“Bus plus” na „porođajnim mukama”

N. V. BRKOVIĆ

01. 02. 2012. u 12:48

Novi sistem u javnom prevozu startovao uz mnogo nevolja, pojedini validatori zakazali. Najavljeno da će nedostaci biti brzo ispravljeni. Gradonačelnik isprobao sistem

DUGO najavljivani “Bus plus”, novi sistem naplate i upravljanja javnim gradskim prevozom, juče je konačno stupio na snagu. I, naravno, nisu izostale “porođajne muke”.

Deo Beograđana bio je zbunjen, drugi nezadovoljan, a mnogi i radosni jer određeni broj validatora u gradskom prevozu prvog dana nije radio kako je bilo zamišljeno.

Nemate dovoljno kredita”, tri su reči koje su se najčešće čule u vozilima gradskog prevoza. E, sad da li je bila u pitanju (ne)stručnost putnika, možda i vozača ili jednostavno tehničke greške koje će se otklanjati u hodu, ostalo je nejasno. A, bilo je i dosta putnika koji nisu koristili novi sistem, pa čak i onih koji su rešili da istroše zalihe “starih dobrih papirnatih karata” koje će važiti sve do 1. marta.

Ipak, u “Bus plusu” zahvaljuju Beograđanima što doprinose početku funkcionisanja sistema i u najvećoj meri su strpljivi u fazi uhodavanja.

POJAVILI SE I LAŽNI KONTROLORI NA određenim linijama juče su se pojavili i lažni kontrolori. Kontrolori “Bus plusa”, kao što je građanima više puta rečeno, imaju posebne “Bus plus” legitimacije i tokom čitavog meseca građanima prvenstveno pomažu da se što lakše naviknu na novi sistem. U prvoj nedelji oni neće kažnjavati, a od sledeće nedelje će najpre da izriču opomenu, a ne kaznu.

- Činjenica da je novu personalizovanu karticu izvadilo gotovo pola miliona korisnika, pokazuje da su građani razumeli da će ovaj sistem doneti značajno unapređenje saobraćaja i da će zahvljujući njemu jednom karticom moći da se voze u svim zonama i svim vrstama prevoza - kažu u “Bus plusu”. - Ovaj sistem će već u narednom mesecu građanima omogućiti i informisanje o tačnom vremenu dolaska vozila što će svakako svima značiti mnogo. Naravno, prvog dana početka rada sistema uočili smo neke nedostatke, koji će u najkraćem roku biti ispravljene. Građani zbog toga neće imati nikakvih posledica. Baš zato ovaj mesec nazvali smo uhodavanjem sistema i stalno ponavljamo da kontrolori građane neće kažnjavati, već će im pomagati da se prilagode sistemu.

Takođe, građani su pokazali i veliko interesovanje za plastičnim nepersonalizovanim karticama, pa su određena prodajna mesta ostala bez ove vrste kartica. Iz “Bus plusa” poručuju da će prodajnim mestima dostaviti nove pakete ovih kartica, ali građanima sugerišu da u međuvremenu kupe papirne nepersonalizovane kartice koje imaju istu funkciju, samo se doplaćuju sa ograničenim iznosom od 600 dinara. Cena prevoza je naravno ista, a ovaj iznos na jednoj kartici dovoljan je za deset vožnji u okviru ITS 1.

- Građani će od sutra moći da kupe i jednokratnu kartu kod vozača - kaže Gordana Perović, portparol “Bus plusa”. - Svi građani koji imaju ranije kupljene pojedinačne karte, moći će da ih koriste do kraja februara. Iz tih razloga u vozilima i dalje postoje aparati za otkucavanje kartica.

DVA I PO PUTA VIŠE NEGO MARKICA

VIŠE od 500.000 ljudi do sada je izvadilo personalizovane kartice, više od 300.000 istih je dopunjeno, što je najava da su se Beograđani u velikom broju opredelili za ovaj novi vid povlastica. Podsetimo, u ovo vreme pre godinu dana prosečno se prodavalo 220.000 markica mesečno.

JOŠ ŠALTERA

KAKO bi svi zainteresovani što pre izvadili “Bus plus” personalizovane karte, u Palati Beograd, na trećem spratu, juče je otvoreno još šest šaltera. U međuvremenu, zatvoren je šalter u poslovnici MTS na Terazijama pošto su Beograđani zbog nedostatka prostora bili prinuđeni da stoje u redovima napolju po velikoj hladnoći.


* * * * * * *

GRADONAČELNIK DRAGAN ĐILAS U JUTARNJEM ŠPICU ISPROBAO NOVI “BUS PLUS” SISTEM

I BEOGRAD KAO LONDON I PARIZ

PRIMENA novog sistema naplate gradskog prevoza počela je juče, a svoju “bus plus” karticu overio je i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas koji se vozio tramvajem 13 od Požeške ulice do Gospodarske mehane.

