Cela obilaznica 2014. godine

N. V. BRKOVIĆ

23. 01. 2012. u 21:46

Deo kružnog, tranzitnog puta oko Beograda, od Ibarske do Resnika, biće otvoren za saobraćaj već u maju. Kada svi radovi budu završeni "Gazela" će postati klasičan gradski most bez teretnog saobraćaja

VOZAČI će već u maju moći da "uhvate pravac" na beogradskoj obilaznici, od Batajnice sve do Resnika. Ipak, povezivanje sa autoputem kod Bubanj potoka moraće da sačeka sledeću godinu, dok će kompletan put oko prestonice, u punom profilu, saobraćaj moći da primi do kraja 2014.
Radnici, uglavnom domaći, ne posustaju i rade punom parom na više gradilišta. Usredsređeni su na podizanje petlji i povezivanje Batajnice i Dobanovaca, izgradnju trase od Orlovače prema Straževici koju će povezivati tri mosta, kao i desne tunelske cevi prema Kružnom putu.

Prema rečima gradskog menadžera Aleksandra Bjelića, na deonici od starog novosadskog puta i petlji Batajnica, koja spaja trasu ka Dobanovcima, radovi na izradi šipova, odnosno nosećih stubova za poluprofil autoputa su završeni. Nedavno je rešen i problem sa postavljanjem dva stuba koja su kasnila skoro šest meseci zbog uvođenja u posed, na poziciji same petlje.

- Rok za završetak radova na ovom gradilištu je maj 2012. godine, kako bi novosadski autoput bio spojen sa kružnim putem iza tunela Straževica - objašnjava Bjelić. - Samo petlju "Dobanovci", sa trasom do Batajnice, radi strani izvođač "Štrabag" sa konzorcijumom domaćih izvođača na čelu sa "Interkopom", dok sve ostale deonice obilaznice rade domaća preduzeća. Pre svega "Planum" i "Ratko Mitrović". Mostove "13", "14" i "15" radi slovenačko "Primorje" sa preduzećem "Ratko Mitrović - Niskogradnja", koje je angažovano i na trasi od Orlovače do tunela. Desnu tunelsku cev u Straževici radi "Energoprojekt".

Gradski menadžer ističe da se u narednih nekoliko nedelja očekuje pokretanje tenderske procedure od strane "Koridora Srbije" za levu tunelsku cev.
- Za deo između tunela "Straževica" i auto-puta Bubanj potok rade se projekti - kaže Bjelić. - Tek po usaglašavanju, odnosno njihovoj reviziji, izradiće se plan investicija i spajanje sa Bubanj potokom. Procenjena vrednost je oko 80 miliona evra.

Postoji zainteresovanost Evropske investicione banke da kreditira taj deo projekta i u gradu očekuju da će u toku ove godine i taj kredit biti dogovoren, a da će do kraja 2012. biti raspisan tender za izvođača trase od Kružnog puta do Bubanj potoka. Do kraja 2014. trebalo bi da auto-put, odnosno obilaznica, od Batajnice do Bubanj potoka, bude spojena.
TRI MOSTA - 1.289 METARA Sektor "pet", od Orlovače do Avalskog puta, prostire se u dužini od 5,4 kilometra. Za radove na ovom potezu "Putevi Srbije" su obezbedili kredit od 40 miliona evra, a sa kompanijama "Primorje" i "Ratko Mitrović - Niskogradnja" potpisali su ugovor za projektovanje i izgradnju mostova "13", "14" i "15" na trasi od Ibarske magistrale do Avalskog puta. Prvi most, preko Kijevskog potoka, biće izgrađen u dužini od 555 metara, sledeći je dugačak 73 metra, a treći, od 661 metar, premostiće Topčidersku dolinu. Ukupna dužina mostova iznosi 1.289 metara.

- Međutim, to su planovi za naredni period - kaže Bjelić. - Veoma je važno da u 2012. godini obilaznica u poluprofilu proradi i na taj način rastereti centralno gradsko jezgro. Kada svi radovi budu gotovi to će osloboditi grad od teretnog i tranzitnog saobraćaja, a "Gazela" će postati klasičan gradski most.

STRAŽEVICA
Na izlaznoj strani desne tunelske cevi na Straževici radnici "Energoprojekta" rade na kolovoznoj konstrukciji koja će saobraćaj voditi na Kružni put.
- U tunelu je ostalo da se urade kolovoz, ivičnjaci, električna, protivpožarna i ventilaciona instalacija kao i osvetljenje - kaže Zoran Kovačević, šef gradilišta.
- Ovi radovi trebalo bi da budu gotovi do kraja marta. Ekipe trenutno postavljaju tucanik, kamen koji je podloga za asfalt.
Spajanje tunela i mosta "15" najavljeno je za februar, ukoliko to dozvole vremenski uslovi.

TUNELI
Tunel "Straževica" biće kompletno opremljen za saobraćaj, a ove godine je planirano da se rekonstruišu i tuneli "Železnik" i "Lipak" koji su od otvaranja u mraku.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Ljubomir

23.01.2012. 22:23

Ta obilaznica, dokle god nije pravi autoput ne predstavlja nista sem polovicnog resenja. Tako smo imali preko 30 godina polu-autoput Bgd-NS. Sad cemo sledecih 30 godina da imamo polu-obilaznicu. Zao mi samo ljudi koji ce izginuti na tom putu.

KisnaGlista

24.01.2012. 10:54

@Ljubomir - Apsolutno se slažem. Ovim naslovom "Cela obilaznica 2014. godine" samo lažete i obmanjujete javnost. Ne samo što nije cela, jer "cela" podrazumeva i nastavak do Dunava, kod Vinče, most ka Pančevu i izmeštanje tranzita ka Banatu iz Karađorđeve , nego je i ovo što je urađeno polu-autoput sa katastrofalno odrađenim linijama na kolovozu i neverovatno bezobraznim vozačima na njemu.

djole

24.01.2012. 11:22

Ovo nema veze sa obilaznicom, neka gospoda odu u Budimpestu pa da vide sta je obilaznica, to im je na blize.

neko

24.01.2012. 16:01

Nemam nameru da bilo koga branim, ne znam ni da li ce ispostovati, ali, ipak, pise "dok će kompletan put oko prestonice, U PUNOM PROFILU, saobraćaj moći da primi do kraja 2014." Pun profil znaci odvojene trake 2+1.

goran.s

24.01.2012. 19:45

@neko - Tehnicki je moguce ,eno komsija Madjara ;ali verujes li ti i jednu rec od toga?

neko

24.01.2012. 23:10

@neko - Voleo bih da verujem, ali sudeci po dosadasnjim iskustvima, ne :)Opet, tri godine je dovoljno vremena za 40-tak km polu-autoputa.Videcemo, mada ne verujem mnogo.