Busplus: Noviteti za bolji prevoz
11. 07. 2012. u 22:43
Izmenjena pravila u gradskom prevozu nalažu najpre izlaz, pa onda ulaz u vozilo. Ulazak na prva vrata praksa u Novom Sadu, Nišu, Boru ali i u regionu
KONTROLORI od nedelje neće samo pregledati karte u javnom gradskom prevozu, veće će putnike učiti i - bontonu. Uvođenjem novih mera, zamišljeno je da oni budu koordinatori koji će da usmeravaju, savetuju i pomažu korisnicima javnog prevoza, s obzirom na to da će se u vozila ulaziti i izlaziti na obeleženim i za to predviđenim vratima. Takođe, i vozači će morati da se prilagode novitetima jer ubuduće kad dođu na stanicu neće otvarati sva vrata istovremeno.
U "Bus plusu" kažu da je novim merama predviđeno da se, kada vozilo stane na stanicu, prvo otvaraju vrata za izlaz, pa zatim vrata za ulaz putnika.
- Napominjemo da će ulaz biti na prednja vrata na svim vozilima, osim na zglobnim autobusima i tramvajima u koje će se ulaziti i na zadnja vrata - objašnjavaju u "Bus plusu". - Cilj uvođenja novih mera nikako nije kažnjavanje, već stvaranje boljih uslova za putnike koji uredno plaćaju karte. Stoga molimo putnike da prihvate nova pravila.
Ipak, problem bi mogao da nastane zbog tehničkih predispozicija pojedinih vozila u kojima se pritiskom na dugme otvaraju sva vrata. Takođe, događa se i da su vrata pokvarena, često se prednja ili zadnja ne otvaraju, pa su putnici prinuđeni da izađu na bilo koja.
Nadležni naglašavaju da su mere planirane tako da ukoliko se poštuju, neće biti ometanja redovnog funkcionisanja javnog prevoza i zato apeluju na putnike da prihvate nova pravila i omoguće uvođenje reda u javni prevoz.
Takođe, dodaju da je ulazak na prednja vrata praksa koja se već uspešno pokazala u većim gradovima u Srbiji kao što su Novi Sad, Niš, ali i u Boru, Smederevu, Pančevu. Takođe, ovakva pravila važe i u Ljubljani, Splitu, Madridu, Valensiji... I u tom smislu Beograd uvodi nešto što se već pokazalo kao dobro.
Ideja kontrolisanog ulaska u vozila nije kažnjavanje, već da svako ko koristi autobuse, trolejbuse ili tramvaje plati svoju kartu. Grad želi da unapredi javni prevoz u Beogradu i kažu da će, kada svi budu plaćali karte, moći da obezbede sredstva kojima će u što kraćem roku kupiti nova vozila. Takođe, očekivanja su da će na onim linijama gde se uvodi stalna kontrola vrlo brzo doći do smanjenja broja putnika, jer oni koji nemaju kartu jednostavno neće moći da uđu u vozilo.
KAŽNjAVANjE POD UPITNIKOM
PREMA Odluci o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Beograda za nepoštovanje pravila ulaz-izlaz predviđena je novčana kazna od 2.500 do 75.000 dinara. Ipak, Beograđani ne moraju da brinu. S obzirom na to da je nejasno u kojim slučajevima će se naplaćivati ovako visoka kazna, ali i činjenice da kontrolori nemaju pravo da naplaćuju ovakvu vrstu kazni, zbog nepreciznosti ova odredba će biti promenjena na jednoj od narednih sednica Skupštine grada.
kragujevčanka
11.07.2012. 23:00
Živim u Kragujevcu i kod nas nikad nije imalo šanse da uđete u autobus bez karte.Ako i pokušate, kondukter viče za vama i veoma je neprijatno.Sa druge strane, imam rođake koji godinama žive u Beogradu i nikad ne kupuju autobuske karte.To nije pošteno..
koliko gradjana ima ljubljana ,a koliko split ? Madridu i Valensiji glavni prevoz nisu autobusi zato i mogu da koriste taj sistem !! Dokle ce ljudi koji se voze sluzbenim kolima da unistavaju zivot nas koji smo rodjeni u ovom gradu i koji preskupo placamo svoje karte za autobuse koji su prljavi,u kojim je konstantna guzva i koji redovno kasne !
@bojan - Ovo je pocetak kraja BusPlusa...
Da li je neko napravio kontrolu ispravnosti otvaranja i zatvarnaj vrata na autobusima GSP? Pa bar 20% vozila ne moze da ispuni ove zahteve. bar jos 15% vozila nema ni drzace za putnike. Opet grade kucu od krova!
Sada ćemo da se vozimo kao u seoskim lokalcima. Kondukter sedi na zadnjim vratima, vozač "pravi" karte na prednjim vratima a marva u sredini. Samo nam kažite još kako da se ponašamo u autobusu. Postade i Beograd kasaba.
Komentari (68)