Prvi čovek srpske prestonice očekuje da će kvalitet javnog prevoza u gradu biti poboljšan i najavio je da će Beograđani vrlo brzo biti u mogućnosti da dok čekaju vozila dobiju informaciju koliko minuta treba da čekaju vozilo gradskog prevoza uz pomoć displeja koji će stajati na stajalištima. Informaciju će moći da dobiju i slanjem SMS poruke na određeni broj i tako prime povratnu informaciju.

ŠABIĆ ZABRANIO OBRADU PODATAKA RODOLJUB Šabić, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, privremeno je zabranio turskoj firmi “Apeks solušn tehnolodži”, koja je angažovana na uvođenju “Bus plus” sistema, da obrađuju podatke o ličnosti, odnosno da koriste serijski broj personalizovanih kartica.
- Građani nemaju razloga da brinu, biće donete neophodne odluke koje će precizirati u kom roku se brišu ovi podaci, ko i u kakvoj situaciji može imati pristup - istakao je Đilas.

- To je važan podatak kada stojimo na stanici, a hladno je - rekao je Đilas. - Osim toga, mi u gradu ćemo znati tačan broj putnika u svakom vozilu i moći ćemo da pojačamo one linije za koje zaključimo da je to neophodno, kao i da kontrolišemo da li su sva vozila na svojim trasama. Postoji skepsa da li će sistem da funkcioniše, ali i da će nakon početnih dečjih bolesti on biti uspešan. Međutim, nema razloga, da građani Londona, Pariza ili nekog drugog velikog grada mogu da imaju ovakav sistem, a Beograđani ne mogu. Biće potrebno nekoliko dana da se naviknemo, pa da u tome uspemo, i siguran sam da ćemo svi zajedno uživati u prednostima ovog sistema, koji danas počinje da funkcioniše.

Đilas je dodao i da je grad počeo sa nabavkom 250 novih autobusa, kao i da je tokom prošle godine u saobraćaj uključeno 200 novih autobusa privatnih prevoznika, kao i novi trolejbusi i tramvaji.

Prvi radni dan novog sistema propratili su i Mileta Radojević, direktor GSP, Veljko Vlahović, menadžer sistema “Bus plus” i Zoran Šarac, direktor Direkcije za javni prevoz.

MOGUĆE I POJEFTINJENJE PREVOZA

GRADONAČELNIK Dragan Đilas je najavio da je već poznato da će prihod u ovom mesecu biti veći nego pre, što će omogućiti GSP da funkcioniše onako kako je i do sada. Grad nema nameru da smanjuje subvencije zbog uvođenja ovog sistema, a ukoliko on donese finansijsku korist kakvu je doneo drugim gradovima onda bi i cena gradskog prevoza u budućnosti mogla da se smanji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (88)

valter

01.02.2012. 13:05

,,privremeno zabranio" znaci da ce posle nekog vremena svako da gleda gde ides i sta radis, a da napomenem vecini otupelim od tenisa i grand parade,cene ce vec u aprilu da idu gore,samo to je javna tajna, na prigradskim linijama ce da se ulazi samo na prva vrata (znaci jos vece guzve), dobijacete kaznu ako automat napravi softversku gresku pa ce te na kisoku da placate kaznu!! zamisli na kiosku placas kaznu,kome te pare idu ,sta mislis? a najgore od svega novinari pomazu u celoj toj manipulaciji

Marko

01.02.2012. 13:06

Sabic zabranio koriscenje podataka :-) Da kako da ne, sad sam uveren da nas ne prate :-)

Gundjoslav

01.02.2012. 13:08

Bravo gospodine Sabicu... Uvedeni su cipovi na licnim kartama, pratice se kretanje svakog pojedinca u javnom prevozu, kamere na svakom cosku i tome slicno. Hoce li se jednog dana uvesti nadzor i u javnim toaletima pa da drzava ima uvid u stanje stolice kod naroda?

srba

01.02.2012. 13:57

@Gundjoslav - vec ima i po toaletima kamere, kao za slucaj da se ne krade valjda neciji koristen toalet papir

Pjotr Cibukov

01.02.2012. 14:38

@Gundjoslav - Covece, pa gde ti zivis! Taj nadzor je uveden jos pre dve godine.

Marko

01.02.2012. 13:12

Ja se na okretnici ubijem cekajuci i onog starog svajcarskog zelenka, bas se pitam koliko je Djilas morao da ceka "spanca" :-) Bas mi je zao, mogao je da se prehladi cekajuci, napolju je hladno :-)

srdjan

01.02.2012. 13:18

Neka se čuje i naš glas, šta god oni želeli da o njemu misle. Potpišimo peticiju. Pokušajmo da nešto promenimo

Zoran

01.02.2012. 13:35

Bez obzira na sve, ja neću ''validirati'' svoju, unapred plaćenu, ''personalizovanu'' mesečnu kartu, jer mi ne pada na pamet da radim taj posao besplatno. Neka plate studente da broje putnike ili neka postave detektore prolaska kroz laserski snop koji će da evidentiraju broj ulazaka i izlazaka iz vozila. Baš me zanima ko i kako će da mi naplati kaznu ako ne ''validiram'' kartu koju sam unapred platio za neograničen broj vožnji u dnevnom saobraćaju i za to dobio fiskalni račun?

