Red vožnje GSP i na mobilnom

N. V. BRKOVIĆ

17. 02. 2012. u 22:05

Informacije o dolasku vozila gradskog prevoza od sredine sledećeg meseca dobijaće se i putem sms poruke. U toku probni rad

PRIMENA sistema za informisanje putnika, u okviru "Busplusa" zvanično počinje sa radom 15. marta, ali Beograđani putem SMS mogu već sada da dobiju informaciju o udaljenosti autobusa, tramvaja ili trolejbusa od stanice na kojoj se nalaze.

Razvojem daljinskog sistema upravljanja gradskim prevozom, deo informacija biće dostupan putem SMS, pa će građani na upit koji će u sebi sadržati šifru stajališta moći da dobiju podatak za koliko minuta će stići vozilo na liniji koju korisnik čeka.

- Da bi putnik dobio podatke o dolasku vozila, potrebno je da pošalje SMS poruku sa brojem linije i kodom stanice na predefinisan broj - kažu u "Busplusu". - U najkraćem roku dobiće poruku sa vremenima dolaska najmanje prva tri potrebna vozila.

Putnicima će biti dostupne i servisne informacije, vesti o izmenama, reklamne poruke... Doplate preko SMS i drugih načina mobilnog plaćanja uvodiće se postepeno i u kasnijim fazama implementacije. Ove mogućnosti biće dostupne na području celog Beograda.

KAKO RADI... AKO se nalazite na stanici "Ekonomski fakultet" videćete da je njen kod 11. U tom slučaju neophodno je da otkucate poruku *011*11# i da pritisnete zelenu slušalicu kao prilikom slanja poruke. U ovom slučaju 011 je pozivni znak, a 11 je kod stanice "Ekonomski fakultet". Broj 12 je "Železnička stanica", broj 20 "Ruska ulica"...

- Test period će trajati mesec dana, do 15. marta, a probni period do 15. aprila, jer su iskustva svih inostranih partnera pokazala da je potrebno najmanje 30 dana da SMS servis profunkcioniše bez problema - dodaju u "Busplusu". - Broj stajališta se obično nalazi na informativnoj tabli, koja sadrži spisak svih linija koje staju na određenoj stanici, ali još nisu sva stajališta obeležena. To će biti urađeno do pomenutog datuma, kada će ujedno biti postavljeno i detaljno objašnjenje kako se usluga koristi.

TAČNO SE ZNA GDE JE KOJE VOZILO

PODSISTEM za upravljanje omogućava praćenje vozila javnog prevoza celog dana. Pomoću satelitskog GPS i uređaja za komunikaciju svako vozilo u centru, na svakih 30 sekundi, šalje podatke o poziciji sa maksimalnim odstupanjem od 20 metara. Po završetku dnevne vožnje kompjuter u vozilu povezuje se sa centrom gde se pohranjuju svi podaci od tog dana.

KOD "TELEKOMA" ŠEST MESECI GRATIS

KORISNICI "Telekoma" imaće šest meseci besplatnu mogućnost da koriste SMS servis. Sa kompanijom VIP za sada je dogovoreno da besplatni period bude mesec dana, a sa kompanijom "Telenor" pregovori će biti finalizovani za nekoliko dana.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

ua, Busplus

17.02.2012. 22:51

Za sada će biti besplatno, a onda ce postepeno početi "dranje" gradjana Beograda. Sve postepeno.

milan

17.02.2012. 23:18

kada znaju gde su im autobusi kako poslednja dva polaska sa linije 52 u smeru ka gradu uvek zbrisu bar pet minuta ranije. kako osamdeset devetka ide kad hoce a red voznje predvidja na svakih desetak minuta. vise zagusenja na gazeli nema. ljudi ovo je licno iskustvo i dokle da nas lazu.

NemanjaBG

18.02.2012. 05:05

@milan - Imaš Direkciju za javni prevoz, pa ih pozovi. Takođe postoji Dispečerski centar GSP, koji radi 24h. Kada god sam imao problema sa javnim gradskim prevozom odmah sam sa mobilnog zvao dispečere GSP. Tako je najefikasnije, jer odmah mogu da provere i ustanove pravo stanje. Problemi su bili: poslednji prevoz na liniji, pod plaštom da je kao u kvaru, na pola itinerera izbaci putnike i zbriše u garažu...

