Protesti protiv Busplus sistema

M. V. MITROVIĆ - N. V. BRKOVIĆ

23. 07. 2012. u 19:01

Oko 200 sugrađana održalo protestne šetnje protiv "bus plus" sistema i uvođenja rigoroznijih kontrola. Najavljuju još protesta. Povećana prodaja karata

GRUPE nezadovoljnih građana organizovale su juče dva protesta protiv sistema naplate "Bus plus". Okupljanje je počelo na Trgu Republike gde su članovi udruženja "Narod protiv 'Bus plusa'" okupili više od 200 sugrađana i upoznali ih sa programom protestne šetnje. Drugo okupljanje održano je na Zelenom vencu u organizaciji pokreta "99 posto", odakle su se sugrađani uputili u Novi Beograd, gde je ispred TC "Ušće" održana sednica i napravljena strategija za dalje korake.

Na Trgu Republike iznet je zahtev da nadležni organi istraže i javnosti obelodane saradnju "Apeksa" i GSP, da se smanje cene karata za 30 odsto, kao i da se ukine sistem "tačkaste" kontrole. Organizatori su pozvali prisutne da protestnom šetnjom krenu ka Zelenom vencu, gde se nastavlja protest.

- Beograđani, ovde smo da sprečimo pljačku kao i to što nas ovaj režim teroriše i maltretira - rekao je Igor Marinković, organizator protesta. - Ne možemo normalno da živimo, da dođemo na posao ili do bolnice zbog stalnih stajanja i čekanja u autobusu da kontrolori pregledaju karte ili zbog propisanog ulaska na prednja vrata.

NAJAVLjEN NASTAVAK PRE ovog protesta, 16. jula, zbog sistema "Bus plus" održan je skup na Studenstkom trgu, kada se okupilo takođe nešto više od 200 građana. Razlog za okupljanje je, kako su tada naveli organizatori, nove mere kontrole i pravila u autobusima. Iz organizacije "99 posto" poručili su da će se okupljanja nastaviti sve do ispunjenja njihovih zahteva, uz poruku "Javni prevoz je naš prevoz".

Građanim se javno obratio i Dalibor Dimitrijević, bivši radnik GSP. Udruženje građana "99 posto" na Zelenom vencu organizovalo je miran protest sa šetnjom do Novog Beograda, pod nazivom "Stop 'Bus plus'".

- Skup je prijavljen MUP i molimo da ne pravite probleme policiji, jer je ovo pre svega miran protest koji treba dostojanstveno da se održi - obratio se građanima jedan od organizatora.

Sugrađanima su podeljeni propagandni materijali sa zahtevima čiji je naziv "Zašto smo protiv 'Bus plusa'".

PRODATO 50 ODSTO VIŠE KARATA


EFEKTI nedavno uvedenih pravila i pojačane kontrole u javnom gradskom prevozu vidljivi su već posle nedelju dana, pošto su očitavanja i dopune "Bus plus" kartica povećani za više od 50 odsto!

GSP, LASTA, PRIVATNICI... "BUS PLUS" je naziv sistema javnog linijskog prevoza u Beogradu u kojem učestvuju Sekretarijat za saobraćaj - Direkcija za javni prevoz, zatim GSP "Beograd" i "Lasta" sa oko 1.000 vozila, osam privatnih prevoznika sa 500 vozila, "Apex" - firma koja servisira naplatu na više od 1.000 prodajnih mesta i kontrolu, kao i putnici koji naprave više od milion vožnji svakog dana.

Prema podacima Direkcije za javni prevoz porast dopuna nepersonalizovanih kartica takođe je uvećan za 50 odsto, a prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama, veća je za više od 80 odsto. U ovom periodu dopunjeno je 323.000 nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula taj broj iznosio 221.000 kartica.

- Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu - dodaju u "Bus plusu". - Prvih dana je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, ali situacija se poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo. Linije koje su prošlog meseca imale najmanji broj očitanih kartica su "38", "110" i "522".

Nedelju dana posle primene novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je izuzetno mali. Na liniji "38" zabeleženo je svega jedno očitavanje na sedam polazaka sa okretnice, dok sada taj broj iznosi jedno očitavanje na tri polaska. Na liniji "110" jedan putnik je očitavao karticu na četiri polaska, a sada imamo jedno očitavanje po polasku. Podaci sa linije "522" govore da se umesto jednog putnika na tri polaska, sada očitava njih sedam po polasku.