Djordje

01.02.2012. 14:01

@Zoran - Koliko sam čuo: kontrolori će ti blokirati karticu te ćeš morati da odeš lično tamo negde kod njih - da platiš nekakvu taksu, kaznu - pa će da ti odblokiraju "personalizovanu" mesečnu kartu. Sve što si naveo - u potpunosti podržavam. Voleo bih da se oglasi neko do pravnika i objasni upravo ovu situaciju: šta ako se ne validiram sa perlonalizovanom uredno plaćenom mesečnom kartom?

Zoran

01.02.2012. 15:16

@Zoran - Prvo, kontrolor neće dobiti moju kartu u ruke, i drugo, baš bih voleo da vidim kontrolora koji bi pokušao da mi je uzme, pa čak i komunalnog policajca. Ta karta pripada meni, moje je vlasništvo, jer sam je platio. Dakle, samo nepotrebno zastrašuju narod uporno pokušavajući da sakriju nesposobnost i dezorganizaciju. Pa ni flajer nisu uradili kako treba jer piše ''da se validiranjem personalizovane karte čuje zvučni signal kojim se potvrđuje da je vožnja plaćena''.

Jelena

01.02.2012. 13:54

Jos jedna i vrlo lukava i perfidna igra i oko ,,nepersonalizovanih" kartica jer odjednom u zoni 2 prevoz skace sa dosadasnjih 60din. na 95din...Zasto toliki skok cene karte.posebno kada znamo da na periferiji zive i najsiromasniji nasi gradjani...Posebno,sto za svo vreme uvodjenja ovih BUS PLUS kartica niko nije govorio da ce se cene dizati!! sramota i dosada nevidjena PLJACKA za koju ce nadamo se neko jednog dana odgovarati!

Марко

01.02.2012. 13:55

Каже човек градоначелник: "...да ћемо уживати у предностима овог система..."А које су предности? Ја још нисам схватио :(

Aco

01.02.2012. 16:34

@Марко - Marko, brate, evo i sam pokusavam da rascivijam koje su to prednosti i civilizacijski korak napred, jos od kad se o tome pocelo pricati, ali mi nikako ne ide. Inace, na prvi pogled je jasno, na osnovu niza stvari od sustinskog znacaja za funkcionisanje tog sistema koje se pokusavaju resiti onako, "u mimohodu", da je sve to jako neozbiljno i da je onima koji stoje iza toga nesto drugo bilo primarni cilj.... pljacka, kao i uvek.

sloba

01.02.2012. 13:58

gospodin Solušn Tehnolodži sa fotokopija ličnih iprava može svakog građanina da zaduži i sa malo evrića , jadnom čuveku treba pomoći, Samo me čudi naša policija kako dozvoljava dotičnom gospodinu da legitimiše ovoliki broj građana o njih je oko 1.000.000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hocunecu

01.02.2012. 14:34

Sabic radi svoj posao u skladu sa zakonom i jedan je od retkih takvih...sad sam jos vise ohrabren u tome da ne validiram svoju unapred placenu mesecnu personalizovanu karticu a da vidim ko ce to da mi je ponisti kad sam je platio. Pa ovo nisu istine i ovakvo nesto nema u drzavama u kojima je gradonacelnik rekao da je po ugledu na te sisteme radjen sistem u BG.

XYZ

01.02.2012. 14:42

Ko meni garantuje da će biti tako. Da im verujemo, nema šanse? Šta koga briga u koji bus sam ušla, gde sam presela i slično. Još malo počeće da nam ugrađuju i čipove u glavu. Svi ti političari koji nam ovo nameću vozikaju se kolima, u gradski prevoz nisu ušli godinama. Bruka i sramota! Čuje li neko nas, sluša li nas? Ljudi se bune, ne sviđa im se ovo, ali ko nas pita! Mislim ko smo mi, samo narod koji ih je doveo na vlast. Tako može i da ih skine sa vlasti!