Vozac

18.02.2012. 12:19

@milan - Ajde, ne pravi se mnogo pametan, iako nisi! Pa, jel ne moze krs da se pokvari u zadnjem polasku? Sta ti je to "pod plastom da je kao u kvaru"? Mnogo mi pa ti znas da li je pod plastom ili pored plasta!

NemanjaBG

18.02.2012. 14:29

@milan - Zato Vozac što to nije bio krš i što je pozvan i šef garaže, koji je potvrdio da vozilo nije bilo u kvaru, a vozač je posle toga snosio posledice. Meni se takva situacija desila 2 puta na istoj liniji, a posle intervencija više nikad.

Vozac2

18.02.2012. 17:55

@milan - kako ti znas da nije bio krs. Pa svi niskopodni Ikarbusi su krsevi iako izgledaju kao da nisu. sve su to krsevi osim Mercedesa i japanaca.

Darko

07.06.2012. 15:37

@milan - Zato pozoveš dispečerski centar, pa neka ovi to reše. Naročito pomažu kada vidiš "majstora" da puši u autobusu. Odneseš im snimak, pa da vidiš veselja.

Petar

18.02.2012. 02:54

U normalnom svetu ovakvi servisi su besplatni - bilo putem Android/iOS aplikacije, sajta ili putem displeja na samim stanicama. Ponavljam - u "normalnom svetu".

boyan92

18.02.2012. 23:49

@Petar - Pa i ovo je besplatno jer ti saljes USSD Code , a ne poruku. Na par stanica u gradu vec su postavljeni ti displeji , ne moze sve odjednom.

NemanjaBG

18.02.2012. 05:17

...Zatim na linijama sa malim brojem polazaka, pa se nekome ćešne da preskoči polazak. Najviše problema je bilo kod privatnih prevoznika vikendom na manje frekventnim linijama. Jednostavno od npr. 2 vozila, 1 ni ne izađe u saobraćaj. Nadaju se da im se neće desiti ništa, jer Direkcija za JP ne radi vikendom. Kad ono međutim... posle izvesnog vremena izgubi liniju i dođe neko drugi i stvar rešena. Svi kontakt telefoni postoje na netu, pa ih potraži.

Zoran

18.02.2012. 08:01

Za početak isključite ono glupo obaveštavanje odvratnim sintetizovanim glasom koja je stanica, pardon, stajalište. Kao da 95% putnika ne zna gde se nalazi, a svakodnevno se vozi istom linijom. Onih 5% koji ne znaju uvek su dobijali precizna uputstva od ostalih putnika gde treba da izađu, i to je tako poslednjih 100 i kusur godina. Kakofonija koja dolazi iz zvučnika je nepodnošljiva i pretvara se u torturu putnika. Najgore je zasipanje ljudi nepotrebnim informacijama...

mala

19.02.2012. 02:12

@Zoran - Ne vidim zasto Vam tacno smeta zvucno obavestavanje putnika o trenutnom i naredno stajalistu??? To sto je neko nervozan u datom trnutku pa mu sve smeta to mogu da razumem ali ta informacija je korisna za sve putnike. Nekada niste sigurni gde treba da sidjete, starije osobe se cesto zamisle pa im ovo dobro dodje kao obavestenje da ne trce posle na vrat na nos da izjure iz prevoza. Dobro je i za mladje saputnike koji nisu bas najsigurniji kada idu prevozom gde treba da sidju, pa sad prosto cuju.

hidrobor

18.02.2012. 09:28

Sada kad budem čekao po pola sata autobus , a dobijem sms poruku biće mi mnogo lakše ,čak mi neće biti ni hladno !

ktx

18.02.2012. 22:57

Ovo nije SMS, već USSD (Unstructured Supplementary Service Data) kod! Kao kada proveravate kredit.

nikola

22.02.2012. 01:01

ja zivim u prigackom naselju,na mojoj stanici nema cak ni pecurke a kamuli ce biti broj postavljenj za sms