Autobus 94 prvi preko mosta na Adi

N. V. BRKOVIĆ

24. 11. 2011. u 22:07

"Novosti" saznaju: Prva linija gradskog prevoza koja će preći novu saobraćajnicu preko Ade je autobus koji povezuje Miljakovac i Blok 45

ZADOVOLJSTVO da se voze gradskim prevozom preko mosta na Adi prvi će imati žitelji Rakovice i Novog Beograda. Kako "Novosti" saznaju, jedna od linija koja će "okusiti" novu trasu je "94". Autobusi sa ovom oznakom povezuju naselja Miljakovac i Blok 45 i do sada su saobraćali Gazelom, a već do kraja godine, kada je planirano puštanje mosta u funkciju, mogli bi da budu preusmereni.

Direkcija za javni prevoz još nije donela konačno rešenje koje će linije prevoziti Beograđane novom trasom, ali kažu da će do otvaranja mosta za saobraćaj napraviti plan.

- Postoji predlog da se na novi most preusmeri linija "94" - potvrdili su nam u Gradskoj upravi. - Vozila koja imaju ovaj broj povezivaće, kao i ranije, Miljakovac i Blok 45 i saobraćaće kružno.

Ipak, nadležni nisu želeli da otkriju putanju kojom će se "devedesetčetvorka" kretati s jednog, na drugi kraj grada.

TRAMVAJSKI MOST GRADSKI prevoz kao i ostala vozila ovog vikenda neće moći da prelaze preko Starog savskog mosta. Putari će u okviru redovnog održavanja da čiste češljeve, a zbog navedenih radova od subote u 7 časova do ponedeljka u 4.30 most će biti zatvoren za saobraćaj.

Postoji više opcija. Najpraktičnija bi možda bila da se autobus "94" spusti sa novog mosta i na petlji "Radnička" skrene prema Sajmu odakle bi ispod Mostarske petlje nastavio u pravcu Bulevara vojvode Putnika, kuda već saobraća. Time bi izbegao Gazelu i dobio još četiri stanice, kod "Gospodarske mehane", Ruske ulice, Sajma i u Donjosavskoj ulici.

Takođe, postoji mogućnost i da autobus produži preko petlje "Radnička" ka petlji "Hipodrom", nastavi prema Topčideru, a zatim se ulicom Teodora Drajzera poveže sa ulicom Neznanog junaka i Crnotravskom prema Banjici, a potom dalje Borskom do Miljakovca. Mogla bi od Miloševog konaka da vozi i Bulevarom patrijarha Dimitrija do nadvožnjaka u Rakovici, gde bi se uključila u Miška Kranjca, a potom u Borsku do okretnice. Ipak, Topčider kao izbor i ne bi bio tako dobar, s obzirom na to da ovaj deo grada nije gusto naseljen, a cilj gradskog prevoza je da preveze što više putnika.

S novobeogradske strane "94" ni bi trebalo da menja trasu, osim možda na delu gde iz Antifašističke borbe izlazi na autoput i "kupi" putnike kod Sava centra. Iako postoji mogućnost da i na ovoj deonici ostane sve nepromenjeno i da od pomenute stanice skrene ka Jurija Gagarina i da se novom petljom popne na most, mnogo bi lakše bilo da se u Jurija Gagarina uključi direktno iz Milutina Milankovića, pa na novu saobraćajnicu iznad reke.

Pored linije "94", na mnogim forumima veliki broj građana sugeriše da bi preko špica Ade trebalo da budu uvedene nove linije, a od postojećih bi mogle da se preusmere "88" i "89". Prva povezuje Železnik i Zemun, a druga Vidikovac i Novi Beograd. Ovo mišljenje dele i stručnjaci koji dodaju da bi trebalo na novi most preusmeriti što više saobraćaja, a naročito linije koje idu sa Novog Beograda ka Banovom brdu.

Mada pojedinci veruju da će uvođenje joj jedne linije pored Sajma stvoriti dodatnu gužvu, previđaju da će gro vozila iz pravca Čukarice koja se kreću ka Novom Beogradu, ovo višedecenijsko "usko grlo" izbeći kada se petljom "Radnička" uključe na most i direktno pređu na novobeogradsku obalu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

ratar

24.11.2011. 22:08

Ko je prvi pesak preko mosta? Koji je prvi auto presao i kojom brzinom? Bas nas briga, nemam vece probleme haha

mefisto

24.11.2011. 23:30

Cilj putnika u autobusu 94 nije da se vozikaju po sajmu i gledaju lepote Beograda vec da sto brze i udobnije stignu na odrediste. Zato zaboravite na turisticke ture i usmerite autobus kuda mu je prirodno da ide (kroz Topcider)

Jovan

25.11.2011. 07:31

@mefisto - Ako bude isao kroz Torpcider mnogo ce kasniti posto ce kroz Drajzerovu biti velika guzva koju niko ne spominje tako da ce bti bolje da ostane na staroj trasi.

Orao

25.11.2011. 09:54

@mefisto - To ce zaista biti moguce. Samo treba da se sagradi tunel ispod Topciderskog brda koji je u planu kao deo UMP-a.

