Gradski prevoz: Kad je haos ni satelit ne pomaže
25. 07. 2012. u 20:48
Kada na gradskim ulicama dođe do stvaranja "uskog grla", javnom prevozu ne vredi ni savremena satelitska tehnologija
ZA 45 minuta lagane vožnje može da se stigne do Mladenovca, a Beograđani su na stanici ispred Hrama Svetog Save u sredu toliko čekali da se pojavi autobus "31". Ova linija, inače jedna od bolje "pokrivenih", po rečima dispečera u GSP "Beograd", leti saobraća u intervalu od šest minuta. Međutim, umesto sedam autobusa, koliko bi prema tom režimu vožnje trebalo da "pristane" u stanicu, od 11.50 do 12.33, nije prošao nijedan.
U dispečerskom centru GSP otkrivaju da je razlog velikog zastoja bila "gužva na Autokomandi". Na drugoj strani, u "Bus plusu" nisu mogli da nam kažu šta je izazvalo kašnjenje autobusa "31", ali su objasnili da zastoji u saobraćaju neminovno utiču na redovnost linija, posebno onih koje prolaze centralnim gradskim saobraćajnicama.
- Do uspostavljanja Sistema za praćenje i upravljanje vozilima nije postojao kompletan uvid u rad vozila i stanje u saobraćaju duž trase kojom se vozila kreću - kažu u "Bus plusu".
- Za kontrolu rada i praćenje vozila bili su zaduženi otpravnici na okretnicama, koji su informaciju o poremećajima u funkcionisanju dobijali tek po dolasku vozila na okretnicu ili u kontaktu sa dispečerskim centrom.
Uvođenjem ovog centra poboljšan je nadzor čitavog javnog prevoza u gradu jer omogućava da se u svakom trenutku prate vozila na svim linijama, od trenutka izlaska na rad, do povratka u garažu.
Dispečeri kontrolišu realizaciju planiranog reda vožnje, poštovanje definisane trase, brzinu kretanja vozila, ostvaren transportni rad, na osnovu čega se plaćaju prevoznici.
Sistem omogućava i komunikaciju sa vozačima, pojedinačno i grupno, slanjem poruke iz samog centra.
Svako kretanje vozila se snima i čuva, pa je moguće izvršiti kontrolu i u prošlom vremenu. Inače, Operativno-kontrolni centar radi 24 sata, svakog dana u nedelji.
- To se odmah pozitivno odrazilo na poštovanje polazaka i intervala nailaska vozila, poštovanje propisane brzine i brže servisiranje vozila koja zadesi kvar - dodaju u "Bus plusu". - Podignut je nivo bezbednosti vozača i putnika, a broj pritužbi građana na nepoštovanje intervala vožnje drastično je smanjen.

SISTEM dnevno zabeleži u proseku oko 800.000 zahteva za informaciju o udaljenosti vozila putem SMS servisa "Bus plusa".
- U toku je probni rad usluge - pružanje informacije o nailasku vozila u minutima, i to na linijama "7", "17", "23", "29" i "95". Nakon test faze planira se njeno proširenje. Usluga putem SMS servisa biće besplatna do septembra meseca.
bole
25.07.2012. 22:31
KOji su ovo lopovi iz bus plusa i grada.Imamo najskuplji sms i mms na svetu,pritom svuda u svetu gde postoji sistem pracena gradskog prevoza,informacija o dolasku istog je besplatna i moze se videti na stanici ili pozivanjem koda.Jer ono sa *011# nije sms vec kod !
Ovo je prosto neverovatno! Pa gde zivitite vi ljudi? Jeste li sigurni da zivite u Beogradu? Nije mi samo jasno kako tako dobro znate kako funkcionise saobracaj u drugim gradovima evropskih metropola a u Beogradu niste to znali do uspostavljanja novog sistema za pracenje? Ajde malo krenite da se vozite autobusima i gubite po dva, tri i vise sati na prevoz, mozda cete tada znati?!
Budimo realni, bus plus polako skida "masku" i postaje ono sto je i bilo od pocetka, a to je prevara. Iskreno se nadam da prinudna uprava nece da zaobidje Beograd.
ovi iz bus plusa tvrde da u svakom momentu znaju gde im se vozila nalaze, koliko polazaka nije ostvareno, koliko vozila je stalo zbog kvara i jos puno gluposti. nisu oni ni za sta. motku i mars iz beograda. nama je dobar i gsp ali bez direkcije za javni prevoz. i ta direkcija nikome ne treba. samo opterecuje cenu prevoza. sve preko ovog ojadjenog naroda.
Pored toga što još niko iz Tužilaštva nije počeo da se bavi firmom ''Apex'' i svim malverzacijama ok BusPlus sistema, oni opet žele da uključe ono glupavo i iritantno najavljivanje sledeće stance i same stanice, i ako 99% putnika zna gde ide i na kojoj stanici treba da izađe,a oni koji nisu iz Beograda nikada do sada nisu imali problem da ih neko uputi na pravo mesto. Slepi ljudi ili imaju pratioca ili mogu da pitaju. U metrou to ima smisla.
Komentari (16)