Preko pešačkog platoa do Kalemegdana!
26. 02. 2012. u 14:36
Uskoro bi mogla da se realizuje ideja o spajanju Knez Mihailove i tvrđave, bez semafora. Plan je da se saobraćaj spusti u tunel od Pariske do Tadeuša Košćuška
UMESTO kolone automobila koja prolazi kroz poslednji treptaj "žutog" svetla na semaforu, pešaka koji pretrčavaju šine hvatajući "zeleno" i redovne gužve na jednom od najprometnijih pešačkih prelaza preko Pariske ulice, od Knez Mihailove do kalemegdanskog utvrđenja - uskoro bi mogla da bude samo pešačka zona bez saobraćajnih znakova i automobila! Višedecenijska želja Beograđana da se šetalište duž Knez Mihailove ulice poveže sa Kalemegdanom dogodine bi mogla da počne da se ostvaruje.
Novo idejno rešenje uređenja poteza duž Pariske i Ulice Tadeuša Košćuška, u delu od Uzun Mirkove do Gračaničke ulice, trebalo bi da obuhvati tunel za saobraćaj i plato za pešake sa fontanom.
- Jedna od ideja jeste da se praktično napravi tunel, u koji bi se spustio automobilski saobraćaj, dok bi tramvajski saobraćaj ostao po površini, a druga je da se i jedan i drugi saobraćaj spuste u tunel - objašnjava Dejan Vasović, glavni gradski arhitekta. - U sklopu izmene plana detaljne regulacije dela Kosančićevog venca za uređenje "Beton hale" i uređivanja i povezivanja priobalja sa kalemegdanskim parkom, razmatrana je savremena mogućnost da se realizuje i ova ideja. Saobraćajne analize, koje trenutno radi Urbanistički zavod, biće uvrštene u izmene plana. To je nadalje osnov za tehničku dokumenataciju i kasnije za dobijanje građevinske dozvole i izvođenje radova.
Ideja je da se iznad tunela napravi pešačka zona sa fontanom, šetalište, zelena površina, mesto za odmor, pa čak i vidikovac. Urađeni su i 3D modeli i ovo je jedno od mogućih rešenja, ali će definitivno uređenje platoa i fontana biti predmet konkursa.
- Pešački plato biće zapravo uvod u kalemegdanski park s pogledom na centar grada i Novi Beograd. Prostiraće se u dužini od oko dve stotine metara, koliko je dug i tunel iznad kojeg bi se nalazio i koji se završava kod Spomenika Rige od Fere - napominje Vasović. - Postoji mogućnost i da deo od Uzun Mirkove do Knez Mihailove ulice takođe bude pešački, ali u ovoj fazi nije predviđeno da Uzun Mirkova bude zatvorena za automobilski saobraćaj.
Kako kaže gradski arhitekta, ako se kasnije steknu uslovi i ova zona bi mogla da postane pešačka.
Miki!
26.02.2012. 22:08
Tramvajske sine ispod zemlje?Dobra ideja.Proslo je vec nepune dve godine od rekonstrukcije.Zastarilo je to.Gosn.djilas zna da dobro investira nase pare.A to sto mu se desi neka provizije;cista slucajnost.
Ne razumem sto je tesko preci ulicu uz semafor? Zasto bi se morali dati milioni da se spoji Knez Mihailova sa Kalemegdanom? Zar nemamo pametnijih stvari, na primer da sredimo Slaviju ili Bezistan, ili postojece podzemne prolaze koji su ocajni?
@Aleksandar - Aleksandre ocigledno ne zalazis cesto u taj deo grad, jer da zalazis znao bi koliko je pesaka tu stradalo od kola. Jos vece opravdanje za ovakav projekat je sto tu prolazi dosta turista. Sto ne bi malo vise zaradili na njima pobogu!
Ovo je kic, konfekcija i potpuno bezveze.Samo bi upropastili onaj divni ulazak u Kalemgdanski park.Dovoljno je sto su unakazili Tas, sada hoce i Kalemegdan!
Ako se ovo izgradi bice unisteno arheolosko nalaziste koje se nalazi na tom mestu. Setite se sta je bilo nadjeno prilikom rekonstukcija sina, a sta tek ima malo dublje.
Komentari (21)