Marina

01.02.2012. 14:51

Ijao kako su uglancali ovaj tramvaj, milina gledati. Još da mi je i da doživim da uđem u takvo vozilo pa da ne žalim para. Eh, nekad su mi one pregrade u novčaniku bile prazne, sad nema mesta, sve je plastika, sve sami čipovi, za koje sam ustajala u 4 ujutru da bih uopšte dobila...

luj

01.02.2012. 14:58

ko nije pogledao film Ekvivibrium,neka to ucini...sve ovo je predvidjeno u Bibliji,sve ce nas kontrolisati iz jednog velikog racunara,cipovi i slicno.ljudi -roboti

Bojan

01.02.2012. 15:45

BusPlus nije startovao jer validatori ne rade. A taj na kome se naš voljeni i ljubljeni žuti gradonačelnik "validirao" je postavljen samo za njega da se čovek ne bi obrukao. Sistem je totalni krš, Meka za džeparoše i gubljenje vremena i ugrožavanje privatnosti za one koji imaju mesečne karte. A funkcioniše u pokretnim kantama koje ne mogu nazvati autobusima

Hektor

01.02.2012. 15:59

Ko kupuje ono što mu nije potrebno, prodavaće ono što mu je najpotrebnije . Bus-plus-drp šema je odrađena od naših para, nepotrebna, kao i mnogo toga što nam se uvaljuje protiv volje da bi se omastili privatni mešetari bliski vlastima. Poslovica s početka je naša mračna budućnost ako im dopustimo da nastave dalje ovako.

bananica

01.02.2012. 16:09

Sve je to super osmišljeno, baš onako evropski, ali šta ćemo sa činjenicom što se u proseku za Bus Plus karticu čeka po 6 sati na tempetraturi od -15 stepeni?! O tome izgleda Đilas nije puno razmišljao

Dragana

01.02.2012. 16:24

Moze li neko da mi objasni kako funkcionise sve ovo? Kako,gde i koliko se uplati,koliko se moze promeniti prevoza? Sta da rade oni koji ne zele da kupuju mesecnu nego su do sada kucali kartice.... zaista molim nekoga da mi objasni..... Hvala unapred.

Micika

01.02.2012. 19:05

@Dragana - Dragana,Ako ne zelite da kupujete mesecnu dopunu tj. da izvadite personalizovanu kartu, onda kupite nepersonalizovanu na trafici. Imate plastificiranu i papirnu. Plastificirana je 250 dinara, vazi 3 godine i mozete je dopuniti (kao dopuna za mobilni) bilo kojim iznosom, cena voznje u prvoj zoni je 60 dinara. Papirna nepersonalizovana je 40 dinara, vazi 3 meseca i moze se dopuniti (kao dopuna za mobilni) do 500 dinara (negde su naveli i 600). Cena voznje je ista kao i za plastificiranu.

valter

01.02.2012. 16:40

ovi su tramvaji kupljheni samo da kad se uvde njihov bunar bez dna pare tj bus plus da bi oni mogli da se provozaju,al stvarno svih 1000 000 ljudi su obincna stoka koji svaki dan idu gsp jer 5 ljudi ,5 krim..... vuce za nos i novcanik 1 000 000 ovaca koje samo sede i cute,a kad treba da se svdjaju za mesto ili neke kineske dronjke onda su prvi

bo mc caleb

01.02.2012. 17:01

Nerazumem zasto moraju da se validiraju personalizovane karte. To nikako nemogu da shvatim

Slobodan

01.02.2012. 17:17

Ma ko moze da me natera da se vozim drugacije nego sto sam se vozio za iste pare kupujuci markicu.Predlazem da niko ko daje novac za markicu(ima povlasticu)ne prislanja kartu aparatu,jer se ne svercuje.Kontrola je tu da proveri,pa nek izvole.Niko nema prava da nas kontrolise i prati.Da nece da idu sa pendrecima?Kazna za to!!Kretenizam!Ej!Pa imamo mesecne karte!!!

Slobodan

01.02.2012. 17:59

@Slobodan - Da li ce onaj koga uhvate bez karte placati dve kazne?Jednu sto nema kartu,a drugu sto istu nije validir`o(valjda se tako kaze "srpski")

Slobodan

01.02.2012. 19:38

@Slobodan - Prednosti su ocigledne!!!Sa starim sistemom nije bilo guzve oko aparata za ponistavanje karata jer vecina koriste markice(sada ce biti haos)Smanjice se gnev i revolt gradjana koji je bio prisutan u starom sistemu gde su i tuce bile moguce (daj Boze da ne bude gore)Bice manje svercovanja nego pre jer je ovim novim sistemom"porastao standard gradjana"(-:Ukratko - "SVE CE BITI BOLJE"!E,moj ti!London,Pariz..samo smo bolji u drpanju !A da! Da ne zaboravim vaterpolo,rukomet i naravno Noleta!!!

Dragan

01.02.2012. 21:45

@Slobodan - Ma nek probaju samo da me kazne. Na sudu im pada sve to u vodu, jos cu ih i tuziti. Kartu imam placenu unapred za neograniceni br voznji. A i ne mogu da dokazu osim video snimkom da se nisam validir'o

nina

01.02.2012. 17:23

Hoce da su na evropskom nivou kada drzava uzima svoje od srednje i ugrozene klase,a da li hoce da budu na evropskom nivou kada tim istim ljudima treba da izadju u susret sto po pitanju zaposlenja,soc.osiguranja i svega sto te dr,Evropske zemlje pruzaju.E alavaca.....

