Bus blus sistem na snazi 1. februara

N. V. BRKOVIĆ

07. 01. 2012. u 21:49

Stare karte i markice za gradski prevoz uskoro će da postanu deo istorije. Plastične i papirne karte naći će se u prodaji, na 800 lokacija, posle 15. januara

PERSONALIZOVANE elektronske karte za javni prevoz putnici će moći da dopunjavaju od 25. januara, a njihova upotreba počeće od 1. februara, kada će ceo "Bus plus" sistem biti pušten u rad. Druge dve vrste elektronskih karata, plastične nepersonalizovane, čija izrada košta 250 dinara i važi tri godine, kao i papirne nepersonalizovane, koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca, moći će da se kupe posle 15. januara.

U Direkciji za javni prevoz ponavljaju da će peronalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 lokacija širom Beograda, među kojima su kiosci "Future", "Štampe" i druge prodavnice. Takođe, podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu.

- U zavisnosti od kategorije kojoj pripadaju, putnici koji koriste pretplatne karte sada će plaćati istu cenu - objašnjava Goran Stanojević iz Direkcije za javni prevoz. - To znači da će sve zaposlene mesečna karta stajati 2.680 dinara, za srednjoškolce, studente, penzionere, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara.

OD STUDENATA DO PENZIONERA - KARTE moraju da se validiraju jer će ti podaci služiti za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima - objašnjava Stanojević. - Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni - najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima, na osnovu čega će se praviti plan daljeg rada i razvoja javnog gradskog prevoza kako bi bio što kvalitetniji i brži.

Cene pojedinačnih karata i dalje će biti različite po zonama.

Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i nepersonalizovane karte - elektronsku, koju će moći da dopunjavaju više puta u bilo kojem iznosu, a u prodaji će biti i papirna, koja može da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.

Prilikom vožnje, kada korisnik overi nepersonalizovanu kartu, sa nje će biti skinuta suma u vrednosti jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, zavisno od zone.

Građani koji retko koriste javni prevoz ili turisti imaće i četvrtu mogućnost, a to je kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu.

- Putnici sve vrste karata, osim kupljenih kod vozača, moraju da validiraju prilikom ulaska u vozilo tako što će je približiti automatu, a ceo proces traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve - ističe Stanojević. - Bitno je i to da će validatori za očitavanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kada kontrolor uđe u vozilo, on će sa posebnim aparatom moći da očita da li je putnik platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili.

U Direkciji za javni prevoz navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (36)

Aleksandar Popovic

07.01.2012. 22:00

Hoce li, konacno, neko da kaze kako ce se penzioneri voziti po novom sistemu? A penzionera je u Beogradu najmanje 300.000(slovima:tristotinehiljada)! Ranije je bilo reci da ce placati 400 dinara, za jednogodisnju "povlasticu". Da li ce na redovnim punktovima to moci da ucine. Uzgred, moglo je o tome da se ranije misli, pa da ljudi sa preko 70, 80 godina, ne moraju dva puta da staju u red, posebno u zimskim uslovima.

dzoniii

08.01.2012. 03:21

@Aleksandar Popovic - ma da, vano je da se penzioneri samo voze...oni jedini i imaju kesa...a niko se nije setio da obezbedi povlasticu za studente, pa nek i oni placaju i 1000 dinara za godisnju...

Aki

08.01.2012. 00:33

"|Za srednjoškolce, studente, PENZIONERE, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara" Sta ti nije jasno?

bojke1

08.01.2012. 00:41

Pa mi koji koristimo markice sada cemo morati da cekamo u redu da validiramo markicu .Od mene to validiranje nece videti.Kupicu markicu tacnije dopunu u iznosu od 2680 dinara i necu je validirati pa nek probaju da me izbace iz vozila.Da bi gospoda iz gsp-a pratili opterecenost pojedinih linija.A to sto u saobracaj izlaze vecinom krsevi gde nema grejanja njih zabole uvo.Bitno da vide koliko je opterecena koja linija.Prvo dajte kvalitetnu uslugu pa onda uvodite red.

marko

08.01.2012. 06:12

Novosti je uvek krasila osobina da su bile precizne u objašnjenjima i da su uporno branile jednom stečena prava gradjana. U ovom slučaju niste dali odgvor šta je sa straijima od 70 godina koji su imali neograničeni broj vožnji uz godišnju pretplatu od 400 dinara. Prema današnjem tekstu ispada da bi i oni plaćali mesečno 1.000 dinara. Da li je moguće da je Gradska skupština tako glatko prodala svoje najstarije gradjane i to u izbornoj godini, a vi o tome ćutite?!

bole

08.01.2012. 08:21

Kad neko udje u 31 na stud trgu oni nece znati da li je izasao na Terazijama, Slaviji ili na Konjarniku, pa nece znati ukupno opterecenje i da li je potrebno uvoditi jos autobusa na pomenutoj liniji. Kad ne postoji check out, nisi trebali uvoditi ni check in. Samo je neko uzeo proviziju.

