Busplus: Obeležavanje vrata za ulaz i izlaz iz autobusa

N. V. BRKOVIĆ

10. 07. 2012. u 22:17

Prvi obeleženi autobusi od utorka na liniji od Borče do Novog Beograda. Jasno vidljivi zeleni i crveni natpisi "ulaz" i "izlaz"

PRVI autobusi sa obeleženim ulazom i izlazom, u skladu sa novim merama "Bus plus" sistema, već u utorak su privlačili pažnju putnika. Nadležni su započeli "brendiranje" na vozilima koja saobraćaju na najfrekventnijim linijama, a jedna od njih je i "95", koja povezuje Novi Beograd i Borču.

Osim vidljivo izlepljenih natpisa na vratima gde je ulaz, a gde izlaz, prikladno obojenih "zelenom" i "crvenom" bojom, na vozilima je jasno označeno i da je u njima stalna kontrola.

- U zoni ITS1 putnike će stalno kontrolisati u vozilima na najfrekventnijim pravcima - kažu u "Bus plusu". - Obeležje da se u njima nalazi stalna kontrola dobiće autobusi i trolejbusi koji saobraćaju na 11 linija - "16", "17", "23", "29", "40", "41", "47", "73", "88", "95" i "511".

Obeležja prvo dobijaju upravo vozila u kojima će raditi stalna kontrola, dok će ostala biti obeležena do kraja leta. Nova pravila za korisnike javnog prevoza u zavisnosti od zone putovanja predviđaju da se u vozila javnog gradskog prevoza ulazi i izlazi na tačno određena vrata. Pa je za sugrađane koji putuju po centru Beograda predviđeno da ulaze na prednja i zadnja, a izlaze na srednja vrata. Na svim okretnicama ulaziće se samo na prednja vrata. Za sva vozila koja saobraćaju na linijama prema periferiji ulaz će biti kod vozača, dok će sva ostala vrata služiti za napuštanje vozila.

ZATVARAJTE PROZORE U TROLAMA! VOZNI park GSP od lane je bogatiji za 83 nova beloruska trolejbusa. Vozila su moderna, štedljiva i klimatizovana. Međutim, udobnost i komfornu vožnju rashlađenim vozilom često narušavaju otvoreni prozori. Zato nadležni mole putnike koji koriste trolejbuski prevoz da ne otvaraju prozore kako bi klime u ovim letnjim danima postigle pravi efekat i vožnju gradskim prevozom učinile prijatnijom.

Detaljnije mere podrazumevaju i već pomenutu stalnu kontrolu u vozilima, kao i kontrolore koordinatore koji će biti raspoređeni na Zrenjaninskom putu, Karaburmi, Smederevskom putu, Avalskom putu, Ibarskoj magistrali, Obrenovačkom putu, auto-putu, Surčinskom putu, Batajničkom drumu, Brankovom mostu i kod "Pet solitera" na Banjici. Vanredna kontrola putnike će kontrolisati radnim danima na ukupno 22 punkta.

Ostalo je još pet dana do uvođenja najavljenih izmena, međutim, nadležni još nisu precizirali kako će novi režim korišćenja autobusa, trolejbusa i tramvaja funkcionisati. Tako, nije zasada poznato da li će prilikom "pristajanja" u stanicu, vozači otvarati istovremno sva vrata, ili će prvo "puštati" putnike da izađu, pa tek onda otvarati prva i poslednja vrata za ulazak ili obratno.



NAGLO KOČENjE U KRNjAČI

STARIJA sugrađanka povređena je u utorak u 13.20 u autobusu "105" u Krnjači na Zrenjaninskom putu, u pravcu Ovče. Žena je pala zbog naglog kočenja vozača GSP autobusa. Nezgoda se dogodila dok je putničko vozilo preko pune linije polukružno skretalo, zbog čega je vozač autobusa garažnog broja 973 morao naglo da ukoči. Povređena putnica odmah je kolima Hitne pomoći prevezena u Urgentni centar. Ovaj "Ikarbusov" autobus proizveden je 2008. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (54)

LIB

10.07.2012. 22:40

Da li ce neko: kontrola ili bilo ko,zastititi putnike od kradja,nasilja u prevozu ili ce se strogo usredsrediri na karte,a izivljavanje lopova mirno posmatrati?