MatijaBG

01.02.2012. 17:26

Zanimljiv dan u gradskom prevozu,samo kad ce svi aparatici poceti da rade,posto u nekim autobusimaljudi su kao idioti pokusavali da overe bus plus....konacno nesto normalno u gradu,ali po dobrom starom obicaju,pola godine ce biti izgubljeno dok sve dodje na svoje......plus pitanje nasem hvalisavom gradonacelniku,kad ce samootapajuci zuti autobusi biti zamenjeni sa onima koji greju zimi,hlade leti?:)))

Miki

01.02.2012. 18:10

Gledam ovaj smesni i uplaseni narod, kako na polomljenom bus plus aparatu iz koga vire zice, uporno pokusava da otkuca kartu. Da li je moguce da cemo svako s.... koje nam serviraju da gutamo bez reci? Tuga i zalos(t)....

karpatski lav

01.02.2012. 18:24

Ima li kraja lazima i zabludama? Besmisleno je validirati karte sa kojih se ne skida novac vec su placene pocetkom meseca, koja je svrha validiranja? Shatro da vide koliko gradjana koristi koje linije i koliko je opterecenje, e pa takvo nesto se vidi i golim okom na terenu od strane kontrolora koji nikad ne mogu da udju na primer u jednu 33 kolika je guzva non stop...za takve informacije nije potrebno validiranje i spijunaza!

MatijaBG

01.02.2012. 19:00

Naprdnjaci,pa vi ponistavajte karte u zutim i dalje stoje,nemojte da se vozite novim tramvajima ,idite starim,nemojte da prelazite novi most,idite preko gazele,jednostavno je resiti sve sto vas muci......jadana je Srbiju koju nam vi nudite....spore tramvaje,samopotezne ponistivace karata,nudite nam prelazak reke camcima....ma ima da vas oduvamo na izborima!Tj.oduvacete sami sebe ovim gluparijama koje iznosite!

Slobodan

02.02.2012. 00:24

@MatijaBG - Matija dragi!ajde `leba ti,napisi ponovo,ali "promeni tastaturu"jer ti je ova za otpad!Ova moja pise i izmedju redova,pa procitaj!

aa

02.02.2012. 06:19

@MatijaBG - Covece, strahovito davis tim svojim politicarenjem koje umeces svuda, i gde mu je mesto i gde nije. Zar je to jedina prizma kroz koju posmatras zivot? Jel to ono sto TI nudis? Ovaj sistem je, najblaze receno, cist visak: skuplji i za kupiti i za odrzavati, komplikovaniji, glomazniji, a ne donosi skoro nista sustinski novo i bolje. A kad vec pominjes: novim tramvajima sam se odusevljavao i ja, dok ih nisam video uzivo i iznutra. Kad je nesto lose - lose je pa nek je od sv.Petra.

Slobodan

02.02.2012. 10:19

@MatijaBG - Matija!Ne razumem o kakvoj ti Srbiji pricas?Pa sve sto si naveo,dogodilo se u poslednjih mesec dana!I novi tramvaji,i most i BusPlus....Ziveo si vise od deset godina sa Gazelom,starim tramvajima,sa kako kazes "samopoteznim ponistivacima",pa ti je bilo super!Jedino si camce izmislio!I sada bi jos nekoga da oduvas..Pa duvaj brate do mile volje...

proleter

01.02.2012. 19:12

Bolje bi bilo da je g-din Djilas seo u Lastin autobus za Vrcin.Verovatno bi bio prezadovoljan.Ili da je otisao u neki kiosk gde radnici ne umeju da dopunjuju personalizovane karte za prigradski saobracaj...Gradski sekretar za saobracaj bi trebao odmah da dobije otkaz...

Dusan

01.02.2012. 19:20

Zbog ove busplus gluposti ce da izgube na narednim gradskim izborima, jer ja samo zbog ovoga necu da glasam za njih. Svercovacu se kao i do sada; kad god na stanici vidim neku sumnjivu grupicu (a jos sad i nose aparate sa sobom), ja izadjem kulturno napolje, kao i vecina sveta. I skroz je mediokritetski da ljudi koji su kupili mesecnu povlasticu, moraju da ponistavaju svaki put. Ja samo zbog busplusa necu glasati za ove na izborima, pa oni nek se puse.

Radivoje

02.02.2012. 08:26

@Dusan - E, ali tu je Komunalna policija koja ce vrlo savesno cuvati kapital ovih BusPlus uzurpatora. Sto se tice obaveze validiranja i pored placene voznje, to je iskljucivo u funkciji pracenja. U slucaju potrebe i MUP ce se koristiti ovim informacijama u slucaju potrebe provere tvog kretanja. To sigurno.

Rodoljub

01.02.2012. 19:31

Doi maja 2012 validiramo karte.A od maja reformisemo pravosudje i krećemo u radnu akciju.Očistimo Srbiju! Dok je još ima!