NEMA DžABE POVODOM okupljanja sugrađana nezadovoljnih zbog uvođenja novih mera u "Bus plusu" nemaju dilemu.
- Svi predlozi koji mogu da unaprede sistem naplate biće razmotreni, dok oni koji zagovaraju vožnju bez plaćanja karte ne mogu biti opcija jer se javni prevoz svuda u svetu plaća - izričiti su u "Bus plusu".

Povodom inicijative građana za sniženje cena voznih karata, u Gradu ističu da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.

- Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača - objašnjava Bojan Bovan, predstavnik Gradske uprave. - Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara. Nažalost, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao.

Iz Gradske uprave podsećaju da Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata za decu, penzionere, trudnice, osobe sa invaliditetom... I da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju.


UVODI SE JOŠ KONTROLNIH PUNKTOVA?

KONTROLA putnika na stanicama biće nastavljena.

- Nova pravila, doneta u cilju unapređenja javnog prevoza, trajna su i ne razmatra se njihovo ukidanje. Eventualno može doći do manjih izmena u načinu vršenja vanredne kontrole u stanicama, tako što će biti uvedeno više kontrolnih tačaka - istakao je Bovan.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (51)

zika

23.07.2012. 20:13

nastavljamo borbu.nismo protiv placanja prevoza,ali necemo da nas prave ovcama i da nam se zbog toga smeju iz limuzina.stop validiranju mesecnih kartica!stop ulasku na prednja vrata dok na srednjim nema nikoga!cisto izivljavanje.NO PASARAN!!!

velja69

24.07.2012. 09:46

@zika - Tako je, batice, bus djilas nece proci. Narod je besan i te kako, bice svasta....

mića

23.07.2012. 20:14

Briga za sugrađane, nema alternativu. Pojedine linije će ukidati, a pojedine neće ni otvarati, a pojedine će pojačavati. Šta je nama naša borba dala.

goranc

23.07.2012. 20:27

Mozete da se bunite koliko hocete ali prevoz mora da se placa. Da bi ljudi iz beograda ziveli lepo neko iz unutrasnjosti mora to da plati. Nama u unutrasnjosti cena karte za 5 km je sto dinara pa se ne zalimo nego placamo. Znam da ce ovaj komentar da izazove mnogo negativnih komentara ali vas prosek plate je 60000,00 din a nas je 30000,00 din. Zao mi je ali morate i Vi malo da mislite na druge jer Beograd jeste metropola ali izvinite pravih Beogradjana je malo.

Realista

23.07.2012. 22:00

@goranc - Koliki je prosek plate? Ako si sabrao i plate poslanika , drazvnih sektretara, drzavnih agencija.... to jet acno , al oni ne idu autobusom ! Onaj koji ide autobusom je srecan i sa 200e . A s druge strane: Pa zasto se ne bunite? Svi znaju da dotrce u Beograd i da blokiraju ulice , blokirajte svoje vlastodrsce ! Eh da to su vasi rodjavci i kumovi? Poznajerte ih pa vam nesto neprijatno?!

Mikan

23.07.2012. 22:04

@goranc - Ok da se placa ali po razumnijim cenama - kakav standard takve cene! Nek daju nezaposlenima posao pa nek naplacuju I da prestanu da se izivljavaju nad putnicima koji imaju placene mesecne i godisnje karte sa tim overama. U personalizovanim karticama se nalaze licni podaci koji se mogu koristiti u razne svrhe - nemam poverenje ni u gradsku vladu ni u direkciju, a pogotovo ne u firmu Apex da nece zloupotrebiti te podatke. I ko je uopste dozvolio privatoj firmi da moze da uzima licne podatke?

Rodjeni Beogradjanin

23.07.2012. 22:18

@goranc - Molim te, gde ima posao sa platom od 60.000 mesecno? Evo odmah ustupam svoj od 28.000 sa prevozom.

BUSminus

23.07.2012. 22:22

@goranc - Pa zasto se ne zalite ? Ne znam sta hoces, da se ja zalim umesto tebe sto ti je karta 100 dinara? Organizujte se pa izadjite i vi na ulice.

milan

24.07.2012. 00:27

@goranc - koja bre metropola kada su se sva sela dovukla u beograd. da nije tako nasa deca bi imala posao i egzistenciju. da smo se mi dovukli u vasa sela motkom bi nas vratili.

milos

23.07.2012. 20:39

E super, posto ovo sve tako bajno ide ocekujem od nove godine zamenu svih autobusa koji su nakrivljeni i kad skrecu karoserija im cese beton kao i zamenu tramvaja nabavljenih pre 40 godina, koji se pojavljuju u svim nasim filmovima i serijama.

