BEOGRAD - Most na Adi biće večeras otvoren za saobraćaj pa će Beograđani već u prvim satima 2012. godine moći da pređu sa čukaričke na novobeogradsku obalu Save.

Otvaranje mosta ulepšaće vatromet i puštanje u rad dekorativnog osvetljenja, a već pola sata posle ponoći preko mosta će moći da pređu pešaci i vozila.

Deo mosta, u pravcu od čukaričke ka novobeogradskoj obali, biće otvoren za pešake pola sata posle ponoći pa do dva sata ujutru, dok će druga strana mosta, u smeru od Novog Beograda ka Čukarici, od 00.30 biti otvorena za automobile.

Za ulazak pešaka na most koristiće se rampa broj pet iz pravca Beogradskog sajma, a s novobeogradske strane pešaci će koristiti rampu broj šest iz ulice Jurija Gagarina na strani Otvorenog tržnog centra, dok će ostale rampe će biti zatvorene za pešake.

Svi koji budu želeli da posete most u novogodišnjoj noći moći će besplatno da parkiraju automobile u blizini mosta - na prostoru parkinga Otvorenog tržnog centra u Novom Beogradu, kao i u okviru Beogradskog sajma, navedeno je u saopštenju.

U jutarnjim satima 1. januara preko mosta će krenuti i vozila javnog prevoza i to autobusi na liniji 94, koji će saobraćati od ulice Ivana Ribara u Novom Beogradu do naselja Miljakovac 1, kao i nova mini bus linija, koja će prevoziti putnike od Čukaričke padine do naselja Belvil.

Most na Adi, kao sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena, dugačak je 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara, a imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.

Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica urađen je još 2006. godine, a za konsultatanta je početkom 2007. godine izabrana firma Luis Berger.

Iste godine sproveden je i tender za projektanta i izvođača radova, na kome je učestvovalo osam firmi iz šest zemalja, a paralelno je izrađen i plan detaljne regulacije za ovaj saobraćajni pravac, koji je u septembru 2007. godine usvojila Skupština grada Beograda.

Ugovor za projektovanje i izgradnju mosta potpisan je u aprilu 2008. godine sa konzorcijumom u sastavu "PORR Tećnobau und Umwelt AG“ iz Austrije, "SCT“ iz Slovenije i "DSD Bruckenbau GmbH" iz Nemačke.

Pripreme za izvođenje radova započele su mesec dana po potpisivanju ugovora, a radovi su zvanično počeli su 1. decembra 2008. godine, bušenjem prvog probnog šipa na mestu stuba broj sedam na desnoj obali Save.

Tokom 2009. godine, istovremeno sa radovima na mostu, u aprilu je počela izgradnja prve faze petlje "Hipodrom", koja predstavlja deo južnih pristupa mostu i omogućava odvijanje saobraćaja bez ukrštanja sa železničkom prugom.

Tokom 2010. godine most na Adi je nastavio da raste i u dužinu i u visinu, u decembru je završena prva faza izgradnje petlje "Hipodrom", a te godine zaključeni su i ugovori za izvođenje radova na izgradnji petlji "Radnička" i "Jurija Gagarina".

Svi radovi u 2011. godini bili su prilagođeni osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine, pa je tako u avgustu most spojio novobeogradsku i čukaričku stranu, kada su građani su imali priliku da se prošetaju preko novog mosta.

Do sada na petlji "Radnička“ završena je konstrukcija 365 metara dugačkog trećeg nivoa, kojim je most preko Ade spojen sa petljom "Hipodrom".

Što se tiče petlje Hipodrom, prema Banovom brdu gradi se izdignuta konstrukcija ka Požeškoj ulici i ta faza radova trebalo bi da bude završena tokom 2012. godine.

Na novobeogradskoj strani će tokom iduće godine biti nastavljena izgradnja rampi, odnosno biće pobijeni šipovi za temelje konstrukcije koja će saobraćaj sa mosta voditi ka Železničkoj stanici Novi Beograd.