Realno

08.01.2012. 09:01

Bitno da su se sljudi bukvalno krljali u redovima da izvade ovu bus karticu jos od novembra meseca ....

dobrica

09.01.2012. 11:29

@prevara - Nova tehnologija je uvek dobrodosla, medjutim ovde je problem sto je konzorcijum na celu sa firmom Apex, preotela posao od GSP-a, i neka im je bog u pomoci, ali i svima nama korisnicima prevoza

Da l je moguće

08.01.2012. 09:38

Ne razumem. Ako dopunim sa 500 dinara, s obzirom da je jedna vožnja u 1. zoni 60 din. mogu da se vozim 8 puta. Ostaje mi 20 din. Šta biva sa tih 20 din. ako sam koristio papirnu nepersonalizovanu? Ostatak može biti i drugačiji ako sam se poneki put vozio u 2. zoni. I pored toga, kako da znam koliko mi je ostalo na kartici i da li je potrebno da je dopunim?

srba

10.01.2012. 02:01

@Da l je moguće - 500 din jer je cena karte (bila) 50 dinara,medjutim nenadano im se izaslo u susret i povecali su na 60 dinara po karti,a sad jos bolje po svakoj uplati ces da izgubis 20 dinara puta 1000 000 karti dnevno pa poracunaj, a ciji je sincic maneken u toj firmi i koja mu je kola tata kupio,od cijih para,pa od tvojih i mojih

mikan

08.01.2012. 10:10

Validiranje personalizovanih kartica gradskog prevoza je u svakom slucaju zadiranje u privatnost gradjana jer te kartice glase na ime i prezime i podsecam za njihovo dobijanje je neophodna licna karta (zdravstvena knjizica ili izvod iz maticne knjige rodjenih). Dakle, da bi gospoda iz Gradskog saobracajnog preduzeca otkrila koji prevoz i u kojoj meri gradjani koriste, morali bi za tu svrhu da pronadju nacin koji ni na koji nacin ne ugrozava privatnost gradjana od kojih inace zive.

trajce

09.01.2012. 08:46

@mikan - Kakve veze ima sa time GSP? Tebe jos nisu obavestili za privatnu firmu Busplus? Moras malo da citas novine da bi bio informisan, ovako pises bezveze.

Zoran

08.01.2012. 10:32

To znači da vozilo ne sme da krene dok svaki putnik ne overi kartu.U suprotnom plaća kaznu ili nastaje svađa.Kako će to biti rešeno?

barbi90

28.01.2012. 11:31

@Zoran - Slažem se... Umesto da nam olakšaju/smanje cenu i da time opravdaju menjanje sistema, oni još komplikuju validacijom. Moje mišljenje je da će to mnogo usporiti vožnju... Stariji ljudi (pretpostavljam, a i mnogi drugi) neće znati kako se validira, pa dok svaki putnik ponaosob to uradi... Pa trebaće mi čitava večnost da stignem do grada...

Zoran

08.01.2012. 12:01

NEĆU DA ''VALIDIRAM'' PERSONALIZOVANU jartu i pozivam sve građane na građansku neposlušnost, odnosno da da NE ''VALIDIRAJU'' PERSONALIZOVANE KARTE. Imbecil koji je smislio obavezu ''validacije'' na ulasku, a ne i na izlasku iz vozila treba da dobije otkaz ma gde radio. Kao i sve što se radi, i ovo je urađeno naopako, pa će za mesec dana da shvate da je nemoguće sprovesti u delo. Opet se kažnjavaju oni koji uredno izmiruju obaveze!!!

Mile

08.01.2012. 16:13

@Zoran - Ovako radi sisitem i u drugim gradovima Evrope, ne razumem sta ti nije jasno? Svaka cast za unapredjenje gradskih sluzbi, samo napred!

Zoran

08.01.2012. 21:11

@Zoran - Prvo, ne govoriš istinu, evo, i ja znam za sistem u Pragu koji je pomenuo Dragan, i drugo, radiš u firmi BusPlus pa pokušavaš da opravdaš nešto što ne može da se opravda. Umesto da ljudi koji uredno izmiruju svoje obaveze imaju olakšanje sa ovim sistemom, njima se tovare kojekakve obaveze ''validacije'' na vrat, a oni koji ne plaćaju karte to neće činiti i ubuduće. Zašto ne uvedete vremenski ograničene karte? Pa ovako se više para drpa je li tako?

Kossta

09.01.2012. 01:21

@Zoran - Na kilometar se vidi da si iz Busplusa i sam sebe tapses po ramenu, sto je malo degutantno.

Slavisa

08.01.2012. 15:17

Gospodin Stanojevic ocigledno nikada ne ulazi u vozila GSP-a da se preveze-u suprotnom bi znao sta su guzve i kolika je sekunda u spicu.Uzgred podsecam gospodina N.V.Brkovica da se istorija ponavlja-mogle bi ove povlastice i da se vrate,a isto tako postoje mnogo bolji sistemi koji "validiraju" karte u dzepu i to pri ulasku i izlasku iz vozila -samo smo mi osudjeni na preskupu zastarelu tehnologiju.