Милан-Суботица

01.02.2012. 20:08

Зашто у новим трамвајима натип није на српском писму?Јели ово Србија или Хрватска?

Туга

01.02.2012. 20:09

Коме ми плаћамо,плаче ми се.И да,не каже се ''стартовао'' већ ''почео са радом''.

Andjelka Simonovic

01.02.2012. 20:36

Posle slanja podataka onolikog broja studenata u Australiju, kako iko vise moze da im veruje bilo sta?! Na sta bre ovo lici vise? Jos malo cemo imati cipove u glavi, mobilne telefone nam vec prisluskuju i prate! Uzasno je samo to sto smo ih mi sami doveli na vlast. Zivo me interesuje sta ce uraditi da isprave propuste sa ovim `personalizovanim` karticama i sta misle, koliko cemo mi jos ovo da trpimo?!

Jadranka

01.02.2012. 20:38

Sva sreca da je Sapic `zabranio` obradu podataka! E sad sam mirna i bas im verujem da moji podaci nece biti zloupotrebljeni.... More, ja karticu necu `validirati` (sta god to znacilo, na srpskom), bas da vidim ko ce i kako da me kazni. Sram vas bilo, za sve sto ste nam ucinili za sve ove godine, a mnogo ste nam zla naneli!

Miki66

01.02.2012. 20:40

Neka ovaj neuspeli eksperiment plate iz svog dzepa clanovi gradske vlade. Dosta je bilo da gradjani trpe bespotrebno trosenje para.

Uniheft

01.02.2012. 21:09

Prvo nam dajte Evropske plate, pa tek onda uvodite Evropske Busplus ili Busminus sisteme.. Vi pričate kao da imamo standard Švedske, a ne standard ispod svakog nivoa u Srbiji!

Amajlija

01.02.2012. 21:29

Imam jedno pitanje: na koji način da overim svoju busplus karticu kad ispred mene stoji pet penzionera kojima treba minimum 10 minuta da uđu u autobus i još toliko da se čekiraju, a vozač autobusa kreće sa stanice sa otvorenim vratima autobusa, a startuje kao da vozi šleper kukuruza a ne ljude?

Stevica

02.02.2012. 09:51

@Amajlija - Tako je. A da i ne govorimo da su "genijalci" u pojedinim autobusima postavili validatore tako da kad se otvore vrata ona blokiraju pristup validatoru?! Tako ostaje mogućnost da se validacija izvrši kad se vrata zatvore i bus krene (dok ne pređe onih 80 metara od stanice).

Zvonchica

01.02.2012. 23:44

BUS PLUS u Hrvatskoj trajao 3 meseca, nama dajem tri nedelje... Imam nepersonalizovanu i nesto ne verujem da cu je ikada validirati hahaha koja rec... Pa pisi kazne do mile volje... Sve sto ne valja oni kod nas, a sirotinja se obraduje

Darec

02.02.2012. 00:47

Da samo sto u Londonu oni koji imaju oyter card ( kod nas bus plus) imaju popust recimo ako bus karta kosta £ 2.30 kada se plati pojedinacno, ko poseduje oyster cena je £ 1.30.Tako da Djilas ako ne uvede popust ko placa bus plusom dzabe prica o Londonu i Parizu u cemu je onda poenta te kartice???

markobb

02.02.2012. 09:02

Pa nista drugo nisam ni ocekivao. Ovo je ocigledan primer obmanjivanja ljudi kako bi se pare iz budzeta grada preusmerile na racun nekog tajkuna...

Marija86

02.02.2012. 09:28

Iz ''Bus plusa'' poručuju kako sa novom Bus plus karticom možemo da se vozimo u svim zonama i svim prevozima što NIJE TAČNO, TO JE LAŽ!!!!!!!!Nezaposleni iz prigradskih naselja ne mogu da se voze sa jednom bus plus karticom i Lastom i GSP prevozom, nije sistem omogućio nego za jedan prevoz da kupe markicu a za drugi da plaćaju karte što ispadne skuplje nego da su uzeli markicu za zaposlene. OVO JE DISKRIMINACIJA NEZAPOSLENIH IZ PRIGRADSKIH NASELJA!!!

Micika

02.02.2012. 13:19

@Marija86 - Marija, vec danima saljem mailove svim medijima da bih im ukazala na to da "povlašćene" kategorije i penzioneri ne mogu da se voze i Lastom i GSP-om, ali za sada su me svi ignorisali (zvala sam i BG Hroniku). Ne samo da je to diskriminacija, već nam ograničavaju i slobodu kretanja. Sramota, ali je još veća sramota što se mediji uopšte ne bave tim pitanjem i plasiraju informaciju da je prevoz za građane iz prigradskih naselja pojeftinio.

