Gradski prevoz: Kad je haos ni satelit ne pomaže

N. V. BRKOVIĆ

25. 07. 2012. u 20:48

Kada na gradskim ulicama dođe do stvaranja "uskog grla", javnom prevozu ne vredi ni savremena satelitska tehnologija

ZA 45 minuta lagane vožnje može da se stigne do Mladenovca, a Beograđani su na stanici ispred Hrama Svetog Save u sredu toliko čekali da se pojavi autobus "31". Ova linija, inače jedna od bolje "pokrivenih", po rečima dispečera u GSP "Beograd", leti saobraća u intervalu od šest minuta. Međutim, umesto sedam autobusa, koliko bi prema tom režimu vožnje trebalo da "pristane" u stanicu, od 11.50 do 12.33, nije prošao nijedan.

U dispečerskom centru GSP otkrivaju da je razlog velikog zastoja bila "gužva na Autokomandi". Na drugoj strani, u "Bus plusu" nisu mogli da nam kažu šta je izazvalo kašnjenje autobusa "31", ali su objasnili da zastoji u saobraćaju neminovno utiču na redovnost linija, posebno onih koje prolaze centralnim gradskim saobraćajnicama.

- Do uspostavljanja Sistema za praćenje i upravljanje vozilima nije postojao kompletan uvid u rad vozila i stanje u saobraćaju duž trase kojom se vozila kreću - kažu u "Bus plusu".

- Za kontrolu rada i praćenje vozila bili su zaduženi otpravnici na okretnicama, koji su informaciju o poremećajima u funkcionisanju dobijali tek po dolasku vozila na okretnicu ili u kontaktu sa dispečerskim centrom.

HALO, SLEDEĆA STANICA JE... MNOGI putnici primetili su da se neko vreme u vozilima ne čuje glas koji najavljuje narednu stanicu. - Funkcija glasovne najave trenutno je delimično isključena radi neophodnog ažuriranja baze stajališta u ITS1 (2.500 stanica) i ITS2 (2.000) - kažu u "Bus plusu". - Po završenom ažuriranju glasovna najava ponovo će biti u funkciji.

Uvođenjem ovog centra poboljšan je nadzor čitavog javnog prevoza u gradu jer omogućava da se u svakom trenutku prate vozila na svim linijama, od trenutka izlaska na rad, do povratka u garažu.

Dispečeri kontrolišu realizaciju planiranog reda vožnje, poštovanje definisane trase, brzinu kretanja vozila, ostvaren transportni rad, na osnovu čega se plaćaju prevoznici.

Sistem omogućava i komunikaciju sa vozačima, pojedinačno i grupno, slanjem poruke iz samog centra.

Svako kretanje vozila se snima i čuva, pa je moguće izvršiti kontrolu i u prošlom vremenu. Inače, Operativno-kontrolni centar radi 24 sata, svakog dana u nedelji.

- To se odmah pozitivno odrazilo na poštovanje polazaka i intervala nailaska vozila, poštovanje propisane brzine i brže servisiranje vozila koja zadesi kvar - dodaju u "Bus plusu". - Podignut je nivo bezbednosti vozača i putnika, a broj pritužbi građana na nepoštovanje intervala vožnje drastično je smanjen.

DNEVNO 800.000 SMS PORUKA

SISTEM dnevno zabeleži u proseku oko 800.000 zahteva za informaciju o udaljenosti vozila putem SMS servisa "Bus plusa".

- U toku je probni rad usluge - pružanje informacije o nailasku vozila u minutima, i to na linijama "7", "17", "23", "29" i "95". Nakon test faze planira se njeno proširenje. Usluga putem SMS servisa biće besplatna do septembra meseca.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

bole

25.07.2012. 22:31

KOji su ovo lopovi iz bus plusa i grada.Imamo najskuplji sms i mms na svetu,pritom svuda u svetu gde postoji sistem pracena gradskog prevoza,informacija o dolasku istog je besplatna i moze se videti na stanici ili pozivanjem koda.Jer ono sa *011# nije sms vec kod !

mikan

25.07.2012. 22:56

Ovo je prosto neverovatno! Pa gde zivitite vi ljudi? Jeste li sigurni da zivite u Beogradu? Nije mi samo jasno kako tako dobro znate kako funkcionise saobracaj u drugim gradovima evropskih metropola a u Beogradu niste to znali do uspostavljanja novog sistema za pracenje? Ajde malo krenite da se vozite autobusima i gubite po dva, tri i vise sati na prevoz, mozda cete tada znati?!