Zoran1

10.07.2012. 22:47

Ovde postoji zaista dobra sansa za privatnike sa kombijem. Ako bi cene bile manje a usluga bolja nebi bilo problema pokupiti putnije sa bus stanica. :)

Nikola

10.07.2012. 23:04

A ti se u sred najvece guzve proguraj sa jednog na drugi kraj autobusa da bi izasao!1. Glupo je2. Neizvodljivo je (S r b i j a)znam da je problem sa svercerima, ali moze da se iznadje i efikasniji nacin... Ili da se kupi jos 3000 vozila pa da ovaj sistem uspe...

proleter

10.07.2012. 23:12

Krajnje je vreme da gospoda iz BUS PLUSA objave red voznje na svom sajtu.Sto se obelezenih vrata tice, neko je tu dobro omrsio brkove...

gane

11.07.2012. 01:12

@proleter - A, sto bi to trebao da radi Busplus? To je valjda, posao GSP-a, a ne Busplusa! busplusu je jedini cilj da ispumpa sto vise para od Beogradjana. Svojom neukosću su GSP-u uterali veliki gubitak, pa sada ne znaju kako da se izvuku iz propasti.

Nikola

10.07.2012. 23:15

Ne trošite pare na gluposti. Ako vam već toliko preliva, da imate na bacanje za ovakve stvari, bolje snizite cenu karata.

Forever

10.07.2012. 23:50

Opet po ledjima nas koji placamo te karte redovno.Ne stitite vi nas od svercera(a svercuju se ljudi jer nemaju ni za hleb),vec nas mucite i maltretirate.Zar nije bolje da nam kao i do sada firma daje markice.Vi ste na gubitku jer sada svaki 10.radnik kupuje markicu,a po starom su dobijali svi u firmama.Sad kaznjavate nas koji placamo jer smo stariji i bolesniji pa jedva cekamo da sednemo i zato placamo karte.Pa sada cete nas opet u redove.Ko vas tako tupave napravi mili boze.Sramota

Forever

10.07.2012. 23:55

Uz moj prethodni komentar dodajem:informacije preko sms-a o udaljenosti nekog busa od stanice su apsolutno netacni.Sva ova izmisljotina je teror po narodu.Smeju nam se i ubacuju u redove.Samo mogu da zamislim koliko ce stapova po glavi da radi kad su guzve(a guzvi sada ima i od ranog jutra).

milan

11.07.2012. 00:16

ovaj bus plus sve vise lici na cirkus. narod se smeje od muke. sta su pametno uradili... nista, gluposti za ginisa. jedino sto taj cirkus mi placamo.

Dusko

11.07.2012. 00:28

Prava stvar je uradjena.Cak i ako se malo priceka u red nije na odmet, bolje nego da se nekulturno guramo a ne mozemo da krenemo dok vozac ne da gas.Strpljenje, kultura i disciplina od autobusa pa do radnog mesta.Lepa rec, dobar dan, hvala, izvolte,prijatno i dovidjenja.Lep osmeh e to je ono sto nam svima treba i treba svi da podrzavamo prave stvari i da verujemo ljudima koji rade ispravno svoj posao u nasem interesu.Svi placemo za Titovim danima ali kod njega se znao red i nije bilo komentara.

Nikola

11.07.2012. 02:23

Pa zar vi stvarno mislite da ce neko kad udje na zeleznickoj stanici, autokomandi,sajmu.. moci sa zadnjih da dodje do srednih vrata?? ... ljudi idu 7-8 i vise stanica.. kako onda izaci na srednja vrata??? Objasnite malo!?.... to moze da uspe u sredinama sa malim procentom stanovnistva... a ovde ne mozete uci u autobus jer vas 40 ljudi gura sa svih strana. ne moze se ni na srednja vrata uci, pa po ovoj omorini deca,penzioneri itd. moraju da cekaju 2-3 autobusa da bi uopste u njih usli. SRAMOTA!

