Voze nas tramvaji iz Španije, Švajcarske i Češke
07. 08. 2012. u 22:24
Vozni park GSP biće bogatiji za šest tramvaja i deset prikolica iz Bazela. Iako su "zelembaći" stari i po 40 godina, manje se kvare od ostalih "kolega"
BEOGRADSKIM ulicama uskoro će jezditi više zelenih tramvaja. Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" dobiće šest polovnih tramvaja i deset tramvajskih prikolica, a poklon iz Bazela stiže za desetak dana.
Ugovor je potpisan sredinom jula, a reč je o donaciji tramvaja "Divag" švajcarske saobraćajne firme "Bazellend transport". Iz najvećeg gradskog prevoznika ističu da bešumna, zelena šinska vozila i danas funkcionišu dobro.
- Do sada je stiglo 29 tramvaja i 29 prikolica iz Bazela što čini 13 odsto od ukupnog broja tramvaja - kaže Nenad Milanović, izvršni direktor u GSP.
Vlada Švajcarske i grad Bazel u okviru projekta "Tramvaji za Beograd", već devet godina poklanjaju tramvaje srpskoj prestonici. Procenjeno je da je ostvaren cilj - kvalitet javnog prevoza u Beogradu je poboljšan i zato je nastavljeno sa projektom, koji podrazumeva i reviziju i tehničku adaptaciju tramvaja, isporuku rezervnih delova, tehnički remont, obuku osoblja, kao i savete lokalnim stručnjacima, vozačima i radnicima na održavanju.
- Sukcesivno pristižu i novi tramvaji iz Španije - dodaje Milanović.
- Poslednji KAF tramvaj je stigao 30. jula, a sledeći očekujemo početkom septembra. Do sada je isporučeno ukupno 24 tramvaja iz Saragose.
Tramvaji su stari između 40 i 50 godina, ali kada se dobro održavaju, njihova trajnost i upotrebljivost su dugi između ostalog i jer su manje skloni kvarovima nego druga vozila. U gradskom prevozniku objašnjavaju da je prvobitno planirano da tramvaji budu na ulicama prestonice dve do tri godine, pošto nisu novi. Međutim, ispostavilo se da su veoma pouzdani i posle skoro čitave decenije.
Tramvaji imaju najduži staž kada je prevoz putnika u Beogradu u pitanju. Prve su vukli konji, a ulicama su zatim špartali "MAN Simens-Šukert", AEG, "Ringhofer"," Braun", "Boveri". Putnike je prevozila i "Jasenica", "Breda", "Belgijanac PCC" kojeg je karakterisao betonski pod, aerodinamični kljun i tapacirana sedišta. Mnogi žitelji prestonice pamte "Đuru" i debelog "čekadejca".
Dve decenije GSP je obnavljao vozni park tramvajima iz Češke, "KT4", poznate "kate". Cilj je bio uniformisati tramvajski sistem. Međutim, pokušaji su bili bezuspešni. Ni danas GSP nema unificirana vozila, pa putnike u Beogradu prevoze "česi", "švajcarci" i "španci".
BROJKE
* 120 godina od prvog tramvaja u Beogradu
* 24 španska tramvaja na ulicama grada
* 29 švajcarskih tramvaja sa prikolicama
* 40 godina stari "švajcarci" koji stižu
PRVI TRAMVAJ S KONjSKOM VUČOM 1892.
PRVI tramvaj, sa konjskom vučom, u Beogradu je počeo sa radom 1892. godine i tona relaciji od Kalemegdana do Slavije. Samo dve godine kasnije putnici su uživali u vožnji električnim tramvajem "Tomson-Houston". Elektrifikacija tramvajskih pruga ubrzana je 1903, a već 1905. sa ulica su nestali tramvaji sa konjskom zapregom.
Zoran
08.08.2012. 08:07
Pokloni i donacije,ali mislim da su najbolje mašine: češke.
Cena jednog tramvaja, koje kupujemo, od KAF-a direktno bez posrednika, jeste 2.125.964.Do sada je stiglo 24 tramvaja iz Španije.To je plaćeno 51023136(pedesetjedan milion...)evra.Sa tim parama mogli su da osnuju novo gradsko saobraćajno preduzeće,a možda i više u godinama novčanekrize.
@Zoran - Nije tačno, bilo je u novinama da kostaju sa rezervnim delovima 82 miliona evra. Sta je tačno?
Nasi Svajcarci su izmisljeni za one zagrebačke krseve.
Kada će neko novo vozilo sa klimom da bude dodeljen i liniji 95.Ta linija je jedina u gradu koja ima jedno a najviše dva vozila sa klimom,zna se da je to jedna od najopterećenijih linija u gradu.Treba samo pogledati na stanici na Zelenom vencu kolika je gužva a autobusi ne da nemaju klimu nego i greju.To je strašno i bezobrazno od strane GSP-a.
Komentari (18)