjena za ulaz) da putnici ulaze,nego se cereka i gleda kako se 20 ljudi gura na prednja vrata(a ljudi umorni guraju se da bi uhvatili mesto na strani gde nema sunca u tom pohabanom,raspalom autobusu).

Gspovac

01.09.2012. 12:29

@mila - Vozač ima naredjenje, Rado, da na početnoj stanici otvara samo prednja vrata. Ako, bi otvorio i zadnja vrata, rizikovao bi da bude destimulisan.

Strahinja

31.08.2012. 13:06

Dugo je trebalo da im dodje iz d ... u glavu, da prekinu sa neodgovornim izivljavanjem.

Sloba

31.08.2012. 14:50

Umesto što maltretiraju narod, mogli bi malo da unaprede sistem naplate. Neverovatno je da kod nas još uvek postoje klasične mesečne markice koje važe samo tokom određenog meseca, u normalnim evropskim gradovima možete bilo kog datuma u mesecu kupiti mesečnu kartu i ona vam jednostavno važi narednih mesec dana. Generalno, u našem sistemu naplate prevoza fale periodične karte. Zašto polumesečne karte postoje samo za zaposlene? Zašto ne postoje karte koje važe npr 1,3,7 dana?

Zića

31.08.2012. 15:34

"Uspesni" gradonačelnik će ostaviti GSP u lošijem stanju, nego sto ga je zatekao i pored "španaca" i novih trola. Sve ostalo je u raspadu, a obećani autobusi su samo obećanja.

becks89

02.09.2012. 17:41

@Zića - Obećani autobusi su samo deo predizbornih obećanja, dokle će ovaj narod verovati svakoj priči naših političara ?