milos

11.07.2012. 02:47

Ako ovo ne smanji guzve u autobusima onda stvarno. Pozdrav za ljude iz bus plusa na ovako brilijantnoj ideji, a siguran sam da ce i ostatak Evrope krenuti nasim stopama... I jos jedan savet ako bi u svaki atuobus moglo da se stavi po desetak pripadnika SAJ-a,PTJ-a,Zandarmerije u punoj ratnoj opremi to bi bilo isto odlican potez, ko ne plati metak i to je to, nikako novi autobusi nikako cekamo mi japance da se smiluju pa da posalju jos koji :D

Giga

11.07.2012. 10:14

@milos - Guzve ne mogu da se smanje, jer nema obećanih 400 autobusa. Lazima se ne popravlja prevoz.

new

11.07.2012. 05:20

Za svoje pare ima da ulazim na vrata po mom izboru.......briga me za njihov pravilnik........

Zoran

11.07.2012. 08:19

Taj način ulaska u autobus neće proraditi,dok ne naterate vozače da otvaraju prednja vrata kod table koja označava stanično mesto.Bezobrazni vozači,pogotovu privatnici,stanu po desetak metara od stanične table.Invalidi i stari ljudi ne stignu da uđu vozilo,a oni već polaze.Vozače naučite redu,kako bi se putnici udobno vozili. .

dejan

11.07.2012. 09:24

Koliko ja znam Bus Plus je preduzeće koje je zaduženo za prodaju karata i njihovo očitavanje. Otkud njima pravo da određuju na koja vrata će se ulaziti,da lepe ove ogromne tapete po vozilima GSP-a i privatnih prevoznika?Za red vožnje i pravila funkcionisanja saobraća je zadužen Sekretarijat za saobraćaj Grada Beograda.Ne sećam se kada smo mi,kao građani ovog grada, dozvolili da se ta nadležnost prenese na privatno preduzeće.

Radić

11.07.2012. 10:11

@dejan - Mnogo je prava sebi prisvojio Apex. Nemaju oni nikakva prava da bilo sta odredjuju. Em, su se nakačili na grbaču GSP-a, em prisvajaju nadleznosti koje im ne pripadaju. Njihovo je jedino pravo da uzmu svojih 8,5% od prihoda GSP-a. I nista vise.

goga

11.07.2012. 10:44

@dejan - slazem se sa Dejanovim komentarom. Zaista, odakle njima pravo da odredjuju neka glupa pravila i namecu gradjanima nevidjene stvari, narocito sada na 40 stepeni.NIJE NAM DO TOGA !!!Svi se ti PAMETNJAKOVICI voze kolima i ispravljaju krivu Drinu da se vidi da rade nesto.S R A M O T A.Beogradjani, pobunimo se svi !

Perica

11.07.2012. 09:58

Za uspeh ovoga treba još minimum 600-700 novih buseva. Pritom, šta ćemo sa busevima koji voze u dve zone. Jer npr. jedno mesto je u prvoj zoni ako se bus-pljus kartica nadopunjuje mesečno, a u drugoj ako se kupuje pojedinačna karta. A pravila o ulasku će biti različita za vozila u prvoj i drugoj zoni. Šta u takvoj situaciji? Ovo ukazuje da se neko preigrao u igrici.

Realno

11.07.2012. 11:16

Sta cemo sa onim autobusima gde su srednja vrata rezervisana za ulazak osoba sa invaliditetom? Sta cemo da radimo u tom slucaju? Znate svi na sta mislim, to su niskopodni autobusi sa mehanizmom takozvanog lifta za kolica... HOcemo taj LIFT premestati na prva i poslednja vrata?Ovo je show program...

Kretenluk

11.07.2012. 11:40

Režim ulaska i izlaska je fantastičan - "laganica" za one sa putnim i pijačnim torbama! Ulazne platforme uske, neretko sa stepenikom-dva viška! Posebnu radost pričinjava zadnja (poslednja) platforma, koja je često viša i uža od drugih! A prolazi, kakvi bi bili nego uski! Jedno je sigurno: putniku koji sedi na korak od prednjih ili zadnjih (poslednjih) vrata, ipak je lakše da do izlaza prođe pola autobusa! Ma, divota ... da nije kretenluka!!!