bus minus

23.07.2012. 20:41

Neću da plaćam 60 din za jednu, dve ili tri stanice. Uvesti vremenske karte, Dnevne karte, Vikend karte, Nedeljne karte, polumesečne karte... Sa mesečnim markicama dozvoliti noćni prevoz jer je tako i u Evropi.

vladimir100

23.07.2012. 20:49

Ama ljudi nema GSP dovoljno autobusa za prevoz,kao ni ostali gradovi u Srbiji.Svi autobusi u prvoj zoni na 3 do 5 min.pa onda je ok.sva ta evropeizacija putnika.Ovako,posle 8 do 10 minuta ostaje samo juris na autobus kada se pojav.Jel zna neko kako je BUS PLUS od inkasanta za naplatu postao vlast koja nam kroji kapu i vaspitava.Bas smo zamorci i ovce za sisanje,pa oni trba da sluze gradjanima ...

dan

23.07.2012. 20:58

Zasto da se u Beogradu gde su ubedljivo najvece plate, cak visestruko vece nego u ostatku Srbije- ne placaju karte kada gradjani u celoj Srbiji placaju gradski prevoz i onima koji pokusavaju da se "svercuju" naplacuju kazne a ne kao sto ih u BG puste bez kazne i jednostavno dozvole da napuste prevoz??? I ko ce da plati sav taj trosak oko odrzavanja gradskog prevoza, goriva,...? Gradjani iz unutrasnjosti koji placaju porez na sve zivo i sve te pare idu za BG a pare od beagradjana ostaju u BG.

Uterivac

23.07.2012. 21:55

@dan - Sinko a jel bi ti voleo "beogradske cene" u svojoj varosici?Evo da vam poklonimo i ovakav prevoz i ovakve autobuse. GSP su placali i plpacaju gradjani Beograda , a sa zadovoljstvom poklanjamo i "kontrolne punktove "u spicevima dok zurite na posao za platcu nesigurni da li cete ga sutra imati uopste....Dokle vise ovo dranje koze s ledja onih koji uredno placaju sve dazbine.

Ajde da se menjamo

23.07.2012. 22:12

@dan - Ti koji povecavaju prosek plata ne voze se autobusima a pogotovo ne idu do posla i sa posla menjajuci dva, tri i vise prevoza i ne maltretira ih niko sa "overavanjem - validacijom" placenih mesecnih i godisnjih karata. I gradjani u Beogradu placaju porez na sve zivo i ne idu sve pare od poreza u Beograd... Dokle cete da verujete svemu sto se pise. Naucili su ovi dobro, zavadi pa vladaj. Sramota za sve nas!

Beograd se umirit ne može

23.07.2012. 22:29

@dan - Da ti nisi možda neki savesni provincijalac iz Anadolije koji brani interese turske firme "Busplus"? Kakva je to glupost o Beograđanima koji ne plaćaju karte? Jednostavno ljudi s majicama "busplus" (uglavnom provincijalci koji se ničeg ne stide u gradu koji ne osečaju kao svoj ) zaustavljaju javni saobraćaj i maltretiraju putnike koji su unapred platili karte, a takvih je najviše. GSP je imao kontrolore koji su radili svoj posao i nije bilo protesta. Beograd nije Turska!

milan

24.07.2012. 00:24

@dan - ostavi ti beograd i ako nemas nista pametno da napises vodi racuna o svom selu i brani njihove interese. nas pusti, siti smo licemerja.

marko

24.07.2012. 03:45

@dan - e, svaka ti dala za komentar. nadam se da si bio danas na protestu!

AVED

24.07.2012. 08:46

@dan - Karte ne placaju dosljaci koji su prodali imanja po zabitima, kupili stanove i radna mesta u Beogradu! Beogradjani, oni pravi, su ovde zrtve takvih!

Gspovac

24.07.2012. 00:17

@vlada - Nemoj ti Busplusovac, da nam bacas prasinu u oči! Nema ovde nikakvih Turaka. Ni jedan, jedini Turčin nije bio kod mene u GSP-u, nego Djilasovi prevejanci i namazanci. Sada im je cilj napuniti vreće sa parama, pre nego sto se nova vlast pozabavi Busplusom.

Miro I.

24.07.2012. 05:53

@vlada - @ Vlado, krajnje je vreme da se sverceri zaustave i da pocnu da placaju kao svaki normalan svet a ako im se ne svigjaju autobusi neka idu pesice. Sram bilo svakog onog ko se svercuje.