Dragan

25.11.2011. 10:06

@94 - Ko bi se onda vozio tim autobusom? U Topcideru nema stambenih zgrada, nema kuca, nema preduzeca, nema prodavnica, nema skola, vise nema ni vojske u kasarnama. Ima 2-3 restorana ali onaj ko u njih ide vozi se uglavnom svojim kolima. Smisao javnog prevoza je da preveve sto vise putnika a ne da se vozaci praznim autobusima voze po gradu. Topciderskom trasom prolaze tramvaj 3 i Beovoz. Ne zna se ko od njih ima manje putnika.

Nikola

25.11.2011. 14:05

@94 - Pametni, tim autobusom bi se vozio svako ko treba sa miljakovca i kanarevog brda da stigne na NBG sto brzom i kracom trasom.... Sta si napravio toliku dramu zbog 3 stanice....

Dragan

25.11.2011. 17:11

@94 - Ja stanujem na Kanarevom Brdu i relativno cesto koristim BUS 94, ali ne vidim svrhu autobuske linije dolinom Topciderke odnosno trasom trojke. Ko je lud da se spusta sa Miljakovca I, II ili KB-a do IMR-a da bi tu seo u autobus? Zato podrzavam ideju da autobus kod Konaka ode na Dedinje Drajzerovom a odatle starom trasom. Oni koji se zalazu za ti da od Ade ide prema Sajmu i Mostarskoj petlji dobro da nisu predlozili da odatle produzi do Pancevackog mosta a zatim trasom 48 do Miljakovca II.

sole

27.11.2011. 21:42

@94 - Trenutna trasa linije 94 je potpuno OK i ne bi je trebalo uopšte menjati. Neka se uvede nova linija koja bi spajala Miljakovac i Blok 45 preko mosta na Adi. Ovim potezom , bi bili odsečeni svi na potezu od bolnice Dragiša Mišović pa do pivare BIP. Ja tu liniju veoma često koristim.

Sajam je usko grlo

25.11.2011. 05:38

Najvaznije je rasteretiti Radnicku ulicu i Bulevar Vojvode Misica pored sajma. Ne znam kome moze da padne na pamet da ovaj uzani prolaz, s nesnosnim guzvama. opterecuje jos jednom autobuskom linijom?!

Marko

25.11.2011. 06:09

Ja ne znam zasto sam ubedjen da i posle otvaranja ovog mosta ima da blejim pola sata kod Brankovog mosta u shpicu...

Wile E. Coyote

25.11.2011. 08:54

Ne bi bilo pitanja o ukljuceniju iy M. Milankovica u J. Gagarina da je napravljena jos jedna rampa. Ta petlja je toliko krnja da nemam reci. Ceo severni deo NBGD je odsecen od mosta.

Goran

25.11.2011. 10:15

Od Dedinja niz Drajzerovu, pa kroz Topcider do hipodroma, pa na most prema Novom Beogradu. Kod hipodroma postoji tramvajska stanica, pa ako neko hoce na Sajam ili u fabriku IMR u Rakovici, moze da se posluzi istom.

isein

25.11.2011. 14:38

kroz topčider, pa rakovačkim putem do pere velimirovića,pere velimirovića pa borska.ovaj deo grada ima malo linija, ostali delovi kao što je sajam, banjica krcati su linijama, a na banjici saobraća 78 koja ide kroz nbg. na ovaj način linija bi povezala topčider, stari košutnjak, banjicu V, kanarevo brdo i miljakovac I.

Tijana Stojanovic

28.11.2011. 21:47

@isein - Za tvoju informaciju 78 povezuje Banjicu sa dugim delom Nbg-a, ide ka Zemunu.

under

25.11.2011. 19:10

Strah me da ce ovi nasi strucnjaci da naprave toliku zbrku da nas jos jedan most nece spasiti hehehe

dandi

27.11.2011. 10:15

ne vidim razlog za preusmeravanjem linije "88".Ona funkcionise tako 40god.Ova linija nece ni povecati,ntit smanjiti guzvu u Radnickoj ulici.

sole

27.11.2011. 21:21

Linija 94 da menja trasu je neviđena glupost , zato što bi smo tako bili odsečeni od Novog Beograda mi koji stanujemo na potezu od bolnice Dragiša Mišović pa sve do BIP-a. Zašto se jednostavno ne uvede još jedna nova linija koja bi povezivala Miljakovac i Novi Beograd , preko Mosta na Adi.

sole

27.11.2011. 23:44

Jedno od rešenja bi bilo da se postojeća linija 49 produži u oba pravca. Da od Pere Velimirovića ide do okretnice Miljakovac I , a da od letnje pozornice produžava preko petlje hipodrom na most na ADI , a onda se direktno spusti u Jurija Gagarina , pa pravo do bloka 45 , ili recimo do okretnice u Pohorskoj ili Keja Oslobođenja , preko Omladinskih Brigada.

Zeljko Maksimovic

28.11.2011. 11:42

nadjite nas i na Facebook profilu samo kucajte linija 94 Facebook u googlu i otvorit ce vam odmah