Beogradska arena bi za pare mogla da promeni ime?
29. 02. 2012. u 22:15
Rukovodstvo "Beogradske arene", po uzoru na objekte u Evropi i Americi, objavilo javni poziv za izbor najpovoljnije ponude za novi naziv, sa rokom od pet godina
VELIKI broj značajnijih sportskih objekta u Evropi ali i Americi, da bi pospešio svoje poslovanje odlučuje se na "prodaju imena" tako što sklapaju ugovore po kojima će pet, deset ili petnaest godina nositi ime nekog jakog sponzora. Rukovodstvo "Beogradske arene" odlučilo se da primeni ovaj zapadni model, pa su u ponedeljak objavili javni poziv za izbor najpovoljnije ponude sa rokom od pet godina.
Realizacijom ovog ugovora, najveći zatvoreni sportski objekat u Srbiji, delimično bi zatvorio finansijsku konstrukciju.
- Praksa je pokazala da sportski objekti, kao na primer londonska i berlinska hala "O2", koje godišnje imaju veliki broj jakih događaja, mogu po sezoni da zarade i više od pet miliona evra, samo na "prodaji" imena - priča Dejan Petričević, direktor "Beogradske arene".
Hale na Starom kontinetu uglavnom nose imena mobilnih operatera, proizvođača telekomunikacione opreme, ali i banaka i osiguravajućih društava.
- Da bi se postigao "jak" ugovor, potrebno je godišnje da realizujemo najmanje 160 događaja, plus da imamo barem dva kolektivna sporta čiji bi timovi trenirali i igrali pred punim tribinama - priča naš sagovornik, podsećajući da je prošle godine pod krovom domaće "Arene" bilo 700.000 posetilaca.
Primera radi, "O2" arena u Londonu uspela je da se promoviše kao najpopularniji koncertni prostor na svetu. Godišnje prodaju više od 1.700.000 ulaznica, više nego ijedna druga koncertna dvorana na svetu, uključujući "Medison Skver Garden" u Njujorku, koja je godinama bila rekorder.
Kako primer dobre prodaje imena, može se pomenuti "Honda centar" u Anahajmu u Kaliforniji. Ugovor je sklopljen na 15 godina, a "težak" je čak 60 miliona dolara.
U IGRI I DOMAĆE I STRANE FIRME
ZA buduće ime "Arene" mogu da konkurišu pravna lica iz zemlje i inostranstva. Komisija za sprovođenje javnog poziva zadržava pravo i da poništi postupak, ukoliko nijedna od ponuda ne bude odgovarala interesima Beograda, kao vlasnika objekta. Kako će se ubuduće zvati hala, znaće se od 30. marta, kada će biti otvorene ponude.
SLABO ZANIMANJE ZA "EKS JU"
U REGIONU, iako ima nekoliko "Arena", rukovodstva su teško pronalazila sponzore. Takav je slučaj u Zagrebu, Splitu... U Istočnoj Evropi Prag ima "O2 arenu", dok u Viljnusu hala nosi "Simensovo" ime. Blizu dogovora je i multifunkcionalni objekat u Ljubljani.
mikica
29.02.2012. 23:27
..i šta ako Kroacija osiguranje pobedi na tenderu? Ma prekrstite je odma u Boro i Ramiz! Dokle ide naša glupost..
Ovo se neće svideti gospodinu Vladanu Tegeltiji, koji se zalaže da "BEOgradska ARENA" nosi ime po našem najpoznatijem košarkaškom treneru, profesoru Aleksandru Nikoliću.
Ja imam prvi predlog: Mogla bi evo da se zove Boris ili MatijaBG.... a?
Slazem se. I za arenu i za ulicu u kojoj se nalazi. Ko plati vise, neka se zove po njemu.
Nek' se zove "Radivoj Korać"!
Komentari (7)