Ivan

24.07.2012. 10:16

@vlada - Bas ce da se pozabave sa ispravnom i legitimnom naplatom karata u prevozu. Novac od karata ide GSP-u, covece! Ali, nikako ne podrzavam zaustavljanje vozila radi kontrole. To moze da se uradi u pokretu, bez izlaska vozila i ulaska u vozilo dok se svi ne provere. Uopste ne mislim da je sistem los ali da su trebali da opreme svaka vrata citacem - jesu, i da putnik mora da plati kartu i nekom da je pokaze, pa makar i masini - mora.

koja

24.07.2012. 11:09

@vlada - novac od bus plusa ne ide gsp-u nego privatniku tj.lopovu djilasu i kompaniji, a gsp je u gubitku oko 600000 eura na mesecnom nivou

dzoniba

24.07.2012. 11:15

@vlada - @ Miro I. ti mora da si neki busplusovac...normalan svet vode normalni politicari...a kakrte placa podmiren narod....ako ti nije jasno nesto slobodno napisi...obrazlozicu ti rado....

Realista

23.07.2012. 21:14

Linija 38 slkuzi za prevoz radnika GSP kakva manipulacija!!Ma kako da nije 40% napustalo prevoz?! Da nismo svakodnevno bili prisutni u autobusima pa da poverujemo u ovo! ""Nova pravila u javnom gradskom prevozu, doneta u cilju njegovog unapređenja, trajna su i ne razmatra se njihovo ukidanje.""Iskopace tebe Bili ja ti kazem!"" Ukidacete vi to samo da se vide kumovi koji su vas doveli!

neko_tamo

24.07.2012. 02:53

Одакле вам информација да је на тргу било 200 људи....нешто мање од 750 је потписало петицију....страшно

Zoran1

24.07.2012. 06:07

Zar je BusPlus jedina opcija prevoza u beogradu? Gde su privatnici legalni ili ne? Zar niko u beogradu nije cuo za bicikli, motor, moped ili slicno? Secali se iko jos kako se pesaci? Dajete suvise moci jednoj kompaniji koja uz pomoc prodatih politicara manipulise sa gradskim prevozom. Ja se nebi vozio u njihovim autobusima da oni plate meni. Ako nastavite da im dajete toliko moci ocekujte jos puno vece cene.

Baki

24.07.2012. 12:06

@Zoran1 - Ydrav komentar, i još zdraviji odgovor na komentar. To je lepo:))

zozon

24.07.2012. 09:22

Protestuju sverceri koji su navikli da se godinama pa cak i deceniju voze dzabe.Onom ko ima urednu kartu ovaj sistem nesmeta a kroz neko vreme ce se narod navici na ulazak na prednja vrata a ne kao do sada kao stoka - juris u BUS.Puna podrska bus-plusu.

mikan

24.07.2012. 10:28

@zozon - NIJE TACNO! Imam placenu mesecnu kartu i ne dozvoljavam da me maltretiraju i terorisu za moje pare koje sam zaradila radeci. Oni koji zive od onoga sto placaju gradjani kroz poreze i ostale razne takse trebalo bi da stave prst na celo i zapitaju se zasto su tu! Dosta je bilo!

dzoniba

24.07.2012. 11:06

@zozon - kad vlast svojim primerom pokaze postovanje zakona i morala, tad moze da ocekuje to isto od gradana....ljudi na vlasti ojadili sirotinju i sad ocekuju sporvodjenje mera, zakona i reda....s svega toga nema na njihovom licnom primeru....zato si ti ZOZON nerealan/na i glumis mi tu neko postenje i ispravnos....jel te busplus placa da pises....????

velja69

24.07.2012. 09:51

Pa da, povecava se priliv u privatne dzepove od 50 odsto. Normalno da ni grad ni gradjani od povecanja prodaje nemaju nista. Ni bolji prevoz, ni nova vozila, a sami isto finansiraju iz svojih dzepova. To samo moze u zemlji Srbiji.

ivona

29.07.2012. 19:00

@velja69 - da li mozda znate koliko dete treba da ima godina da koristi bus plus?

zoranSan

24.07.2012. 10:08

Ja sam protiv bus plusa,prvo taj sistem je svuda propao u okruženju,drugo,kako ja da uđem na jedna a izađem na druga vrata u prenatrpanom autobusu ,bez vazduha,klime gde je temperatura sada oko 50 a zimi ispod nule.Ovo je čisto maltretiranje .Da bar ima dvostruko više autobusa idvostruko manjegrađana pa u redu,ovako.

