Straževica: Svetlo posle 20 godina
04. 05. 2012. u 22:20
Tunel Straževica jedan od najširih i najbezbednijih. Izgradnja počela već davne 1992. godine
SASTAVNI deo obilaznice oko Beograda je najveći i najmoderniji tunel u Srbiji - Straževica, koji je za graditelje predstavljao poseban izazov prvenstveno zbog konfiguracije terena na kojem je građen, ali i svetskih standarda koji su neimari u potpunosti ispoštovali.
Dužina tunela je 772 metra, a površina iskopa 100 metara kvadratnih, tako da je ovo najširi profil tunela u zemlji - kolovoz je širok 11,5, a ceo objekat 13 metara. Opremljen je svim sistemima, kompletnom svetlosnom i semaforskom signalizacijom za usmeravanje vozila, ali i pešaka u svim mogućim situacijama. Desna tunelska cev ima ukupno četiri trake, dve kolovozne i dve zaustavne.
Osim što je jedinstven po svojoj širini, tunel ima i veoma napredan sigurnosni sistem. U objektu su instalirani sistemi za dojavu provale, požara, interfonske komunikacije, kontrolu vazduha, audio i sistem radio-veza, ventilacioni sistem, kao i sistem kontrole upravljanja saobraćaja. Postavljeno je i šest sistema osvetljenja koji svetlo unutar tunela prilagođavaju dnevnom i sprečavaju "slepilo" kod vozača.
* 13 metara širina objekta
* 70.000 kubika zemlje iskopano
* 20 godina od početka radova
Kako bi prošli kroz brdo u Resniku, građevinci su morali da iskopaju 70.000 kubika zemlje, što je bilo veoma rizično zbog geološke strukture. Da bi sprečili pomeranje tla bilo je neophodno izbetonirati zaštitnu kosinu dugu 120 metara, sa 147 napregnutih ankera dužine devet metara.
Tunel Straževica deo je sektora pet obilaznice oko Beograda, kojim je zasad povezana trasa od Orlovače do kružnog puta, a kada posao bude kompletno završen trasa će ići do Bubanj Potoka. Njegova izgradnja trajala je dve decenije. Radovi su počeli 1992, za dve godine iskopano je 167 metara. Posle pauze od deset godina nastavljeno je sa probijanjem tunela. Svetlost na drugom kraju radnici su ugledali u januaru 2007. godine, a potom su mašine stale. Sa intenzivnim radovima krenulo se 2010. godine, a efekat uloženog truda i rada vozači mogu da vide i osete od preksinoć.
JOŠ LEVA CEV
ZA saobraćaj je otvorena desna cev novog tunela "Straževica". Projekat punog profila autoputa, koji je deo Koridora 10 podrazumeva i izgradnju leve cevi. Građevinci su 2008. godine zbog stabilnosti terena probili 50 metara leve tunelske cevi, a radovi su potom konzervirani.
KisnaGlista
05.05.2012. 00:48
Još samo 5300 pa stižemo Hrvate i njihov tunel ispod Velebita. Otprilike još 8 predizbornih kampanja i gotovo!
Jeste li vi sigurni da je ovaj tunel supalj i sa druge strane, odnosno da je zavrsen? Punih 10 godina uoci izbora objavljuje se zavrsetak njegove izgradnje.
772 metra jedne cevi tunela posle 20 godina ?U doba Staroga Rima to nije bila atrakcija.Svaka cast onima sto su kopali ali drugovi - gospodo politicari SRAMOTA. Ostavite brate i neki dinar za tu izgradnju puteva u Srbiji , a ne samo za vas i vase biznise.
Komentari (3)