Dragan

11.07.2012. 11:42

Lepo, ali ja sam nepismen i ulazicu tamo gde mi najvise odgovara. Ne pada mi na pamet da se kasnije probijam kroz autobus.

Miro I.

11.07.2012. 16:33

@Dragan - @ Dragan, ovaj komentar je verovatno neko za tebe napisao, posto si ne pismen sad toga zmoli da ti objasni da li BIH trebao da kupis kartu za prevoz ili da se kao uobicajeno kaubojski vozis besplatno.

Sandra

11.07.2012. 18:20

@Dragan - Miro, bitno je da ti ne znaš da se rečca ne piše odvojeno od glagola, a zajedno sa pridevima i glagolskim imenicama, a našao si nešto da pametuješ.

Orao

11.07.2012. 12:30

Bus plus, guzve minus(ali ne u smislu da se smanjuju vec da ce ih biti jos vise kad ovo zazivi)

Gspovac

11.07.2012. 16:29

Apelujem na Vučića i Dačića da prekinu ovu agoniju gradskog prevoznika. Da hitno preuzmu Beograd i da spreče dalje posrtanje GSP-a. Da se vidi sta se tamo desava. Jos jedino GSP nisu uspeli da upropaste, a na dobrom su putu. Help!!!!!!

Sasha

11.07.2012. 17:17

Bas me briga za bilo cije slaganje ili neslaganje ali s leve obale Dunava zive neki mnogo cudni ljudi !!!

Bane 20

11.07.2012. 22:52

@Sasha - E to sam i ja primetio...Nije mi jasno zasto je tako ali stvarno su skroz neki cudni ljudi tamo preko reke...

Kisna glista

11.07.2012. 20:04

Možda je jedino rešenje da se vrata zavare. Ako budemo ulazili i izlazili preko šibera, tj., rupa na krovu, sigurno će biti mesta za sedenje. O prijatnosti vožnje da ne pričam. Eto recimo na prednji šiber se ulazi, na zadnji izlazi. Ako je reč o trolejbusima, eto načina i kako da se izvrši odabir najspretnijih za produžetak vrste.

MatijaBG LDP/DS

11.07.2012. 20:46

Hahhaahahahahahhahahah.......kakva glupost.Iskreno,podrzavao sam uvodjenje BUS PLUS sistema,ali posle svakodnevnog stampeda krda kontrolora,a sad i ove nebulozne akcije,pocinje sve malo je reci da mi se GADI!Pored toga ISKRENO HVALA Djilasu i molba da se pocne i zabrana ulaska gradjanima u BUSEVE,te na taj nacin pomognu gradjanima.Vecina nece doziveti toplotni udar ovih dana ili na zimu momentalno smrzavanje u tim istim "autobusima".SPRDNJA!

vukota

11.07.2012. 21:28

hahahahahh.............prvo im platiš, posle te šetaju.ma nema ništa od toga..kao u filmu - bure baruta "prođe mi život dok se vi napijete svojih kafa!!!!!"tj. dok se uđe u bus,ovaj mi poniđti bus+, a ode bus

Milan-Beograd

11.07.2012. 22:01

Mozda sam malo mladji, pa necete objaviti i moje misljenje ali ja mislim da je bolje ako bude stojao neko naoruzan uvek pored vrata i cuvao da niko ne ulazi tamo gde ne treba i da izlazi tamo gde treba!!

Toske

12.07.2012. 11:19

Kad narod nauci da se ne gura i da kao civilizovani ljudi ulaze u autobus, ovaj sistem sasvim lepo moze da funkcionise. Ako moze ceo svet, valjda mozemo i mi! Nije problem u GSP-u nego o redu i kulturi.

godon

12.07.2012. 13:20

Mislim da treba da damo podrsku ovakvom sistemu, jer upravo ovakvi mikro pomaci mogu da doprinesu boljem stanju u javnom prevozu i ne generalnom planu. Smatram da je potrebno sto vise ovakvih ideja kako bi ziveli u jednom za nijansu civilizovanijem drustvu.