Gundjoslav

24.07.2012. 10:57

Krivo sedi ali pravo zbori... Navikao nas narod da se dzabe vozi, pa sada kada je oduzeta ta priviledija, place i kmeci. A sto se Bus plusa tice, istina je samo jedna... Na nekim linijama je broj registrovanih putnika povecan za cak 80 procenata. Svercerima i svercovanju dosao kraj.

Gspovac

24.07.2012. 11:38

@Gundjoslav - Ne, narod hoce da placa, ali ne mafiji, nego za poboljsanje prevoza. Narod ne zeli pljačku pod izgovorom "prevoz mora da se plaća".

Fani

24.07.2012. 15:46

@Gundjoslav - Gundjoslav je jedan od bus plusovaca.Placao je narod karte,tj.firme su uplacivale mesecne markice,kontrolori u obavljali svoj posao,ljudi placali pojedinacne karte,a sta je ovo sada?Maltretiranje i onih koji kupuju markice(mi sa redovnim primanjima) i bednog naroda koji nema ni za hleb.

Vladimirrrrrr

24.07.2012. 11:29

Neka idu ispod Plavog mosta pa neka tamo zaustavljaju i autobuse i privatne automobile. Placa se mnogo bolje a i podsetice se na ono sto su radili u mladosti.

Orao

24.07.2012. 12:02

Izgleda da se oni koji su zaprzili Bus plus corbu vode nacelom '' pare pare pare, hocu samo pare, mojoj dusi napacenoj samo pare fale .''

Branko

24.07.2012. 12:29

2 godine nije menjana cena karte?? Pa bila je 50 dinara do ako se ne varam novembra prosle godine pa je porasla na 60din.. I ja sad trebam da promenim 2 autobusa do posla u jednom pravcu i vratim se nocnim od 120 dinara, to je 240 dinara dnevno * 24 dana="5760" Nisam prijavljen tako da povlasticu ne mogu da izvadim, ne mogu na biro jer sam apsolvent.. Plata 35000(neredovna), stan 160evra(platu kad dobijem dobijem u dinarima) infostanovi i racuni 5000.. Sreca pa imam 1 obrok na poslu..

Alisa

24.07.2012. 12:55

Pretpostavljam da niko, bar većina, ne očekuje besplatan prevoz., ali za očekuje poštovanje, a ne bezrazložno maltretoranje. Nezakonito insistiranje na očitavanju personalizovanih karata čiji vlasnici su unapred platili uslugu koja im se pruža narednih mesec dana, insistiranje na ulaženju na prednja, a izlaženju na srednja vrata (ne znam za šta služe zadnja) u uslovima kada je zbog gužve (šta će biti u septembru?!) to neizvodljivo jako iritira i izaziva opravdano nezadovoljstvo.

dzoniba

24.07.2012. 12:58

jadni su...mene i druga nisu ni pitali da li imamo kartu samo smo se izmrstili...imamo po 2 m i kraj price, a jadne zene i devojke maltretiraju..da nismo skoci dva drugara i ja pre neki dan, zenu biu ladno izbacili napolje po uzasnoj vrucini...ja sam za placanje karte kad drzava bude radila svoj deo posla...mene je ista rebnula za 50 hiljada evra od osiguranja...i za deonice u industriji boje i lakova "Duga" gde je moj tata radio i za denacionalizaciju se prave ludi..ZASTO BIH PLACAO BUSPLUS...

Gundjoslav

24.07.2012. 22:26

@dzoniba - Kada bih ja imao 2 metra, brao bih bez merdevina breskve i kajsije po selima oko Beograda i svako vece uzimao 2000 dinara... Onda ne bi morao da se svercujem i mrstim kao ti... Bilo bi me blam.

Bgd

24.07.2012. 13:50

Afera Busplus i mnogo više počinje tek po smeni sadašnjeg gradonačelnika Đilasa i njegovih ulizica na odgovornim mestima u gsp beograd!Nadajmo se svi mi pošteni,vredni i radni beograđani da će se SPS,SNS i DSS dogovoriti što pre i promeniti stvari u gradu Beogradu na bolje !

Lidija

24.07.2012. 17:28

Danas pre podne nisama mogla da produzim svojukartu za nezaposlene. Bilo je mnogo onih koji seprotestovali u centrali na Dorcolu i sluzbenice suse pravdale da je za to odgovorna kompanija apeks.Volela bih da je popodne bilo drugacije i da se znakada ce poceti ono sto su obecali i slagali suda ce poceti danas. Moram opet tamo daidem samo maltretiranje.