GSP: Višak 300 zaposlenih

N. V. BRKOVIĆ

06. 12. 2011. u 21:23

Sudbina dela radnika u GSP neizvesna zbog uvođenja novog sistema naplate. Za konkurs firme "Apeks solušn tehnolodži" slabo interesovanje kontrolora

U GRADSKOM saobraćajnom preduzeću "Beograd" do kraja godine trebalo bi da bude ugašeno više od 300 radnih mesta. Kontrolori, otpravnici i dispečeri sele se na nove adrese, jer su prodaja i naplata karata, kao i kontrola i upravljanje vozilima prešli u ruke firme "Apeks solušn tehnolodži", a novi sistem bi trebalo da startuje od Nove godine.

U "Apeksu" kažu da je konkurs za kontrolore završen i da je u toku izbor kandidata.

- Naše potrebe su da zaposlimo 200 kontrolora, međutim, prijavilo se mnogo više zainteresovanih - objašnjavaju u "Apeksu". - Ipak, neočekivano, javio se mali broj kontrolora koji su na ovoj poziciji bili stalno zaposleni u GSP.

U najvećem gradskom prevozniku kažu da imaju 133 kontrolora u stalnom radnom odnosu i 275 angažovanih na privremeno-povremenim poslovima.

MODERNIJE UVOĐENJEM novog sistema naplate i kontrole karata uloga kontrolora se neće suštinski promeniti. Posao kontrolora će biti isti, osim što će za proveru ispravnosti putnih isprava koristiti prenosne uređaje za kontrolu. Kontrolor će moći, ukoliko je neophodno, i da izda kartu ili kaznu.

- Samo jedan stalno zaposleni kontrolor izjasnio se kroz anketu za mogući nastavak posla u "Apeksu" - kaže Slavica Stevanović iz GSP. - Dva glavna kontrolora i jedan pomoćnik su konkurisali za radno mesto šefa kontrolora kod novog operatera. Veliki broj je nezainteresovan da pređe iako su to uglavnom ljudi koji su na ove poslove raspoređeni po kazni i nemaju dobre preporuke ili su nedovoljno kvalifikovani. Za invalide rada koji neće da menjaju poslodavca, već smo to govorili, GSP će iznaći rešenje i biće raspoređeni u okviru firme na druga radna mesta. Ali ostali koji nemaju kvalifikacije ostaće bez posla jer se služba kontrole u GSP gasi.

Slab odziv kontrolora verovatno je posledica nezadovoljstva uslovima koje im nude u novoj firmi. Iako je sa Direkcijom za javni prevoz dogovoreno i radnicima dato obećanje da će raditi na istim poslovima i za to biti isto plaćeni, na konkursu su objavljeni drugačiji uslovi rada.

Firma "Apeks solušn tehnolodži", koja je tenderom dobila posao uvođenja novog sistema kontrole, naplate i upravljanja javnim prevozom, na konkursu je tražila 200 kontrolora koji bi potpisali ugovor na šest meseci i kojima bi plata bila 25.000 dinara. Raspisan je konkurs i za 18 otpravnika, a šefovska plata iznosila bi 50.000 dinara.

- S obzirom na to da je 133 kontrolora u GSP bilo stalno zaposleno i da su u proseku primali 37.000 platu, njihovo nezadovoljstvo i nezainteresovanost su očekivani - objašnjavaju u GSP. - Plata i ugovor koji im se nude u novoj firmi više odgovaraju kontrolorima koje smo mi angažovali na privremeno-povremenim poslovima i čija je mesečna zarada bila od 25.000 do 27.000 dinara.

Međutim, u "Apeksu" objašnjavaju da je kontrolorima ponuđeno da pod istim uslovima i na neodređeno vreme nastave da rade svoj posao, kao što je i predviđeno ugovorom sklopljenim sa Direkcijom za javni prevoz. "Apeks" je u obavezi da zaposli 200 kontrolora, a ukoliko se prijavi manji broj, preostale kandidate biraju konkursom.

Za poslove otpravnika i dispečera, na konkursu je bila navala. Međutim, u GSP ima 175 otpravnika i 78 dispečera, a potreba Direkcije za javni prevoz je da na ovim poslovima angažuje njih 18. Pet otpravnika je već prešlo u novi centar za kontrolu. U GSP je bilo angažovano 33 otpravnika na privremeno- povremenim poslovima i oni će, takođe, ostati bez posla.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (25)

strumf

06.12.2011. 23:55

neka idu i oni ,hahaha , to su oni sto su pricali nezaposlenima da ako nemaju pare neka setaju,e pa sad i oni mogu da se pridruze i da seatju ,dovidjenja

Milan Jelusic

07.12.2011. 08:07

@strumf - ova godpoda koja ostaje bez posla bila je nemilosrdna prema ljudima koji ni za hleb nemaju. sada stupaju u njihove redove pa ce verovatno shvatiti kako je njima. sve se vraca posebno neljudskost. kazu da ima boga i da sve vidi.

Toma

07.12.2011. 00:34

Vlahoviceva firma Apex solusn tehnolodzi sa jednim ( 1 ) zaposlenim je dobila posao naplate prevoza u Beogradu i to GSP-a, Laste, Beovoza i privatnih prevoznika. Nisu dobili pravo da otpustaju. I to 300 ljudi da bi njihova kesa bila punija. Sindikati su nas izdali i prodali i sada mogu da rade sa nama sta hoce, a gradjani ce tek osetiti sta im spremaju u naplati.