Marija86

02.02.2012. 16:11

@Marija86 - Ista sutuacija, poslala sam svim novinama i zvala Direkciju za javni prevoz ali svi se prave blesavi, te neobavešteni, te ne znaju kako da reše problem. Nije da ne znaju nego očigledno neće.

predrag

02.02.2012. 09:44

Ne bi me cudilo da su nam ponudili broj na usima ko zivotinjama. Ja se vala necu "validirati". Bas me interesuje sta ce da mi urade.

zoranSan

02.02.2012. 10:16

A što gospodin Đilas nije ušao recimo u prepunu 95 sa cegerom u jednoj ruci i detetom u drugoj i otkucao MESEČNU povlasticu.Lako je sa slobodnim rukama se šetati po španskom tramvaju.Ovo će zaživeti samo ako se personalizovane povlastice ne validiraju jer jedino tako će se brže ulaziti i otkucavati ove druge karte.Pravilo da se validiraju personalizovane povlastice su uveli oni koji se i ne voze javnim prevozom.

escort

02.02.2012. 11:15

Ovo je katastrofa! Postavili su te aparate na samo po jednoj strani od ulaza i ljudi se guraju do njih! Kada penzioneri, zene sa decom i drugi ulaze u autobus, nastaje pravi haos, jer treba svi da se cekiraju, a jedan samo aparat. Da ne pominjem da treba 10 puta da se prinese kartica da bi je ucitao! I tako dok se oni cekiraju, ostali ne mogu da udju, nastaje haos, bus stoji duze na svakoj stanici. Ovo je najgore moguce resenje! Zasto da se cekiraju oni sa mesecnim kartama!? Nece ovo dugo ...

muamua

02.02.2012. 15:16

@escort - da se cekiraju kao prvo zbog pracenja...kao drugo zbog toga da znaju kojih linija dase rese ili koje da produze tj skrate...

Cane

02.02.2012. 19:19

@escort - Ajde, nemoj tu da agitujes za ove uzurpatore i to na glup nacin! Kao da to ne znaju u GSP.

profa 67

02.02.2012. 12:04

Problem naseg grada je losa organizacije saobracaja i prevazidjena infrastruktura koja ne moze da izdrzi veliki broj putnika i vozila. Dobar metro koji bi imao minimum 4 linije je jedino resenje. Ali pravi metro a neki "laki" , francuski ...... Jedino nezavisni saobracaj je spas.

Vozac GSP

02.02.2012. 12:17

U GSP-u nemaju sijalice za farove. Tramvaji i autobusi se iskljucuju za garazu, zbog sijalice, grejanja. Autobusi zaledjuju na liniji, jer nisu pripremljeni za zimu, ali BusPlus radi i reke novca krecu prema investitorima.

Natasa

02.02.2012. 12:26

Umesto kontrole naplate, bolje da je dosao da se provoza na lin.37 u privatnim vozilima Lui travel. Tamo ne radi grejanje u ni jednom vozilu. Sva vozila Lui travel nemaju grejanje. Narod se vozi u ledarama, a grad njima redovno uplacuje za lose obavljen posao. Gradonacelniku je bitan Busplus. Ja ga pozivam: Dodji, na 37 privatni, provozaj se da vidis kako gradjani pate!!!

kicholino

02.02.2012. 13:36

nego niko da kaze ko je vlasnik bus plusa??? ko se to dosetio da se namlati para????

snezana70

02.02.2012. 13:49

Ovaj sistem je ljudi smejurija. Preskup ukras, a ne sluzi nicemu. Da li je stvarno u vreme ovolike krize neophodan???

Dragan

02.02.2012. 16:25

Ovo je najbolji dokaz koliko je GSP anti korisnicki orjentisan. Uveli su ovaj sistem koji korisnicima samo komplikuje zivot prilikom ulaska u vozila a pri tom kvalitativno i kvantitativno im ni malo ne unapredjuje prevoz. Umesto da GSP postoji zbog korisnika, korisnici izgleda postoje zbog GSP-a i privatnih prevoznika. Sta ih briga kada sam usao, gde sam sisao, sta sam jeo i kakvu sam juce imao stolicu?

Stanko

02.02.2012. 16:53

@Dragan - Gde ti zivis covece? Iz kog si mraka izronio kad ti nisu rekli da GSP sa ovim nema nikakve veze?

Branko

02.02.2012. 16:40

Ovo nije normalno! Direktor GSP-a Mileta (na slici) se slatko smeje sto je unesrecio firmu u koju ga je doveo SPS da upropasti. GSP vozi, a konzorcijum broji u tisini njegove pare i uzima koliko mu treba. Na slici su svi nasmejani, jer im je otimacina uspela. Nadam se, da ce to neko ispraviti posle izbora u maju.

Statisticar

02.02.2012. 17:14

Dace Bog da su te muke i porodjajne i samrtnicke, i za ovaj sistem naplate i za one koji su od njega profitirali.

