Šoping molovi na 500.000 kvadrata

I. D. LABOVIĆ - M. V. MITROVIĆ

10. 01. 2012. u 22:21

Beograd ima 23 hipermarketa, dva šoping centra, više od 100 supermarketa... Skoro 73 odsto ovih objekata nalazi se u novobeogradskoj opštini

PO ugledu na zemlje Zapada i Beograđani imaju naviku da u velike nabavke idu vikendom i da u hipermarketima provode nekoliko sati. U marketima osim velike ponude robe, može i da se ruča, kupi garderoba, ode kod frizera i srede nokti, a mališani za to vreme mogu da se igraju u nekoj od mnogobrojnih igraonica. Na teritoriji prestonice hipermarketi niču kao "pečurke posle kiše", jer kako se jedan zatvori, otvore se dva nova.

Od ukupnog poslovnog prostora u prestonici u kome se nalaze šoping molovi i hipermarketi, više od 73 odsto je na teritoriji najmnogoljudnije opštine Novi Beograd. To je i razumljivo, jer se ovde nalaze dva šoping centra - "Delta siti" i "Ušće" koji sa ukupno 215.000 kvadrata zauzimaju skoro dve trećine prostora na ovoj opštini.

U TRENDU * "IDEA EKSTRA" - Omladinskih brigada 100
* "RODA KEŠ END KERI" - Autoput 18, Zemun
* "TEMPO KVANTAŠ" - Autoput 1, Novi Beograd
* "MERKATOR" - Bulevar umetnosti 4
* "RODIĆ" - Đorđa Stanojevića 6
* "METRO" - Zrenjaninski put 11m

Interesantno je da jedna od najvećih gradskih opština Palilula učestvuje u ukupnom poslovnom prostoru sa samo 16,2 odsto, odnosno na njenoj teritoriji hipermarketi zauzimaju 78.500 kvadratnih metara. Opštine sa najmanje velikih trgovinskih objekata su Zvezdara i Stari grad. Ipak, veliki broj sugrađana iz svih delova grada, vikendom se "sjati" baš na Palilulu, kako bi pazarili u "Metrou" i "Tempu".

- Zbog velike gužve, malo posle otvaranja "Metroa" uvedena je dodatna signalizacija i postavljeni su novi pešački prelazi kako bi se rasteretio saobraćaj, ali je to mnogo pomoglo i žiteljima Krnjače - kaže Nikola Marković, radnik na parkingu ovog objekta. - Ovde se dnevno parkira nekoliko stotina automobila, a najveća gužva je vikendom i noću kada ljudi natenane pazare.

Prema podacima Privredne komore Beograda, najviše kapitala u otvaranje velikih trgovinskih lanaca uložili su Slovenci, Hrvati, Grci, Belgijanci i Francuzi. Slovenački prodajni objekti u prestonici - "Merkator", "Merkur" i "Roda" zauzimaju površinu od blizu 120.000 kvadratnih metara. Slovenci su međutim zatvorili jedan od najvećih lanaca hipermarketa - "Tuš", ali je zato krajem 2011. umesto "Familija" marketa u robnim kućama "Beograd" otvoreno pet "Roda" objekata, ukupne površine oko 5.500 kvadrata. U toku ove godine biće otvorena još dva "Roda" hipermarketa u prestonici.

"SOS MARKET" U OKVIRU preduzeća "Jabuka", u Beogradu je otvoreno 32 "SOS" marketa koji su u početku bili namenjeni socijalno ugroženim građanima, ali se sada u njima snabdevaju svi Beograđani. Najveći "SOS" objekat otvoren je u novembru mesecu u naselju Altina i ima površinu od 800 kvadratnih metara. Najviše objekata nalazi se na opštinama Zvezdara i Palilula.

- Svakog vikenda sa porodicom dođem u "Merkator" na "izlet" - kaže Jelena Stojković, domaćica. - Veliki je izbor, a često su i akcije. U marketu kupim namirnice koje su mi potrebne, a posle kupovine uradim i manikir, dok mi je dete u igraonici. Često ovde i ručamo, jer je veliki izbor domaće hrane.

Hipermarketi koji rade po principu "keš end keri" su "Metro", "Roda" i "Tempo" koji ukupno imaju šest objekata u gradu, a poslednji je otvoren "Tempo Ada" koji je izazvao pravi "stampedo" kupaca. Iako je otvoren pre mesec dana, u ovom objektu gužve ne jenjavaju, jer su trgovci ponudili niske cene, a u ovom "Tempu" se snabdevaju porodice sa Banovog brda, Čukaričke padine, Petlovog brda, ali i iz Obrenovca. U ovim hipermarketima se može naći "sve od igle do lokomotive", a sugrađani ih posećuju kako bi napunili svoje ostave namirnicama za duži period.

