Pri kraju radovi na mostu preko Ade

N. V. B. - M. T. K.

13. 12. 2011. u 22:00

Novi most na Adi biće otvoren do kraja godine, a vozila će koristiti tri rampe sa obe strane. Majstori završavaju kolovoz na vijaduktu između petlji "Hipodrom" i "Radnička"

BEOGRAĐANI su četiri decenije čekali izgradnju novog mosta. Iščekivanju se bliži kraj jer će uskoro biti otvoren put da kod špica Ade ciganlije pređu reku Savu. Vozačima će za početak na raspolaganju biti tri rampe na novobeogradskoj strani koje će prihvatati saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina, dok će se na čukaričku obalu spuštati dve rampe u Radničkoj ulici, a imaće i vezu sa petljom "Hipodrom".

Svi radovi u 2011. bili su prilagođeni osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine. Posle spajanja glavnog i bočnog raspona mosta u avgustu, nastavljeni su radovi na samoj konstrukciji, gde je urađena hidroizolacija, postavljen prvi sloj asfalta, a krajem novembra most je dobio i završni sloj. U sanduku mosta urađena je antikorozivna zaštita, montaža nosača elektrokablova i instaliran je sistem za odvodnjavanje. Postavljena je ograda i ivični venci, javnog i dekorativnog osvetljenja i betonirane pešačko-biciklističke staze.

KONSTRUKCIJA PRVA faza izgradnje petlje "Hipodrom" završena je krajem 2010. godine, a druge dve trenutno se odvijaju istovremeno. S jedne strane se spaja sa petljom "Radnička", severna konstrukcija je već spojena, dok je do spajanja južne konstrukcije preostalo još oko 50 metara. Prema Banovom brdu gradi se izdignuta konstrukcija u Požeškoj ulici. Završena je izgradnja prve od tri konstrukcije, a od polovine oktobra kada su u potpunosti rešeni imovinsko-pravni odnosi nastavljeno je sa radovima i ova faza će biti završena sledeće godine.

Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište, glavni radovi na svim konstrukcijama su gotovi i prema planu ostalo je još da se do kraja meseca obave završni poslovi - javna rasveta, saobraćajni znakovi i signalizacija.

- Asfaltiranje poslednje veće površine vijadukta između petlji "Radnička" i "Hipodrom" majstori su započeli juče, a radiće i danas - kaže Bajić. - Zatim preostaje još asfaltiranje zemljanih nasipa na rampama "4" i "5" u Bulevaru vojvode Mišića, odnosno Radničkoj ulici. Kada most bude otvoren za saobraćaj, na novobeogradskoj strani vozači će moći da koriste tri rampe. Saobraćaj od "buvljaka" i blokova na most će moći da se popne rampom "5". Za silazak sa mosta na levu obalu reke, šoferi će koristiti rampu "6", koja prelazi preko Ulice Jurija Gagarina i i vodi ka "buvljaku", kao i rampu "7" koja saobraćaj sa mosta vodi desno na raskrsnicu sa Bulevarom Milutina Milankovića.

Bajić dodaje da će na most, sa čukaričke strane, vozila moći da se penju iz dva pravca. Od Beogradskog sajma iz Bulevara vojvode Mišića, rampom "5", kao i od petlje "Hipodrom" novoizgrađenim vijaduktom preko petlje "Radnička". Vozila će se spuštati sa mosta, desno, rampom "4" u Radničku ulicu na raskrsnicu kod "Jugopetrolove" pumpe. Pravo vijaduktom saobraćaj ide u pravcu petlje "Hipodrom" gde se račva na Topčider i Banovo brdo.

SVEČANO OTVARANJE GRADSKE vlasti još nisu saopštili zvaničan datum otvaranja mosta, ali kako „Novosti“ nezvanično saznaju, svečana ceremonija biće upriličena 29. decembra. Te večeri, kolos preko Save, u duhu novogodišnjeg praznika, zasijaće kao jelka, a na obodima mosta već su postavljeni reflektori, za, do sada neviđeno dekorativno osvetljenje u prestonici. Pre nego što se prvi automobili pred "najluđu noć" pređu preko kolosa na Adi, ćuprija će u četvrtak biti zvanično "krštena" u Skuštini grada.