Dragan

08.01.2012. 15:41

Zasto su uvazene dame i gospoda cigani oslobodjeni obaveze placanja karte za javni prevoz? Bezbroj puta sam imao prilike da vidim kako kontrolori od njih traze kartu na uvid a oni odgovore da je nemaju i nikom nista. Kaznjavaju se samo srbi.

bik žirafa

08.01.2012. 18:16

Kupjem redovno markicu, da bi se vozio jeftinije ali i komotnije. Poštujem rad i zato se nikada nisam švercovao, ni kao klinac, pa ni sada kada sam nezaposlen. Od kog novca kupjem markicu to samo ja znam, ali ne pada mi na pamet da svaki put kad ulazim u vozilo "validiram" moju "personalizovanu" povlasticu-kartu.Vi bistrooki iz GSP-a nabavite senzore pa neka vam broje ulaske-izlaske iz vozila.Mi građani koristimo vaše usluge, to plaćamo a nismo zaposleni u GSP-u da radimo vaš posao

Banjac

09.01.2012. 01:16

@bik žirafa - Ti si se nesto pogubio ili si mozda doputovao, pa odmah za tastaturu da napises komentar. Toliko si zurio da nisu stigli da te obaveste da GSP sa ovim nema nikakve veze, nego da ovo radi privatna firma BusPlus koju GSP nije uspeo da spreci da mu otme naplatu sopstvenog rada. Ovako, lupas u pocepani dobos.

Alek

09.01.2012. 13:20

@bik žirafa - To sto je GSP sklopio ugovor sa privatnom kompanijom i ne treba da ga se tice niti kako dele profit. Njega kao i mene interesuje samo kako da dodjemo od tacke A do tacke B sto brze i udobnije.

Trifke

09.01.2012. 15:50

@bik žirafa - E, onda bar gledajte da se obratite na pravu adresu, a ne da se tu bahatite. Niko ne da 5 para na vasu aroganciju.

Dragan

08.01.2012. 19:38

Letos sam bio u Pragu. Karte su im otprilike onakve kakve smo mi imali pre 20+ godina - kartonske velicine (priblizno) kreditne kartice ali zato ako na stanici pise da tramvaj, metro-voz ili autobus dolazi u 12:43, on je u to vreme stvarno stigao, cist, opran, bez grafita i bez guzve u njemu. I jos nesto: karta vazi za odredjeno vreme (75 min.) a ne za jednu voznju. Za to vreme sam menjao u proseku 2 vozila, pa ispada da im je gradski prevoz otprilike duplo jeftiniji nego u Beogradu.

hahaha

09.01.2012. 19:50

@Dragan - onda me propusti kad dam zmigavac ili se skloni iz zute trake i stizem i ja u minut ;)

Brane

09.01.2012. 08:39

Validacijom ce se znati koji prevoznik je koliko putnika prevezao i po broju prevezenih putnika ce ostvarivati prihod. Validacija ce omoguciti uvid koliko se neko vozi, kada i gde je usao i izasao, gde je trenutno (ako je u prevozu). Ovi podaci mogu biti vrlo znacajni policijskim sluzbama, jer ce sve biti u bazama podataka.

DexyCO

09.01.2012. 17:42

3 razloga zbog kojih treba da imate Bus-Plus:MTS-100 min razgovora u mrezi,gde je 1sekund 1min+uspostava poziva 1min+1min....ERSTE banka-povoljnost na extra kredite,uzmes 1 vratis 2 puta vise(bezbolno lupanje po usima)TEMPO-5% na Miskov asortiman PREMIA rifuzni na malo i veliko

Zoki

10.01.2012. 10:25

Trebalo bi potstaci uvodjenje dnevne karte u prevoz,sto to postoji inace u inostranstvu,a ocemo sve evropski,zasto o tome niko ne govori.zamislite samo promenu dva prevoza do grada i nazad,koliko to kosta.verovatno im ne odgovara jer ovako moze da se vise izmami od gradjana.najskuplji sistem i najnoviji a da nema te mogucnosti za dnevnom kartom,bas zanimljivo zar ne.

TATA

19.01.2012. 18:05

Kontola ljudi! Sve pokriveno kamerama, cipovani pasosi, cipovane licne karte, sad cipovane markice gradskog prevoza ubrzo cip ce biti u nama. Realnost - novi poredak totalitarizam. Znace se gde ste i staradite. Ali malo sutra u mom slucaju, licnu kartu jos uvek imam staru a ne pada mi na pamet ni posle 2017 da uzmem novu kao ni ovu satro markicu!!!

mara

30.01.2012. 11:57

Sta ovo treba da zavrsis neki kurs tipa - uputstvo za koriscenje bus plus kartica, personalizovanih, nepersonizovanih,elektronskih, papirnih ovih onih.....jbt ...kud plovi ovaj brod??!

ja

18.09.2012. 14:16

koja je cena personalizovane karte za nezaposlene i koja im je vaznost gde se preuzimaju i koji su troskovi izrade sta je potrebno od dokumenata???