Metro ide sve do Mirijeva

N. V. BRKOVIĆ

22. 02. 2012. u 22:00

Gradonačelnik Dragan Đilas najavio promene u nacrtu studije podzemne železnice. Prva linija bi od Ustaničke išla do Novog Beograda

DECENIJSKI san gradske vlasti i svih Beograđana polako ali sigurno postaje java. Za pet godina metro bi trebalo da stigne i u srpsku prestonicu. Ni različite vizije, niti novac neće se isprečiti modernoj podzemnoj pruzi. I pored mnogobrojnih izmena planova i varijacija na temu kada su u pitanju trase kojima će prvo proći, u aprilu bi mogao da bude usvojen predlog da šine povežu podzemlje od Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra.

Studija za projekat beogradskog metroa privodi se kraju, i na osnovu nje radiće se idejni projekat, za čiji završetak će biti potrebno četiri-pet meseci, što će biti priprema za tender.

U nacrtu studije, međutim, ima izmena u odnosu na prvobitno planirana rešenja. Najavljeno je da će prva linija metroa ići od Ustaničke do Zemuna, druga trasa od Banovog brda do Pravnog fakulteta, dok bi veza dveju linija bila kod novog Mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45.

Međutim, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je pre nekoliko dana da će mesto ukrštanja dveju linija biti Trg Republike, da će prva linija ići od Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra, a druga od Petlovog brda do Mirijeva. To je poprilično duže nego što je prethodno bilo planirano.

METRO U BROJKAMA * 36 kilometara dužina linija u prvoj fazi
* 55 stanica predviđeno u prvoj fazi metroa
* 600 putnika je kapacitet svakog od vagona
* 28,2 kilometara na čas prosečna brzina

Iako se o izgradnji podzemne železnice u Beogradu govori decenijama, Skupština grada je tek juna 2010. godine napravila prve konkretne korake ka rešavanju ovog pitanja. Tada su odbornici usvojili dokument "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", koji je predvideo da metro u prestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog. Posle toga, počele su da kruže priče o potencijalnim izvođačima, a francuske firme najčešće su pominjane kao najozbiljniji kandidati. Konačno, sredinom novembra prošle godine, predstavnici Grada Beograda, Vlade Srbije i Francuske potpisali su izjavu o namerama za projekat "Beogradski metro", koji predstavlja početak saradnje na realizaciji velikog projekta. Francuska je iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru Srbiji obezbedila tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti koju će uraditi projektantska kuća "Ežis rejl".

PRVA LINIJA DO 2017. GODINE

BEOGRADSKI metro, prema najavama gradskih čelnika, trebalo bi da u prvoj fazi ima linije u dužini od 36 kilometara i 55 stanica. Pod zemljom bi išao u starom delu grada, a u Novom Beogradu po površini. Višedecenijski san građana, urbanista i arhitekata trebalo bi da postane stvarnost 2017. godine, kada bi trebalo da bude završena prva linija.

CELA TRASA ZA 26 MINUTA

PLANIRANO je da kapacitet vagona bude 600 putnika, a kompozicije metroa bi se kretale prosečnom brzinom od 28,2 kilometra na čas, tako da bi putovanje od prve do poslednje stanice trajalo 26 minuta. Ipak, konkretni detalji o prvoj liniji metroa biće poznati tek kada bude završena studija izvodljivosti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (29)

zika

22.02.2012. 22:13

Koliko znam metro treba da ide jednom linijom od Novog Beograda, Bulevarom kralja Aleksandra do vrha Ustanicke ul., ali tu nije kraj Bulevara kako pise u tekstu. Kraj Bulevara je kod benzinske pumpe u M.M. Lugu.

nikola

22.02.2012. 22:23

Cekajte ljudi,meni nista nije jasno? Do kraja Bulevara Kralja Aleksandra,pa Bulevar se ne zavrsava na Ustanickoj ili jedino ja mislim da i kroz MML ide Bulevar? Ako ide do MMLa to je jako logicno,teren je pogodan,a i sta je jos 1.5km sina,kad vec mogu cak iz Petlovog do Mirijeva vuci,zasto onda ne produziti jos malo do MMLa,pa vi ste zaboravili malo na istocni deo beograda,izuzimajuci Mirijevo... ili nas ne smatrate Beogradjanima?

Orao

24.02.2012. 16:28

@nikola - I trebao je metro da ide do MML-a i to prema projektu iz 1976 ali nista od toga, tako da je i ovo jos jedna sarena laza nase vlasti dok ne prodju izbori.

gurion

22.02.2012. 23:49

@Ognjen - nisu izbori u pitanju nego kandidatura za eu. taj metro treba da gradi - zemlja koja se upadljivo i neočekivano zalaže za kandidaturu Srbije

Sandra

23.02.2012. 08:13

@Ognjen - Uopste me ne interesuje ko ce da gradi nego samo da ga konacno dobijemo. Svakom ko bude usao u njega i stigao za desetak minuta tamo gde mu sada treba nekoliko puta duze vreme bice potpuno svejedno ko ga je gradio.