Otvaranje mosta i pomenutih ulivnih i izlaznih puteva značajno će rasteretiti dosadašnje prilaze gradskom jezgru. Ipak, pravi efekat biće postignut kada projekti budu kompletno završeni.

Na petlji "Radnička", koja je glavni deo južnog pristupnog puta mostu, završen je treći nivo - vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog beogradskog metroa sa stanicom. Drugi nivo imaće izdignuti kružni tok sa dve saobraćajne trake i osam silazno-uzlaznih rampi. Koristeći kružni tok i rampe, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Na mestu sadašnjeg "tobogana" biće izgrađen nov nadvožnjak sa šest saobraćajnih traka iznad postojeće železničke pruge.

Na petlji "Jurija Gagarina" završena je konstrukcija rampe koja sa mosta prelazi Ulicu Jurija Gagarina i usmerava saobraćaj prema novobeogradskim blokovima. Jedan kilometar dalje od mosta počela je izrada šipova za stubove beogradskog metroa na delu kod železničke stanice "Novi Beograd", gde se i završava prva deonica severnih pristupa mostu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (46)

Momcilo UE

13.12.2011. 23:02

Impresivno nema sta, za svaku pohvalu, jos sto je najbolje taj most donosi 400 000 radnih mesta i definitivno ce resiti nezaposlenost i glad koji vlada Srbijom!!!

Srbin

13.12.2011. 23:53

@Momcilo UE - eeee....smarate vise vi iz unutrasnjosti, koji ste, iz meni nepoznatog razloga, toliko kivni na svoj, prelepi, najlepsi glavni grad na svetu, da ne mozete da se uzdrzite od takvih malicioznih komentara.....divimo mu se, jer je najlepsi most na svetu!!! pozz za celu Srbiju iz prelepog grada na uscu dveju reka ispod Avale....:))))))))))

Biljana IC

14.12.2011. 07:52

@Momcilo UE - U pravu ste Srbine. Most je prelep i krasiće najlepši grad na svetu, a kome to smeta, taj ima veći problem od nezaposlenosti i neplaćenih računa. Pozdrav iz IC.

kraljevcanin

14.12.2011. 11:14

@Momcilo UE - Tacno je! Smaramo jer smo pozeleli da zivimo malo i mi iz unutrasnjosti kao svako drugo ljudsko bice! Taj most je izuzetno lep, ali to ne znaci da taj isti gradonacelnik koji mase ovim mostom bas pred izbore treba da dozvoli da se penzioneri porodicno bacaju sa zgrada u tom istom gradu! Njima tvoj Beograd nije izgledao tako kao iz bajke, kako izgleda tebi. Kada sutra odes na svoj preplaceni drzavni posao, razmisli malo i o tim porodicama decko, a ne samo o vatrometu za Novu Godinu!!!

Srbin

14.12.2011. 11:37

@Momcilo UE - pa da je preplacen, i nije bas...msm, ministarske plate i nisu Bog zna sta, u poredjenju sam ministarskim platama u EU, ali bitan je duh i vera u bolje...

Scorpion

14.12.2011. 16:00

@Momcilo UE - da ste sami finansirali taj most mi bi cutali ovako vas unutrasnjost Srbije i Vojvodina izdravaju a vi se uzdizete i izgradjujete !!! taj vas najlepsi most ima da otpacuju naredne tri generacije... Zivite na tudj racun GOSPODO IZ PRELEPOG GRADA NA USCU DVEJU REKA ISPOD AVALE !!!

Light75

13.12.2011. 23:47

S obzirom da smo na 13. mestu u svetu po broju samoubistava, u nacionalnom interesu je da se most sto pre zavrsi.Ako DS ostane na vlasti i posle 2012., bar ce nam jos jedan takav trebati.

Nezaposlena

13.12.2011. 23:55

Super! Sad cu imati gde da perem soferke, posto kao profesor geografije drugi posao ne mogu da nadjem.

aha

14.12.2011. 09:55

@Nezaposlena - Vazi,svi bi da peru soferke...E ne moze,idi gledaj u sunce ili tako nesto...

Enigma Kv

14.12.2011. 11:13

@Nezaposlena - sta se ti javljas da mi je znati........ Koji fakultet ti imas???

Enigma Kv

14.12.2011. 15:58

@Nezaposlena - moj komentar je odgovor na komentar ZEX-a.. da ne bude zabune...

