Bus blus sistem na snazi 1. februara
07. 01. 2012. u 21:49
Stare karte i markice za gradski prevoz uskoro će da postanu deo istorije. Plastične i papirne karte naći će se u prodaji, na 800 lokacija, posle 15. januara
PERSONALIZOVANE elektronske karte za javni prevoz putnici će moći da dopunjavaju od 25. januara, a njihova upotreba počeće od 1. februara, kada će ceo "Bus plus" sistem biti pušten u rad. Druge dve vrste elektronskih karata, plastične nepersonalizovane, čija izrada košta 250 dinara i važi tri godine, kao i papirne nepersonalizovane, koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca, moći će da se kupe posle 15. januara.
U Direkciji za javni prevoz ponavljaju da će peronalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 lokacija širom Beograda, među kojima su kiosci "Future", "Štampe" i druge prodavnice. Takođe, podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu.
- U zavisnosti od kategorije kojoj pripadaju, putnici koji koriste pretplatne karte sada će plaćati istu cenu - objašnjava Goran Stanojević iz Direkcije za javni prevoz. - To znači da će sve zaposlene mesečna karta stajati 2.680 dinara, za srednjoškolce, studente, penzionere, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara.
Cene pojedinačnih karata i dalje će biti različite po zonama.
Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i nepersonalizovane karte - elektronsku, koju će moći da dopunjavaju više puta u bilo kojem iznosu, a u prodaji će biti i papirna, koja može da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.
Prilikom vožnje, kada korisnik overi nepersonalizovanu kartu, sa nje će biti skinuta suma u vrednosti jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, zavisno od zone.
Građani koji retko koriste javni prevoz ili turisti imaće i četvrtu mogućnost, a to je kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu.
- Putnici sve vrste karata, osim kupljenih kod vozača, moraju da validiraju prilikom ulaska u vozilo tako što će je približiti automatu, a ceo proces traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve - ističe Stanojević. - Bitno je i to da će validatori za očitavanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kada kontrolor uđe u vozilo, on će sa posebnim aparatom moći da očita da li je putnik platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili.
U Direkciji za javni prevoz navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.
Aleksandar Popovic
07.01.2012. 22:00
Hoce li, konacno, neko da kaze kako ce se penzioneri voziti po novom sistemu? A penzionera je u Beogradu najmanje 300.000(slovima:tristotinehiljada)! Ranije je bilo reci da ce placati 400 dinara, za jednogodisnju "povlasticu". Da li ce na redovnim punktovima to moci da ucine. Uzgred, moglo je o tome da se ranije misli, pa da ljudi sa preko 70, 80 godina, ne moraju dva puta da staju u red, posebno u zimskim uslovima.
@Aleksandar Popovic - ma da, vano je da se penzioneri samo voze...oni jedini i imaju kesa...a niko se nije setio da obezbedi povlasticu za studente, pa nek i oni placaju i 1000 dinara za godisnju...
"|Za srednjoškolce, studente, PENZIONERE, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara" Sta ti nije jasno?
Pa mi koji koristimo markice sada cemo morati da cekamo u redu da validiramo markicu .Od mene to validiranje nece videti.Kupicu markicu tacnije dopunu u iznosu od 2680 dinara i necu je validirati pa nek probaju da me izbace iz vozila.Da bi gospoda iz gsp-a pratili opterecenost pojedinih linija.A to sto u saobracaj izlaze vecinom krsevi gde nema grejanja njih zabole uvo.Bitno da vide koliko je opterecena koja linija.Prvo dajte kvalitetnu uslugu pa onda uvodite red.
Novosti je uvek krasila osobina da su bile precizne u objašnjenjima i da su uporno branile jednom stečena prava gradjana. U ovom slučaju niste dali odgvor šta je sa straijima od 70 godina koji su imali neograničeni broj vožnji uz godišnju pretplatu od 400 dinara. Prema današnjem tekstu ispada da bi i oni plaćali mesečno 1.000 dinara. Da li je moguće da je Gradska skupština tako glatko prodala svoje najstarije gradjane i to u izbornoj godini, a vi o tome ćutite?!
Komentari (36)