Gorica

07.12.2011. 00:49

Namera Apex-a je prevarantska. Nude ljudima da predju kod njih pod ugovorom od 6 meseci, a kad prodje 6 meseci, onda se ugovor ne produzi i onda si na ulici. I sve po zakonu, a sutnes poprilican broj ljudi.

zimnica i polutke

07.12.2011. 08:22

nije ni čudo šta nam se dešava u firmi kada su se sindikati slizali sa rukovodstvom i bave se samo prodajom i turizmom.

vlajkob

07.12.2011. 08:29

Znači vi vozite autobuse ,a drugi će da naplačuju i kontrolišu ,sindikalci gde ste ,borite se za svoje ljude !

Stanko

07.12.2011. 09:02

Trista ljudi bi oni da ostave bez leba!!! To ti je kao omanja fabrika. Ima li kraja otpustanju s posla u Srbiji? Sta rade ti Sindikati? Postoje li Sindikati u Srbiji i na cijoj su strani?

vozac trole

07.12.2011. 09:07

Nije jasno kako Apex, firma sa jednim zaposlenim moze da dodje u Gsp i otpusti 300 ljudi? Jel osionost dostigla bas tolike razmere? Gde ce ti dusa, Vlahovicu?

Milka

07.12.2011. 10:37

Dosli da rade na procenat, a sada se osilili, pa bi da oteraju 300 ljudi. Patuljak Apex vedri i oblaci u gigantu GSp-u. Ko im dade pravo?

Nebitan lik

07.12.2011. 13:07

Nemojte da plačete, građanska neposlušnost bi im stavila do znanja da nismo ovce za šišanje.

zrtva sindikalne izdaje

07.12.2011. 14:52

Kad kupis sindikate mozes da izbacis na ulicu koliko hoces. Ni jednog jedinog radnika nisu spasili, zato je Srbija puna gladnih i izbacenih sa posla. Nadam se da ce i sami korumpirani sindikalci sutra ostati bez posla, pa da vide kako je. Djavo uvek dodje po svoje.

Neko iz Direkcije

07.12.2011. 16:09

Sa Vlahovicevom elektronskom naplatom vreme jeftinog prevoza prolazi. Iz dzepa ce mnogo vise novca odlaziti na prevozne potrebe.

Milovan ,bivsi vozac autobusa GSP-a

07.12.2011. 17:03

Kao što i sam naziv firme glasi APEX ,od nama dobro poznate reči (L) APEšto znači MAZNU i (X )što znači ne znaju koliko,Beograd će dobiti savremene Janičare koji će svakog meseca i svakog dana od ljudi koji ostaju bez radnog mesta i elementarnih građanskih uslova inkasirati milione evra ne obazirujući se standard korisnika prevoza.U nekim stvarima kasnimo po tri decenije a kad je interes bogaćenja tajkuna,tu smo tri koraka ispred svih.

sve mi se vise cini

07.12.2011. 21:40

da ce morati opet 5.oktobar....ovo ni scrveni nisu radili,pa nedajmo ni zutima!!!!!!!!!

daltonista

07.12.2011. 22:57

@sve mi se vise cini - pardon...jedno pitanjce..dugo se taj termin "zuti' upotrebljava i meni zvuci poprilicno glupavo iako se iznedrio iz veleumnih glava danasnjih celnika SNS a nekadasnjih radikala...posto za neobavestene ima informacija o znacaju i simbolici boja..zuta se smatra bojom radosti a crvena ljubavi i borbe...mozda bi vama vis e odgovarala crna *satanisticka ili smedja varjanta) nacisticka.. pozzdrav..

Marion

08.12.2011. 00:35

@sve mi se vise cini - Jeste, ali zuta boja u Srbiji izaziva sasvim druge asocijacije. Zuta boja je simbol : Bahatosti, tiranije, lopovluka, neuspesnosti, propasti, farisejstva, samozivosti, alavosti, nemoralnosti, nezasitosti, izdaje...Bila bi to divna boja da nas ne podseca na one koji su nas lagali i krali.

2fast

08.12.2011. 00:16

Tesko onima koje stiti Ljubisav Orbovic predsednik SSS. Ostadose mu deca gladna i bez gaća. Rasprodavace mu se komunalna preduzeca, a on se pravi blesav.

gradjanin

08.12.2011. 07:44

Da li je moguce da privatna firma Apex (Vlahovic) dodje u GSP da zaradi milione, pa bi jos da protera 300 ljudi radi povecanja profita? Zasto GSP nije sam uveo e-naplatu, nego je dopustio da mu se uvuce ovaj ??

Igor

08.12.2011. 08:03

A, sta rade ti sindikati u Gsp? Ima ih mali milion u toj firmi. Za koga oni rade? Kako to da ovi dodjosi em naplacuju, em otpustaju u ovom javnom preduzecu, a vi sidikalci snishodljivo posmatrate ovo siledzijstvo?

Jelena

08.12.2011. 14:40

Da li taj APEX ima nameru da kupi ili popravi koji autobus, osim sto namerava da otpusta i zgrce pare? Sta je GSP to dobio od APEX-a? Da li mu je APEX neophodan?