Branko

14.12.2011. 17:28

@Nezaposlena - Stavite prst na celo i upitajte se zasto niko nece da vas zaposli.

Predrag Lazic

14.12.2011. 00:13

no rekli ste da ce biti otvoren 15 stog decembra el se to meni cini ili ce se pomerati rokovi

under

14.12.2011. 09:20

@Ena - Nece Ena,moraces sama da se izbooris za to...nece ni deda mraz tako da na posao!

sterling

14.12.2011. 00:30

ja mislim da je prioritet zaposljavati gradjane,jer most nemogu jesti kad nemaju novca samo mogu prositi na njemu i licemerno je se hvaliti da je nesto uradjeno i to od kredita koje ce buduca pokolenja otplacivati

Весна Г.

14.12.2011. 00:39

Улажите новац у паметније и приоритетније ствари, слажем се да треба и мост али има нас много егзистенцијално угрожених па би паметније било решавати нпр проблем незапослености...

leon

19.12.2011. 11:17

@Весна Г. - slušaj vesna, kako ne razumeš putna infra-struktura mora biti na prvom mestu,prioritet nad prioritetima, jer da bi neko došao i stvorio ti to radno mesto moraš prevashodno imati urađenu infra-strukturu , pa to je sve tako logično cela ekonomija i napredak zemlje baš direktno zavisi od putne infra-strukture...

zare5

14.12.2011. 01:27

pa zar taj most nije trebao vec da je gotov i da je otvoren za saobracaj.

Stevo

14.12.2011. 02:25

Bilo bi dobro prikljuciti mape rampi sa okolnim ulicama. Mapa je jasnija nego bilo kakav opis!

Katarina

14.12.2011. 05:33

Bitno im je da je fasada Beograda dobra,a sto je unutra trulo to ih neinteresuje

MatijaBG

14.12.2011. 08:06

Beograd i Beogradjani,kao najveci,najjaci i najdominantniji u regiji zasluzuju ovakvu gradjevinu koja je Beograd jos vise svrstala u red pravih evropskih Metropola.Konacno cemo mi sa Novog Beograda da se spojimo sa Cukaricom,posle decenijama praznih snova.Sad nam je san ostvaren i neka nam je beogradjani sa srecom!

under

14.12.2011. 09:23

A da mozda srusimo most da bi nazaposlenost bila manja???Daj bre,kukate na pogresnoj adresi.Nije ni meni dobro i treba da padne revolucija da oteramo bagru ali kad se nesto izgradi,napravi pozdravite to...Bravo za most,bravo za Djilasa!Zasto ga ne nazovu "Kolos"???

Srđan UE

14.12.2011. 09:52

Da li ce ovaj most resiti najvazniji problem Beogradjana, nezaposlenost, i da li ce doneti nova radna mesta????? To nas zanima.

Dragan

14.12.2011. 12:03

@Srđan UE - Isto kao sto se toplane ne grade da bi se poboljsalo vodosnadbevanje, tako se i mostovi ne grade da bi se resila nezaposlenost, nego da bi se resili saobracajni problemi. Svako ko bar jednom mesecno prodje kolima preko Gazele najbolje zna koliko je ovaj most neophodan u pogledu ustede novca (gorivo nije besplatno), vremena (i vreme je novac), smanjenja zagadjenja i buke, itd. Postoje oni kojima bi vise odgovarala marvena skela i sto se mene tice neka slobodno umesto mosta koriste nju.

GORANA 87

14.12.2011. 09:54

Bilo bi bolje kada bi se vlasti u Beogradu bavili otvaranjem novih radnih mesta i povecanjem zivotnog standarda gradjana.

Filipa BG

14.12.2011. 09:56

Nama su potrebna nova radna mesta, bitno nam je da prehranimo svoje porodice, mislim da je nezaposlenost glavni problem u Beogradu koji prvo treba da se resi pa onda sve ostalo.

Filip 87

14.12.2011. 10:13

Most je ve' trebao biti gotov, kao [to smo i mi trebali biti na pragu EU... Vise srece u drugom zivotu!

