Kolima može i kroz Knez Mihailovu!?

J. D. Lj. - N. N. K.

27. 03. 2012. u 21:47

Vozila za dostavu robe u pojedinim delovima grada znaju da naprave opšti haos. U najužem centru istovar robe treba da se obavlja od 23 do 7 ujutro

NEMA veće muke nego kada se ujutru, na putu od kuće do posla ili škole, sugrađani zaglave u saobraćaju jer im je vozilo za dostavu blokiralo put. Tada, kada je mnogima i svaki minut važan, vozačima ili putnicima ne preostaje ništa drugo nego da besno sednu na sirenu ili opsuju i sačekaju da se istovar obavi do kraja bez obzira na kolonu koja se stvorila.

Nedeljko Munjas, zamenik načelnika beogradske saobraćajne policije, objašnjava da ovaj problem ne mogu samo da rešavaju saobraćajci, nego i druge službe, poput komunalne policije. Dostava robe dozvoljena je u svim delovima grada, ali uz određene uslove.

- Rešenjem o režimu saobraćaja teretnih, motornih i zaprežnih vozila kroz grad predviđeno je kako se i u koje vreme, na različitim teritorijama gradskih opština, vrši snabdevanje i kojim vozilima - kaže Munjas.

SVE SE ZAVRŠI NA PSOVKAMA UPRKOS tome što mnogi negoduju, mali broj je onih koji su prijavili nesavesne dostavljače.
- Sve se, uglavnom, završi na svađi i psovkama ili se ljudi za pomoć obraćaju drugima, a ne službama koje su za to nadležne, saobraćajnoj i komunalnoj policiji - kaže Munjas.

- Tako je unutar zone pojedinih ulica, koje su određene kao tranzitski prsten, moguće vršiti snabdevanje maloprodajnih objekata vozilima do 12 tona i to u periodu od 9 do 14, odnosno od 18 do 7 časova. Za teža vozila koja se koriste za snabdevanje gradilišta, uz obaveznu dozvolu Sekretarijata za saobraćaj, dozvoljeno je parkiranje na kolovozu dok traje utovar ili istovar, ali ne duže od 15 minuta.

Nije retkost da se građani požale kako Knez Mihailovom ulicom prolaze automobili. Međutim, prema rečima nadležnih, vozači dostave robe imaju pravo da kroz nju prolaze iako je ona pešačka zona, ali samo u ranim jutarnjim satima.

Najveći problem su, ipak, uske gradske ulice ili one u kojima su određene trase javnog prevoza, a kuda vozila za snabdevanje mogu da se kreću - parkiraju samo u vremenu od 23 do 7 časova ujutro, što mnogi ne poštuju. To su pre svega Ulica kneza Miloša, Bulevar kralja Aleksandra, Vojvode Stepe...

- Sekretarijat za saobraćaj izdaje rešenje dostavljaču robe o ulasku u određene zone grada i zadržavanju - kaže Munjas. - U slučaju nepoštovanja propisa saobraćajna policija, kao i komunalna, može da reaguje i da neodgovorne adekvatno kazni.

Prekršiocima u tom slučaju sledi novčana kazna u iznosu od 5.000 dinara. Ako ni posle ovoga dostavljači robe ne ispoštuju pravila, osim novčane kazne preti im i uklanjanje, odnosno, odvoženje vozila.

HAOS ZBOG KAFIĆA, RESTORANA...

OSIM najfrekventnijih saobraćajnica, vrlo problematične su i manje ulice, pre svega one u centru, u kojima se nalaze brojni kafići i restorani. U njima zadržavanje vozila zna da napravi haos, posebno u blizini gradskih bolnica, tržnih centara i u onim koje su jednosmerne.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Др

28.03.2012. 12:29

@dragan - Решење је да земунци оснујете хор и да сложно запевате песму : Милиција није одавле!После и у Кнез Михајову.

Miliana

28.03.2012. 14:34

@dragan - knez mihajlova je jedina ulica gde ne strahujemo od bahatih vozaca. samo u rane jutarnje sate i to kad nema pesaka na ulici mogu dostavljati robu prodavnicama, sve drugo je neprihvatljivo.

Nebojsa

29.03.2012. 07:33

Tako je to kada komunalna policija nista ne radi! U Knez Mihailovoj ima jos posla za njih i inspekcijske sluzbe. Izmedju ostalog, nesavesni i obesni stanari postavljaju klima uredjaje na fasade zgrada koje su zakonom zasticene kao kulturno dobro. To je zakonom zabranjeno! To traje vec duze vremena, a nadlezni nista ne preduzimaju. Cemu onda uopste sluze propisi?

KisnaGlista

29.03.2012. 10:14

Zanima me, da li vi koji kukate na dostavna vozila volite da kupujete u Liliju, DM-u, Idei, Maksiju itd.? Ako je tako, šta mislite kako njima dostaviti robu od 23 do 7 ako otvaraju u 9? Kao neko ko je do skora vozio dostavno vozilo i ja se najenergičnije zalažem da sve ove radnje obezbede čoveka koji će u noćnim časovima primati robu, i tvrdim da neće biti problema. Ovako, grad dozvoljava da se Lili i Maksi otvore na svakom ćošku, bez provere mogućnosti dostave, a vozači krivi.