jaran

25.07.2012. 23:01

Budimo realni, bus plus polako skida "masku" i postaje ono sto je i bilo od pocetka, a to je prevara. Iskreno se nadam da prinudna uprava nece da zaobidje Beograd.

milan

25.07.2012. 23:10

ovi iz bus plusa tvrde da u svakom momentu znaju gde im se vozila nalaze, koliko polazaka nije ostvareno, koliko vozila je stalo zbog kvara i jos puno gluposti. nisu oni ni za sta. motku i mars iz beograda. nama je dobar i gsp ali bez direkcije za javni prevoz. i ta direkcija nikome ne treba. samo opterecuje cenu prevoza. sve preko ovog ojadjenog naroda.

Zoran

26.07.2012. 07:50

Pored toga što još niko iz Tužilaštva nije počeo da se bavi firmom ''Apex'' i svim malverzacijama ok BusPlus sistema, oni opet žele da uključe ono glupavo i iritantno najavljivanje sledeće stance i same stanice, i ako 99% putnika zna gde ide i na kojoj stanici treba da izađe,a oni koji nisu iz Beograda nikada do sada nisu imali problem da ih neko uputi na pravo mesto. Slepi ljudi ili imaju pratioca ili mogu da pitaju. U metrou to ima smisla.

velja69

26.07.2012. 08:32

Bus plus satelitsko-navigaciono komandni sistem, extra funkcionise i u svakom trenutku se zna gde se koje vozilo nalazi. Ja po ovim slikama ne bih rekao nista do obicne lazi i lopovluk, sugradjani. Pa zasto ne reaguju kad na gps uredjajima vide po 3 do 4 vozila u saobracaju jedno za drugim? Ne prijatelji, bitan je kes, kes i samo kes u dzepovima njihovim.

goxybg

26.07.2012. 08:51

Ja sa GSP-om i Busplusom nisam potpisao nikakav ugovor o koriscenju njihovih usluga. I na osnovu cega oni imaju pravo da mi naplacuju prevoz!?

Gspovac

26.07.2012. 10:15

Koji su to lazovi iz Busplusa, pa oni stalno zovu nas iz GSP-a da pitaju, gde je neko vozilo, iako mi nemamo satelitsko praćenje imamo bolji uvid u polozaj vozila. Kako su samo lagali da je uvodjenje satelitskog praćenja u funkciji boljeg prevoza. U sustini, njih zanima samo nas novac.

Gspovac

26.07.2012. 10:21

Nadam se, da će nova vlast ekspresno ispitati zasto je GSP ovoliko upropasčen, zasto je slupano onoliko para za most na Adi, pa te "kombinacije" oko Busplusa...Mnogo pitanja za Vučića!

Bora

26.07.2012. 11:44

Zasto su onda tolike guzve, ako nas je Busplus usrećio? Ja mislio da ću se civilizovano voziti kad profunkcionise Busplus. Sad vidim da je sve bila laz i prevar< Pare su bile u pitanju.

Gspovac

26.07.2012. 15:11

Odmah staviti van snage Busplus, vratiti markice i dati GSP-u zadatak da formira novi način naplate. Savremeniji i kvalitetniji od nekakvog Busplusa. Neka se raspise posteni tender gde će doći pravi i posteni ponudjači.

kicholino

26.07.2012. 19:00

u "Bus plusu" nisu mogli da nam kažu šta je izazvalo kašnjenje autobusa "31"hahahaha.....udrite lopove i prevarante....uuuuuuuuaaaa

Zoran1

26.07.2012. 19:11

Ocito vreme je da se Beograd vrati konjima i fijakerima, daleko bolje funkcionisu i zarada bi isla privatniku umesto korperaciji.

gaga

27.07.2012. 12:06

molila bih vas da nas obavesti gradski prevoz na koji nacin je regulisana klima u autobusu u smislu temperature, jacine duvanja, ... pitam iz razloga sto u odredjenom broju autobusa nije izdrzljivo boraviti od hladnoce i jacine klime...danima me je mucila groznica nakon voznje u autobusu 59..pozdrav

Zoran1

27.07.2012. 20:37

Dedinjski klan (drzavni funkcioneri) se voze u limuzinama koje narod placa i njih jednostavno nije briga kako se prosecan gradjan muci. Kada su odlucili da dozvole privatnoj kompaniji da manilulise sa gradskim prevozom sigurno je tu neko bitan dobio koji evric. Proteste trebate organzovati na dedinjama uz preglasnu muziku kpoja traje celu noc.