Tubi

14.12.2011. 10:14

Bitan je most, ali postoje prioriteti! Uostalom rok ste probili i nikom nista kao i uvek...

leon

15.12.2011. 07:34

@Tubi - putna infra struktura je najbitnija za jednu državu da bi napredovala , i ja sam se nadao da će ići malo brže ali i ovako je bolje nego nikako, a što se vučića tiče , pa ljudi moji on đilasu ni do članaka nije...

Мартин

14.12.2011. 10:16

Најбитније да га они сад свећано отворе и свечано се сви сликају и свечано ликују и свечано нам се попну на главу својим хвалоспевима како су богом дани и једини способни да воде град!

pedja

14.12.2011. 10:50

Radna mesta ne moze da obezbedi lokalna vlast, bar ne direktno, i ko to kaze laze i zamlacuje narod. Prosto receno prica gluposti. Posao lokalne vlasti je bas ovo (gradnja mostova, puteva, gradski saobracaj, vrtici,...) cilj je da grad funkcionise sto bolje, koliko su uspesni u tome to je uvek moguce proceniti i ceniti, za to sluze izbori. Kako god most ostaje nama svima i to je dobro pa nek ljudi glasaju i odluce ko ce voditi Beograd.

licemeru

14.12.2011. 20:02

@pedja - Ooo i te kako mozete da obezbedite radna mesta.ali za svoje zenske,drugove i rodjake.20000 prekobrojnih u bg admiistraciji!da se razumemo nisam iz suprotnog tabora,smatram da su oni isti samo sanjaju da se uvale u vasha mesta.vi ste paraziti bre

MatijaBG

14.12.2011. 10:58

Evo predloga naprednjackim odborima koji se zdusno svojim marxistickim parolama trude omoguciti Vucicu da konacno sedne u fotelju gradonacelnika,povodom ovog mosta.Lepo,posto Vam je most preskup,nebitan,ruzan.......Vi lepo idite preko Gazele ili Brankovog,nemojte da ga koristite,a mi cemo da uzivamo preko ovog!I cica maca,problem resen!:)))

MatijaBG

14.12.2011. 12:26

@MatijaBG - Dragane,a zasto nebih bio ja?Slazete se vi u mnogo cemu samnom,ali necete da priznate....:))poz

Duki

14.12.2011. 14:20

Nastavlja se pozorišna predstava . Prvi čin je bio-otvaranje tek spojenog mosta. Drugi čin-otvaranje poluzavršenog mosta. Treći čin-otvaranje mosta bez svih pristupnih saobraćajnica i to baš u novogodišnjoj noći. Pa još i vatromet! Nek košta šta košta, ionako ćemo ga mi otplaćivati. Važno je da stalno imamo nečemu skupom i lepom da se divimo i pritom zanemarimo sva druga neispunjena obećanja ove vlasti i naš bedan život. Lepo smišljeno, nema šta!

Seele

14.12.2011. 15:20

Pa lepo ja svojevremeno rekoh da će most biti otvaran nekoliko puta. Prvo je grandiozno predstavljen samo most bez ičega, sada će u novogodišnjoj noći biti otvaranje bez svih pristupnih saobraćajnica i to uz vatromet, a onda će pred izbore valjda biti i završeni svi prilazi. A cena? Prava sitnica! Saznaćemo tek kad budu sišli sa vlasti.

M012Z

14.12.2011. 16:18

Dajte ljudima fabrike, pa zidajte most na livadi ako hocete. Godisnje se zaposli 50 000, a bude otpusteno 60 000 ljudi. Nezaposleni ce postati gladni, a zaposleni ce postati siromasni kada novci budu trebali da se vrate. Bilo bi lepo ne ostaviti za sobom pustos i par spojenih obala. Moralo je sve ukupno to da izgleda mnogo bolje, pravi most u lose vreme, u sred krize i nemastine je potez koji je meni kao glasacu nerazumljiv. Nece to stvoriti radna mesta i podici privredu, a morace da se plati.

Beogradjanin

15.12.2011. 12:46

Most je preko Save, a nalazi se na Adi, ako vec ne moze biti Most na Adi, onda neka bude ADA.Da li je bilo neophodno da se Sava premoscava na najsirem delu, umesto na najuzem, da li su bile neophodne petlje na tri nivoa ili bi na boljem mestu mosta one bile izbegnute - nikad necemo saznati - uvek cemo biti "prevozeni zedni preko vode"