Od domaćih marketa najveći su objekti kompanije "Tempo" na Paliluli, Novom Beogradu i na Adi koji zajedno zauzimaju površinu od oko 30.000 kvadratnih metara. Za njima sledi i hipermarket "Dis", sa površinom od 22.000 kvadrata.

Najbolji način da privuku kupce, ali i da "preteknu" konkurente jesu akcijske cene robe, zbog kojih sugrađani odlučuju da pređu i po nekoliko desetina kilometara kako bi "prošli" što jeftinije. Zbog svega ovoga, čini se da veliki trgovinski lanci "jedu" dućane koji su do pre nekoliko godina bili jedini izbor potrošača.

"MAKSI" REKORDER U PRESTONICI radi i 69 "Maksi" mini i supermarketa, koji su u vlasništvu "Delez grupe". Beograđani mogu da pazare i u četiri objekta "Super Vera", marketima "Uradi sam", "Ideji", "Intereksu", "Univereksportu" i "Misje Brikolažu", a u prestonici radi i 30 tržnih centara.

"AMAN" RADI I NA MALO I VELIKO

KOMPANIJA "Aman d.o.o" u Beogradu ima ukupno 56 maloprodajnih objekata u kojima radi više od 600 zaposlenih. "Aman" marketa u prestonici ima 48 sa površinom od oko 12.000 kvadratnih metara, a radi i osam "Hard" diskonta koji se prostiru na površini od oko 4.000 kvadrata. Ovi diskonti imaju posebne popuste i znatno niže cene.

ŠOPING MOLOVI

BEOGRAD ima dva šoping mola - "Delta siti" površine 85.000 i "Ušće" sa 130.000 kvadratnih metara.

Oba ova megaobjekta, koji su brzo postali omiljena destinacija Beograđana, izgrađena su od domaćeg kapitala.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Nn

10.01.2012. 22:46

e sve to preko gazele i preko ostalih mostova,ajde nesto tamo oko dusanovca vozdovcait'd, pa da ne putujemo toliko.

delta planet

11.01.2012. 15:14

@Nn - pravi delta na autokomandi i za nas,najveći u Evropi ali se ovi lokal patrioti bune sa novog b.

?????

11.01.2012. 12:37

Pa kad lepo jednog lepog dana i Vojvodina resi da proglasi nezavisnost, ostado smo mi bez svega. Ova vlast izgleda sve smisljeno radi na tome da sve investicije uglavnom budu u Vojvodini (Austro-Ugarskoj)!!!

JJ

11.01.2012. 14:37

METRO cash & carry ima tri objekta na teritoriji Beograda, treci je na Vidikovcu i jedini je hipermarket koji posluje po cash & carry principu, posto u njihovim objektima nema odlozenog placanja.

floramia

11.01.2012. 15:54

haha, trošite samo,trošite i ono šta nemate, nije fora biti malo u minusu, nego puno. :-)

Andrej

11.01.2012. 17:09

Pobogu postovani novinaru, kako dva soping centra, Usce, Delta, Merkator, eto vec tri, pa Idea u bloku, pa Zira...

Nenad

11.01.2012. 17:58

@Andrej - Idea i Roda su samoposluge sa po 5-6 pratecih lokala. Zira je hotel sa samoposlugom i nekoliko prodavnica. Mozemo da navedemo i "Staklenac" na Trgu Republike, ono ruglo u Sremskoj, Kineski trzni centar na Novom Beogradu, Buvljak, Piramidu, Depo, itd. ali to ni po kojem kriterijumu nisu Soping molovi. Da bi to postali treba im najmanje jos po 50 dobro opremljenih klimatizovanih prodavnica, kafea i restorana, bioskopa, ..., toaleta i ostalih pratecih sadrzaja.

GoraN

11.01.2012. 17:18

Beograd ima samo dva soping mola povrsine 85000+130000 kvm. Kako je autor teksta dosao do povrsine od 500000 kvm, nije mi jasno. Ocito da je u soping mol racunao i dragstore, kasapnice na pijaci itd. ko god je ulazio u ovakve centre uverio se da su postojeca dva soping mola premala za Beograd. Ocito da postoji interesovanje i kupovna moc dovoljna za jos najmanje 2 ovakva objekta. Cene su iste kao na drugim mestima, ali je sve na jednom mestu, klimatizovano i natkriveno, sa besplatnim parkingom.

strumf

12.01.2012. 10:08

ahhahahaha kako se nasmejah ovom pasusu ,,u trendu" idea,roda,metro,merkator -a ne zna se koji je skuplji a na parkingu po 20 vozila,samo penzosi se mrcvare i prave guzve,to ovi nazovu i kazu pisite ,a ko je budala neka trosi i financira