Beogradska arena bi za pare mogla da promeni ime?

M. T. KOVAČEVIĆ

29. 02. 2012. u 22:15

Rukovodstvo "Beogradske arene", po uzoru na objekte u Evropi i Americi, objavilo javni poziv za izbor najpovoljnije ponude za novi naziv, sa rokom od pet godina

VELIKI broj značajnijih sportskih objekta u Evropi ali i Americi, da bi pospešio svoje poslovanje odlučuje se na "prodaju imena" tako što sklapaju ugovore po kojima će pet, deset ili petnaest godina nositi ime nekog jakog sponzora. Rukovodstvo "Beogradske arene" odlučilo se da primeni ovaj zapadni model, pa su u ponedeljak objavili javni poziv za izbor najpovoljnije ponude sa rokom od pet godina.

Realizacijom ovog ugovora, najveći zatvoreni sportski objekat u Srbiji, delimično bi zatvorio finansijsku konstrukciju.

- Praksa je pokazala da sportski objekti, kao na primer londonska i berlinska hala "O2", koje godišnje imaju veliki broj jakih događaja, mogu po sezoni da zarade i više od pet miliona evra, samo na "prodaji" imena - priča Dejan Petričević, direktor "Beogradske arene".

Hale na Starom kontinetu uglavnom nose imena mobilnih operatera, proizvođača telekomunikacione opreme, ali i banaka i osiguravajućih društava.

SPOMINJALA SE I "MARAKANA" KOD nas bilo je nekoliko pokušaja da stadion Crvene zvezde ponese ime po nekom od moćnih sponzora. Dok je predsednik kluba bio Dragan Stojković spominjala se japanska "Tojota", dok se poslednjih godina spekulisalo sa još jačom saradnjom sa ruskim "Gaspromom".

- Da bi se postigao "jak" ugovor, potrebno je godišnje da realizujemo najmanje 160 događaja, plus da imamo barem dva kolektivna sporta čiji bi timovi trenirali i igrali pred punim tribinama - priča naš sagovornik, podsećajući da je prošle godine pod krovom domaće "Arene" bilo 700.000 posetilaca.

Primera radi, "O2" arena u Londonu uspela je da se promoviše kao najpopularniji koncertni prostor na svetu. Godišnje prodaju više od 1.700.000 ulaznica, više nego ijedna druga koncertna dvorana na svetu, uključujući "Medison Skver Garden" u Njujorku, koja je godinama bila rekorder.

Kako primer dobre prodaje imena, može se pomenuti "Honda centar" u Anahajmu u Kaliforniji. Ugovor je sklopljen na 15 godina, a "težak" je čak 60 miliona dolara.


U IGRI I DOMAĆE I STRANE FIRME

ZA buduće ime "Arene" mogu da konkurišu pravna lica iz zemlje i inostranstva. Komisija za sprovođenje javnog poziva zadržava pravo i da poništi postupak, ukoliko nijedna od ponuda ne bude odgovarala interesima Beograda, kao vlasnika objekta. Kako će se ubuduće zvati hala, znaće se od 30. marta, kada će biti otvorene ponude.

SLABO ZANIMANJE ZA "EKS JU"

U REGIONU, iako ima nekoliko "Arena", rukovodstva su teško pronalazila sponzore. Takav je slučaj u Zagrebu, Splitu... U Istočnoj Evropi Prag ima "O2 arenu", dok u Viljnusu hala nosi "Simensovo" ime. Blizu dogovora je i multifunkcionalni objekat u Ljubljani.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

mikica

29.02.2012. 23:27

..i šta ako Kroacija osiguranje pobedi na tenderu? Ma prekrstite je odma u Boro i Ramiz! Dokle ide naša glupost..

Či

29.02.2012. 23:36

Ovo se neće svideti gospodinu Vladanu Tegeltiji, koji se zalaže da "BEOgradska ARENA" nosi ime po našem najpoznatijem košarkaškom treneru, profesoru Aleksandru Nikoliću.

Šutanovac

01.03.2012. 05:14

Ja imam prvi predlog: Mogla bi evo da se zove Boris ili MatijaBG.... a?

Dragan

01.03.2012. 07:52

Slazem se. I za arenu i za ulicu u kojoj se nalazi. Ko plati vise, neka se zove po njemu.

mare

01.03.2012. 23:24

@Nikola - Kakav bre Radivoje Korac?!?! Jel si ti uopste procitao o cemu se radi?!?!

Bane 20

26.03.2012. 17:26

Ukoliko se taj novac koji se dobije od prodaje imena pametno iskoristi u recimo izgradnju vrtica ili renoviranje toaleta u skolama onda treba podrzati inicijativu...ALi ako ce novac pokupiti (opet) neko od funkcionera onda se treba suprotstaviti ovoj inicijativi