Alex

12.07.2012. 16:18

Za cije babe zdravlje su placene one skupe igrackice, tzv. validatori, ako se na neke linije prakticno vraca kondukterski sistem naplate? Za uvodjenje novih normi ponasanja u autobusima, potrebno je iste rasteretiti, tj. napraviti metro, do tada, sve ovo je provociranje gradjana da naprave stetu na vozilima koja sami placaju. Pa pretprosle godine su hteli da uvedu ulazak na prednja vrata na pocetnim stanicama, ljudi su bukvalno cupali vrata na vozilima, pa kome to treba?

Jelena

12.07.2012. 16:27

Sto se tice ulazenja i izlazenja iz autobusa ovo je pravi potez grada, svercovanje ce skoro biti ukinuto.

Beli

12.07.2012. 16:28

Ovo ce u svakom vidu povecati efikasnost gradskog saobracaja, kroz kratak period ljudi ce da se uhodaju i stvari ce da se odvijaju mnogo efektivnije.

Ceca

12.07.2012. 16:28

Drago mi je da cujem da se ovako nesto uvodi kod nas i nadam se da ce biti jos promena u svim oblastima i da cemo postati sinonim za kulturu.

velja69

12.07.2012. 21:06

Bravo beogradjani i vi koji niste a vozite se u ovom gradu javnim prevozom a cutite i podrzavate ovo. Poceli smo sa obelezavanjem ovog naroda kao da je stoka i to za njegove pare! Sad ljudi koji placaju karte i iz cijih dzepova se finansira prevoz ovakva ponizavanja dozivljavaju! Verujte mi na rec a to mnogo ljudi zna da nista bolji prevoz necemo imati, i dalje ce oni voziti kako im se cefne, i dalje cemo cekati po pola sata na stanicama, a pojedinci ce se bogatiti u nedogled. Ziveo Bus Plus!

vlada

13.07.2012. 03:23

@velja69 - Da smo malo kulturniji mozda nam nebi bili potrebni ovakvi nacini uvodjenja reda?

milan

12.07.2012. 23:36

od kada je poceo bus plus svakodnevno se smejem njihovim glupostima. samo nastavite sa radom uz vas mi je lepse nego da odlazim u cirkus i gledam glupe avguste.

London's calling

14.07.2012. 20:38

ovo novo pravilo ne odgovara samo onima koji hoce dzabe da se voze.....

Jevta

14.07.2012. 22:19

Ne mogu da verujem da ljudi i dalje veruju u pricu da ce nam ovakav sistem doneti bilo kakva poboljsanja. To je i bio cilj onih koji ce se obogatiti na istom. Dragi sugradjani, svi vi koji nas poredite sa "svetom" i verujete da ce bus plus doneti neku "kulturu" u nasu civilizaciju, molim vas da prvo obratite paznju na zivotni standard ljudi u toj zemlji sa kojom nas poredite, obratite paznju na odnos cena, pogledajte celokupnu sliku te zemlje. institucije, zakone, pa onda ovde tacno napisite

Jevta

14.07.2012. 22:29

.. Kojoj zemlji je rec. Oni ocigledno znaju koje linije su najfrekventnije i bez bus plus aparata, jer su na tim linijama postavili stalne kontrole, da bi naravno opet uzimali sto vise para. Jasno je da su aparati bila cista pljacka, jasno je da traze ( i da su nasli novi nacin za pljacku), jasno je svima koji su bar na trenutak razmisljali na tu temu, ( Ako im je ostao bar delic mozga koji nije ispran ). A onima kojima nije ostao ni delic mozga, njima ostaje nada,,,,

Jevta

14.07.2012. 22:39

....Da je ceo sistem koristan, lep, posten, i da ce nas grad biti najbolji na svetu. Samo sto nekako se poklopilo, da svi ti "optimisti" ne znaju bas kako izgleda "minimalac" od koga kada vam njihov "kulturtni pokret" bus plus odbije za markicu, ostaje vam neverovatnih 18000 hiljada. Kako neki kazu treba nam jos takvih "kreativnih inovacija", sto da ne hajde da i tu veknu suvog hleba ulozimo u nasu "vlast", jer su rezultati njihovog zalaganja ocigledni.