Nica

02.02.2012. 17:57

Mozete da mi pisete svaki dan po 20 kazni, necu da kupim ni personalizovanu ni nepersonalizovanu karticu. Zasto? Recimo zato sto su autobusi u fazi raspada, nemaju grejanje, tokom voznje cekam kad cu da padnem ili ispadnem sa sedista zbog ludacke voznje, a o zvuku motora necu ni da pricam jer ni sopstvene misli ne mogu da cujem... I vi hocete neko da plati 1410 dinara za mesecnu (studentsku)?Vazi!

ALEKSICI

02.02.2012. 19:08

Ovaj sistem na ovu nemanstinu je potreban samo Djilasu,da mu vrati osmeh na lice

milanBELLY

03.02.2012. 11:19

@ALEKSICI - Tehnika je cudo ,odmah prepozna"svercera"-ne moze da se se vozi na teret gradjana-bravo aparatu

Tramvajdzija

02.02.2012. 19:13

Mileta Radojevic se od srca smeje dok mu stotine miliona odose u privatne ruke. Umesto da kuka, on se veselo smeje. Sto gore, to bolje. Tesko si ga nama sa SPS om i njegovim Miletom Radojevicem. Valjda, nece sve da upropaste do izbora?

Anđelko

02.02.2012. 19:46

Vidimo da bus plus funkcioniše idealno, još kad bi bilo grejanja u autobusima, kad bi bilo više autobusa posebno na liniji 42, koju čim malo zamrzne napolju, čekamo po 45 min, kad bi se vrata zatvarala na autobusima, kad bi... bili bi ko London.

goran.s

02.02.2012. 19:58

Vrsta kartice(plasticna,elektronska itd) nema nikakve veze stim da li je personalizovana ili ne a jos manje da li snjom mozete da koristite sve vidove prevoza.Grad u kom zivim ima godisnji budzet od 12 milijardi evra i uvek je po pitanju kvaliteta zivota medju tri na svetu.U centralnoj zoni (gradsko jezgro) mozete da se vozite sat vremena i da menjate sve vrste prevoza jednom kartom,koja je jos uvek papirna a aparati za ponistavanje kao oni za vreme pantljicare.

BlendeR

11.02.2012. 00:50

@goran.s - To sam i ja video u Zenevi. Ljudi na stanici kupe odredjenu vremenski ogranicenu kartu za prevoz i to je to. Prosto kó pasulj i funkcionise besprekorno. E sad ako se nadje pametnjakovic bez karte...pa ono. nase kazne su previse blage za Svajcarske :S

Cana

02.02.2012. 21:32

Danas sam izvadila mesecnu.Sat i po cekanja.15 ljudi ispred mene.Tempo.Bole noge.Zena iza mene se ne oseca dobro,ali mora da stoji.Dolazi covek,dijalizni bolesnik koji moli da ga pustimo,jesmo,itd.Uzas jedan.Tek kad nam poture papir pod nos koji potpisujemo,a nemamo ga vremena procitati.Ja nemam vise ni jedan komentar osim onoga da se nadam da ce onaj ko je ovo sve osmislio jednoga dana stajati u redovima za svasta sto mu treba,a mi da se nadamo boljem.Zao mi je sto sam lupala u serpe:(

Sttanko

02.02.2012. 22:46

@Cana - Nisi ti, a ni ja lupala u serpe da na vlast dodju ovi otimaci, uzurpatori i prpredenjaci, nego smo lupali u serpe za normalnu i postenu Srbiju. Protiv ovakve vlasti se lupa u sepe, a ne za nju.

newtesla

03.02.2012. 08:41

@Cana - Meni nije žao što sam lupao u šerpe - nego što ću morati da lupam opet!

Vladimirrrrrrrrrr

02.02.2012. 21:32

Cudi me da nisu ceo sistem osmislili tako da se validacija obavlja svaka dva minuta tokom trajanja voznje. Ukoliko najmanje jedan putnik ne prisloni kartu na validator u roku od 120 sekundi od prethodne validacije, sistem bi trebao da prekine dovod goriva vozilu i blokira sva ulazna vrata do dolaska zandarmerije radi uvidjaja i hapsenja prestupnika.

Aca Vinca

03.02.2012. 13:52

ma ekstra,vozila prokisnjavaju,grejanje ne radi,vozaci kao da voze sanke a ne autobus a oni prate modu po evropi....katastrofa.ovaj seronja se vozio tramvajem ali Spancem,pa sto nije usao u onaj drkavi kojim se ceo Beograd vozi da vidi kako izgleda takva voznja,a pritom,svi u tramvaju pristalice njegove stranke..jos jedna pljacka naroda u kojoj profitira firma Djilasa .toliko od mene

acccca

07.02.2012. 21:53

samo izmisljaju nove nacine da se obogate, sto vise para u njihovim dzepovima, to je bolji zivot u gradu!!! sta li je sledece??? a bus plus nema nikakve veze sa prevozom!!!