gurion

23.02.2012. 21:21

@Ognjen - Mene interesuje jer znam koliko košta most, koliko košta metro, obilaznice i zaobilaznice, koridor za Vojvodinu, i znam, takođe, da su Grci morali da prodaju pola teritorije da bi otplatili dug i izbegli ropstvo za svoje sinove i kćeri. Sinovi i kćeri ovih koji imaju interes da "grade" neće stenjati pod teretom dužničkog ropstva. Oni koji će otplaćivati iz bede i opšteg siromaštva, čamiće negde na periferiji i čekati crveni krst s loncem pasulja. Ti putuj, mene to ne interesuje.

ns

23.02.2012. 00:10

nisam iz bg-a ali poslednjih godina sve sto mogu krkaju u centru i nbgd sto je jako glupo po meni, do resnika kad idem kod rodbine pa to je uzas, zato ovde kod nas sve lepo, zivim da periferiji i tu mi je okretnica

miami

23.02.2012. 00:34

Ja pred svake izbore slusam price o metrou.Nadzemni metro na Novom Beogradu je glupost i rasterace ono malo stanovnistva sto zivi tamo,usled buke naravno.Pre da ce to da lici na tramvaj,samo malo moderniji.

Milan Miskovic

23.02.2012. 03:36

Ako zelimo, a naizgled se svi "upinjemo", da uradimo nase poslove na najbolji moguci nacin, logicno je ocekivati i od novinara da pruze pouzdane podatke. Ocigledno je da nekom kod vas nedostaju ozbiljnost i osnovna znanja da bi bili uspesni u poslu. Kako lako propustate podatke o ukupnoj duzini prve linije metroa od cak 36km? Kako je moguce tu duzinu prelaziti za 26 minuta (0.43h)? Kako to ako je srednja brzina 28.2km/h?Nemojte da nam kvarite osnovce i ako mozete racunajte malo bolje.

iksan

23.02.2012. 16:41

@Milan Miskovic - pa kako nije moguce,racunaj:kada duzina mosta od 45km po ceni svedete na 0,9 km po istoj ceni,sve je moguce.Gospodine, to je nova matematika,doobrazujte se!

Johny

23.02.2012. 21:10

@Milan Miskovic - U tekstu se pominje da ce ukupna duzina linijA u prvoj fazi biti 36km, sto znaci da je to ukupna duzina obe linije! Samo procitajte tekst malo bolje pre nego sto donosite takve nagle zakljucke...

pametnjakovic

23.02.2012. 12:17

@nema sanse - pa majstore, jedino ako cesh ti da utrchavash na stanicama u metro dok je u pokretu pa da ti bude veca prosechna brzina!!!

g

23.02.2012. 15:09

@nema sanse - a je li pametni,da si putovao nekad metroom znam bi da razmak izmedju stanica nije 20m pa da se zaustavlja cim krene. i da je otvaranje i zatvaranje varnja vrata programirano 30s,tako da nemoj mnogo da pametujes

filipovic miladin

23.02.2012. 08:53

Plan odlican a izvodjaca i idejnog savjetnika treba traziti u RUSIJI. Moskovski metro je jedan od najrjesenih u svijetu.

vlajkob

23.02.2012. 08:56

I što je još najvažnije sve će biti završeno do izbora ,zato se malo i čeka sa izborima !

Nikola

23.02.2012. 10:07

Bilo bi lepo imati metro, povecava mogucnosti i kvalitet zivota u nekom smislu... Ali zanima me sta ce da rade sa ovim delom iznad zemlje kad udari ovakav sneg kao sad? Jel ce i metro biti stopiran kao tramvaji? Kad bi sve bilo pod zemljom ne bi imali problema te vrste i vecina bi mogla da stigne na vreme tamo gde je krenula....

Ivan

23.02.2012. 12:43

A je l' može, dok ne dočekamo tu drugu (i prvu) liniju, da se, kako je bilo obećano, 74-orka produži do Mirijeva, a ne bismo imali protiv produženja 55-ice, isto do Mirijeva, i svi srećni da čekamo metro. ;) Može?

Nikola

23.02.2012. 19:14

@IvanMoze Mirijevac,sve za vas... kazu iz direkcije razmatraju da tramvaj 7 provuku gore kroz ulicu '' Kisele vode''... :) Salu na stranu,cemu linija 55? Jako je nepouzdana,dugacka i od vas pa sve do Mostara se preklapa sa 46,sta ce vam bus do zeleznika?! :D :D Nego aj,mi smo preko brda,komsije,napravite peticiju da nas povezu sa vama,vi sta god pozelite,dobijete ;) A lepo je uci u 27e i ici do centra grada,ne treba ni 25 minuta do trga :)Pozdrav od komsije iz Kaludjerice ;)

Dragan

23.02.2012. 19:43

Sta da radi 95% gradjana Beograda kroz cije delove grada metro nece prolaziti? Da placa porezima, doprinosima i taksama tudje luksuziranje?!

Orao

24.02.2012. 16:20

@Dragan - Odgovor na tvoje pitanje je BG voz koji ce kad pruge budu rekonstruisane pokrivati delove grada gde metro nece prolaziti. Tako je i u Parizu gde sam bio. U centru grada ide metro a obod grada sa centrom spaja gradska zeleznica ili RER.